REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Efektyviai veikianti stabdžių sistema – kiekvieno automobilių gamintojo prioritetas, ypač jeigu jis specializuojasi sportiškų ratuočių gamyboje.
Pažvelkite į bet kurį, modernų automobilį, kuris turi: A) galingą variklį B) yra pakankamai sunkus. Tiek vienas, tiek kitas tipas turės pakankamai galingą stabdžių sistemą, kuri leistų sustabdyti įsibėgėjusį automobilį.
Problema – stabdžiuose?
Daugelis šiuolaikinių automobilių negali apsieiti be 19, 20 ar 21 colių skersmens ratlankių už kurių slypi pakankamai pajėgi stabdžių sistema. Atsižvelgiant į nuolatos augantį automobilių viršsvorį, šių begemotų kūrėjai investuoja į efektyviai veikiančias stabdžių sistemas, kurios kritinėje situacijoje leistų sustabdyti bendro naudojimo keliams skirtus Titanikus.
1988 metais automobilių pramonė atrodė visiškai kitaip. Niekam nerūpėjo elektromobiliai, maža tarša pasižymintys vidaus degimo varikliai. Apie lietimui jautrius ekranus ar automatines stabdymo sistemas kalbėti net neverta.
Prieš 30 metų sukurti automobiliai buvo konstruojami pagal visiškai kitokius receptus ir tendencijas. Jeigu dabar „Audi A8“ vairuotojas negalėtų įsivaizduoti kaip šis sedanas atrodo su 16 colių skersmens ratlankiais, tai anuomet niekas negalėjo pagalvoti apie ištaigingą sedaną, kuris būtų aprūpintas 19 colių skersmens ratlankiais ir žemo profilio padangomis.
Kuomet „Audi“ inžinieriai pradėjo kurti savo mylimos markės flagmaną – „V8“, prie projekto dirbę specialistai labai gretai priėjo liepto galą. „Audi“ vadovybė norėjo pilnaverčio S klasės konkurento, tuo tarpu „Audi“ inžinieriai galvojo kaip priversti būsimą gamintojo flagmaną sustoti. Dabar – tai būtų lengva užduotis – tiesiog uždedi didesnius stabdžių diskus. Prieš 30 metų „Audi“ inžinieriams buvo liepta surasti efektyvų sprendimą naudojant 15 colių skersmens ratlankius.

Efektyviai veikianti stabdžių sistema – kiekvieno automobilių gamintojo prioritetas, ypač jeigu jis specializuojasi sportiškų ratuočių gamyboje.
Pažvelkite į bet kurį, modernų automobilį, kuris turi: A) galingą variklį B) yra pakankamai sunkus. Tiek vienas, tiek kitas tipas turės pakankamai galingą stabdžių sistemą, kuri leistų sustabdyti įsibėgėjusį automobilį.
Problema – stabdžiuose?
Daugelis šiuolaikinių automobilių negali apsieiti be 19, 20 ar 21 colių skersmens ratlankių už kurių slypi pakankamai pajėgi stabdžių sistema. Atsižvelgiant į nuolatos augantį automobilių viršsvorį, šių begemotų kūrėjai investuoja į efektyviai veikiančias stabdžių sistemas, kurios kritinėje situacijoje leistų sustabdyti bendro naudojimo keliams skirtus Titanikus.
1988 metais automobilių pramonė atrodė visiškai kitaip. Niekam nerūpėjo elektromobiliai, maža tarša pasižymintys vidaus degimo varikliai. Apie lietimui jautrius ekranus ar automatines stabdymo sistemas kalbėti net neverta.
Prieš 30 metų sukurti automobiliai buvo konstruojami pagal visiškai kitokius receptus ir tendencijas. Jeigu dabar „Audi A8“ vairuotojas negalėtų įsivaizduoti kaip šis sedanas atrodo su 16 colių skersmens ratlankiais, tai anuomet niekas negalėjo pagalvoti apie ištaigingą sedaną, kuris būtų aprūpintas 19 colių skersmens ratlankiais ir žemo profilio padangomis.
Kuomet „Audi“ inžinieriai pradėjo kurti savo mylimos markės flagmaną – „V8“, prie projekto dirbę specialistai labai gretai priėjo liepto galą. „Audi“ vadovybė norėjo pilnaverčio S klasės konkurento, tuo tarpu „Audi“ inžinieriai galvojo kaip priversti būsimą gamintojo flagmaną sustoti. Dabar – tai būtų lengva užduotis – tiesiog uždedi didesnius stabdžių diskus. Prieš 30 metų „Audi“ inžinieriams buvo liepta surasti efektyvų sprendimą naudojant 15 colių skersmens ratlankius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi V8


Erdvėlaivis
Pažvelgus į turimą erdvę, „Audi“ specialistai pradėjo galvoti kaip būtų galima pakeisti tradicinę stabdžių sistemos formulę. Įprastai, nuėmę automobilio ratą pamatome stabdžių diską, stabdžių kaladėles ir ant stabdžių disko „kabantį“ suportą. Akivaizdu, jog naudodami 15 colių skersmens ratą laisvos vietos nesurasime. O gal?
„Audi“ inžinieriai nusprendė stabdžių suportą sumontuoti vidinėje disko dalyje. Neįprasta idėja, bet tolimesniam jos vystymui pritarė visa „Audi V8“ projekte dirbusi komanda.

REKLAMA

Audi stabdžių disko konfigūracija


Šis sprendimas leido padidinti stabdžių disko diametrą iki 309 milimetrų. Jis taip pat leido į „Audi V8“ sumontuoti gerokai didesnius stabdžių diskus už tuomet gamyboje buvusį „Porsche 911“.

Audi UFO


Kaip ir pridera, naujos konfigūracijos stabdžių diskas turėjo keletą problemų. Visų pirma – šio stabdžių diskų konstrukcija buvo pernelyg komplikuota. Visų antra – tokio stabdžių disko gamyba buvo pernelyg brangi. Ir trečioji problema – stabdžių diskas darbinę temperatūrą pasiekdavo greičiau, bet ir tuo pačiu greičiau perkaisdavo, tad „Audi“ sugrįžo ten, nuo ko viskas ir prasidėjo.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų