Iš antrų rankų

Naudotas „Ford Focus RS“ (MK3): Kompaktiškas granatsvaidis

Automobilių pramonės mastais, vos akimirką trukusi trečios kartos „Ford Focus RS“ gamyba tik dar kartą patvirtino, jog niekas nesugeba sukurti tokio sportiško hečbeko kaip „Ford“. 

Šį pareiškimą galima vertinti tiek teigiamai, tiek neigiamai, tačiau tiesiogiai palyginus trečios kartos „Ford Focus RS“ su „Audi RS3“, „Mercedes-Benz A45 AMG“ ir „Volkswagen Golf R“, vokiškos kilmės „Ford“ yra pats agresyviausias, garsiausias ir labiausiai nuo grandinės nutrūkęs hečbekas. Nuglūdintų ir nušlifuotų deimantų apsuptyje, „Ford Focus RS“ yra savotiška atgaiva.

Naudotas „Ford Focus RS“ (MK3): Kompaktiškas granatsvaidis

DIZAINAS

Greitų ir pasiutusiai smagių „Ford“ automobilių gretos atsinaujina ne kiekvienais metais. Kad ir kaip norėtume, jog būtų atvirkščiai, tačiau vis didėjantis spaudimas pereiti link mažiau taršių priemonių bei mažėjanti tokių automobilių kaip „Ford Focus RS“ paklausa, akivaizdžiai kiša pagalius į ratus bet kokiam įdomesniam projektui. Galbūt todėl kiekviena „Focus RS“ iteracija buvo visiškai kitokia negu anksčiau.

Pavyzdžiui, pirmoji „Focus RS“ modelio karta turėjo trijų durų kėbulą, šokiruojančio žiaurumo riboto praslydimo diferencialą. Antroji „Focus RS“ modelio karta buvo šimtą kartų civilizuotesnis bei džiugino fenomenaliu 5 cilindrų agregatu. Trečiasis ir naujausias „Focus RS“ šeimos narys, vėlgi, kitoks negu jo pirmtakai.

Atkreipkite dėmesį:

  • Įvairūs davikliai gali iššaukti skirtingus įspėjamuosius pranešimus prietaisų skydelyje. Nedarykite skubotų išvadų ir tiesiog atlikite kompiuterinę diagnostiką.
  • Įsigijus automobilį rekomenduojama atnaujinti programinės įrangos versiją. Ji gali padėti užkirsti kelią įvairiems įrenginių gedimams ar netinkamam funkcionavimui. Pavyzdžiui, dėl programinės įrangos klaidos vairuotojas negalės pasirinkti važiavimo režimo.
Naudotas „Ford Focus RS“ (MK3): Kompaktiškas granatsvaidis

DINAMIKA

Pristatytas 2015 metais įvykusioje Ženevos automobilių parodoje, „Ford Focus RS“ netrukus tapo tikra sensacija. Nors automobilis neteko ypatingai charizmatiško variklio, tačiau jį „Ford“ specialistai pakeitė ne prastesniu analogu – 2,3 litro, 350 arklio galių generuojančiu riaumotoju. Be to, pirmą kartą per „Focus RS“ istoriją – automobilis gavo dalinę keturių varančiųjų ratų pavarą, kuri pirmą kartą serijinėje gamyboje pasiūlė įžymųjį „Drift“ režimą, kuris vieno mygtuko paspaudimu paverčia priekiniais varomą hečbekėlį į automobilį, su kuriuo galima išdykauti, lyg vairuotumėte BMW.

„Ford“ inžinieriai žinodami, jog „RS“ modelis bus pirmasis „Focus“ su keturių varančiųjų ratų pavara, rado ne tik reikalingų lėšų, bet ir laiko pritaikyti ir modifikuoti galinį rėmą, kurį kadaise naudojo „Volvo“ markės“ automobiliai su visų varančiųjų ratų pavara. Jeigu pakeltumėte bagažinės kilimėlį, ten pamatytumėte atliktus sutvirtinimus, kurių nerasite kitame automobilyje, naudojančiame šią platformą.

Galinėje dalyje taip pat atsirado elektronikos valdomi sankabų blokai abiem galiniams ratams. Priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir posūkio kampo, trauka gali būti paskirstoma tiek priekinei ir galinei ašiai, tiek kiekvienam ratui atskirai. Elektroninės smegenys fiksuoja važiavimo sąlygas siųsdamos ir gaudamos 100 signalų per sekundę. Sistema veikia taip, kad galiniai ratai, esant poreikiui, gali gauti 70 proc. traukos jėgos, ją paskirstant abiem ratams proporcingai (sistema gali nukreipti 100 proc. galinei ašiai skirtos traukos vienam ratui, jei esama tokio poreikio). Verta pažymėti, jog ši pavara nustatyta taip, kad galinių ratų greitis visada būtų šiek tiek didesnis nei priekinių.

Keliaujame toliau. Palyginus su žemiškesniu „Ford Focus ST“, „Focus RS“ priekinės spyruoklės yra 33 procentų standesnės, o gale – 38 procentais. Tuo tarpu adaptyvių amortizatorių komplektas leidžia jų standumą padidinti iki net 40 procentų, kai vairuotojas naudoja „Track“ važiavimo režimą.

Šių naudingų pakeitimų sąrašą užpildo „Ford“ sprendimas į pagalbą pasitelkti „Cosworth“ specialistus. Jiems buvo atvežtas standartinis „Ford Mustang“ variklis su turbokompresoriumi tam, jog „Focus RS“ skirtas agregatas būtų našesnis ir efektyvesnis, ir jiems tai pavyko su kaupu, nes „Focus RS“ esantis variklis išvysto 350 arklio galių ir 440 Nm sukimo momentą.

Atkreipkite dėmesį:

  • Dėl cilindrų galvutės tarpinės nesandarumo ir (arba) įtrūkimų bloke tarp pirmojo ir antrojo cilindrų dingsta aušinimo skystis. Dėl šio gedimo „Ford“ atšaukė visus „Focus RS“ modelius. Pirkdami automobilį įsitikinkite, jog šis trūkumas buvo pašalintas pagal gamintojo garantiją. Verta pažymėti, net ir pakeitus cilindrų galvutės tarpinę ar net patį variklį, alyvos ar aušinimo skysčio nuotėkis vis tiek gali sugrįžti.
  • Pašaliniai garsai automobilio viduje neturėtų labai stipriai stebinti. Vienas iš sunkiau aptinkamų pašalinių garsų šaltinių – neteisingai pritvirtinta galinė bagažinės lentyna (vieta, daiktams pasidėti). Kitas pašalinio triukšmo šaltinis gali slypėti už multimedijos sistemos.
Naudotas „Ford Focus RS“ (MK3): Kompaktiškas granatsvaidis

INTERJERAS

Kad ir kaip to norėtume, tačiau „Focus RS“ interjeras sulaukė gerokai mažiau investicijų. Jis tiesiog neprilygsta „Audi RS3“ ar „Volkswagen Golf R“ salonams, kurie puikiai suderina sportiškus akcentus ir kasdienišką komfortą. Kita vertus, „Subaru WRX STI“ apie tokį interjerą (kokybine prasme) galėtų tik pasvajoti.

Įprasto „Focus“ pagrindu suprojektuotas modelis, vis dėlto, turi keletą šaunių išskirtinumų. Pavyzdžiui, gražių proporcijų vairą, šiek tiek pakoreguotą prietaisų skydelį ir labai daug mėlynių siūlių, kurios primins, jog tai „Focus RS“. Vis dėlto, labiausiai pastebimas pokytis yra sėdynės. Standartinės (ne papildomai užsakomos „Recaro“) sėdynės yra visai neblogos ir gali būti patogios (priklausomai nuo sudėjimo) ilgesnėje kelionėje, tačiau jos turi labai didelį trūkumą – jos nenusileidžia pakankamai žemai, jog už vairo būtų galima įsitaisyti patogiai.

Kasdien malonių naudoti ir kasdien praverčiančių įrenginių šiame „Ford Focus RS“ neturėtų trūkti. Priklausomai nuo pagaminimo datos, automobilis gali tūrėti „Sync2“ arba „Sync3“ multimedijos sistemą. Pastaroji atkeliaudavo su 8 colių lietimui jautriu ekranu, galimybe ją valdyti balsu, ji turėjo išmaniųjų telefonų integraciją. Be to, „Sync3“ sistema, gamintojo teigimu, pasižymėjo 10 kartų spartesniu veikimu negu ankstesnioji.

Gamintojo teiginiai, sakantys, jog „Sync3“ sistema veikia greičiau – yra tiesa. Tačiau jos valdymas yra nepatogus. Tiesiog pažvelkite į ekrano sumontavimo vietą ir suprasite, jog bet koks bandymas ją valdyti reikalauja pasilenkimo į priekį, arba baigiasi pakartotiniu veiksmu, nes tiesiog nepavyksta iš pirmo karto įjungti norimą funkciją.

Atkreipkite dėmesį:

  • Nuo 2015 rugpjūčio ir 2016 liepos pagaminti modeliai turėjo „Sync2“ multimedijos sistemą. Vėliau pagaminti modeliai gavo modernesnę, našesnę ir patogesnę naudoti „Sync3“ sistemą.
  • „Focus RS“ tikrai nebuvo tas automobilis, su kuriuo būtų elgiamasi švelniai. Pirkdami „Focus RS“ būtinai įsitikinkite, jog sankabos pedalas veikia sklandžiai (pasitaiko atvejų, kai sankabos pedalas tiesiog lieka prigludęs prie žemės), ar pajudant nejaučiate kaip sankaba praslysta ir ar pavaros persijungia sklandžiai ir tiksliai, mat pavarų dėžės sinchronizatoriai yra silpnoji šio komponento vieta.
Naudotas „Ford Focus RS“ (MK3): Kompaktiškas granatsvaidis

VALDYMAS

Praėję multimedijos valdymo kursus, susitaikę su keista vairuotojo pozicija, laikas užvesti variklį, o tada – metas suvaldyti išsiveržti norintį entuziazmą. Kodėl? Nes pirmieji įspūdžiai vairuojant automobilį privers krykštauti kaip mažą vaiką. Ne taip stipriai kaip, pavyzdžiui, vairuojant „Audi RS3“, tačiau užmigti neleidžiantis variklis ir išmetimo sistema primins, jog „Focus RS“ yra grynakraujis sportiškų hečbekų šeimos narys.

„Ford Focus RS“ taip pat džiugina puikiai pasverto sankabos pedalo ir trumpos, tikslios, pavarų perjungimo svirties, kuria naudotis yra vienas malonumas. Nors analogai su efektyviai veikiančiomis automatinėmis pavarų dėžėmis leidžia pajudėti greičiau ir sparčiau, tačiau kai ateina metas padiskutuoti apie tyrus potyrius, vargu ar bent vienas iš jų suteikia tiek emocijų kaip „Focus RS“. Kita vertus, vargu ar gamintojo deklaruojamas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. (4,7 sekundės) galėtų būti laikomas apgailėtinu.

Atkreipkite dėmesį:

  • Keisdami variklio alyvą, būtinai įsitikinkite, jog naudojate „Ford“ specifikaciją atitinkančią alyvą: WSS M2C 937-A.
  • Variklio alyvą rekomenduojama keisti  kas 10 000 – 12 000 kilometrų arba kas vienerius metus.
Naudotas „Ford Focus RS“ (MK3): Kompaktiškas granatsvaidis

KODĖL TURĖTUMĖTE ĮSIGYTI?

  • Efektinga išvaizda
  • Standi, bet kaulų nelaužanti pakabos konfigūracija
  • Nuostabus išmetimo sistemos skleidžiamas garsas
  • Lankstus, įspūdinga trauka pasižymintis variklis
  • Labai lengvai valdomas, net ir važiuojant didesniu greičiu
  • Tiksli pavarų dėžė
  • Skirtingi važiavimo režimai pastebimai keičia automobilio charakterį
  • Tai vis dar normalus hečbekas – gale tilps du vaikai, o bagažinėje – lagaminas

KODĖL NE?

  • Vairo mechanizmas galėtų būti informatyvesnis
  • Prastas apsisukimo kampas
  • Nepatogi, lėtai veikianti informacijos ir pramogų sistema
  • Vairuotojo sėdynės aukštis
  • Su 50 litrų baku galima nuvažiuoti ne daugiau nei 400 kilometrų
Naudotas „Ford Focus RS“ (MK3): Kompaktiškas granatsvaidis

DETALIŲ KAINOS

  • Alyvos filtras ~ 9 eurai
  • Atbulinio vaizdo kamera ~ 110 eurų
  • Alkūninio veleno riebokšlis ~ 55 eurai
  • Alyvos siurblio grandinės įtempiklis ~ 15 eurų
  • Galinės svirties įvorė ~ 15 eurų
  • Oro slėgio padangoje daviklis ~ 50 eurų
  • Oro kondicionieriaus kompresoriaus elektromagnetinė sankaba ~ 80 eurų
  • Oro kondicionieriaus radiatorius ~ 80 eurų
  • Galinis amortizatorius ~ 50 eurų
  • ABS jutiklis ~ 20 eurų

Back to top button