Iš antrų rankų

Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

Daugelį metų atletiškiausia „Honda Civic“ versija buvo liaupsinama dėl įtraukiančio atmosferinio variklio ir valdymo savybių, kurios sukurdavo įspūdį, jog vairuojate gerokai lengvesnį kartingą su stogu. Japonų gamintojas nepaisė pagrindinių konkurentų progreso kitose srityse ir tiesiog laikėsi įsikibę savo recepto. 

Nors patys ištikimiausi „Civic Type R“ fanatikai meldėsi, jog „Honda“ sugebėtų atsispirti „naujoviškiems“ variklio galios didinimo metodams, tačiau augantis sportiškų automobilių vairuotojų apetitas ir konkurencija neleido „Honda“ inžinieriams stovėti nuošalyje ir stebėti kaip „Renault Megane R.S.“ ar „Volkswagen Golf“ tampa visų numylėtiniu. Taip – tiesiog negali būti.

Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

Sulig „FK2“ kartos modeliu, „Honda“ ryžosi radikaliems pokyčiams. Iki tol gamintos „Civic Type R“ modelio kartos buvo ganėtinai nuosaikaus dizaino, o ir pats automobilis puikiai susidorodavo su dvilypėmis užduotimis. Tuo tarpu „FK2“ buvo absoliuti savo pirmtakų ir kitų konkurentų priešingybė.

Japoniškų automobilių gamintojas ryžosi radikaliai transformuoti „Civic Type R“ į lenktynių trasų užkariautoją. Iš tiesų, atsižvelgiant į išskirtinę „Renault Sport“ padalinio sėkmę, su „Clio R.S.“ ir „Megane R.S.“ modeliais, „Honda“ pasirinko kone identišką prancūziško gamintojo kryptį. Kam stengtis sukurti dar vieną „Volkswagen Golf“ kopiją, jeigu vietoje to galima pasiūlyti šį bei tą unikalaus?

Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

DIZAINAS

Į visas įmanomas puses išaugęs modelis išlaikė prieš tai gaminto modelio formas, tačiau pagrindiniai dizaino elementai, regis, buvo sukurti semiantis įkvėpimo iš japoniškų komiksų. Nepriklausomai iš kurio kampo pažiūrėsi, „Honda“ dizaineriai stengėsi kiekvieną automaną sužavėti perdėtos agresijos korta. Lyg „Civic Type R“ būtų išleistas iš pragaro sumedžioti išpaikintus vairuotojus.

Nors automobilis neatrodo kaip bet kuris kitas europietiškas analogas, tačiau už kiekvieno, griausmingai atrodančio dizaino elemento slypi funkcija, kuri padeda automobiliui važiuoti greičiau ir stabiliau.

Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

Pavyzdžiui, platesnių viršutinių ir apatinių grotelių į variklio skyrių patenka didesnis varikliui aušinti skirto oro. Oro srautas, per variklio skyrių, nukreipiamas į oro ištraukiklius, esančius virš priekinių ratų ir į galinėje dalyje esančias angas. Šis sprendimas užtikrina našesnį variklio aušinimą bei sumažina platesnių grotelių poveikį aerodinaminiam pasipriešinimui.

Taip pat už plačių ratų arkų slypi platesnės ratų tarpvėžės ir „Honda“ inžinierių vadinama „Dual-Axis“ pakabos konfigūracija. Ši konstrukcija, su dviem papildomais laikančiaisiais lankstais, sumažina priekinių ratų nepasukamumą bei padeda išlaikyti priekinę automobilio dalį stabilesnę skrendant ypatingai dideliu greičiu.

Tuo tarpu galinė pakaba ne tokia pažangi. Joje – H formos sukamoji sija, kuri, bent jau „Honda“ teigimu, yra kelis kartus standesnė už standartiniuose „Civic“ modeliuose naudojamą analogą. Kaip bebūtų keista, tačiau panašią konfigūracija naudoja ir kitos, entuziastų pripažintos raketos. Pavyzdžiui? „Peugeot 308 GTI“ ir „Renault Megane R.S.“

Atkreipkite dėmesį:

  • Nuolatos stebėkite variklio darbinę temperatūrą. Tai ypač galioja karštomis vasaros dienomis arba automobilį naudojant lenktynių trasoje. Didesnė negu turėtų variklio darbinė temperatūra iššaukia variklio galios sumažinimą;
Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

INTERJERAS

Ne visiems priimtini „Honda“ dizainerių sprendimai matyti ir automobilio viduje. Prietaisų skydelis – pernelyg įmantrus, prietaisų valdymo mygtukų išdėstymas – nepatogus, o interjere panaudotos apdailos medžiagos – abejotinos kokybės. Visai kaip standartiniame „Civic“.

Vis dėlto, „Type R“ versija gauna išskirtinius „lopšius“ su ypatingai aukštais atlošais, kurie gali užkliūti stambesniems arba aukštesniems vairuotojams. Nors šios sėdynės yra tinkamos tokiame automobilyje, tačiau (mums asmeniškai) jas norėtųsi nusileisti žemiau, tačiau dėl „Honda“ sprendimo sumontuoti degalų baką po priekinėmis „Civic“ sėdynėmis, automobilis verčia susidurti su ta pačia problema kaip ir „Focus RS“ – pernelyg aukštai esančiomis vairuotojo ir keleivio sėdynėmis.

Dėl mums nesuprantamų priežasčių „Honda“ taip pat atsisakė nuostabių, pakeliamų, galinių „Magic Seats“ sėdynių. Puikiai suprantame, jog „Civic Type R“ turėtų dažniau lankytis trasoje, o ne „Senukų“ prekybos centre, tačiau bet kokia, praktiškumą padidinanti savybė turėtų išlikti. Kita vertus, galinės sėdynės gali būti sulankstomos 60/40 santykiu bei užtikrina didžiausią tūrį savo klasėje.

Labai stipriai nekreipiant dėmesio į akį rėžiančią ergonomiką ar kitus praktinius sprendimus, „Type R“ yra labai gerai įrengtas. Lyginant su kitais to laikmečio konkurentais, „Civic Type R“ jau standartinėje įrangoje turi automatinę greičio palaikymo kontrolę, pagalbinę įkalnės įveikimo sistemą, aktyvaus stabdymo sistemą, galinę vaizdo kamerą ar klimato kontrolę.

Atkreipkite dėmesį:

  • Kėbulo dažų sluoksnis nėra pats storiausias, tad pirkdami automobilį labai nenustebkite išvydę daugiau negu įprastai įbrėžimų ar kitų skaudulių. Nuo įbrėžimų labiausiai kenčia priekinis buferis ir slenksčiai;
  • „FK2“ modeliai turi problemų su variklio galvutės tarpine. Atsižvelgiant į automobilio paskirtį, įsigijus „Civic Type R“ rekomenduojama ją pasikeisti.  Vien dėl šventos ramybės;
Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

DINAMIKA

Kaip ir minėjome anksčiau, didžiausia „FK2“ modelio naujovė buvo keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi, išvystantis 310 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą. Nors „Honda“ šį variklį aprūpino turbokompresoriumi, tačiau japonų inžinieriai jį sukonfigūravo taip, jog norint išnaudoti 400 Nm sukimo momentą reikėtų tachometro rodyklę kelti bent jau iki 3000 aps/min. Kaip moderniam turbininiam varikliui – tai neįprasta charakteristika.

Vis dėlto, „Honda“ motoro veikimas labiau primena ne sklandų galios augimą, kaip tai yra to laikmečio „Golf R“ ar Megane R.S.“, o momentinį sniego gniūžtės taukštelėjimą į pakaušį.  Tuomet automobilio pagreitis ir tempas tampa stulbinantis ir šiek tiek šokiruojantis. Na, bent jau iki tol, kol prie to pripranti.

Atkreipkite dėmesį:

  • Pirkdami automobilį įsitikinkite, jog variklio turbina veikia taip kaip turėtų veikti. Prietaisų skydelyje įjunkite turbinos slėgio daviklį. Spausdami akceleratorių iki pat dugno. Prietaisų skydelyje turėtumėte matyti 1,2-1,4 baro slėgį;
  • 4 cilindrų variklis naudoja ne paskirstymo diržą, o paskirstymo grandinę, kurios, teoriškai, nereikės keisti. Vis dėlto, jos būklę vertėtų patikrinti bent jau kas 50 tūkst. kilometrų;
Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

VALDYMAS

„Honda“ inžinierių noras sukurti geriausiai valdomą priekiniais ratais varomą automobilį yra akivaizdi kiekvieną kartą išvažiavus į vingiuotesnį kelią. Aplinkoje, kur yra eilė skirtingų posūkių, kur vairuotojas turi mąstyti kaip reikia vairuoti greitai, ten „Civic Type R“ pasirodo kaip nepaprastai tiksliai valdomas automobilis. Jis – absoliuti „Golf R“ priešingybė.  Netgi norisi pasakyti, jog tai – karštakošiška „Megane R.S.“ versija, kuri savo energija užgožia viską.

Kaip įrankis važiuoti sparčiai – „Civic Type R“ yra įspūdingas automobilis, tačiau kaip žinote patys, 80% laiko tokie hečbekai praleidžia važinėdami bendro naudojimo keliais, bandydami išspręsti kasdieniškų situacijų rebusus. Su jais „Civic Type R“ susitvarko visai neblogai, nes išmetimo sistema nėra tokia triukšminga kaip gali atrodyti, o adaptyvūs amortizatoriai veikia taip, jog pernelyg stipriai neerzintų kartu keliaujančių bičiulių.

Japonišką galiūną vertinant vien per patogaus kasdieniškumo prizmę, jis neabejotinai nusileidžia „Seat Leon Cupra“ ar netgi „Peugeot 308 GTI“, kuris yra be galo civilizuotas, tačiau nei vienas iš jų nepasiūlys tokios vairavimo patirties ir šiek tiek baimę keliančių pojūčių, kai akceleratoriaus pedalas spaudžiamas iki dugno arba, kai yra įjungtas „R+“ režimas.

Atkreipkite dėmesį:

  • Stabdžių sistema šiame automobilyje yra efektyvi, bet tik su sąlyga, jeigu joje yra originalūs arba originalioms detalėms prilygstantys analogai. Bandydami automobilį įsitikinkite kaip veikia stabdžių sistema, ar automobilis stoja tolygiai, ar nejaučiate vibracijų. Visgi – tai nėra ta vieta, ties kuria norėtumėte taupyti;
  • Nemažai „FK2“ savininkų susiduria su ankstyvais pavarų dėžės gedimais. „FK2“ automobilių savininkai dažnai susiduria su problemomis jungiant 1-ą ir 2-ą pavarą. Retkarčiais pasitaiko, kai sunkiau jungiasi 5-a ir 6-a pavaros. Įprastai, šią problemą gali išspręsti trijų (nebūtinai visų iškart) komponentų pakeitimas: sankabos, smagračio arba sinchronizatorių;
Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

Versija
Gamybos metai
Varantieji ratai
GaliaNM
2.0
2015-2017Priekiniai310 AG400 Nm

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?

  • Kaip ir priklauso automobiliui su hečbeko kėbulo tipu – „Honda Civic Type R“ gali būti praktiškas
  • Visapusiškai išskirtinis
  • Siautulingiems pasivažinėjimams skirta pakaba ir vairavimui skirti instrumentai
  • Išliekamoji vertė

KODĖL NE?

  • Automobilio pakaba kai kuriems gali pasirodyti per „kieta“
  • Variklio skleidžiamas garsas labiau primena kavamalę
  • Eksterjero dizainas
  • Per aukštai sumontuotos priekinės sėdynės gali apsunkinti ieškant patogios vairavimo pozicijos
  • Japoniškiems automobiliams būdinga, beviltiška multimedijos sistema
  • Negalima visiškai išjungti elektroninės stabilumo kontrolės
Naudotas „Honda Civic Type R“ (FK2): Kietakaktis atletas

DETALIŲ KAINOS

  • Alyvos filtras ~ 10 eurų
  • Turbokompresorius ~ 1100 eurų
  • Aušinimo skysčio temperatūros daviklis ~ 15 eurų
  • Stabilizatoriaus traukė ~ 12 eurų
  • Ratų tarpinės plokštelė ~ 260 eurų
  • Uždegimo žvakė ~ 20 eurų
  • Sankabos komplektas su dviejų masių smagračiu ir išminamuoju guoliu ~ 360 eurų
  • Vairo traukės antgalis ~ 15 eurų
  • Termostatas ~ 50 eurų
  • Alyvos radiatorius ~ 130 eurų
  • Paskirstymo veleno padėties daviklis ~ 25 eurai

Back to top button