Iš antrų rankų

Naudotas „Renault Twingo III“: Galiniais ratais varomas miesčionis

Mažas automobilis – blogas automobilis. Na, bent jau tokį įspūdį galima susidaryti pasiklausius tų, kurie turi užtektinai patirties dalinti patarimus visomis įmanomomis temomis.

Prieš dvidešimt metų, šių žmonių išsakyti teiginiai apie mažą automobilį buvo ganėtinai taiklūs. Mažyčiai, nestabilūs, spartietiškais interjerais ir pasižymintys valdymo savybėmis, primenančiomis vežimą su mediniais ratais. Vis dėlto, kol didieji pasaulio išganytojai iki šiol vadovaujasi prieš 20 metų sukauptomis žiniomis, automobilių gamintojai nestovi vietoje ir nuolatos bando įtikti vis išrankesniems pirkėjams. Ypač Europoje, kur kompaktiško dydžio mašinos yra tiesiog privalomos. Ne tik dėl infrastruktūros, bet ir mokestinių priežasčių.

Used Renault Twingo III review

DIZAINAS

„Renault“ yra vienas iš tų gamintojų, kurį galime drąsiai vadinti miesčioniams skirtų automobilių specialistu. Milijonai parduotų, skirtingų modelių vienetų dabar laikomi pavyzdiniais. Ypač pirmoji „Twingo“ modelio karta, kuriai netrūko originalumo ir iki šiol turi nemažą gerbėjų būrį, tačiau ją pakeitusi antroji „Twingo“ interpretacija buvo sutikta priešiškai.

„Nuobodus, nykus, nevykęs, banalus“, – štai tokius „komplimentus“ daugelis norėjo siųsti antrosios kartos „Twingo“ modelio adresu, o ir jų nereikėtų kalinti, nes vokiškai niūrus „Renault Twingo II“ originalumu tikrai neprilygo „Renault Twingo I“. Vienintelė priežastis, dėl kurios jums turėtų rūpėti „Twingo II“ – sportiška „R.S“ versija.

Naudotas „Renault Twingo III“: Galiniais ratais varomas miesčionis

„Renault“ atsižvelgdama į nuožmiųjų kritikų išsakytą nuomonę ir siekdama atremti vis didėjantį konkurentų spaudimą, į trečios kartos „Twingo“ pažiūrėjo kaip į galimybę dar kartą pakeisti nemadingą mažyčių mašinų segmentą.

„Renault“ neslėpė, jog įkvėpimo buvo semtasi iš senesnių bendrovės ir konkurentų modelių: „Renault 5“, „Fiat 500“ bei „Fiat 600“. Retro stilius buvo prioritetas, kaip ir gale sumontuotas variklis bei galinių varančiųjų ratų pavara. Ši konfigūracija pasižymi išskirtinėmis savybėmis, bet apie tai – truputėlį vėliau.

„Renault Twingo“ neatrodo kaip eilinis mažas miesto automobilis. Galbūt dėl to reikėtų kaltinti, jog „Twingo“ yra pakankamai aukštas bei neįprastų proporcijų ratuotis. Jeigu priekinė dalis yra ganėtinai siaura, tai platesni „Twingo“ klubai gali priversti kalbėti apie asociacijas su moterų figūra ir tuo pačiu nuklysti kažkur į lankas.

Atkreipkite dėmesį:

  • Priekiniai žibintai. Žibintai gali neišsijungti, prietaisų skydelyje gali užsidegti įspėjamasis pranešimas. Šį gedimą galima pašalinti pakeitus jungiklį arba atkreipti dėmesį į kompiuterį, atsakantį už automobilio elektronikos sistemų veikimą.
  • Akumuliatorius. Originalūs akumuliatoriai pasižymi ganėtinai trumpu tarnavimo laiku. Įprastai jį reikia pakeisti jau po trijų metų.
Used Renault Twingo III review

INTERJERAS

Pats salonas iš pirmo žvilgsnio atrodo labai stilingai, kartais netgi atrodo tai buvo daroma praktiškumo sąskaita. Pavyzdžiui, gražų vairą, kurio gėdytųsi brangesni automobiliai, galima reguliuoti tik pagal aukštį. Dėl to ir be reikalo, aukštai esančių priekinių sėdynių padėti neleidžia surasti idealios vairavimo pozicijos, tačiau tai nėra didelis trūkumas. Tai tiesiog „Renault Twingo“ išskirtinė savybė.

Vertėtų paminėti ir dar vieną faktą. Dėl neįprastų formų, galinių durelių stiklas negali būti nuleidžiamas žemyn. Juos turėsite atlenkti, kaip, pavyzdžiui, „Peugeot 107“.

Praktiškumo galimybės, taipogi, keliančios juoką. Pavyzdžiui, vertėtų paminėti dėžutę, kurią mes tiesiog norime vadinti šiukšliadėže. Ją galima naudoti ne tik smulkiems daiktams laikyti ar dar kokioms nors smulkmenoms, tačiau dėl trapecijos formos į ją tilps tikrai ne visi jūsų turimi daiktai. „Renault“ taip pat siūlė vietoje tradicinę daiktadėžę pakeisti nešiojamu… lagaminėliu? Sprendimas neįprastas, bet galbūt kažkam patiksiantis.

Naudotas „Renault Twingo III“: Galiniais ratais varomas miesčionis

Nusivylimą kelia ir gana primityvus prietaisų skydelis. Jame nėra nei tachometro, nei aušinimo skysčio termometro. Tai nebūtų taip svarbu, jeigu aušinimo skysčio termometrą pakeistų šalto variklio lemputė – deja, bet taip nėra.

Ieškant variklio alyvos įspėjamosios lemputės, taip pat radome įdomų dalyką. Pasirodo, norint pasitikrinti alyvos lygį variklyje, turėsite viską išimti iš bagažinės, atsukti keturias veržles, nuimti dangtį, formuojantį bagažinės grindis ir tik tada gausite priėjimą prie matuoklės. Atsižvelgiant į tai, kad varikliai su turbokompresoriumi pasižymi apetitu alyvai, ši elementari procedūra gali pradėti ilgainiui užknisti.

Be to, reikia pasakyti, jog bagažinė gali tapti savotiška pirtele jūsų daiktams. Nors gamintojas sako, jog bagažinėje skirtiems daiktams temperatūra gali pakilti maždaug penkiais laipsniais, tačiau mes nerekomenduotume ten nepalikti, tarkime, šokolado, nes jis tiesiog ištirps.

Atkreipkite dėmesį:

  • Pasitaiko atvejų, kuomet į automobilio vidų pro galines dureles prasiskverbia drėgmė arba didesnis kiekis vandens.
  • Multimedija. Juodas ekranas, lėtas veikimas, galinės vaizdo kameros nerodymas – tai tik dalis gedimų, susijusių su prastai veikiančia multimedija. Vėlgi, į pagalbą pasitelkite naujausią programinę įrangą arba jeigu tai nepadės – ieškokite naujo įrenginio.
Used Renault Twingo III review

DINAMIKA

Be stilingos išorės ir salono, vienas geriausių šio automobilio bruožų yra variklis. Štai, 1 litro darbinio tūrio „SCe“ raidėmis žymimas motoras, iš esmės, buvo sukurtas „Mitsubishi“ inžinierių, kai tuo tarpu 0,9 litro „Energy TCe“ turbininis variklis yra prancūzų darbas.

1 litro benzininis variklis yra skirtas išskirtinai ramaus būdo vairuotojams, nes paspaudus akceleratoriaus pedalą reikės truputėlį luktelėti, kol automobilis pradės greitėti. O ką jau kalbėti apie norimą greitį, kuriuo norite važiuoti. Važinėjant trumpus atstumus, galbūt šis variklis ir galėtų būti neblogu pasirinkimu, tačiau šiam „Twingo“ labiausiai tinka 0,9 litro, trijų cilindrų agregatas, gebantis išvystyti 90 arklio galių ir 135 Nm.

Naudotas „Renault Twingo III“: Galiniais ratais varomas miesčionis

90 arklio galių ir penkių laipsnių mechaninės pavarų dėžės sąjunga, šiam automobiliui puikiai tinka. Ji nesuteiks automobiliui sparnų, tačiau variklio dinamika, ypač vidutiniuose sūkiuose, teikia užtikrintumo. Tik vertėtų paminėti, jog akceleratoriaus reakcija į paspaudimus yra katastrofiškai vangi.

Skirtingai nei didesniame keturių cilindrų 1,2 litro „Energy TCe“ variklyje, 0,9 litro motore nėra tiesioginio įpurkšimo sistemos ir tai yra pagrindinė kliūtis bandant vikriai įsisprausti tarp kitų automobilių. Vis dėlto, pradėjus važiuoti ir pagavus savą rimtą, variklis pasižymi maloniu veikimu.

Degalų bakas šiame automobilyje yra po galinė sėdyne, o jo talpa – vos 35 litrai. Taip yra dėl to, jog automobilio priekinėje dalyje buvo sumontuotas radiatorius, kuris automobiliui reikiamą šilumą suteikia neįtikėtinai lėtai. Vien dėl to, jog aušinimo skystis turi keliauti iš priekio į galą ir kelionės metu praranda dalį šilumos, tačiau būkite kantrūs, nes varikliui pasiekus darbinę temperatūrą pajusite ką reiškia prancūziškos interjero šildymo galimybės.

Atkreipkite dėmesį:

  • Vairo kolonėlė. Pasukiokite vairą ir įsiklausykite ar negirdite pašalinių garsų.
  • Tiek 0,9, tiek 1 litro benzininiai varikliai gali pasižymėti didesnėmis negu įprastai variklio vibracijomis. Be to, varikliui dar nepasiekus darbinės temperatūros gali atsirasti trukčiojimas akceleruojant. Jeigu šis fenomenas dingsta varikliui pasiekus darbinę temperatūrą, tuomet turėsite pasirinkti vieną iš dviejų išeičių: pabandyti atnaujinti programinę įrangą arba pakeisti lambda zonda, kuris pagrindiniam automobilio varikliui siunčia klaidingus duomenis.
  • 0,9 litro, 90 arklio galių išvystančiuose benzininiuose varikliuose esanti turbina gali būt silpnoji grandis. Būta atvejų, kuomet turbina gali sugesti automobiliui nenuvažiavus net 50 tūkst. kilometrų, tačiau šio komponento gedimas – ganėtinai retas reiškinys.
Used Renault Twingo III review

VALDYMAS

Net neabejojame, jog išgirdę faktą, jog „Renault Twingo“ yra varomas galiniais ratais, iškart pagalvojote apie galimybę, tam tikrose situacijose, priversti šį mažylį slysti šonu. Iškart norime pasakyti – pamirškite tai.

„Renault Twingo“ neturi atskiro mygtuko, kuris leistų išjungti stabilumo kontrolę, kuri daugiau patirties turinčiam vairuotojui leistų paišdykauti. Ar dėl to reikėtų nusivilti? Iš dalies, nes elektroniniai pagalbininkai į bet kokį ratų prasisukimą reaguoja paranojiškai. Net ir esant sausai kelio dangai.

Used Renault Twingo III review

Gana įkyriai veikianti stabilumo kontrolė sugeba atimti dalelę malonumo vairuojant automobilį, nes visgi – maži automobiliai visada buvo viena iš mašinų rūšių, kuri sugebėdavo džiuginti savo paprastumu ir nedideliu svoriu. Bet galbūt į „Twingo“ reikėtų žiūrėti ne į kaip entuziasto automobilį, o kaip į transporto priemonę. Tuomet „Twingo“ pradėsite matyti kitomis akimis.

Vairo mechanizmas – labai lengvas, o tai ypač patiks moterims. Manevruoti, sukinėtis aikštelėje bus vienas malonumas. Netgi automobilį eksploatuojant įprastai, „Twingo“ važiuoja neblogai ir gali puikiai patenkinti tikslinės auditorijos poreikius. Jeigu kada nors vairavote „Fiat Punto“ ar „Fiat Stilo“, naudodami „City“ vairo mechanizmo veikimo režimą, turėtumėte puikiai suprasti kaip lengvai jis valdomas.

Atkreipkite dėmesį:

  • Netinkamai veikianti „ESP“ – elektroninė stabilumo sistema. Įprastai, norint pašalinti šį gedimą užtenka perprogramuoti „ESP“ funkciją.
  • Pavarų perjungimo traukė. Ji gali susilankstyti. Ypač žiemą, esant žemoms temperatūroms.
  • Amortizatoriai. Pasitaiko atvejų, kuomet amortizatoriai nusidėvi anksčiau negu įprastai. Rekomenduojama šiai detalei netaupyti ir įsigyti originalius ar bent jau atitinkamos firmos analogus.
Naudotas „Renault Twingo III“: Galiniais ratais varomas miesčionis

Gamintojo atšaukimai

  • 2015 metų balandis. 22 903 automobiliai buvo atšaukti tam, jog gamintojas galėtų iš naujo perprogramuoti pagrindinį kompiuterį, valdantį elektroninės stabilumo sistemos darbą.
  • 2015 balandis. 4800 automobilių buvo atšaukti tam, jog gamintojas pakeistų galinių sėdynių saugos diržų užsegėjus. Buvo baiminamasi, jog avarijos atveju jie gali užstrigti.
  • 2015 metų spalis. Visi pagaminti modeliai iki 2014 m. lapkričio buvo atšaukti dėl amortizatoriaus korpuso defekto. Tuomet amortizatoriai buvo pakeisti nemokamai.
  • 2016 m. birželis. Iki 2016 m. sausio mėnesio pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl priekinio dangčio. Gamintojas baimindamasis, jog jis gali atsikabinti važiuojant, naujame dangtyje sumontavo papildomą „kablį“.
  • Planinius aptarnavimus rekomenduojama atlikti kas 20 tūkst. kilometrų arba kas vienerius  metus. Visi varikliai varomi grandine, todėl jos keisti nereikės.
  • Trečioji modelio karta buvo pristatyta 2014 metų rugsėjį. Atnaujinti modeliai buvo pradėti gaminti 2019 metų gegužę, o elektrinė versija pasirodė 2020 metų spalį.

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?

  • Nuostabus, tiesiog neįtikėtinas apsisukimo spindulys
  • Padori galingesnių benzininių variklių dinamika
  • Unikali konstrukcija
  • Turi užtektinai erdvės keturiems suaugusiems
  • Atnaujinto modelio gamoje yra elektrinė versija

KODĖL NE?

  • Jautrus šoniniam vėjui
  • Karštą vasaros dieną bagažinėje gali pasidaryti… karšta. Visgi, variklis slypi ne priekyje, o gale
  • Vangi automatinė pavarų dėžė
  • Neįprastai keista vairuotojo pozicija
  • Jautriai reaguoja į čiu-čiut stipresnį šoninį vėją

Mūsų pasirinkimas: 0,9 TCE „Intens“

Norint išvengti anksčiau išvardintų problemų, geriausia būtų rinktis atnaujintą „Twingo“, kuris, taipogi, turi modernizuotą trijų cilindrų variklį. Žinoma, jeigu jūsų biudžetas tai leidžia. Dėl komforto ir technologijų pirmenybę reikėtų teikti aukščiausiam įrangos lygiui.

Back to top button