Naudota „Mazda 2“: Mažas, pigus ir patikimas

„Toyota Yaris“ labai dažnai tampa vieninteliu pasirinkimu, kuomet ateina metas įsigyti japonišką miesto automobilį, bet tokį daugelio elgesį galima pateisinti.

„Toyota“ tarp daugelio vairuotojų matomas kaip patikimų automobilių gamintojas, todėl daugelis net nesvarstę apžiūri „Yaris“ hečbeką, jį įsigyja ir net nesuka galvos, jog kažkur pasaulyje yra geresnių alternatyvų.

Jeigu šiuo metu dairotės ar svarstote apie miesto automobilį, kuris būtų išvaizdus, patikimas, pakankamai patogus ir svarbiausia – patikimas, mes jums siūlome apsvarstyti „Mazda 2“ kandidatūrą. Antros kartos „Mazda 2“ hečbeko kandidatūrą.

Naudotas Mazda 2 hečbekas

Kitoks požiūris į automobilio kūrimą

Kiek laiko trunka sukurti naują automobilį? Automobilių industrijos vidurkis siekia 4-5 metus, tad kai „Mazda“ pradėjo darbuotis prie naujos, trečios, kartos „Mazda 2“ hečbeko 2003-2004 metais, japonų markės inžinieriai į miesto hečbeką pažvelgė kaip į iššūkį.

Naudotas Mazda 2 hečbekas

Kuomet „Mazda“ naują modelį pristatė 2007-aisiais, bendrovės atstovai neslėpė, jog jų pagrindinis siekis buvo kuo mažesnis automobilio svoris. Mažesnis svoris = mažesnės kuro sąnaudos, geresnė dinamika, valdymas ir be abejonės – CO2 emisijos. Ir ši formulė atsipirko su kaupu.

„Mazda 2“ yra lengviausias automobilis savo klasėje. Pavyzdžiui, versija su 1,3 litro motoru sveria vos 955 kilogramus, o galingiausia modifikacija su 1,5 litro agregatu ne ką daugiau – 960 kilogramų.

Naudotas Mazda 2 hečbekas

Japoniškos tradicijos

Japoniškų automobilių gamintojai tik dabar sugebėjo perlipti per save ir pradėjo projektuoti interjerus, kurie prilygsta analogams iš Europos, tad dairydamiesi į „Mazda 2“ nesitikėkite, jog gausite interjerą, kurį norėtųsi apibūdinti naudojant šiuos žodžius: kokybiškas ir jaukus.

Naudotas Mazda 2 hečbekas

Didžiausia problema yra ne interjero stilistika ar prietaisų išdėstymas, nes šiose srityse „Mazda“ specialistai savo darbą atliko nepriekaištingai. Didžiausią irzulį kelia interjero apdailos medžiagos. Jos ypatingai pigios, nekeliančios noro jų liesti ir akivaizdžiai primena, jog vairuojate mažą miesto automobilį. Džiugu yra tai, jog 2010 metais pasirodžiusi atnaujinta „Mazda 2“ šioje srityje kaip reikiant pasitempė.

Apskritai, mes rekomenduotume pasižvalgyti į aukštesnės komplektacijos modelius, kurie turi multifunkcinį vairą, automatinę greičio palaikymo kontrolę, atstumo daviklius ar geresnę garso sistemą. Kartu su šiais privalumais gausite ir čiut, čiut kokybiškesnes apdailos medžiagas, kurios šaltą žiemos rytą neprivers pasakyti – „Kokio velnio aš pirkau šį automobilį?“

Naudotas Mazda 2 hečbekas

Zoom-Zoom

Mažyčiai miesto automobiliai įprastai kuriami pagal tam tikrus kriterijus. Visų pirma – jie privalo būti pigūs, pasižymintys elementaria konstrukcija. Visų antra – daugeliui nerūpi nei įtraukiantis valdymas, nei kitos savybės, kurios, pavyzdžiui, aktualios mums – entuziastams.

Vis dėlto, 2007-aisiais „Pasaulio metų automobilio“ titulą šis „Mazda“ hečbekas pelnė ne veltui. Mes net neabejojame, jog komisijos narius sužavėjo automobilio važiavimo savybės, kurios nėra būdingos tokio dydžio automobiliui. Na, nebent tai būtų „Polo GTI“ ar „Fiesta ST“.

Naudotas Mazda 2 hečbekas

Jeigu mėgstate automobilį, kuris leistų jį valdyti tiksliai, tuomet „Mazda 2“ bus bene idealus pasirinkimas, tačiau mes net neabejojame, jog daugeliui „Mazda 2“ valdymui skirti instrumentai pasirodys pernelyg nervingi ir pernelyg jautrūs į menkiausius judesius. Tą patį daugelis pasakys ir apie automobilio pakabą, kuri, palyginus su analogais, yra gerokai standesnė ir ne tokia nuolanki kelyje atsiradusiems nelygumams.

Automobilio siekis priversti vairuotoją džiaugtis pačia kelione kelia daugybę asociacijų su „Ford Fiesta“, kuri visuomet siūlė važiavimo savybes, leidžiančias pajusti automobilio pulsą. Vis dėlto, tuo nereikėtų stebėtis, nes „Ford Fiesta“ ir „Mazda 2“ buvo pagaminti naudojant tą pačią platformą.

Naudotas Mazda 2 hečbekas

EKSPLOATACIJA

Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant „Mazda 2“ hečbeką.

  • Iš „PSA“ pasiskolinti 1,4 ir 1,6 litro dyzelių silpnoji vieta – purkštukai.
  • 1,4 litro darbinio tūrio variklių purkštukų sandarinimo žiedai, kuriuos anksčiau ar vėliau reikės pakeisti. Gera žinia yra ta, jog šį gedimą galima pašalinti su minimaliomis investicijomis.
  • Modeliuose su 1,3 litro darbinio tūrio varikliais vertėtų atkreipti dėmesį į variklio pagalvę, dėl kurios automobilyje jusite gerokai didesnes vibracijas negu įprastai.
  • Elektra valdomi veidrodėliai, o tiksliau – juose esantis mechanizmas, kurį anksčiau ar vėliau gali tekti pakeisti.
  • Prietaisų skydelis gali rodyti neteisingus parametrus. Šią problemą galima išspręsti į pagalbą pasitelkus kompiuterinę diagnostiką.
  • Dyzeliniai varikliai turi jiems būdingas problemas: užsikemšantį kietųjų dalelių filtrą, nusidėvėjusį smagratį arba turbokompresorių.
  • Pakaboje daugiausiai dėmesio reikės skirti stabilizatoriaus jungtims ir vairo traukėm, kurias reikės pakeisti dėl natūralaus nusidėvėjimo.
  • Žiemą arba esant žemai oro temperatūrai gali užstrigti degalų bako dangtelis. Retkarčiais jis užsiblokuoja, retkarčiais jis tiesiog neužsidaro.
  • Kėbulo dažus saugančio lako sluoksnis nėra ypatingai storas, tad net ir elementarūs įbrėžimai ir įdaužos labai greitai pakeis estetinį vaizdą.
  • Planinius aptarnavimus rekomenduojama atlikti kas 20 tūkst. kilometrų arba kas vienerius metus.
Orientacinės detalių kainos Versijai su 1,5 litro motoru
Stabdžių trinkelių komplektas ~ 40 eurų
Stabilizatoriaus traukė ~ 20 eurų
Amortizatorius ~ 35 eurai
Oro filtras ~ 15 eurų
Termostatas ~ 10 eurų
Stabdžių diskas ~ 50 eurų

Naudotas Mazda 2 hečbekas

Tai tikrai nėra vienas iš tų automobilių apie kurį norėtųsi svajoti, bet tai tikrai nėra šios „Mazda“ trūkumas – atvirkščiai.

Verdiktas 3.5

Kompaktiškas, vikrus ir pigus. Ko gero, bene idealus miesto automobilis, kuris nuo savo analogų iš Vokietijos ar Prancūzijos išsiskiria tuo, jog atrodo europietiškai, siūlo europietiškiems automobiliams būdingas važiavimo savybes, bet tuo pačiu pasiūlys itin nuobodų, bet ilgalaikėje perspektyvoje naudingą patikimumą.

Mes rekomenduojame rinktis: 1,5 litro 102 AG „Dynamic“ arba 1,6 litro 95 AG „Dynamic“

PRIVALUMAI

  • Atsižvelgiant į automobilio dydį ir siūlomus variklius – nebloga dinamika
  • Kuro sąnaudos
  • Puiki išvaizda
  • Valdymo savybės
  • Efektyvūs stabdžiai
  • Pagrindinių komponentų ištvermingumas
  • Pigi eksploatacija
  • Maža įsigijimo kaina

TRŪKUMAI

  • Mažytė bagažinė
  • Apdailos medžiagos
  • Versijos su automatine pavarų dėže yra pakankamai retas reiškinys
  • Trūksta 6-os pavaros
  • Vairas reguliuojamas tik viena kryptimi

Panašūs įrašai

Back to top button