Iš antrų rankų

Naudotas „Volkswagen Scirocco“: Tik šauniau atrodantis „Golf“?

2008 metai – prieš vienuolika metų, tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje įvyko ilgai lauktas, trečiosios „Volkswagen Scirocco“ modelio kartos debiutas.

Netrukus išvaizdus ir itin patrauklus „Scirocco“ pelnė eilę apdovanojimų. Pavyzdžiui, 2008 metais šis „Volkswagen“ nugalėjo „Metų automobilio“ rinkimuose, kuriuos surengė „Top Gear“ žurnalo redakcija, bet tai buvo tik pradžia.

Volkswagen Scirocco kupė

Daugelis džiaugėsi, jog „Volkswagen“ savyje surado drąsos nuostabiai atrodančią „IROC“ koncepciją perkelti į serijinę gamybą. Žinoma, su tam tikrais pakeitimais, bet pagrindiniai elementai išliko: aptakus kėbulas, agresyvi stovėsena ir žinoma – duoklė legenda tapusioms, ankstesnėms „Scirocco“ kartoms.

Tuo tarpu po akį džiuginančiu eksterjero dizainu slypėjo pakankamai konvencionalus tvarinys, o tiksliau – penktosios kartos „Golf“. Jeigu jau linkstame link skaičiukų ir numeriukų, pradėkime nuo pačių svarbiausių.

Volkswagen Scirocco kupė

„Volkswagen Scirocco“ yra 4256 mm ilgio, 1810 mm pločio ir 1404 mm aukščio. Palyginimui, penktos kartos „Golf“ yra 52 mm trumpesnis, 51 mm siauresnis ir 75 mm aukštesnis už „Scirocco“. Tuo tarpu „Scirocco“ ir „Golf“ ratų bazės ilgis yra identiškas – 2578 mm. Šiuos parametrus minime ne be reikalo, nes būtent jie įtakojo kupė automobiliams nebūdingą erdvę interjere ir 312 litrų siekiančią bagažinę – savybės, kurios šiame segmente yra retas reiškinys.

Per beveik dešimties metų gamybos laikotarpį „Volkswagen Scirocco“ buvo patobulintas kelis kartus. Pavyzdžiui, 2009 metais, praėjus vos vieneriems metams, 200 arklio galių išvystantį benzininį variklį pakeitė 211 džiuginantis analogas.

Volkswagen Scirocco kupė

2010 metais pasirodė automanus labiausiai dominanti „Scirocco R“ versija, kurios ratus suko itin pajėgus, 265 arklio galias išvystantis agregatas. Vėliau, atlikus svarbius „Scirocco“ modelio atnaujinimus, „Scirocco R“ versija gavo dar galingesnį – 280 AG išvystantį motorą.

2014 metais „Volkswagen“ atliko pilnavertį atnaujinimą. Jo metu pasikeitė eksterjero detalės, viduje atsirado šeštos kartos „Golf“ matytas vairas, multimedija ir kitos smulkmenos. Nuo 2014 metų „Scirocco“ variklių gama pradėjo atitikti griežtus „Euro 6“ taršos standartus.

Volkswagen Scirocco kupė

Genai tie patys, galutinis rezultatas – ne

Techniškai – išvaizdusis „Scirocco“ turi daugybę tų pačių komponentų kaip ir tuomet gaminti penktos ir šeštos kartos „Golf“. Vis dėlto, inžinieriai sugebėjo sukurti absoliučiai kitokius pojūčius suteikiančią mašiną.

Gerokai platesnė galinių ratų tarpvėžė leido „Volkswagen“ inžinieriams sukurti tiksliau į vairuotojo komandas atsakantį kupė. Be to, tinkamai parinkta pakabos konfigūracija leidžia „Scirocco“ naudotis kiekvieną mielą dieną. Nors jis pastebimai standesnis už analogišką „Golf“, tačiau skirtumai nėra tokie dideli ir ryškūs.

Skirtumai išryškėja, kai su automobiliu pradeda važiuoti dinamiškiau. „Scirocco“, netgi lyginant su „Golf GTI“, tą pačią kelio atkarpą įveiks greičiau, užtikrinčiau ir be abejo – teikdamas gerokai daugiau gerų emocijų, mat žemiau sumontuota vairuotojo sėdynė ir standesnė pakaba bei žvitriau veikiantis vairo mechanizmas leidžia stebėtis „Scirocco“ galimybėmis posūkiuose.

Visose kitose situacijose – tai pilnavertis „Volkswagen“ šeimos narys, kuriame vargu ar surasite netikėtų ar nemalonių siurprizų. Ypač, jeigu tai atnaujintas „Scirocco“ modelis.

VW Scirocco kupė

VARIKLIŲ GAMA

Už šių daugeliui neįdomių duomenų slypi „Volkswagen“ naujos kartos variklių grietinėlė: turbinomis arba turbinomis bei kompresoriais apkarstyti agregatai, kurių pajėgumas nepadarytų bet kokiam automobiliui su kupė kėbulo tipu. Iš tiesų, variklių gama atrodo pakankamai paprastai

1.4 TSI 1.4 TSI 2.0 TSI  2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI
Paskirstymo sistema Grandinė Grandinė Grandinė Grandinė Diržas Diržas
Variklio tūris 1390 cc 1390 cc 1984 cc 1984 cc 1968 cc 1968 cc
Maksimali galia (AG) esant aps/min 122 (5000) 160 (5800) 211 (5300-6200) 265 (6000) 140 (4000) 170 (4200)
Sukimo momentas (Nm) esant aps/min 200 (1500-4000) 240 (1500-4500) 280 (1700-5000) 350 (2500) 320 (1750-2500) 350 (1750-2500)
Maks. greitis (km/val.) 200 218 240 250 205 222
Akceleracija iki 100 km/val. 9,7 8 6,9 6 9,3 7,9
Kuro sąnaudos (l/100 km) 6,4 6,6 7,4 8,1 4,8 5,5

Racionalumu trykštantys „Volkswagen Scirocco“ pirkėjai greičiausiai dairysis į 1,4 litro agregatus, kuriuos reikėtų padalinti į dvi stovyklas. Pirmasis – silpnesnis agregatas yra tinkamiausias tiems, kas planuoja automobilį turėti ilgesnį laiką. Šio variklio priežiūra nepareikalaus rimtesnių investicijų. Ko nepasakytume apie galingesnę versiją, kuri turi „Roots“ kompresorių. Pastarąjį variklį rekomenduotume pirkti tik tuo atveju, jeigu „Scirocco“ jūsų garaže užsibus ne ilgiau nei 3 ar 4 mėnesius.

2 litrų, keturių cilindrų agregatas, išvystantis 200 (po atnaujinimo – 211 arklio galių) taip pat nėra absoliučiai idealus kandidatas. Kaip ir prieš tai minėtas variklis su kompresoriumi, taip ir šis turi problemų su poreikiu alyvai. Iš tiesų, jeigu turite galimybę, šį variklį rinkitės tik tuo atveju, jeigu galite įsigyti modelį, kuris nebūtų senesnis nei 2014 m.

Volkswagen Scirocco kupė

Kaip bebūtų keista, tačiau pats idealiausias benzininio variklio kandidatas yra ir pats galingiausias. „Scirocco“ R“ modelyje montuojamas variklis priklauso ne lepiai „EA888“ variklių šeimai, o gerokai senesnei – „EA113“. Pastaroji ne tik neturi vaikiškų „EA888“ ligų, bet ir yra varomas paskirstymo diržu, o ne grandine. Verta paminėti, jog nuo 2014 metų „Scirocco R“ turėjo atsisakyti „EA113“ dėl taršos reikalavimų. Vietoj jo atsirado „EA888“ agregatas.

Dyzeliniai varikliai – taupiausi ir pakankamai dinamiški. Vis dėlto, dėl pernelyg didžiulio svorio dyzeliniai motorai sugadina šaunų „Scirocco“ pakabos balansą. Dyzelinius agregatus rinkitės tik tada, jeigu nuolatos važinėjate ilgus atstumus. Jeigu automobilį nuolatos dusinate mieste, anksčiau ar vėliau susidursite su itin brangiu dyzelinių variklių remontu.

Volkswagen Scirocco kupė

ATSILIEPIMAI

Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kuris mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jam sekasi eksploatuoti šį automobilį.

Mantas – 2015 metų gamybos „Volkswagen Scirocco“ su 2 litrų dyzeliniu varikliu. Rida – 304 000 kilometrų

„Kai atėjo metas ieškoti naujo automobilio, dairiausi į keletą skirtingų variantų. Vienu momentu labai norėjau „Alfa Romeo Brera“, bet mane atkalbėjo keletas draugų, kurie pasidalino ne pačiomis maloniausiomis istorijomis apie šios markės mašinas. Tad pasvėręs visus pliusus ir minusus, prieš porą metų pasirinkau „Volkswagen Scirocco“.

„Dyzelinę versiją įsigijau vien dėl to, jog kiekvieną dieną važinėju į darbą iš Kauno į Vilnių, tad ekonomiškas ir taupus motoras buvo itin svarbus kriterijus. 6 – 7 litrai važiuojant greitkelyje kiekvieną kartą džiugina, galbūt todėl nuolatos ieškau progų kažkur nukeliauti. Tai iki pajūrio, tai dar kur nors.“

„Iki šiol rimtų, netikėtai atsiradusių problemų neturėjau. Stengiuosi nuolatos palaikyti gerą automobilio būklę, tad galbūt todėl nesusidūriau su tomis pačiomis problemomis kaip kiti „Volkswagen“ vairuotojai: purkštukai, rūdys, elektronika ir pan. Vienintelis ir labiausiai užknisantis dalykas – langai be rėmų, kurie kiekvieną žiemą normaliai nenusileidžia, kai nori atidaryti dureles.“

Volkswagen Scirocco kupė

PATARIMAI PERKANT IR EKSPLOATACIJA

Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant „Volkswagen Scirocco“.

  • Planuojantiems pirkti versiją su „EA113“ varikliu, rekomenduojame paklausti kokios rūšies benzinu jis buvo maitinamas. Jeigu šis motoras ilgą laiką buvo maitinamas 95 rūšies benzinu, iškart pasiruoškite neplanuotam vizitui į dirbtuves. Dėl per žemo oktaninio skaičiaus benzino sudega „EA113“ vožtuvai. Į šį motorą 95 rūšies benziną galima pilti tik tada, jeigu aplinkui nerandate degalinės su 98 rūšies benzinu.
  • Patikrinkite priekinius ir galinius amortizatorius, kurių gamyklinis resursas yra mažesnis negu kitų analogų
  • Teoriškai, paskirstymo grandinė turėtų leisti visiems laikams pamiršti bet kokią paskirstymo sistemos priežiūrą. Deja. Paskirstymo grandinės įtempėją rekomenduojama keisti 80 000 kilometrų. Tą patį rekomenduojama padaryti ir su grandine. Ją turi visi varikliai, išskyrus 122 AG versiją.
  • Patikrinkite priekines padangas. Netolygiai susidėvėjusios padangos gali išduoti potencialias investicijas į pakabą
  • Patikrinkite kaip atsirado ar užsidaro langai. Tiek atveriant dureles, tiek jas uždarius
  • Nemažai kilometrų nuvažiavusių egzempliorių indikacija – nusidėvėjęs vairas
  • Alyvą mechaninėse transmisijose rekomenduojama keisti tarp 80 000 – 100 000 kilometrų.
  • Gamintojas teigia, jog alyva „DSG“ pavarų dėžėse nėra keičiama. Vis dėlto, ne vieną „DSG“ transmisiją paskerdę specialistai rekomenduojama alyvą šiose dėžėse keisti kas 60 000 kilometrų
  • Gamintojas rekomenduoja variklio alyvą keisti kas 30 000 kilometrų. Vis dėlto, siekdami prailginti variklio gyvenimą, specialistai rekomenduoja tai daryti kas 15 000 – 20 000 kilometrų. Jeigu pastoviai stovite spūstyse arba važinėjate pakankamai dinamiškai, tai daryti rekomenduojama kas 10 000 kilometrų. Alyva privalo atitikti „Volkswagen“ skelbiamą „VW 504.00/502.00“ (benzininiams) ir  „VW 507.00“ (dyzeliniams) standartą.
  • Žinoma, kad „Scirocco“ silpnoji vieta – priekinių stabilizatorių traukės
  • „DSG“ pavarų dėžė anksčiau ar vėliau pareikalaus jūsų piniginės dėmesio: sankaba, smagratis ir svarbiausia – „mechatronikas“, kurio taisymas yra pats brangiausias
  • Pirkdami modelį su 2 litrų benzininiu varikliu, galite atlikti lengvą karterio aušinimo vožtuvo testą. Užveskite variklį, ištraukite alyvos matuoklį. Jeigu variklis dreba – vožtuvas veikia tinkamai. Jeigu variklis nedreba – pasiruoškite vožtuvo keitimo procedūrai.
  • Jeigu turite galimybę, venkite adaptyvių – „DCC“ amortizatorių, kurių pakeitimas ir remontas yra pakankamai brangus. Pasyvūs amortizatoriai savo darbą atlieka pakankamai gerai, jog galėtų būti gera alternatyva adaptyviems analogams.
Orientacinės detalių kainos Versija su 1.4 TSI motoru
Rato guolio komplektas  100 eurų
Stabilizatoriaus traukė  25 eurai
Termostatas  30 eurų
Stabdžių kaladėlės  20 eurų
Stabdžių diskas  25 eurai
Sankabos komplektas 320 eurų
Amortizatorius 50 eurų
Šarnyrai 15 eurų
Oro filtras 20 eurų

Volkswagen Scirocco kupė

verdiktas3

Išvaizdus, smagiai valdomas ir svarbiausia – visiems įkandamas. Taip būtų galima apibūdinti jau nebegaminamą „Volkswagen Scirocco“ kupė, kuris, deja, nesugebėjo įtikinti „Volkswagen Group“ koncerno vadovybės, jog tokio tipo automobiliai turi pakankamai didelę pirkėjų auditoriją.

Džiugi žinia – naudotų automobilių rinkoje „Volkswagen Scirocco“ šiuo metu yra vienas patraukliausių automobilių su kupė kėbulo tipu. Ypač, jeigu tai versija su „Golf GTI“ varikliu ar netgi itin reta „Scirocco R“ modifikacija.

Galvojantiems apie taupumą, „Volkswagen“ pasiūlys pasirinkti laiko patikrintus dyzelinius agregatus. Vis dėlto, kaip ir daugelį „Volkswagen“ automobilių, taip ir „Scirocco“ verta nuodugniai apžiūrėti, kelis kartus įsitikinti ir tik tada pirkti, nes kitu atveju galite labai stipriai pasigailėti.

PRIVALUMAI

  • Eksterjero dizainą pateisinančios valdymo savybės
  • Variklių gamoje surasite bent vieną sau patinkantį agregatą
  • Potenciali išliekamoji vertė po keleto metų
  • Aukštesnės komplektacijos modeliai turi patogias, ilgoms kelionėms tinkamas sėdynes
  • Nepaisant kupė kėbulo – turi talpią bagažinę
  • Patikimas „EA113“ variklis „Scirocco R“ versijoje
  • Ergonomika
  • Teisinga vairuotojo pozicija

TRŪKUMAI

  • Galinės sėdynės nėra tinkamos suaugusiems
  • Abejonių keliantis benzininių variklių patikimumas
  • Abejotina apsauga nuo korozijos
  • Prastai kelią apšviečiantys ksenoniniai žibintai

Back to top button