Iš antrų rankų

Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė, bent maža dalimi, pajusti kas yra „Porsche“

Stulbinantį finansinį impulsą gavusi „Porsche“ labai greitai suprato, jog sportiški, dinamiški ir galingi SUV tipo automobiliai yra auksu grįstas kelias į neišsemiamus pelningumo plotus. Būtent dėl šios priežasties, praėjus daugiau nei dešimtmečiui, „Porsche“ modelių gamoje pasirodė kompaktiškesnis ir mažesnis „Cayenne“ brolis – „Porsche Macan“. 

Kadangi „Porsche“ yra didžiulio „Volkswagen Group“ koncerno nare, naujasis šeimos narys buvo suprojektuotas naudojantis jau esama „Audi Q5“ struktūra, tačiau, pavyzdžiui, variklių valdymo programos, priekinis reduktorius, pakabos nustatymai ir dar daugelis smulkmenų neturi nieko bendro su „Audi“ bendrovės bestseleriu, o tai turėtų nuraminti tuos, kurie ne vieną kartą yra girdėję, jog „Porsche Macan“ yra tiesiog „Audi Q5“ kitame rūbe, nes taip tiesiog nėra.

 
Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

DIZAINAS

Kaip ir pridera „Porsche“ markės automobiliui, „Porsche Macan“ siūlė šūsnį skirtingų modifikacijų ir galimybių, pagal kurias kiekvienas šio modelio pirkėjas gali susikurti savąjį, autentišką „Macan“. Tai, iš dalies, galima laikyti privalumu, tačiau tik su sąlyga, jeigu naujų „Porsche Macan“ pirkėjai nepašykštėjo savo pinigų, mat standartinė „Porsche Macan“ įranga yra skurdi. Ypač 2014 – 2018 metais gamintuose modeliuose. Vėliau „Porsche“ stengėsi bazinės įrangos sąrašą praplėsti, bet daugelis norimų komforto įrangos priedų visuomet slypėdavo papildomos įrangos kataloge.

Priklausomai nuo įgeidžių, automobilis galėjo turėti dviejų tipų pakabą: spyruoklinę ir orinę. Nors pastaroji opcija slypėjo papildomoje įrangoje, tačiau nemaža dalis „Macan“ modelių turi būtent tokią pakabos konfigūraciją. Ji užtikrina gerokai didesnį komforto lygį, ypač važiuojant nelygiais keliais, tačiau žvelgiant iš eksploatacijos kaštų perspektyvos, tradicinės spyruoklės ir amortizatoriai ir jų pakeitimas kainuos gerokai mažiau.

Atkreipkite dėmesį:

  • Patikrinkite ar galinio lango apiplovimo įrenginys veikia sklandžiai. Nemažai ankstyvųjų modelių turėjo nesandarius galinio lango apiplovimo įrenginius, dėl kurių langų skystis pradėdavo skverbtis į automobilio vidų;
  • Patikrinkite ar važiuodami atbuline eiga, šoniniai veidrodėliai nusileidžia žemyn. Tokiu būdu buvo siekiama palengvinti važiavimą atbuline eiga, tačiau dėl programinėje įrangoje esančios klaidos šoniniai veidrodėliai retkarčiais pakildavo aukštyn, o ne žemyn;
  • „Porsche Communication Management“ – skambiai pavadinta multimedijos sistema ne visuomet mėgsta veikti sklandžiai. Retkarčiais ši sistema užstringa, persikrauna be jokios rimtos priežasties. Pasitaiko ir tokių atvejų, kuomet multimedijoje įdiegti navigacijos žemėlapiai nėra užkraunami. Įprastai, šiuos trūkumus pašalina sistemos perkrovimas (ilgiau palaikius įjungimo mygtuką), bet jeigu problemos kartojasi, tuomet tai bus techninės įrangos problema;
  • Defektų turintys jutikliai gali iššaukti ABS arba PSM (Porsche Stability Managment) klaidas;
Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

DINAMIKA

Variklių gama – taip pat ne iš skurdžiausių. Nuo 2014 iki 2018 metų „Porsche“ siūlė rinktis net iš keturių skirtingų modifikacijų: „Macan“ su 2,0 litrų 252 AG, „Macan GTS“ su 3,0 litrų 360 AG, „Macan S“ su 3,0 litrų 258 AG (dyzelis), „Macan S“ su 3 litrų 340 AG, „Macan Turbo“ ir „Macan Turbo Performance“ su 3,6 litro, 400 arba 440 AG varikliais.

Vėliau modifikacijų gretas papildė atnaujintos „Macan S“, „GTS“ ir „Turbo“ versijos. Pavyzdžiui, „GTS“ ir „Turbo“ versijos nuo 2019 metų naudoja 2,9 litro, V6 tipo variklį, kuris turi glaudžių sąlyčio taškų su „Audi RS“ automobiliais. Be to, minimalus darbinio tūrio sumažinimas leido sportiškų „Porsche Macan“ versijų savininkams išvengti didesnės mokestinės prievolės. Pavyzdžiui, Italijoje.

Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

Nepriklausomai nuo variklio, tūnančio priekinėje dalyje, visi „Porsche Macan“ buvo komplektuojami su 7 laipsnių, dvigubą sankabą turinčia automatine pavarų dėže, kuri, tiesą sakant, turi labai mažai bendro su „Volkswagen“ automobiliuose naudojama „DSG“. Jeigu „Porsche“ komponentas yra gaminamas „ZF“, „Volkswagen“ analogas gaminamas „BorgWarner“ gamyklose.

Nors abiejų transmisijų koncepcija yra kone identiška, tačiau jų veikimo ypatumai absoliučiai skirtingi. Sportiškumą akcentuojantis „Porsche“ užtikrino, jog „PDK“ vardu pavadinta automatinė pavarų dėžė puikiai derėtų su kiekvienu varikliu, bei papildytų teleptiškai veikiantį vairo mechanizmą. Be to, į „Porsche“ montuojamas komponentas, statistiškai, yra patikimesnis už „DSG“ analogą.

Atkreipkite dėmesį:

  • „Porsche Macan“ galėjo būti komplektuojama orinės pakabos komplektu. Ji leisdavo kėbulo prošvaisą padidinti net 40 milimetrų, o tai turėtų būti paranku tiems, kas mėgsta važinėti užmiestyje ar ten, kur normalaus kelio nėra. Vis dėlto, jeigu automobilio kėbulo aukštis nėra vienodas, gali būti, jog turėsite pakeisti nesandarų amortizatorių, vožtuvų bloką arba tiesiog nusidėvėjusią jungtį.  Jeigu jums pasiseks, tuomet šią problemą gali išsaukti tik aukščio reguliavimo jutiklis;
  • Centrinio atraminio guolio arba guminių jungiamųjų dalių nusidėvėjimas gali iššaukti nemalonią vibraciją;
  • Ankstyvieji modeliai pasižymėjo nemalonia vibracija važiuojant nedideliu greičiu. Vėliau „Porsche“ specialistai paskelbė, jog šias vibracijas išsaukia priekinio reduktoriaus gedimai;
  • „Porsche Macan“ buvo komplektuojamas su šauniai veikiančia 7 laipsnių, dvigubą sankabą turinčia pavarų dėže. Ji – nėra ilgaamžė, o ir jos priežiūra reikalauja kruopštumo ir atidumo. Pavyzdžiui, alyvą pavarų dėžėje reikėtų keisti kas 60 000 kilometrų. Jeigu važinėjate agresyviau – dažniau;
Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

VALDYMAS

Jeigu jau prakalbome apie gerus dalykus, „Porsche Macan“ turėtų būti rekomenduojamas vien dėl savo išskirtinių savybių kelyje. Atsižvelgiant į nemažą automobilio svorį, „Porsche Macan“ važiavimo savybės verčia rimtai pagalvoti apie kitų gamintojų kompetencijas. Net ir šalia pastačius 3 serijos BMW ar bet kurį kitą, panašaus tipo analogą su sedano, hečbeko ar SUV tipo kėbulu, „Porsche Macan“ visuomet paliks didžiausią įspūdį, nes daugelį nustebins kaip toks putlus ir sunkus SUV gali važiuoti taip, kaip įprastas sedanas.

Išbandę automobilį iškart pastebėsite, jog „Porsche Macan“ elgiasi priešingai negu kiti šios klasės automobiliai. Dauguma šios klasės modelių siekia vairuotojų gyvenimą palengvinti, tačiau „Porsche Macan“ siekia vairuotoją įtraukti. Vairo mechanizmas – tikslus, o pakaba sureguliuota taip, jog sugeba puikiai sukontroliuoti bet kokius kėbulo judesius. Tai yra vienas iš tų retų pavyzdžių, kuomet SUV egzistavimas turi prasmę.

Atkreipkite dėmesį:

  • „Porsche Macan“ gali turėti ypatingai erzinantį trūkumą. Užvažiavę ant pakelėjo atsižvelkite ar niekur nematote alyvos nuotėkio. Pasitaiko atvejų, kuomet alyva pradeda sunktis pro paskirstymo mechanizmo dangtelio tarpinę;
  • Benzininiai varikliai mėgsta skaniai gurkšnoti alyvą. Verta pažymėti, jog alyvos suvartojimas neturėtų būti didesnis negu 0,4 litro 1500 kilometrų. Jeigu alyvos suvartojimas didesnis, tuomet reikėtų kreiptis į specialistus ir įsitikinti ar variklis nepareikalaus pakeisti stūmoklio žiedų;
  • Bandydami automobilį pakelkite variklio sūkius iki maždaug 2000 aps/min. ir staiga atleiskite akceleratorių. Jeigu girdite, kas atrodo kaip diržo čirškimas, iš tikrųjų, tai gali būti įtrūkęs metalinis išmetimo sistemos laikiklis;
  • Varikliui dirbant laisva eiga įsitikinkite ar negirdite nemalonaus švilpimo. Šis pašalinis garsas gali sufleruoti, jog degalų slėgio vožtuvas yra nusidėvėjęs;
  • Planinių aptarnavimų dažnumas siekia 30 000 kilometrų arba kas dvejus metus. Vis dėlto, daugelis specialistų rekomenduoja planinių aptarnavimų dažnumą sutrumpinti iki 15 000 kilometrų arba kas vienerių metų. Verta pridurti, jog „Porsche Macan“ neturi tradicinės alyvos lygio matuoklės;
Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

Gamintojo atšaukimai

  • 2014 m. gegužės mėnuo: automobiliai buvo atšaukti dėl galimo stabdžių sistemos gedimo. Vairuotojas norėdamas sustabdyti automobilį turėjo stabdžių pedalą spausti stipriau negu įprastai;
  • 2015 m. lapkritis: automobiliai buvo atšaukti dėl galimo degalų nuotėkio;
  • 2017 m. kovas: automobiliai buvo atšaukti dėl oro pagalvių defekto. Avarijos metu jos galėjo neišsiskleisti;
  • 2020 m. kovas: automobiliai buvo atšaukti, nes gamintojas įtarė, jog apatinė degalų siurblio dangtelio pusė gali liestis su degalų siurblio jungiamuoju vamzdžiu;
Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?

  • Išliekamoji vertė
  • Ideali vairuotojo pozicija
  • Naudotų automobilių rinkoje netrūksta gerai įrengtų egzempliorių
  • Džiuginančia dinamika stulbinantys V6 varikliai
  • Puikiai subalansuota pakaba
  • Patogus ilgesnėje kelionėje

KODĖL NE?

  • Domina ilgapirščius
  • Brangus automobilio draudimas
  • Eksploatacija – tikrai ne iš pigiausių
  • Interjere panaudotos medžiagos nėra pačios geriausios kokybės
  • Standartinė komforto įranga – skurdi
Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

DETALIŲ KAINOS

  • Alkūninio veleno riebokšlis ~ 30 eurų
  • Alyvos slėgio daviklis ~ 10 eurų
  • Cilindrų galvos tarpinė ~ 40 eurų
  • Dvimasis smagratis ~ 500 eurų
  • Variklio pagalvių komplektas ~ 200 eurų
  • Oro slėgio daviklis ~ 50 eurų
  • Priekinės pakabos svirčių komplektas ~ 600 eurų
  • Pneumatinės pakabos kamera ~ 450 eurų
  • Deguonies daviklis ~ 50 eurų
  • Turbokompresoriaus tarpinė ~ 8 eurai
  • Kondicionieriaus kompresorius ~ 350 eurų
Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

GERIAUSIOS VERSIJOS

„Macan“ su 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininiu varikliu

Pati pigiausia „Porsche Macan“ modelio versija, taip pat yra ir viena iš geriausių. Neskubėkite daryti pirminių išvadų, o tiesiog pabandykite susidėlioti prioritetus. Jeigu negalite nuslėpti noro įsigyti „Porsche“, kuris būtų tinkamas šeimai, ir kuris turėtų madingą SUV tipo kėbulą, tuomet 4 cilindrų variklį turinti versija yra kone idealus pasirinkimas.

Kaip ir „Audi Q5“ esantis agregatas, taip ir „Macan“ sumontuotas analogas nedemonstruoja išskirtinių savybių, tačiau jis savo darbą atlieka su atitinkamu tikslu – padeda automobilį išjudinti iki  norimo greičio, bet ne daugiau. Vėlgi – tai tikslinei „Porsche Macan“ auditorijai turėtų patikti. Kaip ir kitas faktas – galimybė variklio aptarnavimą atlikti ne tik specializuotose „Porsche“ dirbtuvėse. Be to, į pagalbą pasitelkę variklio galios didinimo specialistus, po keletos dienų galėsite džiaugtis gerokai dinamiškesniu SUV.

Naudotas „Porsche Macan“: Galimybė bent maža dalimi pajusti kas yra „Porsche“

„Macan GTS“ su 3,0 litrų, šešių cilindrų benzininiu varikliu

Sportiškumą ir tyrą vairavimo malonumą akcentuojantis modelis privalo turėti variklį, kuris padėtų atskleisti tikrąjį „Porsche Macan“ potencialą. Tad jeigu „Porsche Macan“ perkate tam, jog pajustumėte tą pirštais neapčiuopiamą „Poršiškumą“, tuomet „GTS“ versija yra vienintelis jūsų pasirinkimas.

Atsižvelgiant į automobilio siūlomą universalumą, komforto lygį, įvairiapusiškumą skirtingose situacijose ir žinoma – džiuginančią dinamiką, naudotų automobilių rinkoje praktiškai nėra tiesioginio „Porsche Macan GTS“ analogo.

Priklausomai nuo pagaminimo metų, „Porsche Macan GTS“ versijoje tūnojęs variklis išvystė 360, 380 arba 440 arklio galių, o įsibėgėjimo trukmė iki 100 km/val. sieks maždaug 5 sekundes, arba mažiau, jeigu pasirinksite moderniausią „GTS“ versiją su 440 vokiškų ristūnų.

Back to top button