Iš antrų rankų

Naudotas „Volvo S60 R“: Patogi „BMW M3“ alternatyva

Daugeliui švediški automobiliai asocijuojasi su saugumu, komfortu, iki smulkmenų apgalvotu interjeru. Tačiau tai ne vienintelės savybės, kurios yra būdingos „Volvo“ markės automobiliams. Retkarčiais, tačiau tik retkarčiais, švediškų automobilių gamintojos vadovai leisdavo inžinieriams atsipalaiduoti ir sukurti sportišką, dinamišką ir greitą automobilį. Puikus to pavyzdys galėtų būti „Volvo S60 R“.

Pirmosios kartos „Volvo S60“ pirmą kartą buvo pristatytas 2000 metais, tačiau sportiškoji, į klyną kalanti versija buvo pademonstruota tik po ketverių metų, 2004.

S60R (2)

Nuo dyzelinių variklių ir karvės odos sėdynėmis aprūpintų standartiniu „Volvo S60“ modifikacijų, sportiškoji išsiskyrė ne agresyviomis kėbulo apdailos detalėmis. O tikrai ne. Kuklūs švedai daugiausiai dėmesio skyrė techninei automobilio pusei.

Tik sedano kėbulo pavidale gamintas „Volvo S60 R“ buvo aprūpintas „Haldex“ specialistų sukurta keturių varančiųjų ratų sistema ir pasakišku 5 cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 300 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą.

„R“ raide pažymėtas modelis taip pat buvo aprūpintas „Brembo“ stabdžių sistema, 18 colių skersmens ratlankiais ir pakabos komponentais už kurių darbą buvo atsakingas kompiuteris.

S60R (3)

Priklausomai nuo vairuotojo nuotaikos, jis galėjo pasirinkti vieną iš keletos skirtingų važiavimo režimų : „Comfort“, „Sport“ ir „Advanced“. Pasirinkus „Comfort“ režimą, automobilio amortizatoriai tapdavo „minkštesni“ ir atlaidesni kelio nelygumams. Tuo tarpu „Advanced“ režimas buvo skirtas tiems, kuriems lenktynių trasa yra antrieji namai. Naudojant šį režimą, elektronikos valdomų amortizatorių parametrai keisdavosi 500 kartų per vieną sekundę. Šie išmanūs amortizatoriai buvo sukurti bendradarbiaujant „Volvo“ ir „Ohlins“ kompanijų inžinieriams.

300 arklio galių išvystantis motoras leisdavo šiam sportiškam „Volvo S60 R“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 5.4 sekundės. Jeigu palygintume šį rodiklį su tuomet prekyboje buvusia 3 serijos „BMW“, tai iš Švedijos kilęs briedis be didelio vargo galėdavo įveikti „BMW 330i“, tačiau už savo pagrindinį varžovą – „BMW M3“, būdavo maždaug puse sekundės lėtesnis.

S60R (4)

Tačiau geriausia „Volvo S60 R“ savybė buvo komfortas. Nors „Volvo“ reklamos skyrius tuomet labai garsiai šaukdavo, jog tai pilnavertis sportiškas sedanas, tačiau švediška prigimtis „Volvo“ inžinieriams neleido sukurti automobilio, kuris būtų beviltiškas kasdieninėse situacijose. Tikrasis „Volvo S60 R“ pašaukimas – būti beveik idealiu kasdieniniu automobiliu su keliais aštriais prieskoniais, kurie esant reikalui galėtų padegti Jūsų sėdimąją.

Taip pat reikėtų paminėti, jog „Haldex“ sistema galią tarp ašių paskirsto 90:10. Daugiau galios į galinius ratus siunčiama tik tada, kai automobilyje esantis kompiuteris supranta, jog priekiniai ratai praranda sukibimą su kelio danga.

S60R (5)

PATARIMAI PERKANT

„Volvo“ yra pakankamai tvirti automobiliai. Jeigu galvojate apie ilgalaikę perspektyvą, būtinai atsižvelkite į keletą dalykų prieš susituokdami su Jums patikusiu „Volvo S60 R“ egzemplioriumi.

Bene didžiausias „S60 R“ galvos skausmas yra keturių varančiųjų ratų sistema, o tiksliau – „DEM“ moduliu. Kaip bebūtų keista, tačiau kompiuteris yra sumontuotas automobilio apačioje ir yra tinkamai neapsaugotas nuo drėgmės. Nepasaugotas iš aliuminio pagamintas kompiuterio korpusas oksiduojasi. Dėl šios priežasties į vidų papuola drėgmė ir „DEM“ modelį „suvalgo“.

S60R (6)

Nemažu galvos skausmu gali tapti išmanūs amortizatoriai, kurie laikui bėgant nusidėvi ir prašosi pakeičiami. Originalūs komponentai yra pakankamai brangūs, tačiau Jūsų piniginę gali pralinksminti faktas, jog galima įsigyti pigesnių ir ne ką blogesnių alternatyvų.

Dar viena silpnoji „S60 R“ vieta – cilindrų indėklai. Prastai prižiūrėti egzemplioriai apie prastos būklės indėklus praneša prastas variklio darbas vos tik jį užvedus.

Kadangi „Volvo S60 R“ turi nemažai įvairiausių sistemų, kurias valdo elektronika, būtinai atlikite kompiuterinę diagnostiką. Sugedus vienam komponentui gali kilti grandininė reakcija, kuri vėliau kainuos labai brangiai.

S60R (7)

DETALIŲ KAINOS

  • Skersinė vairo traukė ~ 16 eurų.
  • Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 35 eurus.
  • Stabdžių diskas ~ 40 eurų.
  • Stabdžių apkaba ~ 115 eurų.
  • Stabdžių žarnelė ~ 20 eurų.
  • Generatorius ~ 160 eurų.
  • Starteris ~ 120 eurų.
  • Sankabos komplektas ~ 170 eurų.
  • Rato guolio komplektas ~ 150 eurų.
  • Statramščio atraminis guolis ~ 80 eurų.

SAVININKO ATSILIEPIMAS

Donatas – 2005 metų gamybos „Volvo S60 R“.

Reikėtų iškart pasakyti, jog „Volvo S60 R“ nėra „M3“ analogas. Iki „M3“ jam dar labai toli. Mano manymu, jis galėtų būti kuo puikiausia „BMW 335i“ alternatyva.

Man labiausiai patinkantys dalykai : nuo 1900 aps/min. pasiekiamas didžiausias sukimo momentas, tiksli mechaninė pavarų dėžė, komfortiškos sėdynės, nuostabi garso aparatūra, lengvas automobilio valdymas, sukibimas su kelio danga.

Man labiausiai nepatikę dalykai : pakankamai brangus aptarnavimas, gerokai įsijautus – didžiulės kuro sąnaudos ( važinėjant normaliai kuro sąnaudų rodiklis siekia 11.3 litrų 100 kilometrų ), gale sėdintiems keleiviams vietos praktiškai nėra, bagažinė taip pat ne per didžiausia.

S60R (8)

Automobilį turiu maždaug trejus metus. Per juos nuvažiavau nelabai daug, maždaug 30 tūkst. kilometrų, tad per šį trumpą laikotarpį kažkokių rimtesnių bėdų nebuvo.

Ar rekomenduočiau „Volvo S60 R“ kitam žmogui? Greičiausiai taip. Tik norėčiau visiems nesusidaryti labai gero pirmojo įspūdžio, nes „S60 R“ nėra labai jau sportiškas automobilis. Dinamiškas – taip. Sportiškas – nebijočiau pasiginčyti.

 

Back to top button