Iš antrų rankų

Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

„Dacia“ sugebėjo labai greitai užkariauti europiečių širdis ir tik dar kartą visiems automobilių gamintojams įrodė, jog didžioji dauguma nori elementarių transporto priemonių, dėl kurių nereikėtų jaudintis kas penketą minučių.

Fiat“, bandydama atrasti savo vietą po saulę, atidžiai išstudijavo „Dacia“ veikimo modelį ir pagal jį sukūrė „Fiat Tipo“ modelių šeimą: sedaną, hečbeką ir universalą.

Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

DIZAINAS

Ši trijų versijų šeimyna buvo sukonstruota ant jau dabar archajiškos struktūros, kurios pagrindu „Fiat“ (bei kitos šio koncerno markės) automobilius lipdo net nuo 2005 metų.

Kuomet „Fiat“ pademonstravo ilgai lauktą „Fiat Bravo“ pamainą, italų kompanijos vadovai jį pristatydavo kaip „būtiną“ automobilį – būtiną, bet ne pigų. Jeigu dabar svarstote ką gamintojas turėjo omenyje – leiskite išsiplėsti.

„Fiat Tipo“ buvo kuriamas taip, jog galėtų atitikti kelis kriterijus. Jis turėjo pasižymėti konkurencinga kaina. Jis privalėjo patogiai sutalpinti bent keturis suaugusius žmones. Jis taip pat turėjo užtikrinti rūpesčių nekeliančią eksploataciją, todėl nereikėtų stebėtis, jog „Fiat Tipo“ buvo suprojektuotas ant archajiškos struktūros, kurios pagrindu „Fiat“ lipdė įvairiausius modelius nuo pat 2005 metų. Kita vertus, kuomet automobilis nesistengia būti įmantrus, tai turėtų galioti ne tik eksterjero dizainui, ar ne?

Atkreipkite dėmesį:

  • Planinių aptarnavimų dažnumas benzininiams varikliams siekia 1 metai arba 15 000 kilometrų;
  • Planinių aptarnavimų dažnumas dyzeliniams varikliams siekia 2 metai arba 20 000 kilometrų;
Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

INTERJERAS

Atsižvelgiant į laikmetį, kuomet „Fiat Tipo“ pasirodė, jis buvo pozicionuojamas kaip nevykusio „Nissan Pulsar“, vokiškai konservatyvaus „Hyundai i30“ ir biudžetinio „Škoda Rapid“ konkurentas, ir tai turėtų leisti suprasti į kokį klientą taikėsi „Fiat“.

Kaip ir pagrindinių konkurentų, „Fiat Tipo“ salonas turi užtektinai svertų, dėl kurių norėtųsi itališką hečbeką įvertinti aukštesniu balu. Pavyzdžiui, priekinės sėdynės – gero dydžio, tačiau šiek tiek per kietos ir plokščios, kad jas būtų galima pavadinti patogiomis. Nebent – tai „S-Design“ modifikacija.

Automobilį ir skirtingų įrenginių valdymo mygtukai bei valdikliai išdėstyti patogiai, o pati vairuotojo vieta – gera, suteikianti užtektinai erdvės ne tik pečiams, bet ir pėdoms bei dešinei kojai. Kol kas – „Fiat Tipo“ džiugina gerų sprendimų gausa.

Į pagalbą pasitelkus rankų pirštus ir pradėjus matuoti automobilio „kokybę“ prisilietimais, po keletos minučių suprasite, jog interjere panaudotų medžiagų kokybė svyruoja tarp geros ir prastos. Jeigu esate ypatingai priekabus, tuomet „Tipo“ gali nesugebėti padaryti pirmojo gero įspūdžio. Kita vertus, tą pačią problemą turi ir naujutėliai, 2021-aisiais pagaminti „Volkswagen T-Roc“ ar „Volkswagen Polo“.

Atkreipkite dėmesį:

  • Priekiniuose ir galiniuose žibintuose gali pradėti kauptis drėgmė. Ji savaime nepradings. Turėsite išimti žibintą ir vežti į specializuotas dirbtuves;
  • „U-Connect“ vardu pavadinta multimedija kenčia nuo tų pačių problemų, kaip ir daugelis kitų, panašaus pobūdžio įrenginių kituose automobiliuose. Multimedija gali strigti, netikėtai persikrauti arba net neįsijungti. Šias problemas išsprendžia programinės įrangos atnaujinimas;
Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

DINAMIKA

Būtiniausius priedus turintis „Fiat“, taip pat siūlys rinktis iš variklių, kurių užduotis yra labai kilni ir prasminga – leisti „Fiat Tipo“ įsibėgėti iki tam tikro greičio ir kelerius metus trunkantį eksploatacijos laikotarpį nekelti galvos skausmo automobilio savininkui.

Taip yra todėl, nes „Fiat Tipo“ galėjo būti komplektuojamas su vienu iš penkių variklių: trijų benzininių ir dviejų dyzelinių: 1,4 litro atmosferinio (95 AG), 1,4 litro su turbokompresoriumi (120 AG), 1,6 litro atmosferinio (110 AG), 1,3 litro „Multijet“ (95 AG) ir 1,6 litro „Multijet“ (120 AG).

Visi varikliai (išskyrus 1,3 litro „Multijet“) buvo komplektuojami su 6 laipsnių pavarų dėžėmis, kurių veikimo ypatumai – neišskirtiniai. Tuo tarpu automatinės pavarų dėžės buvo galimos tik su 1,6 litro benzininiu arba su 1,6 litro dyzeliniu motorais.

Iškart reikėtų pabrėžti, jog benzininis variklis turėjo senamadišką, hidraulinę automatinę pavarų dėžę, o dyzelinis variklis – pažangią, dvigubą sankabą turinčią transmisiją. Pastaroji, turi akivaizdų pranašumą, kuomet ateina metas vertinti efektyvumą ir pavarų perjungimo sklandumą, tačiau jos priežiūra gali būti brangesnė.

Atkreipkite dėmesį:

  • 1,3 „Multijet“ (95 AG), 1,6 litro (110 AG) ir ir 1,0 „FireFly“ varikliai turi paskirstymo grandinę. Visi kiti – paskirstymo diržą, kurį reikia keisti kas 6 metus arba 120 000 kilometrų;
  • 1,4 litro atmosferinių variklių sankaba – silpnoji vieta. Įsitikinkite, jog sankabos pedalas yra lengvas, o pavaros persijungia sklandžiai. Tai ypač galioja atbulinės eigos pavarai;
Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

VALDYMAS

Jeigu jau prakalbome apie agregatus, kurie padeda automobiliui judėti, laikas susikoncentruoti į „Fiat Tipo“ elgesį kelyje. Itališkas hečbekas primena automobilį, kurio pagrindai yra pakankamai geri, bet kuris buvo nepakankamai kruopščiai ir meistriškai sureguliuotas.

Automobilio pakaba, bandydama slopinti įvairiausius nelygumus, sukuria nei minkšto, nei kieto automobilio įspūdį, tačiau pašalinių garsų iš važiuoklės neišgirsite. Vis dėlto, jeigu priešakyje matyti ilgesnis, duobėmis nusėtas kelio ruožas, automobilyje sumontuoti amortizatoriai tiesiog nespėja greitai ir progresyviai sušvelninti nelygumus, kurie pakabą atakuoja kiekvieną akimirką.

Jeigu kelio danga lygi, tuomet „Fiat Tipo“ palieka gerą įspūdį. Nebent posūkio viduryje atsiranda vienas ar kitas nelygumas, tuomet galinė pakaba pernelyg lengvai suklumpa ir šiek tiek išblaško automobilį.

Atkreipkite dėmesį:

  • Nepriklausomai nuo darbinio tūrio ar pagaminimo metų, benzininiai varikliai mėgsta „valgyti“ alyvą. Turint modelį su benzininiu varikliu privaloma stebėti alyvos lygį ir, esant poreikiui, įpilti trūkstamą kiekį;
  • Dyzelinių variklių trapi vieta – deguonies (lambda) jutiklis;
Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

Gamintojo atšaukimai

  • 2021 m. balandžio mėnuo: „Fiat“ baimindamasi, jog avarijos atveju gali neišsiskleisti oro pagalvės, atšaukė 2917 „Fiat Tipo“ automobilių;
  • 2017 m. gegužės mėnuo: automobiliai buvo atšaukti dėl oro pagalvių neišsiskleidimo rizikos. Atšaukti automobiliai buvo pagaminti nuo 2016 m. rugsėjo iki 2016 m. lapkričio;
  • 2017 m. vasario mėnuo: automobiliai buvo atšaukti dėl vairuotojo oro pagalvės neišsiskleidimo rizikos. Atšaukti automobiliai buvo pagaminti nuo 2015 m. spalio iki 2016 m. liepos;
Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?

  • Interjero erdvė
  • Itin lengvas valdymas
  • Kėbulo prošvaisa
  • Ekonomiškas dyzelinis variklis
  • Erdvios ir patogios daiktų dėtuvės
  • Funkcionali ir patogi naudotis multimedijos sistema
  • Kainos ir kokybės santykis

KODĖL NE?

  • Sėdynės galėtų turėti geresnį šoninį prilaikymą
  • Garso izoliacija važiuojant didesniu nei 110 km/val. greičiu galėtų būti geresnė
  • Per aukšta bagažinės pakrovimo anga
  • Interjero apdailos medžiagos
  • Automatinė pavarų dėžė veikia grubokai iki tol, kol pasiekia darbinę temperatūrą
  • Nepatogus navigacijos valdymas
Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

DETALIŲ KAINOS

  • Alkūninio veleno riebokšlis ~ 30 eurų;
  • Alyvos slėgio daviklis ~ 6 eurai;
  • Variklio cilindrų galvutės tarpinė ~ 40 eurų;
  • Paskirstymo diržo komplektas ~ 100 eurų;
  • Oro kondicionieriaus radiatorius ~ 120 eurų;
  • Aušinimo skysčio temperatūros daviklis ~ 9 eurai;
  • Priekinės svirties įvorė ~ 11 eurų;
  • Rato guolio komplektas su stebule ~ 50 eurų;
  • Priekinis amortizatorius ~ 50 eurų;
  • Sankabos cilindras ~ 40 eurų;
  • Variklio pagalvė ~ 40 eurų;
  • Stabdžių diskas ~ 30 eurų;
Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

GERIAUSIOS VERSIJOS

„Fiat Tipo“ hečbekas su 1,4 litro benzininiu varikliu (120 AG) ir „Lounge“ įrangos lygiu

„Fiat Tipo“ galėjo būti komplektuojamas su keliais skirtingais benzininiais varikliais. Du iš jų – atmosferiniai, o kitas – su turbokompresoriumi. Būtent pastarasis yra akivaizdus ir nekvestionuojamas pasirinkimas. Ganėtinai nemažas (215 Nm) sukimo momentas padės mieste neatsilikti nuo kitų eismo dalyvių.

Tik turėkite omenyje vieną dalyką – atidžiai stebėkite alyvos lygį.

Naudotas „Fiat Tipo“: Itališkas paprastumas

„Fiat Tipo“ universalas su 1,6 litro dyzeliniu varikliu (120 AG“ ir „Lounge“ įrangos lygiu

Ypatingai talpų ir praktišką universalo kėbulą kone idealiai papildo taupus 1,6 litro dyzelinis variklis. „Multijet“ vardu pavadinti varikliai jau seniai yra montuojami į aibe skirtingų modelių, todėl galėsite nepergyventi dėl brangiai kainuojančios priežiūros. Be to, dyzelinis variklis visai neblogai suderintas su „DCT“ (dvigubos sankabos) automatine pavarų dėže.

Back to top button