REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Parlamentas šią savaitę patvirtino, jog netolimoje ateityje į naujus automobilius bus privaloma diegti tam tikras technologijas, kurios, teoriškai, turėtų sumažinti nelaimingų incidentų skaičių. 
Pagal naująjį teisės aktą daugelis pažangių saugumo priemonių taps standartine įranga Europos Sąjungoje pardavinėjamuose naujuose automobiliuose. Tarp tokių yra išmanioji greičio pagalba, alkoblokas, perspėjimas dėl vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo, avarinio sustojimo sistema, atbulinės eigos detektorius; taip pat eismo įvykio duomenų registratorius.
Avarinio sustojimo bei perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistemas, kurios šiuo metu privalomos sunkvežimiuose ir autobusuose, siekiama diegti ir lengvuosiuose automobiliuose bei furgonuose, o padangų slėgio stebėjimo sistema, dabar privaloma lengvuosiuose automobiliuose, būtų diegiama ir furgonuose, sunkvežimiuose bei autobusuose.

Europos Parlamentas šią savaitę patvirtino, jog netolimoje ateityje į naujus automobilius bus privaloma diegti tam tikras technologijas, kurios, teoriškai, turėtų sumažinti nelaimingų incidentų skaičių. 
Pagal naująjį teisės aktą daugelis pažangių saugumo priemonių taps standartine įranga Europos Sąjungoje pardavinėjamuose naujuose automobiliuose. Tarp tokių yra išmanioji greičio pagalba, alkoblokas, perspėjimas dėl vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo, avarinio sustojimo sistema, atbulinės eigos detektorius; taip pat eismo įvykio duomenų registratorius.
Avarinio sustojimo bei perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistemas, kurios šiuo metu privalomos sunkvežimiuose ir autobusuose, siekiama diegti ir lengvuosiuose automobiliuose bei furgonuose, o padangų slėgio stebėjimo sistema, dabar privaloma lengvuosiuose automobiliuose, būtų diegiama ir furgonuose, sunkvežimiuose bei autobusuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Smart koncepcija


Visos šios technologijos skamba šauniai, ypač jeigu esate saugaus eismo šalininkas. Vis dėlto, vienas „priedas“ turės žymiai didesnį poveikį negu kiti.
„Intelligent Speed Assistance“ – taip šią technologiją pavadino Europos transporto saugumo taryba, kurios nariai pasiūlė į naujus automobilius diegti sistemą, neleisiančią vairuotojams viršyti leistino greičio.
Naujoji sistema veiktų naudodama automobiliuose esančias GPS ir ženklų atpažinimo sistemas. Priklausomai nuo gautų duomenų, vairuotojams būtų užkertamas kelias viršyti greitį.
Žinoma, jeigu norėsite važiuoti ne nustatytu, o Jums priimtinu greičiu, tai galėsite padaryti paspaudę akceleratoriaus pedalą iki dugno ir klausydami ausį erzinančio įspėjamo signalo iki tol, kol sumažinsite greitį.
Gera žinia – šią sistemą, greičiausiai, galėsite išjungti. Kaip, pavyzdžiui, šoninių veidrodėlių šildymą. Vis dėlto, Europos transporto saugumo tarybos atstovai teigia, jog netolimoje ateityje ši sistema taps neatsiejama naujų automobilių dalimi.
Tai reiškia, jog, pavyzdžiui, nuo 2030 metų visi nauji automobiliai galėtų turėti sistemas, kurios neleistų viršyti leistino greičio. Jų taip pat nebūtų galima išjungti. Nebent surasite gabų specialistą, galėsiantį šią sistemą „išjungti“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų