Naudota „Audi A4“ (B9): Geras savybes užgožia smulkūs, bet erzinantys trūkumai

Vokiškų markių gamintojai puikiai žino kaip sukurti automobilį, su kuriuo būtų malonu važiuoti. Visuomet technologinį pranašumą pabrėžiantys gamintojai iš Vokietijos džiugina neeiliniu savybių kraičiu, kuriam prilygti labai sunku. Vis dėlto, kuomet vokiški automobiliai patenka į antrinę rinką, būtent tuomet atsiskleidžia tikrasis jų charakteris.
Įvairios naudotų automobilių patikimumo suvestinės rodo, jog nemaža dalis vokiškų modelių po kelerių metų pradeda kelti galvos skausmą, reikalauti papildomų, brangių investicijų, dėl kurių sudarytas įspūdis apie vokiškus automobilius pradeda bliūkšti. Ir vis dėlto, jeigu vieni gamintojai iš savo padarytų klaidų nepasimoko, tai „Audi“ inžinieriai kurdami „B9“ kartos modelį pasirūpino, jog ilgalaikėje perspektyvoje susidurtumėte su kuo mažiau nemalonių rūpesčių.

DIZAINAS
Daugybę metų apvalias formas propagavę „Audi“ automobilių dizaineriai, ko gero, galiausiai išnaudojo visą fantazijos ąsotį, kuris leistų sukurti „Audi A4“, kuris turėtų bent keletą menkiausių asociacijų su bulkute.
2015-ųjų vasarą viešai pristatytos naujos kartos modelio dizaineriai pademonstravo, jog eilę metų apvaliomis formomis viliojusi „A4“ galiausiai jas pakeis gerokai griežtesnėmis linijomis, dėl kurių automobilis atrodo agresyviau, bet tuo pačiu išlaikydamas dešimtmečius formuotą „Audi“ skiriamųjų bruožų flotilę.

Nors automobilio stilistinė pusė dar kartą evoliucionavo, tačiau už pažįstamo dydžio radiatoriaus grotelių ar aštriabriaunių priekinių žibintų slypėjo visiškai nauja, iš aliuminio ir plieno pagaminta struktūra, kuri vidutiniškai leido atsikratyti net 100 kilogramų viršsvorio. Iš tiesų, „Audi“ inžinieriai nepaliaujamai automobilio svorį mažino ištisoje grandinėje – nuo laidyno, sėdynių, pakabos iki vairo mechanizmo.
Ši griežta dieta labiausiai matyti pažvelgus ir palyginus „B8“ ir „B9“ kartos modelių svorių skirtumus. Štai, pati lengviausia „Audi A4“ versija, su 1,4 litro benzininiu varikliu, sveria vos 1320 kilogramų ( lengviausia „B8“ svėrė 1430 kilogramų), o pati sunkiausioji modifikacija su V6 dyzeliniu varikliu sveria 1690 kilogramų.

Mažesnis svoris, be abejonės, turi didžiulę įtaką siekiant užtikrinti tam tikras komforto, dinamikos, valdomumo savybes, tačiau „Audi“ inžinieriai taip pat buvo išsikėlę dar vieną ambicingą tikslą – sukurti aerodinamiškiausią klasėje automobilį.
Būtent dėl šios priežasties ant variklio dangčio ar ties automobilio slenksčiais matote papildomų įdubimų, kurie nėra tik stilingai atrodantys dizainerių panaudoti atributai. Šios priemonės padėjo užtikrinti, jog „Audi A4“ sedano oro pasipriešinimo koeficiento (Cd) rodiklis siektų vos 0,23. Pavyzdžiui, „Tesla Model 3“ oro pasipriešinimo koeficientas siekia 0,24, „Toyota Prius“ – ne mažiau kaip 0,25, o „Honda Civic“ – 0,28.

Atkreipkite dėmesį:
- Pirkdami automobilį atkreipkite dėmesį kaip veikia šoniniai veidrodėliai. Ar jų veikimas sklandus ir tolygus. Jeigu jie turi užsilenkimo funkciją, patikrinkite ir ją.
- Šios kartos „Audi A4“ modeliai gali turėti durų rankenėlių apšvietimo funkciją. Vis dėlto, rankenėlėse esančios LED lemputės yra linkusios perdegti.
- Kaip ir dauguma modernių automobilių, „Audi A4“ turi įrengtą priekinę vaizdo kamerą, kuri yra „Audi Pre-Sense“ saugumo įrangos dalis. Pirkdami automobilį atkreipkite dėmesį, ar ties priekine vaizdo kamera (priekinio stiklo viršuje) stiklas neturi įbrėžimų ar įtrūkimų. Smulkesni ir didesni pažeidimai gali paveikti „Audi Pre-Sense“ sistemos darbą.
INTERJERAS
„Audi“ automobilių salonai visuomet buvo ta vieta, kurioje ši markė sugebėdavo daugelyje sričių pranokti analogus iš BMW ar „Mercedes-Benz“, o ką jau kalbėti apie „Alfa Romeo“, „Jaguar“ ar „Volvo“. „Audi“ visuomet stengėsi, jog nepaisant automobilio dydžio, visuomet jautumeisi, jog vairuoji aukštesnės klasės produktą ir su „B9“ vokiškų automobilių gamintojas vengė naudoti klasės standartų neatitinkančių sprendimų, kaip, pavyzdžiui, „F30“ kartos 3 serijos BMW.
Kuomet automobilių rinkoje pasirodė „B9“ kartos „Audi A4“, galima drąsiai teigti, jog bendrovė labai stipriai smūgiavo visiems konkurentams į paširdžius. Vietoje to, kad pasiūlytų kažkokį neaiškų kompromisų maišelį, „Audi“ pademonstravo meistriškai suprojektuotą interjerą, kuriame jautiesi it kiekviena smulkmena būtų apgalvota iki smulkmenų. Stilistiškai automobilio salonas – santūrus, o ne ekscentriškas, galbūt jame trūksta šiek tiek daugiau šviesesnių atspalvių, tačiau kokybė – nuo kilimėlių iki pat statramsčių apdailos šiame segmente yra išskirtinė.

Dėl pakitusių kėbulo išmatavimų, automobilio priekyje sėdinčiam keleiviui skirta erdvė – gera, kaip ir vairuotojo vieta. Jeigu tik turite galimybę, paieškokite modelių su „S-Line“ vidaus įrangos paketu. Jis suteikia patogias, daug reguliavimo galimybių suteikiančias sėdynes, kurios nėra tokios plokščios kaip 3 serijos BMW ar „Jaguar XE“ modeliuose.
Papildomos erdvės atsirado ir ant galinių sėdynių. Nors didžiausias pokytis juntamas kojų ir pečių srityje, tačiau norėtųsi, jog galvos sričiai būtų daugiau vietos. Ypač, jeigu turite keletą bičiulių, kurių ūgis viršija 1,85 m.

Bagažinės tūris – taip pat konkurencingas. Sedanas siūlo 480 litrų talpos bagažinę, kuri yra tokio pat dydžio kaip C klasės „Mercedes-Benz“, bet didesnė už „Lexus IS“ ir „Jaguar XE“. Universalas standartiškai siūlo 505 litrų talpos daiktų „dėtuvę“.
Šis rodiklis yra geresnis už C klasės „Mercedes-Benz“ ir 3 serijos BMW, tačiau visų trijų modelių jėgos išsilygina sulanksčius galines sėdynes. Tuomet „Audi A4 Avant“ siūlo 1 495 litrų talpos erdvę. Vis dėlto, svarbiausia yra tai, jog pati bagažinės forma – kone ideali, o tai labai stipriai palengvina didesnių ar mažesnių daiktų įdėjimą arba išėmimą iš bagažinės.

Atkreipkite dėmesį:
- Įsitikinkite, jog skaitmeninio prietaisų skydelio ekranas nemirga ir veikia sklandžiai. Bet kokie, smulkesni ir didesni, nesklandumai indikuoja skaitmeninio prietaisų skydelio modulio gedimą.
- Jeigu automobilis turi trijų zonų klimato kontrolę, centrinėje konsolėje rasite skaitmeninį ekraną. Atidžiai apžiūrėkite jį ar ties kiekvienu simboliu nėra linijos. Jeigu bent po vienu simboliu yra viena linija, tai indikuoja ekrano gedimą.
- Visų, išskyrus „S-Line“, sėdynių apmušalai negarsėja ilgaamžiškumu, todėl pirkdami automobilį atidžiai apžiūrėkite sėdynių būklę. Retkarčiais net ir 100 000 kilometrų nuvažiavę egzemplioriai turi ryškiai nusidėvėjusias sėdynes.
- Šildomų sėdynių funkcija turi tris veikimo greičius: lėtąjį, vidutinį ir greitąjį. Patikrinkite kaip jie veikia, nes šildomų sėdynių elementas nėra ilgaamžis.
DINAMIKA
Vienas didžiausių vokiškų automobilių privalumų – velniškai plati ir universali variklių gama, ir ši „Audi A4“ modelio karta buvo ne išimtis. Priklausomai nuo poreikių, automobilis galėjo turėti nuosaikų benzininį variklį, ekonomišką dyzelinį variklį, o kitoje barikadų pusėje stovėjo eilė skirtingų dinamiškų motorų, kuriuos įsimylės kiekvienas benzingalvis.
Įprastai, variklių gamoje galima rasti bent vieną ar dvi variklių versijas, kurios, regis, buvo sukurtos norint tiesiog užpildyti tam tikrą spragą, o ne trokštant pasiūlyti tinkamą įrankį, su kuriuo jie galėtų įveikti tūkstančius kilometrų. Tokio silpnavalio „Audi A4“ variklių gamoje tiesiog nėra.

Tai yra stiprus argumentas, kurį reikėtų pagrįsti, todėl pradėkime nuo daugiausiai pajuokų sukeliančios versijos, turinčios vos 1,4 litro darbinio tūrio širdį. Daugelis iki šiol į tokio tūrio variklius tokio dydžio automobiliuose žiūri su baime, tačiau nepagrįstas baimes reikėtų atidėti į šalį.
Palyginus su kitomis „Audi A4“ modifikacijomis, 1,4 litro agregatą turinti versija pasižymi išskirtinai mažu svoriu. Kaip ir minėjome anksčiau, ši versija sveria vos 1320 kilogramų, arba 110 kilogramų mažiau negu galingiausią variklį turinti, naujutėlė „Toyota Corolla“, todėl žiupsnelis racionalaus vairavimo užtikrins, jog vidutinės degalų sąnaudos bus daugiau negu priimtinos, o bendri eksploatacijos kaštai prilygs žemesnės klasės „Volkswagen Golf“ ar „Passat“.

Vis dėlto, absoliučiu efektyvumo čempionu reikėtų laikyti 2,0 litrų, keturių cilindrų dyzelinį variklį. Daugelyje kitų, skirtingo dydžio automobilių montuojamas motoras daugelį kartų sugebėjo įrodyti, jog gali būti ekonomiškas, sąlyginai dinamiškas ir patvarus. Be to, daugelis variklio galią didinančių dirbtuvių į šį variklį nežiūrės kaip ir šventąjį gralį, todėl bet kokie patobulinimai bus įkandami ir teikiantys džiuginančius rezultatus, bet tik su sąlyga, jeigu kasmet nuvažiuojate daugiau nei 30 tūkst. kilometrų. Visais kitais atvejais dyzelinio variklio pasirinkimas neturi absoliučiai jokios prasmės.
Anksčiau minėti varikliai yra skirti tiems, kas neturi specifinių poreikių ir tiesiog didesnį dėmesį skiria eksploatacijos kaštams, o ne vairavimo malonumui. Tuo tarpu 2,0 litrų benzininiai arba 3,0 litrų dyzeliniai motorai buvo sukurti turėdami labai aiškų tikslą – užtikrinti, jog bet kokioje situacijoje priekyje tūnantis variklis patenkintų visus įmanomus vairuotojo poreikius, tačiau už atitinkamą kainą.

Naudotų automobilių rinkoje 2,0 litrų benzininį arba 3,0 litrų dyzelinį variklį turinčios versijos – ženkliai brangesnės. Tiek įsigijimo, tiek priežiūros prasme, todėl net jeigu automobilio įsigijimo kaina atrodo patraukli, iš pradžių pagalvokite ir palyginkite kiek kainuotų 2,0 arba 3,0 litrų dyzelinių variklių priežiūra ilgalaikėje perspektyvoje.
Visgi, jeigu galite sau leisti įsigyti modelį su V6 dyzeliniu varikliu, iškart turėtumėte žinoti apie dar vieną papildomą pranašumą – pavarų dėžę. Visi varikliai, išskyrus V6 dyzelį, naudoja mechanine arba 7 laipsnių dvigubos sankabos („DSG“) pavarų dėžę, o štai didžiausio tūrio dyzelis naudoja sklandžiai veikiančią 8 laipsnių, „ZF“ hidraulinę automatinę pavarų dėžę, kurią galima rasti praktiškai daugumoje BMW modelių.

Atkreipkite dėmesį:
- Įprastai, šis gedimas yra retas, tačiau jeigu „Start/Stop“ sistema netikėtai nustojo veikti, o vidutinės degalų sąnaudos išaugo keletą kartų, atlikite programinės įrangos atnaujinimą. Programinės įrangos klaidos, ypač atnaujintuose modeliuose, sukelia įvairiausius gedimus, kuriuos išspręsti galima tik su programinės įrangos atnaujinimu.
- Jeigu su automobiliu pagrinde važinėjate mieste – rinkitės benzininį, o ne dyzelinį variklį. Trumpos kelionės, mažas greitis ir kiti veiksniai labai greitai užkimš kietųjų dalelių filtrą.
- Keturių cilindrų varikliai turi vieną silpnąją vietą – karterio ventiliacijos vožtuvą. Jį pakeisti nesunku, tad padarykite sau paslaugą ir jį keiskite ties antru ar trečiu alyvos keitimo intervalu.
- Dyzelinių variklių silpnoji vieta – termostato korpusas. Jis ilgainiui tampa nesandarus.
VALDYMAS
„Audi A4“ buvo galimas su viena iš keturių pakabos konfigūracijų. Standartinei pakabos konfigūracijai „Audi“ siūlė tris alternatyvas. Pirmoji – sportiška su standesnėmis ir trumpesnėmis spyruoklėmis. Antroji – į komfortą orientuota konfigūracija, turinti adaptyvius amortizatorius. Trečioji – rečiausiai sutinkama konfigūracija, kuri taip pat turi adaptyvius amortizatorius, tačiau šį kartą orientuota į sportiškumą. Pastaroji versija turi 23 mm žemesnę kėbulo prošvaisą negu standartinė „Audi A4“.
„Audi A4“ taip pat buvo gaminamas su viena iš dviejų vairo mechanizmo sistemų. Pirmoji – standartinė, o antroji – „Dynamic Steering“ vardu pavadinta sistema, kurios veikimo savybės priklauso nuo važiavimo greičio, pasukimo kampo ir kitų parametrų. Šios sistemos veikimas taip pat keičiasi priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo. „Comfort“ režimu vairas būna lengvas, o štai „Sport“ režimu – standus ir sunkus.

Tęsiant galimų konfigūracijų galimybes – „Audi A4“ galėjo turėti priekinių arba visų varančiųjų „Quattro“ pavarą. Vėlgi, „Quattro“ pavaros konfigūracija priklauso nuo automobilyje esančio variklio.
Visi, išskyrus V6 dyzelį, turi „Quattro“ pavaros sistemą su „Ultra“ vardu pavadinta technologija. Iš esmės tai reiškia, jog tai yra dalinė „AWD“ sistema. Jos veikimo principas yra labai paprastas. Automobilis įprastai važiuoja naudodamas tik priekinių varančiųjų ratų pavarą, tačiau kai atsiranda slydimas arba kai daugybė jutiklių nustato, kad reikia papildomos traukos, kompiuteriai beveik akimirksniu įjungia galinę ašį.
Tuo tarpu V6 dyzelinį variklį turinčios versijos (nepriklausomai nuo to ar tai sedanas, universalas ar „Allroad“) naudoja tradicinį, centrinį „Torsen“ diferencialą, kuris, kaip ir jo pirmtakas, varomąją jėgą priekiniams ir galiniams ratams paskirsto 40:60 santykiu. Kraštutiniu atveju iki 70 proc. gali būti perduodama priekiniams ratais ir net 85 proc. galiniams.

Atkreipkite dėmesį:
- Nepriklausomai nuo variklio tipo, silpnoji „Audi A4“ automobilių vieta – variklio pagalvės. Jos nėra pigios, tad pirkdami automobilį atkreipkite dėmesį į jų būklę.
- Jeigu planuojate visapusišką automobilio apžiūrą, atkreipkite dėmesį į viršutinių įvorių būklę. Iš visų pakabos elementų jos nusidėvi greičiausiai.
- Padangų slėgį rodantys jutikliai yra labai jautrūs didesniems oro temperatūrų svyravimams.
- Neišsigąskite, jeigu prietaisų skydelyje pasirodys „Brake servo restricted“ klaida. Ši klaida nurodo, jog sugedo stabdžių slėgio jutiklis. Šiuose „Audi“ automobiliuose ši problema sutinkama ganėtinai dažnai.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Solidi išvaizda
- Plati variklių gama
- Galimas su „Quattro“ pavara
- Patogus ilgose kelionėse
- Efektyviai veikiančios pagalbinės vairavimo sistemos
- „Allroad“ versija yra pilnavertiška alternatyva krosoveriams
KODĖL NE?
- Automobilio eksploatacijos kaštai – didoki
- Didesnė vagystės rizika
- Sunku surasti padoriau įrengtą egzempliorių, kuris neturėtų dyzelinio variklio

DETALIŲ KAINOS
- Salono filtras ~ 30 eurų
- Pavarų dėžės hidraulikos filtras ~ 40 eurų
- Variklio pagalvė ~ 130 eurų
- Paskirstymo fazių reguliatorius ~ 60 eurų
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 40 eurų
- Alyvos slėgio daviklis ~ 15 eurų
- Priekinė pakabos svirtis ~ 60 eurų
- Amortizatorius ~ 70 eurų
- Spyruoklė ~ 60 eurų
- „MacPherson“ kolonos pagalvė ~ 40 eurų
- Uždegimo ritė ~ 50 eurų
- Dvimasis smagratis ~ 500 eurų
- Stabdžių diskas ~ 60 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 70 eurų
- Elektrinė vairo kolonėlė ~ 480 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 45 eurai
- Aušinimo skysčio siurblys ~ 400 eurų
- Radiatorius ~ 150 eurų
- Starteris ~ 300 eurų
- Žibintų aukščio reguliavimo jutiklis ~ 100 eurų
- ABS jutiklis ~ 50 eurų
- Oro srauto matuoklė ~ 110 eurų

GERIAUSIOS VERSIJOS
„Audi A4“ 2.0 TFSI (45 TFSI / 45 TFSI quattro)
Kadangi dyzeliniai varikliai po truputėlį keliauja į užmarštį, 2,0 litrų benzininis variklis atrodo kaip racionaliausias pasirinkimas. Ypač, jeigu tai galingiausio šio variklio versija, išvystanti 245, 252 arba 265 arklio galias.
Didžiausia paskata renkantis būtent šią modifikaciją turėtų būti 370 Nm sukimo momentas. Jis išvystomas labai plačiame, 1600 – 4500 sūkių diapazone, tad kiekvienas akceleratoriaus paspaudimas sudarys įspūdį, jog vairuojate automobilį su dyzeliniu varikliu. Skirtumas tik tas, jog benzininis motoras skleis gerokai malonesnį garsą.
„Audi A4“ 2.0 TDI (40 TDI/ 40 TDI quattro)
Plačiai naudojamas 2,0 litrų dyzelinis variklis sugeba pasiūlyti tai, ko trokšta daugelis vairuotojų – įvairiapusišką universalumą.
190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą išvystantis motoras kone nepriekaištingai veikia kartu su „DSG“ pavarų dėže, kuri telepatiškai prisitaiko prie bet kokio vairavimo režimo. Be to, priklausomai nuo to kaip elgsitės su automobiliu, šis variklis gali būti dinamiškas arba labai ekonomiškas. Labai stipriai susikoncentravę sugebėsite užfiksuoti vidutines 4 – 5 litrų sąnaudas 100 kilometrų, o ypatingai sunkią dešinę koją turintys vairuotojai sunkiai perlauš 10 litrų ribą 100 kilometrų.