Iš antrų rankų

Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

Amerikietiškų automobilių gamintojai Europoje yra vertinami dvejopai. Vieni juos liaupsina, kiti nesupranta kaip tokie automobiliai sugebėjo prasibrauti pro europietišką kritikos šydą. Nepaisant to, amerikietiškų automobilių gamintojai iki šiol stengiasi pavergti europiečių širdis. 

Daugelį metų „Jeep“ buvo asocijuojami su tikrais visureigiais, kurie visai neblogai išlaviruodavo tarp komforto ir pajėgumo bekelėje, tačiau šio gamintojo tikslas pasikeitė, kai „Jeep“ pateko į tuometinės „Fiat Group“ rankas.

Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

DIZAINAS

Kadangi „Fiat Group“ į amerikiečių duris pasibeldė, kai tam tikri projektai buvo pasiekę finišo tiesiąją, nereikėtų stebėtis, jog „WK2“ buvo sulipdytas iš senesnių atsargų bei „Mercedes-Benz“ komponentų. Pradedant platforma ir baigiant archajiška 5 laipsnių automatine pavarų dėže.

Nepaisant glaudžių ryšių su buvusiu savininku, „WK2“ kartos „Grand Cherokee“ turėjo net 146 procentais tvirtesnę konstrukciją. Kodėl tai svarbu? Būtent tvirtesnė konstrukcija leidžia sumažinti kėbulo vibracijas, aerodinaminį triukšmą bei apskritai visomis įmanomomis prasmėmis pagerina važiavimo komfortą. Norint pastebėti šiuos pokyčius tiesiog užtenka apsukti ratuką su prieš tai gamintu modeliu ir „WK2“ – skirtumas bus didesnis negu akivaizdus.

Atkreipkite dėmesį:

  • Pirkdami automobilį patikrinkite stogo laikiklių tvirtinimo taškų būklę.
  • Pirkdami automobilį patikrinkite kaip sklandžiai užsidaro visos durys. Pasitaiko atvejų, kuomet netikėtai reikia pakeisti durų lankstus (vyrius).
  • Ašies veržlės nėra atsparios korozijai. Korozijos židiniais taip pat tampa rankinio stabdžio galiniai trosai.
  • „Apple CarPlay“ sąsaja buvo įdiegta 2018 metais.
  • Modeliuose su dyzeliniais varikliais labai dažnai sugenda „Nox“ daviklis, dėl kurio variklis gali neužsivesti arba veikti netolygiai.
  • Aušinimo sistemos pagrindinis radiatorius bei automatinės pavarų dėžės aušintuvas taipogi tampa nesandarūs (arba apskritai nefunkcionuojantys) ir automobilių savininkams vėliau pridaro bėdų.
Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

DINAMIKA

Tuo tarpu variklių gamoje akivaizdžių pokyčių buvo mažiau. Nors variklių gamoje išliko V6 dyzelis, tačiau dabar jis buvo ne „Mercedes-Benz“, o „VM Motori“ kompanijos, kuri iki šiol priklauso „Fiat Group“ (dabar – „Stellantis“). Iš pradžių šis motoras buvo poruojamas su 5 laipsnių automatine pavarų dėže, kuri, tiesą sakant, ir buvo didžiausiu trūkumu. Ji – vangi, lėta ir – tiesiog beprasmiška automobilyje su dyzeliniu varikliu, kuris yra skirtas daugiau laiko praleisti užmiestyje, o 5 pavaros tikrai nepadės pasiekti įspūdingų ekonomiškumo rezultatų. Vėliau pradėtas montuoti 8 laipsnių analogas kaip reikiant pagerino variklio darbą ir vairavimo malonumą.

„Jeep Grand Cherokee“ taip pat buvo komplektuojamas su įvairaus tūrio benzininiais varikliais: 3,6, 5,7, 6,2 arba 6,4 litro darbinio tūrio. Nors kai kuriems gali pasirodyti, jog didžiausią įmanomą tūrį turintis motoras yra pats tinkamiausias, tačiau tai, be abejonės, priklauso nuo poreikių automobiliui. Didžiausią įmanomą griausmą siekiantys patirti vairuotojai turėtų išskirtinai rinktis tik „Hemi“ variklių versijas, o štai kone puikiausia alternatyva dyzeliniam varikliui bus kuklusis 3,6 litro V6 agregatas.

Jis taip pat iš pradžių buvo poruojamas su klaikia 5 laipsnių automatine pavarų dėže, tačiau vėliau pradėta naudoti 8 pavarų dėžė ne tik sumažino apetitą degalams, bet ir varikliui suteikė papildomą dinamikos pliūpsnį.

Atkreipkite dėmesį:

  • 6 cilindrų benzininio variklio silpnoji vieta – generatorius.
  • Pirkdami automobilį atkreipkite dėmesį į vairo kolonėlės sandarumą. Nuo 2014 metų buvo pradėtas naudoti elektrinis vairo stiprintuvas, todėl ši problema nebėra aktuali.
  • 2016 metais automobiliuose buvo pradėtas montuoti pavarų dėžės alyvos šildytuvas. Jis metams bėgant gali tapti nesandarus. Dėl to į pavarų dėžę gali patekti aušinimo skystis.
  • V8 varikliai – patikimi ir ištvermingi, tačiau vandens siurblys yra silpnoji yra šių motorų vieta.
  • Orinės pakabos gedimai neaplenks šio automobilio. Pirkdami automobilį atkreipkite dėmesį į jos darbą. Esant poreikiui galite oro pagalves pakeisti tradiciniais amortizatoriais, tačiau tai nebus pigu.
  • Pirkdami automobilį įsiklausykite ar iš pakabos nesklinda pašaliniai garsai. Įprastai nusidėvėjimo ženklus rodo svirčių jungtys, variklio laikikliai, viršutinių svirčių įvorės ar galinio amortizatoriaus įvorė.
Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

VALDYMAS

Išriedėjus į tipišką lietuvišką kelią, „Jeep Grand Cherokee“ pasirodys kaip patogus, bet ir pagirtinai tylus ratuotis, o tai – labai reta savybė. Ypač, kai kalbame apie aukštus ir sunkius visureigius. Vėjo ir variklio keliamas triukšmas taip pat gerai slopinamas. Ryškesnį pašalinį garsą gali skleisti tik padangų dunksėjimas, kuris gali būti nemalonus modeliuose su 20 colių skersmens ratlankiais.

Didžiausią įspūdį kelia tai, jog „Jeep Grand Cherokee“ eilinį kartą nesivaikė pagrindinių konkurentų, o sukūrė automobilį, kuris važiavimo kokybe kelis kartus lenkia tuo pačiu metu gamintą „Land Rover Discovery“ ar sunkiai į konkurentų sąrašą įsispraudžiantį „Toyota Land Cruiser“.

Kone geriausia „Jeep Grand Cherokee“ ypatybė – bandymas plaukti prieš srovę. „Jeep“ nesekė nuosaikesnių konkurentų pavyzdžiu ir neatsisakė mažo perdavimo santykio dėžės, tačiau reguliuojamo aukščio pneumatinė pakaba, kuri yra privaloma net ir mėgėjiškoje bekelėje, buvo diegiama tik aukštesnį įrangos lygį turinčiuose modeliuose, o tokių naudotų automobilių rinkoje tikrai nėra labai daug.

Nors rankiniu būdu blokuojamų diferencialų čia taip pat nėra, tačiau vietoje to gausite galimybę „Quadra-Trac I“, „Quadra-Trac II“ arba „Quadra-Drive II“ keturių varančiųjų pavara. Jos dėka galėsite naudotis „Select Terrain“ ratuku, leidžiančiu pasirinkti vieną iš kelių skirtingų režimų: „Auto, Sport, Snow, Sand/Mud ir „Rock“. O štai papildomai užsakoma pneumatinė pakaba leis automobilio kėbulo prošvaisą padidinti iki net 282 milimetrų bei papildomai suteiks galimybę rinktis iš naujų režimų: „Park“, „Off-Road 1“ ir „Off-Road 2“.

2011 metais rinkoje pasirodęs modelis buvo sutiktas palankiai. Įvairūs leidiniai „Jeep“ visureigį gyrė ir vertino jį kaip ženklų progresą demonstruojančiu modeliu, tačiau ypatingai reikšmingų ir naudingų patobulinimų turėjęs modelis pasirodė 2013 metų viduryje. Su juo „Fiat Group“ iškapstė „Mercedes-Benz“ padarytas klaidas bei automobiliui suteikė komponentus, kuriais „Grand Cherokee“ tapo visureigiu, kuriuo ir turėjo būti nuo pat pradžių. Vien ko verta „ZF“ 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri visiems varikliams suteikė taip reikalingo efektyvumo ir sklandumo.

Atkreipkite dėmesį:

  • Gamintojas variklio alyvą rekomenduoja keisti kas 10 000 – 12 000 kilometrų arba kas vienerius.
  • Alyvą pavarų dėžėje rekomenduojama keisti kas 60 000 – 100 000 kilometrų, priklausomai nuo to kaip automobilis buvo naudojamas.
  • Dyzeliniai varikliai yra jautrūs kuro kokybei. Atsainus požiūris į tai gali pakenkti įpurškimo sistemai.
  • 6 cilindrų varikliai gali pasižymėti didesniu negu įprastai alyvos suvartojimu.
  • Iki 2013 metų į automobilį buvo montuojama „Mercedes-Benz“ 5 laipsnių automatinė pavarų dėžė (W5A580), kurios sklandžiam veikimui didžiulę įtaką turėjo laiku keičiama alyva. Tai daryti reikėtų kas 45 000 kilometrų.
Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

Gamintojo atšaukimai

  • 2014 metų kovo mėnesį „Jeep Grand Cherokee“ buvo atšaukti 2012-2013 metais pagaminti modeliai dėl galimos „Ready Alert Braking“ sistemos klaidos.
  • 2014 metų balandį „Jeep Grand Cherokee“ buvo atšaukti 2011-2014 metais pagaminti modeliai, dėl tinkamai neveikiančio stabdžių stiprintuvo.
  • 2014 metų liepą „Jeep Grand Cherokee“ buvo atšaukti dėl netinkamai veikiančios adaptyvios greičio palaikymo kontrolės.
  • 2014 metų liepą „Jeep Grand Cherokee“ buvo atšaukti dėl galimai neveikiančio 3,0 litrų dyzelinio variklio „EGR“ aušintuvo gedimo.
  • 2014 metų lapkritį „Jeep Grand Cherokee“ buvo atšaukti dėl galimo kuro siurblio defekto modeliuose, pagamintuose 2011 metais. Tą patį mėnesį „GC“ buvo atšauktas ir dėl galimų elektros instaliacijos defektų, dėl kurių gali nebeveikti elektroninė stabilumo sistema.
  • 2015 metų sausį „Jeep Grand Cherokee“ buvo atšaukti dėl galimo aštuonių laipsnių („845RE“) pavarų dėžės gedimo. Gamintojas turėjo atnaujinti pavarų dėžės valdymo programinę įrangą, kuri turėjo ištaisyti grubų pavaros perjungimą iš 1-os į 2-ą.
  • 2016 metų vasarį „Jeep Grand Cherokee“ buvo atšaukti dėl galimo 3,6 litro V6 variklio kuro nuotėkio.
Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?

  • Šioje klasėje pravažumu lenkia kone visus konkurentus
  • Erdvus, patogus ir praktiškas interjeras
  • 600 kilogramų siekianti keliamoji galia
  • Galima įdiegti dujų įrangą
  • Ganėtinai paprasta konstrukcija užtikrins mažesnius eksploatacijos kaštus
  • Gausi komforto įranga

KODĖL NE?

  • Salono apdailos medžiagos, geriausiu atveju, vidutiniškos
  • 6 cilindrų benzininio variklio dinamika galėtų būti geresnė
  • Važiuojant didesniu greičiu galėtų būti stabilesnis
  • Iki 2013 metų montuotos 5 ir 6 laipsnių automatinės pavarų dėžės veikimas gali būti klaikus
  • Bagažinės tūris galėtų būti didesnis
  • Galinės vaizdo kameros raiška – vidutiniška
Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

DETALIŲ KAINOS

  • Alyvos filtras ~ 20 eurų
  • Alkūninio veleno riebokšlis ~ 35 eurai
  • Alyvos slėgio daviklis ~ 70 eurų
  • Cilindrų galvutės tarpinė ~ 60 eurų
  • Galinės svirties įvorė ~ 20 eurų
  • Oro slėgio padangoje daviklis ~ 40 eurų
  • Rato guolis ~ 150 eurų
  • „MacPherson“ kolonos pagalvė ~ 30 eurų
  • Pakabos spyruoklė ~ 120 eurų
  • Oro sistemos modulis ~ 650 eurų
  • Uždegimo žvakė ~ 20 eurų
  • Uždegimo ritė ~ 25 eurai
  • Stabdžių diskas ~ 60 eurų
  • Rankinio stabdžio lynas ~ 20 eurų
  • Stabdžių suporto stūmoklis ~ 25 eurai
  • Stabdžių trinkelių komplektas ~ 30 eurų
Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

GERIAUSIOS VERSIJOS

„Jeep Grand Cherokee“ su 3,0 V6 dyzeliniu varikliu ir „Overland“ įrangos lygiu

Vis dažniau kalbant apie visuotinę elektrifikaciją, naudotų visureigių pirkėjai į elektromobilius, vis dar, žiūri skeptiškai, bet ar tuo reikėtų stebėtis? 6 cilindrų dyzelinį variklį turintis variklis puikiai pasitarnaus tiems, kam kasdien norisi po kaire koja turėti didžiulį sukimo momentą. Jis bus pravartus ne tik greitkelyje, bet ir tempiant priekabą, važinėjant bekelėje ar tiesiog visureigį naudojant pagal tikrąją jo paskirtį.

Tik padarykite sau paslaugą ir nepirkite „Jeep Grand Cherokee“ su dyzeliniu varikliu, jeigu gyvenate mieste ir didžiąją dalį laiko praleidžiate mieste. Tokiu būdu ne tik nepajusite šio variklio teikiamo malonumo, bet ir susidursite su nepigiai taisomais gedimais.

Naudotas „Jeep Grand Cherokee“ (WK2): Tikro visureigio beieškant

„Jeep Grand Cherokee“ su 3,6 litro V6 benzininiu varikliu ir „Summit“ įrangos lygiu

Puikiai suprantame, jog galingosios versijos su V8 agregatais atrodo kaip tinkamiausias pasirinkimas, tačiau V6 benzininis variklis yra kone racionaliausias pasirinkimas galvojantiems apie ne per didelius eksploatacijos kaštus.

6 cilindrų variklio priežiūra – lengva ir ganėtinai pigi, o ir jis gali būti aprūpintas dujų įranga, kuris išlaidas degalams padės sumažinti kelis kartus. Jeigu nuspręsite pirkti modelį su šiuo varikliu, pasistenkite ieškotis modelio, kuris būtų pagamintas ne anksčiau kaip 2014 metais. 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė ženkliai padidina komforto lygį ir sumažina kuro sąnaudas.

Back to top button