REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Opel Cascada“, kaip ir daugelis kabrioletų, mūsų nuomone, yra patys tinkamiausi automobiliai, jeigu esate optimistas. Nepaisant visokių negandų, stereotipų ir „ekspertų“ išvadų, su kabrioletais galima važinėti ne tik vasarą, bet ir šaltesniu metų laikotarpiu. Juk šiuolaikiniai, modernūs kabrioletai nėra tos skylėtos pašiūrės, su kuriomis žmonės važinėdavo prieš maždaug 30 metų.
Opel Cascada
Užtenka pasižiūrėti į D.Britaniją, kurioje didžiąją dalį laiko ne saulė šviečia, bet lyja. Kaip bebūtų keista, tačiau būtent D.Britanija yra pati didžiausia kabrioletų rinka visoje Europoje. Šioje šalyje per metus nuperkama daugiau kabrioletų negu Ispanijoje ir Prancūzijoje kartu sudėjus. Tad, kyla paprastas klausimas - ar tikrai kabrioletą galima naudoti tik šiltuoju metų laiku ir tik tada, kai pro langą šviečia saulė? Žinoma, kad ne. Vis dėlto, šį kartą pakalbėsime ne apie kabrioletų galimybes iškęsti gūdžią žiemą, bet apie naująjį „Opel“ kompanijos kabrioletą, kurio pagalba gamintojas bandys įsiterpti tarp „Premium“ segmento žaidėjų.
„Opel“ nėra vienintelis automobilių gamintojas, kuris svajoja apie galimybę tapti elitinio klubo nariu. Atrodo, kad šiais laikais visi yra apsėsti prabangos, prašmatnumo ir automobilių, kurie pademonstruotų Jūsų piniginės storį. Nors tai skamba labai šlykščiai, tačiau naujų automobilių pardavimų statistika rodo, kad daugelis mieliau įsigytų pliką „Audi A3“ negu gausiai sukomplektuotą „Peugeot 508“.
Panašią užduotį „Opel“ davė ir visiškai naujam kompanijos kabrioletui, kuris nenori turėti nieko bendro su giminėmis iš „Astra“ šeimos, nes neduok Dieve apie tai sužinos Jūsų kaimynas. „Opel“ iš tikrųjų galėjo nesivarginti ir naująjį modelį pavadinti - tiesiog „Astra Cabriolet“, tačiau naujas įvaizdis ir nauja tapatybė leidžia sukurti visiškai naują istoriją, kuri padės atsikratyti varguolio statuso.

Opel Cascada“, kaip ir daugelis kabrioletų, mūsų nuomone, yra patys tinkamiausi automobiliai, jeigu esate optimistas. Nepaisant visokių negandų, stereotipų ir „ekspertų“ išvadų, su kabrioletais galima važinėti ne tik vasarą, bet ir šaltesniu metų laikotarpiu. Juk šiuolaikiniai, modernūs kabrioletai nėra tos skylėtos pašiūrės, su kuriomis žmonės važinėdavo prieš maždaug 30 metų.
Opel Cascada
Užtenka pasižiūrėti į D.Britaniją, kurioje didžiąją dalį laiko ne saulė šviečia, bet lyja. Kaip bebūtų keista, tačiau būtent D.Britanija yra pati didžiausia kabrioletų rinka visoje Europoje. Šioje šalyje per metus nuperkama daugiau kabrioletų negu Ispanijoje ir Prancūzijoje kartu sudėjus. Tad, kyla paprastas klausimas - ar tikrai kabrioletą galima naudoti tik šiltuoju metų laiku ir tik tada, kai pro langą šviečia saulė? Žinoma, kad ne. Vis dėlto, šį kartą pakalbėsime ne apie kabrioletų galimybes iškęsti gūdžią žiemą, bet apie naująjį „Opel“ kompanijos kabrioletą, kurio pagalba gamintojas bandys įsiterpti tarp „Premium“ segmento žaidėjų.
„Opel“ nėra vienintelis automobilių gamintojas, kuris svajoja apie galimybę tapti elitinio klubo nariu. Atrodo, kad šiais laikais visi yra apsėsti prabangos, prašmatnumo ir automobilių, kurie pademonstruotų Jūsų piniginės storį. Nors tai skamba labai šlykščiai, tačiau naujų automobilių pardavimų statistika rodo, kad daugelis mieliau įsigytų pliką „Audi A3“ negu gausiai sukomplektuotą „Peugeot 508“.
Panašią užduotį „Opel“ davė ir visiškai naujam kompanijos kabrioletui, kuris nenori turėti nieko bendro su giminėmis iš „Astra“ šeimos, nes neduok Dieve apie tai sužinos Jūsų kaimynas. „Opel“ iš tikrųjų galėjo nesivarginti ir naująjį modelį pavadinti - tiesiog „Astra Cabriolet“, tačiau naujas įvaizdis ir nauja tapatybė leidžia sukurti visiškai naują istoriją, kuri padės atsikratyti varguolio statuso.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Opel-Cascada-Automanas-01


01
Kadangi šis kabrioletas neturi būti asocijuojamas su „Astra“ modelių šeima, vokiškų automobilių gamintojas pasistengė, jog kabrioleto pakabos komponentai, įvairios kėbulo detalės būtų būdingos tik šiam modeliui. Nepaisant priekinių žibintų ir radiatoriaus grotelių, net 4.7 metro ilgio automobilis turi specialiai šiam modeliui sukurtas duris, sparnus, kapotą ir galinius žibintus. Tačiau šis kabrioletas turi ir dar keletą išskirtinumų. Vienas iš svarbiausių - pakaba.
Priekyje yra sumontuota „HiPerStruts“ tipo pakaba, kuri iki šiol buvo naudojama tik „Insignia OPC“ ir „Astra GTC“ modeliuose. Tuo tarpu galinė pakaba buvo pasiskolinta iš „Astra GTC“ modelio. Greičiausiai reikėtų išskirti būtent galinę „Cascada“ pakabą, o tiksliau - „Watt“ jungtį. Priklausomai nuo modelio, būtent šios jungties dėka, „Opel“ inžinieriai gali individualiai pritaikyti posūkio svyrimo laipsnį, kietumą ir aukštį. „Watt“ jungtis tvirtinama ant nedidelės kryžminės detalės už galinio rato centrinės linijos. Ją sudaro centrinė svirtis su šarnyrais, o prie jų prisukamos šoninės jungtys, susiejančios centrinę svirtį su ratais.  Jeigu reikėtų palyginti su tradicine daugiasvirte pakabos konstrukcija, „Opel“ specialistų sukurta „Watt“ jungtis leidžia didesnį išsukimo kampą, mažina pakabos apkrovą ir garantuoja didesnį stabilumą posūkiuose.
Vis dėlto, daugeliui unikali pakabos konstrukcija yra visiškai neįdomi, tad sugrįžkime prie žemiškų dalykų. Nors „Opel Cascada“ galima naudoti ištisus metus, tačiau vargu, ar jį galėtume vadinti praktišku. Taip, automobilis turi net 380 litrų dydžio bagažinę, tačiau jinai yra tokia erdvi tik tada, kai automobilis yra su pakeltu stogu. Tiesa, bagažinės erdvę galima padidinti nuleidus galines sėdynes, tačiau kiek kartų per metus pilnai išnaudojate savo bagažinės tūrį? Tuo tarpu tik paspaudus stogo nuleidimo mygtuką, bagažinės tūris sumažės iki 280 litrų, tad jeigu ruošitės į ilgą kelionę, užteks pasiimti nešiojamą kompiuterį, apatinių porą ir prezervatyvų dėžutę.

REKLAMA

Opel-Cascada-Automanas-03


ZZ
„Opel Cascada“ buvo vienas pirmųjų kompanijos modelių, kuris buvo komplektuojamas su 1.6 litro, keturių cilindrų turbo benzininiu varikliu. Pristatymo metu „Opel“ kalbėjo apie šių motorų privalumus ir didžiulį efektyvumą, tačiau praktika rodo, jog naujieji „Opel SIDI“ benzininiai motorai kiekviename modelyje elgiasi skirtingai. Pavyzdžiui, į „Insignia“ montuojamas 1.6 litro turbo benzininis motoras iš tikrųjų yra efektyvus, pakankamai galingas ir ekonomiškas. Tačiau mūsų bandytame „Opel Cascada“ modelyje sumontuotas agregatas privertė nusivilti.
Teoriškai, net 170 arklio galių ir 280 Nm sukimo momentą išvystantis motoras turėtų būti puikus kompanionas. Tačiau džiaugtis kabrioleto teikiamais privalumais gadina net 1750 kilogramų sveriantis automobilis. 1.6 litro motoras - tiesiog nesugeba tinkamai „patempti“ šio kabrioleto. Net ir baltame popieriaus lape matosi, jog „Cascada“ su šiuo varikliu nebus pats greičiausias. Iki 100 km/val. jis įsibėgėtų vos per 9.6 sekundės, o tai nėra labai geras rodiklis automobiliui, kuris bando taikytis į „Audi“ klientus.

REKLAMA
REKLAMA

Opel-Cascada-Automanas-12


Tą patį būtų galima pasakyti ir apie automobilio valdymą. Kabrioletas nemėgsta aštresnių posūkių ar staigesnių pasukimų su vairu. Toks jausmas, kad važiuotumėte ne asfaltu, bet šiek tiek ištižusiu žėlė. Padėtį šiek tiek pataiso „Sport“ režimas, tačiau tikrai nepadeda pakeisti nuomonės. Sportiškumu jisai tikrai nepasižymi, tad kai tai suprasite - reikės persiorientuoti arba keisti automobilį. „Opel Cascada“ su mielu noru mėgausis ilgais ir nuobodžiais greitkeliais, ir ilgomis kelionėmis. Važiuojant net ir didesniu greičiu, automobilio viduje vargiai išgirsite padangų keliamą triukšmą ar priešais Jus važiuojančio tranto mirties giesmę.
Taigi, supratus, jog „Opel Cascada“ nėra tas automobilis su kuriuo norėtųsi entuziastingiau įveikti posūkius, reikėtų pakeisti ir „Cascada“ priekinius ratus sukantį variklį. Kad ir kaip nenorėtume to sakyti, tačiau mūsų nuomone, pats tinkamiausias variklis šiam automobiliui yra dyzelinis. Mūsų bandytas automobilis su 170 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu pasižymėjo pakankamai dideliu apetitu. Net ir „įjungus“ ekonomiško važiavimo režimą, vidutinės kuro sąnaudos nenukrito žemiau 10 litrų šimtui kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Opel-Cascada-Automanas-09


A
Pats didžiausias „Opel Cascada“ privalumas - kaina. Šiuo metu naujų automobilių rinkoje nėra tokio pačio dydžio kabrioleto už tokią kainą. Bent jau Lietuvoje, vokiško kabrioleto kainos prasideda nuo 77.630 litų. Tačiau už šią sumą gausite modelį su vos 120 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu. Tuo tarpu galingesnės versijos su benzininiais varikliais kainuoja nuo maždaug 85 tūkst. litų.
Nereikėtų stebėtis, tačiau patys tinkamiausi varikliai šiam modeliui yra patys brangiausi. „Cascada“ su 165 arklio galias išvystančiu dyzeliniu motoru kainuoja nuo 90.335 litų.
Kadangi „Opel Cascada“ yra varomas TIK priekiniais ratais, vienintelis šio kabrioleto konkurentas - „Audi A5“, kurio kainos mūsų šalyje prasideda nuo 126 tūkst. litų. Už tą pačią sumą būtų galima įsigyti gausiai sukomplektuotą „Cascada“ arba mažyčiais ratlankiais apautą „Audi A5“.

REKLAMA

Opel-Cascada-Automanas-06


verdiktas3
„Opel Cascada“ tikrai nėra blogas automobilis. Jis - tiesiog nėra toks automobilis kokio mes tikėjomės. Vietoj dinamiško ir azartiško keturviečio kabrioleto gavome komfortišką ilgų distancijų kruizerį. Bet ar tai yra automobilio trūkumas? Vieniems - taip, kitiems - ne.
Šiuolaikinių kabrioletų tarpe „Opel Cascada“ iš tikrųjų yra kaip balta varna. Kol daugelis stengiasi orientuotis į sportiškumą, „Opel“ nusprendė įtikti tiems pirkėjams, kuriems komfortas yra svarbesnis už kėbulo pasvyrimus posūkiuose. Tačiau komfortas, lankstumas ir prieinamumas - išskirtiniausios ir stipriausios „Cascada“ savybės.
pliusai ir minusai
Galerija

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų