Iš antrų rankų

Naudotas antros kartos „Peugeot 508“: Ne tik velniškai stilingas, bet ir patikimas

„Peugeot“ turi ne ką mažiau patirties vidutinės klasės automobilių kūrime negu bet kuris kitas konkurentas. Be to, kai kurių modelių pardavimų apimtys netgi sufleruoja, jog „Peugeot“ puikiai žino koks turi būti vidutinės klasės automobilis. Juk ne veltui „Peugeot 405“ ir „Peugeot 406“ buvo tokie populiarūs.

Vis dėlto, modernūs protėvių įpėdiniai sulaukė dvejopų įvertinimų. Būdami naujais automobiliais, „Peugeot 407“ ir pirmos kartos „Peugeot 508“ buvo kritikuojami dėl aibės skirtingų dalykų, tačiau jiems pasirodžius naudotų automobilių rinkoje, jie staiga tapdavo pasirinkimu, kurį būtų galima rekomenduoti ir draugams, ir panašu, jog toks pats likimas laukia ir antros kartos „Peugeot 508“.

Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

DIZAINAS

Automobilio stilius – prioritetinė kiekvieno „Peugeot“ automobilio savybė. Nors naujasis tūkstantmetis parodė, jog daugelio vairuotojų ir „Peugeot“ dizainerių supratimas apie grožį nėra vienodas, tačiau antros kartos „508“ visapusiškai išpildo visus stilingo, gražaus ir unikalaus automobilio reikalavimus.

Automobilis realybėje atrodo žymiai įspūdingiau negu nuotraukose. Jeigu nuotraukose jis atrodo ganėtinai masyvus ir platus, realybėje „508“ atrodo it būtų suplotas. Gerąja prasme. „Peugeot“ atsižvelgdama į faktą, jog negalės pilnavertiškai konkuruoti su šio segmento lyderiais iš „Škoda“ ir „Volkswagen“, antros kartos „508“ pavertė į žavų sedano, kupė ir hečbeko hibridą – kėbulo tipą, kurį gamintojai pakrikštijo „Fastback“ vardu.

Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

Tikėtina, jog „Peugeot“ ryžosi sukurti automobilį, galintį tapti alternatyva ne „Volkswagen Passat“, o „Volkswagen Arteon“. Kaip ir „508“, taip ir „Arteon“ turi keturias sėdimas vietas, berėmius langus bei stilingai nuožulnią stogo liniją. Skirtumas tik tas, jog „508“ yra 112 mm trumpesnis. Netgi „508“ universalas, kuris yra 40 mm ilgesnis už sedaną, už „Arteon“ sedaną yra trumpesnis 72 mm, o už „Arteon“ universalą – 76 mm.

Modernių automobilių gretose, antros kartos „Peugeot 508“ yra ganėtinai kompaktiškas, tačiau tai, ko gero, ir buvo pagrindinis „Peugeot“ sumanymas, mat „508“ turi atlikti įvaizdžio formuotojo vaidmenį. Tai reiškia, jog stulbinantys „208“, „2008“ ir „3008“ pardavimai leidžia amortizuoti šiek tiek nuviliančią „508“ paklausą. Kita vertus, jeigu ne jie, šiandien „508“ net neegzistuotų.

Peugeot 508 SW GT
Peugeot 508 SW GT

Atkreipkite dėmesį:

  • Stoglangis „Peugeot 508“ automobiliuose yra linkęs užstrigti. Pirkdami automobilį įsitikinkite, jog stoglangis atsidaro ir užsidaro sklandžiai.
  • Priekinės kėbulo detalės turi ganėtinai ploną dažų sluoksnį. Tai reiškia, jog akmenukai labai lengvai palieka savo žymę ant priekinio buferio.
  • Alyvą 1,5 litro dyzeliniuose varikliuose privaloma keisti kas 15,000 kilometrų. Paskirstymo diržą šiuose varikliuose reikia keisti kas 160,000 kilometrų.
  • 2,0 litrų dyzelis turi paskirstymo grandinę ir reikalauja 0W-30 rūšies alyvos. Pastarąją reikia keisti ne rečiau negu kas 20,000 kilometrų.

INTERJERAS

„Peugeot“ kurdama naujos kartos „508“, vėlgi, pasirinko dar vieną sprendimą, kuris prieštarauja visuotinėms automobilių pramonės tendencijoms. Automobilio viduje rasite „i-Cockpi“ vardu pavadintą interjero koncepciją, kurią „Peugeot“ užtikrintai šlifuoja jau nuo pat 2012 metų.

Tad kas tai per išmislas? Pagrindinė „i-Cockpit“ idėja yra ta, jog vairuotojas turi jaustis it sėdėtų erdvėlaivyje. Būtent dėl šios priežasties prietaisų skydelis – skaitmeninis. Priekinės konsolės viduryje įgrūstas ekranas – pasuktas į vairuotoją, o durelių langų linija yra taip aukštai, jog kai kuriems vairuotojams remsis į smakrą.

Apskritai – ši koncepcija nėra tinkama įvairaus sudėjimo vairuotojams. Nors pati sėdynė nusileidžia ganėtinai žemai, tačiau bent kažkiek didesnes ir ilgesnes ataugas turintys vairuotojai labai greitai pasijus taip, lyg „Peugeot“ automobilio kūrime juos tiesiog ignoravo. Kodėl? Nes aukšta prietaisų skydelio pozicija reikalauja vairo kolonėlę nuleisti taip, jog į prietaisų skydelį žiūrėtumėte ne pro vairą, o virš jo.

Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

Kita vertus, jeigu esate prancūziško sudėjimo, tuomet „Peugeot 508“ interjeras bus tikra atgaiva. Vairuotoją ir keleivį sups futuristiškos formos priekinė panelė bei klasės standartus atitinkančios apdailos medžiagos. O jeigu išsirinksite modelį su „GT“ įrangos lygiu, tuomet labai greitai suprasite, jog „Peugeot“ savo klasėje turi vienas patogiausių sėdynių ir bene geriausią masažo funkciją.

Pirmąjį gerąjį įspūdį sukuriantis interjeras, ilgainiui atskleis savo silpnąsias vietas. Viena iš jų – multimedijos sistema. Jos funkcionalumas nėra kažkuo išskirtinis, tačiau jos veikimo greitis labiau primena senesnės kartos sistemą negu tą, kuri galėtų varžytis su „Volkswagen“ grupės analogais.

Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

Atkreipkite dėmesį:

  • Skaitmeninis prietaisų skydelis gali tiesiog užstrigti. Pavyzdžiui, keičiant prietaisų skydelio išvaizdą. Šią problemą visuomet išsprendžia programinės įrangos atnaujinimas.
  • Rėmo neturinčių langų sandarinimo detalės gali girgždėti arba pakeisti formą.
  • Nusilupę dažai ratų arkose (ties slenksčiu) yra ganėtinai dažnas reiškinys. Ypač ankstyvuose modeliuose.
  • Benzininiai varikliai reikalauja 0W-30 (1,6) arba 0W-20 (1,2) rūšies alyvos. Jeigu didžiąją dalį laiko važinėjate mieste, alyvą keiskite kas 10,000 kilometrų.
  • 1,2 litro varikliai turi paskirstymo diržą, kurį pakeisti reikėtų kas 80,000 – 120,000 kilometrų.

DINAMIKA

Auganti naudotų „Peugeot 508“ automobilių pasiūla leis pasirinkti iš keletos skirtingų versijų. Nuo 3 cilindrų benzininio iki ypatingai pajėgios „PSE“ versijos su hibridine pavara.

Būdami kiekvieno „508“ automobilio pirkėjo vietoje, iškart atmestume 1,2 litro benzininio variklio kandidatūrą. Šis variklis – pernelyg triukšmingas, grubus ir neekonomiškas. Tiek mieste, tiek užmiestyje. Tiesiog netinkamas variklis šiam automobiliui. Jį vertėtų rinktis tik su sąlyga, jeigu visa savo širdimi norite „Peugeot 508“ ir nerandate kitų, tinkamų versijų.

Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

Likusieji turėtų rinktis versiją su 1,6 litro benzininiu varikliu, kuris išvysto 180 arba 225 arklio galias. Jos automobiliui nesuteiks įspūdingos dinamikos, tačiau sklandus ir tylus veikimas, bei patenkinamas apetitas degalams verčia galvoti, jog šiandien tai yra racionaliausias pasirinkimas. Didžiausia problema yra ta, jog gamintojas nustojo šį variklį siūlyti „508“ modelyje 2021 metais, nes jo vietą užėmė hibridinės versijos, naudojančios tą patį 1,6 litro variklį ir papildomą elektros motorą.

Hibridinės versijos, vėlgi, išvysto 180 arba 225 arklio galias, bei su pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti iki 50 kilometrų siekiantį atstumą. Vis dėlto, nepriklausomai nuo sąlygų, elektrinis režimas leis įveikti vidutiniškai 20 kilometrų atstumą.

Peugeot 508 SW GT
Peugeot 508 SW GT

Iš tinklo įkraunamos hibridinės versijos, iš tiesų, džiugins sklandžiu veikimu ir galimybe riedėti naudojant elektros energiją, tačiau jos pernelyg brangios, o ir jų atsiperkamumas priklausys tik nuo to, kiek būsite linkę įkrauti išsikrovusias baterijas.

Dyzeliniai varikliai – ganėtinai paprasti. „508“ gali turėti 1,5 arba 2,0 litrų dyzelinius motorus, kurių galia svyruoja nuo 130 iki 180 arklio galių. Nors visa tai nuskambės stereotipiškai, tačiau 180 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą generuojanti versija labiausiai tinka siekiant patenkinti įvairiapusiškus poreikius. Nuo ekonomiškų kelionių užmiestyje iki ilgesnių išvykų greitkelyje, važiuojant didesniu greičiu. Nors prancūziškas dyzelinis variklis nėra toks lankstus kaip „Volkswagen“ analogas, tačiau tai, tiesą sakant, mažas trūkumas.

Atkreipkite dėmesį:

  • Neveikianti „Start/Stop“ sistema gali indikuoti faktą, jog automobilyje esančio akumuliatoriaus įkrovos lygis yra per mažas. Vis dėlto, jeigu variklis užgesinamas, bet vėliau neužvedamas, problema gali slypėti variklio valdymo bloke. Tuomet reikėtų atnaujinti programinę įranga.
  • Netikėtai užsidegusios visos įspėjamosios lemputės prietaisų skydelyje sufleruoja apie gedimą diagnostinės įrangos elektros instaliacijoje.
  • Pasitaiko atvejų, kai automatinė pavarų dėžė pradeda trukčioti. Įprastai, tai gali reikšti pavarų dėžės gedimą, tačiau daugeliu atveju šią problemą išsprendžia programinės įrangos atnaujinimas.

VALDYMAS


Kiekvieną kartą išvydus naują vidutinės klasės prancūzišką automobilį, iškart pradedame galvoti apie komfortą, tylą ir ramybę. Vis dėlto, net ir pačiame geriausiame sapne „Peugeot 508“ pakabos konstrukcija nėra skirta tam, jog užtikrintų suteiktų iš prancūziškų automobilių reikalaujamų savybių.

Šios klasės standartais „Peugeot 508“ keliu rieda patenkinamai. Pastebimai standžiau negu „Renault Talisman“ ar „Škoda Superb“, tačiau jis kelyje jaučiasi veržlesnis, lengvesnis ir labiau užtikrintas siekiant keisti važiavimo trajektoriją.

Peugeot 508 SW GT
Peugeot 508 SW GT

Į posūkius „508“ neria su stebėtinai neįprastu dideliu entuziazmu, atkakliai siekia juos įveikti bei po kiekvienos kelionės sudaro įspūdį, jog „Peugeot“ nori įtikti žmonėms, kurie vairavimas turi svarbesnę prasmę.

Komforto atžvilgiu „Peugeot 508“ yra stiprus vidutiniokas. Mieste, kuriame netrūksta įvairiausių duobių, nelygumų ar aštrių sujungimų, pakaba ne visuomet spėja sklandžiai ir tyliai viską užslopinti, tačiau automobilio greičiui didėjant, po truputėlį pakabos darbas tampa malonesnis. Vis dėlto, jeigu komfortas yra jūsų prioritetas, atsisakykite bet kokių intencijų vairuoti „Peugeot 508“ su didesniais negu 17 colių ratlankiais.

Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

Atkreipkite dėmesį:

  • Hibridinės versijos, esant žemoms oro temperatūroms, naudojant elektros pavarą, nuvažiuos ne daugiau nei 20 kilometrų.
  • „Peugeot“ inžinieriai išsprendė praktiškai visas 1,6 litro benzininio variklio vaikiškas ligas. Automobilio savininkams tiesiog reikia laiku keisti alyvą bei atitinkamai prižiūrėti paskirstymo sistemą.
  • Geriausias dyzelinis variklis (2,0 litrų) į šį modelį buvo montuojamas iki 2021 metų, tačiau jis turi vieną ypatybę. Šiuose modeliuose reikia naudoti „Adblue“ ir „Eolys“ skysčius. Jeigu „Adblue“ skystis padeda sumažinti kenksmingas daleles, tai „Eolys“ skystis padeda efektyviau išvalyti kietųjų dalelių filtrą. „Adblue“ skystį galima papildyti savo jėgomis, tačiau norint papildyti „Eolys“ skysčio baką, tam reikės kompiuterinės diagnostikos.
  • Visi „Peugeot 508“ modeliai naudoja „Aisin“ automatinę pavarų dėžę. Joje esančią alyvą privaloma keisti ne rečiau negu kas 60,000 kilometrų.

Versija
Gamybos metai
Varantieji ratai
Galia
1.2 PureTech
2020-Priekiniai131 AG
1.5 BlueHDI
2018-Priekiniai130 AG
1.6 Hybrid
2019-Priekiniai180 AG / 225 AG
1.6 PureTech
2018-2020Priekiniai180 AG / 225 AG
2.0 BlueHDI
2018-2021Priekiniai160 AG
2.0 BlueHDI
2018-2021Priekiniai190 AG
PSE
2020-Visi360 AG

Gamintojo atšaukimai:

  • 2019 m. spalio 1 – gruodžio 13 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl gaisro rizikos, kurią gali sukelti nesutampanti aukštos įtampos akumuliatoriaus elementų įtampa.
  • 2017 m. lapkričio 8 – 2021 m. vasario 29 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl galimo degalų nuotėkio.
  • 2020 m. rugsėjo 12-21 dienomis pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl galimų vairo traukės trūkumų.
  • 2018 m. lapkričio 1 – 2019 m. gruodžio 13 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl galimai pažeistų galinės ašies stabdžių žarnelių.
  • 2019 m. lapkričio 4 – 2020 m. sausio 18 laikotarpiu pagaminti automobiliai buvo atšaukti dėl galinės ašies tvirtinimo varžtų. Gamintojo teigimu, jie gali sulūžti.
  • 2018 m. sausio 11 – birželio 13 laikotarpiu pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl kietųjų dalelių filtro išmetimo linijoje esančio plastikinio komponento, galinčio sugadinti kietųjų dalelių filtrą.

KODĖL VERTA RINKTIS?

  • Puikus išorės ir vidaus dizainas
  • Berėmiai langai
  • Universalas turi ne tik talpesnę bagažinę, bet ir aukštesnę stogo liniją
  • Tyliai ir sklandžiai veikiantis keturių cilindrų benzininis variklis
  • Gausi komforto įranga
  • Stebėtinai žemos kokybiškų detalių kainos

O KODĖL NE?

  • Labai specifinė vairuotojo vieta
  • Sedanas – labai ankštas
  • Naujesnių modelių variklių gama – ypatingai skurdi
  • Brangi hibridinė versija
Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

DETALIŲ KAINOS

  • Alyvos filtras ~ 6 eurai
  • Salono filtras ~ 15 eurų
  • Langų skysčio apiplovimo siurblys ~ 15 eurų
  • Alkūninio veleno riebokšlis ~ 15 eurų
  • Įsiurbimo kolektoriaus tarpinė ~ 5 eurai
  • Stabilizatoriaus traukė ~ 15 eurų
  • Rato guolių komplektas ~ 60 eurų
  • MacPherson kolonos pagalvė ~ 35 eurai
  • Amortizatoriaus įvorė ~ 25 eurai
  • Amortizatorius ~ 70 eurų
  • Uždegimo ritė ~ 40 eurų
  • Automatinės pavarų dėžės tarpinė ~ 5 eurai
  • Pusašio riebokšlis ~ 17 eurų
  • Variklio pagalvė ~ 40 eurų
  • Stabdžių diskas ~ 40 eurų
  • Stabdžių trinkelių komplektas ~ 45 eurai
  • Vairo traukės antgalis ~ 15 eurų
  • Variklio radiatorius ~ 100 eurų
  • Aušinimo skysčio temperatūros daviklis ~ 12 eurų
  • Aušinimo skysčio siurblys ~ 50 eurų
  • Paskirstymo veleno padėties daviklis ~ 20 eurų
  • ABS daviklis ~ 20 eurų
Peugeot 508 SW GT
Peugeot 508 SW GT

GERIAUSIOS VERSIJOS

„Peugeot 508“ su benzininiu varikliu – 1.6 PureTech

Tokio dydžio automobiliui ypatingai mažo tūrio, trijų cilindrų konfigūracijos varikliai tiesiog netinka. Ne tik dėl papildomų vibracijų, bet ir dėl absoliučiai niekingo efektyvumo, tad jeigu norite „Peugeot 508“ su benzininiu varikliu, dairykitės versijos su 1,6 litro varikliu.

Šis motoras į „Peugeot“ modelį buvo montuojamas turėdamas 180 arba 225 arklio galių. Pastaroji versija, beje, dažniausiai iš gamyklos išriedėdavo su aukščiausiu „GT“ įrangos lygiu.

Peugeot 508 GT
Peugeot 508 GT

„Peugeot 508“ su dyzeliniu varikliu – 2.0 HDI

Dyzeliniai varikliai visuomet buvo „Peugeot“ automobilių stiprybė. Tiek mažesnio, tiek didesnio tūrio varikliai pasižymėdavo stebėtinai mažomis degalų sąnaudomis bei patenkinama dinamika.

Kaip ir 1,6 litro benzininis variklis, taip ir 2,0 litrų dyzelis į šį modelį buvo montuojamas ribotą laiką, todėl norėdami versijos su dyzeliniu varikliu, turėsite susitaikyti su tam tikrais kompromisais. Vienas iš jų – lūkesčių nepateisinanti naudoto automobilio rida.

Back to top button