Iš antrų rankų

Naudotas „Volkswagen Golf GTI“ (MK V): Pavyzdinis sportiškas hečbekas

Penktoji „Golf GTI“ interpretacija buvo labai svarbus modelis ne tik „Volkswagen“ kompanijai, bet ir visai automanų bendruomenei. Kodėl? Nes būtent penktosios kartos „Golf GTI“ dėka atgimė daugybe džiaugsmo teikiantis Hot Hatchų segmentas.

Po nelabai intriguojančios trečiosios ir apgailėtinai lėtos ketvirtosios „Golf GTI“ kartų, „Volkswagen“ privalėjo susigrąžinti gerą vardą ir priversti net ir šios markės automobilių nemėgstančius žmones atsisukti, išbandyti ir nusipirkti naujausią „Golf GTI“ interpretaciją.

Penktoji „Golf GTI“ karta buvo pristatyta paskutinėmis 2004 metų rudenį. Į Paryžiaus automobilių parodą „Volkswagen“ atsivežė vieną karščiausių to meto naujienų – penktos kartos „Golf GTI“, kuri privertė visų konkurenčių markių vadovus sustoti ir pradėti panikuoti.

„Volkswagen“ visam pasauliui pristatė sportišką hečbeką su 200 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu, galėjusiu priversti jus ir jūsų šeimą vežantį automobilį iki 100 km/val. įsibėgėti per 7.2 arba 6.9 sek. (su DSG). Tačiau tai nebuvo vienintelis penktos kartos „Golf GTI“ privalumas. Automobilis visus sužavėjo kuklia, tačiau stilinga išvaizda, praktišku ir erdviu interjeru, įtraukiančiu valdymu.

Per visą penktuko „Golf GTI“ gyvenimo laikotarpį, vokiečiai didelių pakeitimų neatliko. Išskirti reikėtų tik ribotos laidos modelius, tokius kaip : „Edition 30“ ar „Pirelli Edition“, kurių buvo pagaminta po maždaug 1500 vienetų. Ribotos laidos modeliai nuo standartinių skyrėsi 30 arklio galių pajėgesniais motorais, atnaujinta „DSG“ pavarų dėžių programine įranga, efektyvesnėmis turbinomis ir didesnį spaudimą galinčiu atlaikyti alkūniniu velenu.

Golf GTI (2)

PATARIMAI PERKANT

Daugelis šio modelio savininkų rekomenduoja visiems pirkti „Golf GTI“ su mechanine pavarų dėže, kuri suteiks daugiau malonumo vairuojant ir iš jūsų pareikalaus tik vieno – laiku atliekamos priežiūros. Pavyzdžiui, sankaba gali atlaikyti nuo 60 000 iki 150 tūkst. kilometrų, priklausomai nuo vairavimo stiliaus.

Pasirinkus „DSG“ pavarų dėžę galite susidurti su „Mechatronic“ kompiuterio gedimu. Tai vienas dažniausių gedimų, kurį sutvarkyti nemažus pinigus. Kompiuterį perkant „Volkswagen“ atstovybėje galite palikti ne vieną tūkstantį eurų, tuo tarpu D.Britanijoje bei Vokietijoje netrūksta įmonių, kurios siūlo kelis kartus pigesnes alternatyvas su dviejų ar trijų  metų garantija.

Penktuko savininkai taip pat rekomenduoja kas 30 tūkst. kilometrų keisti kuro siurblį, kas 110 tūkst. kilometrų arba kas keturis metus pakeisti paskirstymo diržą, įtempėjus ir vandens pompą.

Vienas dažniausių gedimų šiuose modeliuose – oro kondicionieriaus kompresorius. Norėdami įsitikinti ar oro kondicionavimo sistema veikia tvarkingai, įjunkite klimato kontrolę, sumažinkite oro temperatūrą iki minimumo ir stebėkite ar pro oro išpūtimo angas pučiamas šaltas oras.

Golf GTI (3)

DETALIŲ KAINOS

  • Stabdžių diskas ~ 35 eurai.
  • ABS daviklis ~ 20 eurų.
  • Stabdžių trinkelės ~ 30 eurų.
  • Stabilizatoriaus traukė ~ 19 eurų.
  • Šarnyras ~ 10 eurų.
  • Vairo traukė ~ 10 eurų.
  • Oro filtras ~ 15 eurų.
  • Rato guolio komplektas ~ 40 eurų.
  • Variklio pagalvė ~ 30 eurų.
  • Aušinimo sistemos siurblys ~ 60 eurų.
  • Radiatorius ~ 120 eurų.
  • Termostatas ~ 40 eurų.
  • Liamda zondas ~ 70 eurų.

Golf GTI (4)

SAVININKO ATSILIEPIMAS

Eligijus – 2007 metų gamybos, 97 tūkst. kilometrų nuvažiavęs penktos kartos „Golf GTI“.

Esu vienas iš tų savininkų, kuris penktuką įsigijo visiškai naują Lietuvoje. Išbandęs keletą įvairiausių automobilių, labiausiai norėjau sugrįžti į „Volkswagen“ saloną ir namo parsivežti penktos kartos „Golf GTI“. Tuomet aš už jį sumokėjau beveik 91 tūkst. arba maždaug 26 500 eurų dabartine valiuta.

Automobilį pirkau ne tik tam, jog galėčiau retkarčiais išvažiuoti į „Nemuno žiedą“, bet ir tam, jog galėčiau jį naudoti kiekvieną dieną, nuvežti vaikus į mokyklą ar su šeima į pajūrį. Penkios durys ir pakankamai talpi bagažinė perkant šią mašiną buvo prioritetų sąraše. Taip pat buvo labai svarbu, jog automobilis turėtų automatinę pavarų dėžę, nes mano mylimoji su automanams mėgstamomis mechaninėmis pavarų dėžėmis nedraugauja. Kad ir kaip stipriai iš pradžių gailėjausi pasirinkę automobilį su „DSG“, tačiau nuvažiavus 5000, 10 000 ar 20 000 kilometrų supranti kaip puikiai ir nepastebimai jinai veikia.

Problemų su automobiliu neturėjau. Visiškai. Vyrukai iš „Volkswagen“ centro ne vieną kartą minėjo, jog ankstyvieji modeliai, iki 2006 metų vidurio turėjo problemų su variklio valdymo kompiuterio, rūdimis, „DSG“ pavarų dėžėmis. Maniškis, ačiū dievui, važiuoja taip, lyg būtų ką tik išvažiavęs iš gamyklos.

Golf GTI (4)

MALONUMO KAINA

Beveik visi „Volkswagen“ modeliai patenka į mažiausiai nuvertėjančių automobilių grupę, todėl surasti pigų ir gerai išlaikytą automobilį bus pakankamai sunku arba neįmanoma. Bent jau Vokietijoje, sportiškojo „Golf GTI“ gimtinėje, automobilį galima įsigyti nuo 4500 eurų. Tačiau vargu ar bent kuris nors automanas rekomenduotų tai daryti. Rekomenduotume prisidėti bent jau porą tūkstančių eurų ir tik tada pradėti „Golf GTI“ paieškas.

Lietuviškuose skelbimų portaluose penktos kartos „Golf GTI“ yra pakankamai retas svečias. Tačiau jeigu skelbimuose išvysite pigiai parduodamą „Golf GTI“, įsitikinkite ar jis nebuvo patekęs į avariją ir nebuvo atplukdytas iš Jungtinių Valstijų.

GALERIJA

Panašūs įrašai

Back to top button