Iš antrų rankų

Naudotas „Honda S2000“: Nuostabus rodsteris

Iki padebesių pakylanti tachometro rodyklė, vienas geriausių klasėje svorio paskirstymas tarp ašių, klasikinė komponuotė – tai yra bene idealus automanų svajonių automobilis. „Honda“ inžinieriai kurdami šį automobilį į pagalbą pasitelkė pačius geriausius ingredientus, kurių dėka, net ir dabar daugelis „Honda S2000“ įvardina kaip idealų sportišką automobilį.

Vis dėlto, pats įspūdingiausias „Honda S2000“ ingredientas – 2.0 litrų, keturių cilindrų, 16 vožtuvų benzininis variklis. Atmosferinis stebuklas iš Japonijos išvystydavo 240 arklio galių, 208 Nm sukimo momentą, ir sugebėdavo pasiekti net 9000 aps/min. ribą.

Kadangi tai yra „Honda“ inžinierių kūrinys, 2.0 litrų benzininis variklis „Banzai“ rėžimą įjungdavo ties 5850 aps/min. riba. Tuomet, variklis tarsi antrąjį kartą įkvėpdavo gaivaus oro ir leisdavo automobiliui visu pajėgumu šauti į priekį.

Per pakankamai ilgą „Honda S2000“ gamybos laikotarpį, automobilio pakabos konfigūracija buvo pakeista tris kartus. 1999 – 2002 metais pagaminti modeliai buvo kritikuojami dėl neinformatyvaus elektrinio vairo stiprintuvo ir pakankamai grubaus automobilio elgesio priartėjus prie sukibimo su kelio danga ribos.

S2000 AP1 (2)

„Honda“ atsižvelgusi į kritikų nuomonę, 2002 metų kovą pristatė modelius, kurie turėjo standesnes spyruokles, naujus stabilizatorius ir visiškai naujus amortizatorius, kurie pagerino automobilio elgesį pasiekus limitą.

2004 metais „Honda“ dar kartą atnaujino „S2000“. Šį kartą „Honda“ inžinieriai stengėsi padidinti pačio automobilio struktūros standumą, priekinėje pakaboje buvo sumontuotos standesnės spyruokles, o gale šiek tiek „minkštesnės“. Ratlankių skersmuo padidėjo nuo 16 iki 17 colių, o iš naujo sukonfigūruota vairo stiprintuvo sistema dramatiškai pagerino „Honda S2000“ dinamines savybes.

Elektroninė stabilumo sistema šiuose automobiliuose buvo diegiama nuo 2006 metų, tačiau tik nuo 2008 metų ji tapo bazinės įrangos dalimi, kai „Honda“ inžinieriai paskutinį kartą atnaujino „S2000“.

Nepaisant įvairiausių pakeitimų, „Honda S2000“ iš tikrųjų yra vienas geriausių 21 amžiaus sportiškų automobilių. Nevertėtų pergyventi net ir dėl automobilio patikimumo.

S2000 AP1 (4)

PATARIMAI PERKANT

Pats svarbiausias „Honda S2000“ komponentas – benzininis variklis, kuris išskirtinės priežiūros nereikalauja. Svarbiausia nuolatos stebėti alyvos lygį ir laiku ją keisti. Variklio alyvą rekomenduojama keisti kas 10 tūkst. kilometrų arba kas šešis mėnesius.

Perkant šį automobilį reikėtų atsižvelgti ir į pašalinius garsus, kurie sklinda iš variklio skyriaus. Jeigu atvėrę variklio dangtį girdite erzinantį barškėjimą, paklauskite automobilį parduodančio žmogaus kada paskutinį kartą buvo keista paskirstymo grandinė. Bėda gali būti ir su grandinės įtempėju.

Tai turbūt vienintelis automobilis, kuris turi tiek mažai silpnųjų vietų. Važiuoklė? Kantri ir pakankamai ištverminga, net ir važinėjant ne pačiais lygiausiais Lietuvos keliais. Pavarų dėžė – dar vienas labai kantrus ir ištvermingas komponentas. Apie diferencialą ar stabdžių sistemą būtų galima pasakyti tą patį.

S2000 AP1 (28)

DETALIŲ KAINOS

  • Uždegimo žvakė ~ 10 eurų. 
  • Liambda zondas ~ 70 eurų.
  • Kuro siurblys ~ 65 eurai.
  • Sankabos komplektas ~ 380 eurų.
  • Termostatas ~ 10 eurų.
  • Rato guolio komplektas ~ 31 euras.
  • Šarnyro stabilizatorius ~ 49 eurai.

S2000 AP1 (24)

SAVININKO ATSILIEPIMAS

Ernestas – 2003 metų gamybos „S2000“. Rida – 97.193 km.

„Kai su draugais pradėdavome kalbėti apie Honda S2000, kiekvienas iš mūsų sakydavo, jog tai tik didesnė Mazda MX-5. Klasikinės komponuotės kabrioletas, turintis šiek tiek daugiau vietos ir šiek tiek didesnę bagažinę. Iš dalies tai yra tiesa, tačiau iš dalies ne.“

„S2000 visomis prasmėmis pranašesnis už mažąją Mazda. Tikslesnis valdymas, tikslesnė pavarų dėže, o variklis – fantastika. Iki šiol nevairavau automobilio, kuris turėtų tokį galingą, provokuojantį atmosferinį variklį, kuris kaip narkotikas – įtraukia ir nepaleidžia.“

„Daugelis įsivaizduoja, jog S2000 gali būti tinkamas tik vienkartiniams pasivažinėjimams savaitgaliais. Norėčiau paneigti šį faktą. Taip, pakaba – standi, sėdynės – sportiškos, tačiau važinėjant mieste dar niekada nebuvo šovusi mintis apie pasikabinimą ant virvės.“

„Nuo praėjusių metų vasaros nuvažiavau 6822 kilometrus. Vidutinės kuro sąnaudos – 13.7 litro šimtui kilometro.“

„Trūkumai? Kėbulo ir atsarginių detalių kainos. Tepalai, stabdžių trinkelės ir kitų einamų dalykų kainos nesikandžioja, tačiau kėbulo detalių kainos siekia kosmosą, ypač jeigu jas nori užsisakyti iš oficialios atstovybės.“

Honda S2000 (1)

MALONUMO KAINA

„Honda S2000“ nėra pigus automobilis. Juo niekada ir nebuvo. „S2000“ yra vienas iš tų modelių, kurio vertė pradeda po truputėlį kilti. Jeigu prieš metus ar du, šių automobilių kainos siekė apie 6000 eurų, dabar Japonijoje sukurtų modelių kainos prasideda nuo maždaug 8000 eurų.

Pigesnį „Honda S2000“ egzempliorių būtų galima surasti anapus Atlanto – Jungtinėse Valstijose, tačiau 99% parduodami egzemplioriai kada nors buvo patekę į avariją.

GALERIJA

Back to top button