REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sportiški, dinamiški, praktiški, išvaizdūs, galingi, greiti ir svarbiausia - daugeliui prieinami. Būtent tokie yra Hot Hatch'ai, kurie spinduliuoja automanams būdingu entuziazmu ir išskirtiniu charakteriu.
Po aštuntame dešimtmetyje „Volkswagen“ sukeltos revoliucijos, kai buvo pristatytas „Volkswagen Golf GTI“, visas pasaulis suprato, jog net ir pigūs automobiliai gali būti sportiški ir puikiai valdomi.
Nors „Volkswagen Golf GTI“ tapo žinomiausiu ir populiariausiu Hot Hatch'u pasaulyje, tačiau užsukus į šio segmento automobilių užkulisius - išvystumėte aibę įvairiausių modelių, kurie nesulaukė tokio didžiulio visuomenės dėmesio kaip „Golf GTI“. Vienas iš tokių - „Suzuki Swift Sport“.

Sportiški, dinamiški, praktiški, išvaizdūs, galingi, greiti ir svarbiausia - daugeliui prieinami. Būtent tokie yra Hot Hatch'ai, kurie spinduliuoja automanams būdingu entuziazmu ir išskirtiniu charakteriu.
Po aštuntame dešimtmetyje „Volkswagen“ sukeltos revoliucijos, kai buvo pristatytas „Volkswagen Golf GTI“, visas pasaulis suprato, jog net ir pigūs automobiliai gali būti sportiški ir puikiai valdomi.
Nors „Volkswagen Golf GTI“ tapo žinomiausiu ir populiariausiu Hot Hatch'u pasaulyje, tačiau užsukus į šio segmento automobilių užkulisius - išvystumėte aibę įvairiausių modelių, kurie nesulaukė tokio didžiulio visuomenės dėmesio kaip „Golf GTI“. Vienas iš tokių - „Suzuki Swift Sport“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sport Suzuki (4)


„Suzuki“ daugeliui žinoma kaip motociklų arba mažų miesto automobilių gamintoja. Tačiau daugelis vyresnio amžiaus automanų turėtų atsiminti devinto dešimtmečio pabaigoje pradėtą gaminti „Suzuki Swift GTi“. Tai buvo ne pats gražiausias automobilis pasaulyje, tai buvo nesvarbu.
„Suzuki“ inžinieriai į maždaug 650 kilogramų sveriantį hečbeką sumontavo aukštasūkį, 1.3 litro benzininį variklį, kuris išvystydavo 100 arklio galių esant 6500 aps/min ir 112 Nm esant 5000 aps/min. Tai nėra pačios įspūdingiausios charakteristikos pasaulyje, tačiau dėl puikaus svorio ir galios santykio, šis japoniškas hečbekas galėjo iki 100 km/val. per 8 sekundes! Greičiau nei daugelis to meto „BMW“ ar „Mercedes Benz“ automobilių. „Suzuki Swift GTi“ buvo puiki to meto Hot Hatch'o interpretacija, kuri, deja, nebuvo tinkamai įvertinta.
Praėjus 16 metų nuo „Swift GTi“ debiuto, automobilių gamintojas iš Japonijos pristatė 1989 metais debiutavusio Hot Hatch'o įpėdinį - „Swift Sport“. Nors automobilis tapo aukštesnis, platesnis ir ilgesnis, tačiau „Suzuki“ inžinieriai kurdami „Swift Sport“ vadovavosi devintame dešimtmetyje parašytomis taisyklėmis. Jis turi būti lengvas, puikiai valdomas, pigus ir pakankamai greitas.

REKLAMA

Sport Suzuki (12)


2005 metais pristatytas modelis buvo aprūpintas 1.6 litro, keturių cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 125 arklio galias esant 6800 aps/min. Tai nėra labai daug, tačiau ar „Mazda MX-5“ ar „Honda CRX“ savininkai labai dažnai skundžiasi galios trūkumu? Perkant tokius automobilius, variklio galia nėra pats svarbiausias rodiklis.
Kaip ir priklauso, mažasis „Suzuki“ buvo aprūpintas su mechanine pavarų dėže, standesniais amortizatoriais bei spyruoklėmis, dviguba išmetimo sistema ir agresyviau atrodančiomis kėbulo detalėmis, kurios kiekvienam praeiviui sakys, jog tai nėra dar vienas nuobodus ir mažas hečbekas iš Japonijos.

REKLAMA
REKLAMA

Sport Suzuki (19)


PATARIMAI PERKANT


Variklis ir transmisija
Kadangi šie automobiliai Europoje nėra populiarūs, oficialios „Swift Sport“ patikimumo statistikos nėra. Tačiau dėl „M16A“ benzininio variklio patikimumo pergyventi nereikėtų, nes Niurburgringe įsikūrusi „Rent4Ring“ kompanija savo automobilių parke turi net tris „Suzuki Swift“ automobilius, kurie nuolatos yra drožiami ir negailestingai laužomi. Ne vienas iki šiol neparodė silpnumo požymių.
Tuo tarpu pavarų dėžės nėra tokios stiprios. Pasak įvairių „Swift Sport“ savininkų, jos nemėgsta šiurkštaus elgesio. Dažniausiai iš rikiuotės išeina sankaba ir pirminio veleno guolis.
Tinkamai prižiūrėta pavarų dėžė atlaiko 150 - 180 tūkst. kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sport Suzuki (20)


Pakaba, stabdžiai, vairo mechanizmas
Jeigu prietaisų skydelyje dega „ESP“ lemputė, greičiausiai reikės pakeisti „ABS“ pompą. Tai yra vienas iš dažniausiai pasitaikančių gedimų šiuose automobiliuose.
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ar iš priekinės pakabos nesklinda jokie pašaliniai garsai. Labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį į guolius ir amortizatorių stovus. Jie susidėvi greičiausiai.

Detalių kainos



  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 30 eurų.

  • Stabdžių diskas ~ 40 eurų.

  • Stabdžių cilindras ~ 20 eurų.

  • Stabdžių apkaba ~ 110 eurų.

  • Generatorius ~ 180 eurai.

  • Lambda jutiklis ~ 100 eurų.

  • Uždegimo žvakė ~ 11 eurų.

  • Sankabos komplektas ~ 300 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 150 eurų.


Savininko atsiliepimas


Eligijus, 2007 metų gamybos „Swift Sport“. Rida - 79.366 km.
Šį automobilį pirkau ne be priežasties. Tokiems mažiems automobiliams aš turiu silpnybę. Kadaise turėjau „Honda CRX“, „Volkswagen Polo GT40“ ir net senąjį, bet gerąjį „Swift GTi“.

REKLAMA

Sport Suzuki (10)


Automobilį įsigijau prieš trejus metus. Naršydamas automobilių skelbimų portaluose ieškodamas naujos raketos netyčia užtikau „Swift Sport“. Mašina buvo atkeliavusi iš Italijos, kėbulas turėjo nemažai kėbulo įlenkimų, o ir pardavėjas nekėlė labai daug pasitikėjimo. Vis dėlto, nuvykęs apžiūrėti automobilį buvau maloniai nustebintas. Tiek važiavimu, tiek variklio gyvybingumu.
Per tris eksploatacijos metus didelių problemų neturėjau. Reguliariai keičiu tepalus, filtrus ir kitus einamus dalykus. Kol kas, rimtesnių gedimų nebuvo.
Vidutinės kuro sąnaudos svyruoja nuo 7 iki 10 litrų. Viskas priklauso nuo dešinės kojos sunkumo.

Alternatyvos


Jeigu „Swift Sport“ yra ne Jūsų skoniui, pateikiame dvi rimtas alternatyvas šiam automobiliui.
Mini Cooper
Vokiško kraujo turintis hečbekas turės 120 arklio galių išvystantį variklį, turės ilgesnį komforto įrangos sąrašą, geresnės kokybės apdailos medžiagas. „MINI“ automobiliai taip pat pasižymi geresne išliekamąja verte.
Trūkumai? Ne pati pigiausia eksploatacija, maža bagažinė ir nuvilianti erdvė ant galinių sėdynių.

REKLAMA

mini_cooper_18


Škoda Fabia vRS
„Fabia“ galėtų būti visai įdomi „Swift Sport“ alternatyva. Ypač, jeigu Jūsų prioritetuose galingas ir ekonomiškas dyzelinis variklis. 130 arklio galių ir 310 Nm turėtų būti per akis, o 5.6 litro vidutinės kuro sąnaudos turėtų patikti Jūsų piniginei.

skoda_fabia_vrs_2


Malonumo kaina


Įsigyti tokį automobilį Lietuvoje - praktiškai neįmanoma. Nebent norėtumėte už maždaug 14 tūkst. eurų įsigyti visiškai naują „Suzuki Swift Sport“. Pasižvalgius naudotų automobilių rinkoje, geros būklės egzempliorius Jums atsieis maždaug 4000 eurų.
Jeigu nebijote automobilių su smulkiais defektais, sportiškąjį „Swift“ galima nusipirkti nuo maždaug 2800 - 3000 eurų.
Iki 50 tūkst. kilometrų nuvažiavę modeliai kainuoja maždaug 5500 eurų.

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų