„DSG“ – magiškos raidės, kurios priverčia žavėtis kiekvieną kartą, kai išbandome naujesnį „Volkswagen“ ar bet kurį kitą „VAG“ koncerno šeimos narys. Ši – dvigubą sankabą turinti pavarų dėžė liaupsinama dėl itin tikslaus ir efektyvaus veikimo, gebančio priversti atsisakyti tradicinės mechaninės pavarų dėžės, tačiau kaip ir daugelis sudėtingų komponentų, taip ir „DSG“ pavarų dėžė nėra ideali.
Automatinė pavarų dėžė daugelį metų buvo prabangių automobilių atributas. Žemesnės klasės mašinose automatinė pavarų dėžė būdavo pakankamai retas reiškinys, tačiau taip buvo ne dėl to, jog senesnės automatinės pavarų dėžės buvo nepatikimos. Anksčiau žmonės tiesiog rinkdavosi mechaninę pavarų dėžę dėl didesnio vairavimo malonumo. Dabar matome atvirkštinę situaciją – vis daugiau žmonių rinktųsi automobilį su automatine pavarų dėže, kuri leidžia labiau atsipalaiduoti, ypač stovint užkimštose didmiesčių gatvėse.
Kuomet „Volkswagen“ 2003 metais pirmą kartą pristatė „DSG“ – dvigubos sankabos pavarų dėžę, vokiečiai net nesitikėjo kokio dydžio revoliuciją jie sukels, mat „DSG“ pasiūlė visus automatinės pavarų dėžės privalumus su mechaninei pavarų dėžei būdingu tikslumu ir efektyvumu, todėl nenuostabu, jog „DSG“ vienu metu tapo geidžiamiausia transmisija pasaulyje. Vis dėlto, kaip pasakytų senjoras šalia tauriųjų gėrimų parduotuvės – „Ne viskas auksas, kas auksu žiba.“

Atvirkštinė psichologija
Mechaninės pavarų dėžės ilgaamžiškumas priklauso nuo dviejų faktorių: vairavimo stiliaus bei tinkamos priežiūros. Pavyzdžiui, švelnus elgesys su sankaba arba vengimas staigiai perjunginėti pavaras leis mechaninei pavarų dėžei tarnauti ilgiau negu „Kia“ automobiliams suteikiama garantija. Žinoma, nereikėtų pamiršti ir reguliaraus alyvos keitimo, kuris taip pat prisideda prie pavarų dėžės ilgaamžiškumo.
Tuo tarpu dvigubą sankabą turinčių pavarų dėžių ilgaamžiškumas priklauso visiškai nuo kitų faktorių, nes už sankabą arba pavaros perjungimą Jūs nesate atsakingas – už viską daro automatizuotos sistemos. Jeigu mechaninės pavarų dėžės gyvenimo trukmė priklauso nuo važiavimo manieros, tai „DSG“ transmisijai važiavimo maniera turi labai mažai įtakos. Didesnę įtaką turi kur automobilis buvo eksploatuojamas: Ar didesnę dalį laiko praleisdavo mieste važiuojant trumpais atstumais, ar nuolatos suko kilometrus greitkelyje? Pastarasis scenarijus yra palankesnis, nes trumpi atstumai ir nuolatiniai sustojimai pakankamai stipriai trumpina „DSG“ pavarų dėžių gyvenimą.
Šio „VAG“ koncerno kūrinio gedimų sąrašas prasideda, kuomet automobilis peržengia 200 000 kilometrų ridą. Tuomet iš rikiuotės išeina „plaukiojantis“ dviejų masių smagratis, „šlapia“ sankaba sugeba ištempti iki 250 000 – 300 000 kilometrų.

Statistika rodo, jog pati rimčiausia problema atkeliauja automobiliui pasiekus 210 000 – 250 000 kilometrų. Tai – hidromechaninio valdymo bloko gedimai. Jeigu šį gedimą „pasigauna“ automobilis su garantija, tuomet markės atstovai net nesivargina ir sumontuoja naują valdymo bloką, nes taisyti seną tiesiog neapsimoka ir neverta. Visų pirma – tai būtų labai brangu, o visų antra – net ir pats gamintojas nerekomenduoja to daryti, tad vienintelė išeitis išspręsti šią problemą – ieškoti žmonių, galinčių pavarų dėžę sutvarkyti už Jums priimtiną kainą.
Taip pat reikėtų atsižvelgti į dar vieną dalyką – kokia tai „DSG“ pavarų dėžė? Ar tai 6 ar tai 7 laipsnių pavarų dėžė? Pastaroji veikia efektyviau ir sklandžiau, tačiau ji taip pat reikalauja specialių įrankių, norint pakeisti ir vėliau – sureguliuoti sankabą, tad renkantis automobilį su 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėžė iš pradžių užduokite sau klausimą – „Ar aš galiu automobilį vežti į specializuotas dirbtuves, gamintojo atstovybę arba auksines rankas turintį specialistą, kuris sankabą pakeis ne už degtinės butelį arba 50 eurų?“ Jeigu atsakymas į šį klausimą yra neigiamas, galbūt reikėtų pasirinkti kitą mašiną arba egzempliorių su mechanine pavarų dėže.
Jeigu pavarų dėžė su „sausa“ sankaba buvo prastai sureguliuota, tai išduoda prastas dėžės darbas. Pavyzdžiui, trukčiojimas važiuojant nedideliu greičiu arba grubus pavaros perjungimas.
Kaip nelikti prie suskilusios geldos?
Yra ne vienas ir ne du būdai kaip išsirinkti gerą, tinkamai prižiūrėtą naudotą automobilį. Jeigu žvalgotės į automobilį su „DSG“ pavarų dėže, būtinai išsiaiškinkite tikrąją norimo modelio ridą. Keliaukite į oficialią atstovybę ir pagal kėbulo numerį patikrinkite automobilio aptarnavimo istoriją, ir jokiu būdu nepasitikėkite „knygutėmis“, kurias siūlo pažiūrėti daugelis automobilių pardavėjų. Pas daugelį automobiliais prekiaujančių žmonių jos neturi jokios pridėtines vertės.
Stebėdami automobilio aptarnavimo istoriją, atsižvelkite kada norimas modelis paskutinį kartą buvo apsilankęs planiniam aptarnavimui. Įprastai „VAG“ koncerno šeimos nariams planiniai aptarnavimai atliekami kas 25 000 – 30 000 kilometrų.
Smagratis
Vienas svarbiausių „DSG“ komponentų (tiek „sauso“ tipo, tiek „šlapio“ tipo), kuris pirmuosius ligos simptomus gali pradėti rodyti nuo maždaug 180 000 kilometrų. Norint prailginti šio komponento gyvenimo trukmę, privalote įsiminti, jog alyva pavarų dėžėje turi būti keičiama kas 60 000 kilometrų.
P.S Vietoj to, kad ieškotumėte automobilio su mažesne rida – padarykite atvirkščiai. Ieškokite mašinos, kuriai jau buvo atlikta smagračio operacija.
„Sachs“ gamybos smagratis automobiliams su 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėže kainuoja 358 eurus.

„Mechatronikas“
Kaip ir rašėme anksčiau, šio komponento atostogos prasideda automobiliui pasiekus 210 000 – 250 000 kilometrų ridą. Bandydami sumažinti išlaidas šio komponento remontui, galite bandyti tikėti meistru, kuris sakys, jog gali sutvarkyti sugedusį hidromechaninį valdymo bloką, tačiau po to nesistebėkite, jeigu savo adresu išgirsite ne pačią maloniausią frazę.
Jeigu planuojate šį komponentą keisti nauju, pasiruoškite išleisti keturženklę sumą.

Sankaba
Dar vienas svarbus komponentas, kuris nėra ilgaamžis, galintis atlaikyti 500 000 ar 700 000 kilometrų distanciją. Kaip ir minėjome anksčiau, į šios „DSG“ sudėtinės dalies darbą reikėtų atsižvelgti automobiliui pasiekus 200 000 kilometrų ridą.
„Luk“ sankabos komplektas kainuoja maždaug 380 eurų.

Pavarų dėžių tipai:
„VAG“ koncernas iš viso yra pagaminęs aštuonias skirtingas „DSG“ pavarų dėžių versijas.
Žemiau esanti lentelė leis suprasti į kokius automobilius yra montuojama konkreti dėže ir kokio tipo ji yra – „sauso“ ar „šlapio“.
Pavarų skaičius | Maks. sukimo momentas | Sankabos tipas | |
---|---|---|---|
DQ200 | 7 | 250 | Sausas |
DQ250 | 6 | 400 | Šlapias |
DQ380 | 7 | 380 | Šlapias |
DQ381 | 7 | 420-430 | Šlapias |
DQ500 | 7 | 600 | Šlapias |
DL382 (Audi) | 7 | 400 | Šlapias |
DL501 (Audi) | 7 | 600 | Šlapias |