Iš antrų rankų

Naudotas „Jaguar XJ“ (X351): Ar britų markės flagmanas vertas komplimentų?

Keletą dešimtmečių iš eilės trukęs senamadiško įvaizdžio kūrimo įrankiu buvęs „Jaguar XJ“ 2009 metais pasikeitė neatpažįstamai. 

Daugelį metų keturis apvalius žibintus, žemą ir plokščią kėbulą turėjęs „Jaguar“ flagmanas pavirto į visapusiškai modernų, bet tuo pačiu neeilinį dizaino kūrinį, kuriuo didžiavosi tuometinis „Jaguar“ vyriausiasis dizaineris.


DIZAINAS

„Jaguar“ visada didžiąją dalį laiko orientuodavosi į sportinius automobilius. Britų markės suformuotas įvaizdis ir investicijos į sportiškumą lėmė septynias pergales Le Mano lenktynėse ar kitose automobilių sporto varžybose. Todėl nenuostabu, jog „Jaguar XJ“ buvo kaip atskira sala, kuri buvo skirta konservatyviai nusiteikusiems džentelmenams.

Kaip bebūtų keista, ketvirtos kartos „Jaguar XJ“ turi nemažai bendrų bruožų su pirmosios kartos modeliu, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Pavyzdžiui? Radiatoriaus grotelės, taip pat vertikalūs galiniai žibintai ir tipiška „Jaguar“ variklio dangčio forma.

„Jaguar“ laikydamasi ilgamečių tradicijų, naujos kartos „Jaguar XJ“ variklį, važiuoklę ir daugelį kitų komponentų pasiskolino iš tuomet gaminto „Jaguar XK“. Visai kaip ir pirmos kartos „Jaguar XJ“, kuris techniškai buvo labai artimas „Jaguar E-Type“. Be to, iš aliuminio pagaminta kėbulo konstrukcija buvo perimta iš pirmtako, tačiau naujajame modelyje automobilio struktūra buvo jungiama neeiliniu būdu – iš dalies suvirininant, iš dalies klijuojant. Anuomet tai buvo naujovė, tačiau dabar tai įprastas reiškinys.

Atkreipkite dėmesį:

  • Automobilyje įdiegta labai daug saugumo ir komforto įrangos, todėl gamintojo parametrus atitinkantis akumuliatorius yra privalomas;
  • Pirkdami automobilį patikrinkite ar galiniuose žibintuose nesikaupia drėgmė;
  • Alyva automatinėje pavarų dėžėje turėtų būti keičiamas kas 50 000 kilometrų;
  • Alyva diferenciale turėtų būti keičiama kas 80 000 kilometrų;
  • Panoraminio stoglangio bėgiai buvo pagaminti iš plieno. Jie nėra atsparūs korozijai;

INTERJERAS

Tuometinis „Jaguar“ vyriausiasis dizaineris pristatydamas automobilį tikino, jog komandos siekis buvo sukurti elegantišką prabangų sedaną, kuris pasižymėtų kupė automobilio siluetu. Be to, tam tikri dizaino elementai buvo įkvėpti prabangiausių pasaulio jachtų. Pavyzdžiui, juodais galiniais statramsčiais  ar panoraminiu stoglangiu, tačiau visa tai nublanksta prieš atletiškas kėbulo formas. Nors automobilio išmatavimai liko panašūs, tačiau visiškai naujos formos sukuria absoliučiai kitą įspūdį.

„Jaguar XJ“ interjeras buvo sukurtas skiriant daug dėmesio išskirtinėms detalėms. Vietoje griozdiškai atrodančių įrenginių, ketvirtos kartos „Jaguar XJ“ sukuria įspūdį, jog britai pasimokė iš prieš tai gaminto „XJ“ klaidų, todėl kelios iš „Volvo“ perimtos dalys, bent jau atrodo kokybiškiau ir sklandžiau įlietos į bendrą visumą.

Prietaisų skydelis nebėra toks masyvus ir tuo pačiu buvo sumontuotas 15 centimetrų žemiau. Tai leido „Jaguar“ įdiegti skaitmeninį prietaisų skydelį su multimedijos sąsaja centrinėje konsolėje, kurioje už papildomą mokestį buvo galima užsisakyti „Dual View“ sistemą. Ji rodydavo skirtingą vaizdą vairuotojui ir keleiviui.

Atkreipkite dėmesį:

  • „Jaguar XJ“ turi iš plastiko pagamintus įsiurbimo kolektorius, kurie anksčiau ar vėliau sulūžta. Jų pakeitimas – nėra pigus;
  • Iki 2012 metų „Jaguar“ naudojo šešių laipsnių automatinę pavarų dėžę, kuri nėra laikoma patikima ar ilgaamžė. Nuo 2012 metų pradėta naudoti aštuonių laipsnių transmisija yra keliais šviesmečiais geresnė ir patikimesnė;
  • „Jaguar XJ“ buvo komplektuojami su galine orine pakaba. Oro pagalvės įprastai pradeda ožiuotis po dešimties eksploatacijos metų, tačiau gedimai gali pasireikšti ir anksčiau. Jų keitimas nėra sudėtingas, tačiau vienos naujos oro pagalvės kaina gali šokiruoti;
  • Iki 2015 metų pagaminti modeliai turėjo problemų su nesandariais vandens siurbliais. Juos rekomenduojama keisti kas 30 000 – 40 000 kilometrų. Vėliau pagaminti modeliai tokios problemos nebeturi. Tai ypač aktualu modeliams su V8 varikliais;

DINAMIKA

Didžiulio tūrio varikliai visuomet buvo išskirtinė „Jaguar XJ“ vizitinė kortelė. Nors ketvirtos kartos modelis buvo siūlomas su didingu V8 motoru, tačiau variklių gamoje taip pat buvo galima rasti efektyvių, netgi – ekonomiškų variklių.

Pavyzdžiui? „Jaguar XJ“ variklių gamoje buvo 2 litrų, 4 cilindrų, 240 arklio galių generuojantis „Ford“ variklis, tačiau naudotų automobilių rinkoje jis labai retas, nes daugelis „Jaguar XJ“ pirkdavo su V6 tipo benzininiu arba dyzeliniu agregatais. Vis dėlto, jeigu sugebėsite ignoruoti pašaipas iš kitų „Jaguar XJ“ savininkų, keturių cilindrų variklis gali būti kaip racionalus pasirinkimas. Bet tik su sąlyga, jeigu susitaikysite su juntamos dinamikos trūkumu.

„Jaguar XJ“ dažniausiai buvo perkamas su V6 tipo varikliais. Nors didžiąją dalį pardavimų sudarė modeliai su 6 cilindrų dyzeliniais varikliais, tačiau nemažą dalį pardavimų dalį sudarė benzinu maitinami 3,0 litrų, 6 cilindrų agregatai, kurie, beje, vieninteliai galėjo būti komplektuojami su „AWD“ sistema. Pastaroji turėtų praversti tiems, kas automobilį žada naudoti ištisus metus.

Nepriklausomai nuo variklio, britiškas sedanas buvo poruojamas su „ZF“ inžinierių sukurta automatine pavarų dėže. Iki 2012 metų „Jaguar XJ“ buvo poruojamas su šešių laipsnių automatine transmisija, o vėliau – su aštuonių laipsnių. Pastaroji labai dažnai giriama dėl sklandaus ir nepriekaištingo veikimo, kai tuo tarpu šešių laipsnių analogas buvo peikiamas dėl retkarčiais grubaus ir netolygaus veikimo.

Atkreipkite dėmesį:

  • V8 varikliai turi paskirstymo grandines, kurių, ko gero, niekada neteks keisti, tačiau paskirstymo grandinės įtempėjus rekomenduojama keisti kas 160 000 kilometrų;
  • Alyvą benzininiuose varikliuose rekomenduojama keisti kas 10 000 kilometrų;
  • Uždegimo žvakes benzininiuose varikliuose reikėtų keisti kas 50 000 kilometrų;
  • Dyzelinius variklius kamuoja tipinės šio tipo motorų problemos; stringantys EGR vožtuvai, netinkamai veikiantys purkštukai, efektyviai neveikiančios turbinos;
  • V6 dyzeliniai varikliai – lepūs. Sumažėjęs alyvos siurblio našumas iššaukia labai rimtas bėdas. Pavyzdžiui, ilgainiui lūžta alkūninis velenas. Dauguma specialistų vieningai sutaria, jog perkant automobilį su V6 dyzeliniu varikliu reikės: 1) Keisti variklio alyvą ir alyvos filtrą kas 10 000 kilometrų. 2 ) Alyvos siurblį reikėtų keisti kartu su paskirstymo diržu. (kas 150 000 kilometrų) 3) Kuro ir oro filtrus taip pat rekomenduojama keisti kas 10 000 kilometrų. Verta pažymėti, jog 3,0 litrų, 6 cilindrų variklių konstrukcija buvo patobulinta kelis kartus: 2009 ir 2012 metais;
Naudotas „Jaguar XJ“ (X351): Ar britų markės flagmanas vertas komplimentų?

Gamintojo atšaukimai:

  • 2010 metų lapkritis. Automobilis buvo atšaukti dėl galimo valytuvų defekto. Gamintojo teigimu, valytuvai gali netikėtai susidurti vienas su kitu arba atsiskirti;
  • 2014 metų balandis. Automobiliai buvo atšaukti dėl galimų galinėje pakaboje esančių elementų defektų;
  • 2014 metų lapkritis. Automobiliai buvo atšaukti dėl galimai tinkamai neveikiančios stabdžių sistemos;
  • 2016 metų liepa. Automobiliai buvo atšaukti dėl V6 dyzelinių variklių defektų. Tuomet gamintojas siekė išspręsti netikėtai neužsivedančių variklių problemas. Gamintojas teigė, jog problema slypėjo alkūninio veleno padėties daviklyje;
  • 2016 metų liepa. Automobiliai buvo atšaukti dėl oro pagalvių defekto. Tuomet gamintojas manė, jog avarijos metu, vairuotojo pagalvė gali išsiskleisti per vėlai;
  • 2018 metų vasaris. Automobiliai buvo atšaukti dėl netinkamai veikiančio skaitmeninio prietaisų skydelio;

KODĖL TURĖTUMĖTE ĮSIGYTI?

  • Išskirtinis dizainas
  • Automobilio vikrumas ir sportiškumas primena kupė, o ne ištaigingą sedaną
  • Taupūs dyzeliniai varikliai
  • Fenomenalus V8 variklis
  • Technologiškai pažangus
  • Gausi standartinė įranga

O KODĖL NE?

  • Automobilio priežiūra gali būti brangi
  • Išliekamoji vertė bus prastesnė už analogų iš Vokietijos
  • Konkurentai keliu rieda „minkščiau“
  • Tam tikrose vietose esanti interjero apdaila kels nusivylimą
  • Lėtai veikianti multimedijos sistema
  • Specializuotų dirbtuvių trūkumas
  • Erdvė ant galinių sėdynių (šios klasės standartais) neverta pagyrų
Naudotas „Jaguar XJ“ (X351): Ar britų markės flagmanas vertas komplimentų?

DETALIŲ KAINOS

  • V6 benzininio variklio cilindrų galvutės tarpinė ~ 30 eurų
  • Išmetimo kolektoriaus tarpinė ~ 30 eurų
  • Padangų slėgio daviklis ~ 50 eurų
  • Galinės svirties įvorė ~ 30 eurų
  • Stabilizatoriaus pagalvė ~ 6 eurai
  • Orinės pakabos sistemos modulis ~ 500 eurų
  • Priekinis amortizatorius ~ 350 eurų
  • Vairo traukės antgalis ~ 35 eurai
  • Oro kondicionieriaus radiatorius ~ 80 eurų
  • Orinės pakabos kompresorius ~ 1200 eurų
Naudotas „Jaguar XJ“ (X351): Ar britų markės flagmanas vertas komplimentų?

GERIAUSIOS VERSIJOS

Benzininė versija: 3,0 V6 „AWD“ 340 AG, „R-Sport“ įrangos lygis

„Jaguar“ flagmanas buvo komplektuojamas su dviejų konfigūracijų benzininiais varikliais: V6 ir V8. Jeigu pastaroji konfigūracija kelia daugiausiai emocijų, V6 analogas yra gerokai racionalesnis pasirinkimas. Jis išvysto 340 arklio galių ir 450 Nm, ir leidžia automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,9 sekundės.

„R-Sport“ įrangos lygis benzininį variklį turinčiam „Jaguar XJ“ suteikia sportiškumo. Tiek automobilio eksterjere, tiek interjere, tačiau išskirtiniai dizaino elementai turi savo kainą. Komforto įranga „R-Sport“ modeliuose visuomet būna skurdesnė.

Naudotas „Jaguar XJ“ (X351): Ar britų markės flagmanas vertas komplimentų?

Dyzelinė versija: 3,0 V6 275 AG, „Portfolio“ įrangos lygis

Dyzeliniai varikliai tokiuose automobiliuose yra įprastas reiškinys, o ir, ko gero, pats tinkamiausias pasirinkimas. Didžiulis sukimo momentas leidžia mėgautis dinamika ir ganėtinai (atsižvelgiant į automobilio svorį) mažomis kuro sąnaudomis.

„Portfolio“ įrangos lygis nėra pats aukščiausias, tačiau jame daugelis ras užtektinai priedų, kurie pravers automobilį eksploatuojant kasdien. Kita vertus, automobiliai su šiuo įrangos lygiu yra pakankamai reti, tad būkite pasiruošę ilgesnėms negu įprasta paieškoms.

Back to top button