REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienais metais į automobilius diegiamos labiau arba mažiau pastebimos naujovės, kurios padeda pagerinti automobilio saugumą, sumažina apetitą degalams arba leidžia technologijoms sklandžiau veikti tarpusavyje.
Jeigu reikėtų įvardinti vieną svarbiausių priedų, kuris buvo pradėtas diegti į visus naujus automobilius, juo neabejotinai taptų padangų slėgio davikliai.
Pagal 2012 m. įsigaliojusią Europos Sąjungos direktyvą, nuo 2014 m. lapkričio 1-osios visi nauji automobiliai standartinėje įrangoje privalėjo turėti padangų slėgio daviklius.
Europos Sąjunga šį reikalavimą patvirtino norėdama padėti ne tokiems atidiems vairuotojams išvengti nemalonumų kelyje. Pernelyg aukštas arba per mažas slėgis padangose gali įtakoti ne tik automobilio valdymą, bet ir stabdymo kelią, o tai gali įtakoti nemalonaus incidento baigtį. Be to, padangų slėgio davikliai buvo pradėti diegti ir dėl neatidžių vairuotojų, kurie labai retai tikrina padangų slėgį arba į jį visiškai nekreipia dėmesio, kol nesprogsta padanga.
Padangų slėgio davikliai: Kodėl jie gendai ir ar brangu juos pakeisti?
Dviejų tipų slėgio stebėjimo sistemos
Informacijos apie padangoje esančio slėgio pasikeitimus stebinčios sistemos (vadinamos padangų slėgio stebėjimo sistemomis, sutrumpintai TPMS) yra pagrįstos dviem veikimo principais. Kai kuriuose automobiliuose tai nustatoma netiesiogiai, stebint rato apsisukimo greitį, kituose - tiesiogiai, naudojant slėgio jutiklius.
Netiesioginė padangų slėgio stebėjimo sistema veikia stebėtinai primityviai. Automobilyje įdiegtas kompiuteris analizuoja visų ratų sukimosi greitį, naudodamasis iš ABS jutiklių gaunamais duomenimis. Jei viename iš ratų sumažėja slėgis, tuomet vieno rato skersmuo sumažėja. Kuo mažesnis rato skersmuo, tuo daugiau kartų jis apsisuka, lyginant su kitais ratais.
Modeliuose su netiesiogine padangų slėgio stebėjimo sistema, esant poreikiui, prietaisų skydelyje įžiebiama informacinio pobūdžio lemputė, kuri įspėja, jog padangų slėgis pasikeitė. Tačiau slėgio lygis ratuose nerodomas. Be to, sistema nėra tiksli, ji reaguoja į maždaug 20 % slėgio sumažėjimą.
Tuo tarpu tiesioginė padangų slėgio stebėjimo sistema yra gerokai tikslesnė ir naudingesnė vairuotojui. Ši sistema veikia naudodamasi kiekviename rate įtaisytais jutikliais su radijo siųstuvais, kurie nuolatos siunčia informaciją apie slėgį į borto kompiuterį.
Automobiliuose, kuriuose slėgis matuojamas tiesiogiai, prietaisų skydelyje galima matyti tikslius duomenis, gaunamus iš kiekvieno rato.
Ką verta žinoti?
Problemos dažniausiai kyla automobiliuose su tiesiogine stebėjimo sistema. Neteisingi jutiklio rodmenys gali erzinti vairuojant, nes prietaisų skydelyje bus rodomi įspėjamieji pranešimai. Kita vertus, jie leidžia vairuotojui būti ramiam – padangos pradūrimo tiesiog neįmanoma nepastebėti.
Nors padangų slėgio kontrolės sistema nėra nauja, vis dar pasitaiko atvejų, kai nuėmus padangą pažeidžiamas jutiklis. Labai dažnai pasitaiko atvejų, kuomet mechanikai bando ištaisyti pažeidimą suklijuodami jutiklį, todėl gedimas gali atsirasti po kurio laiko.
Kiekvienas padangų slėgio jutiklis turi ne tik radijo siųstuvą, bet ir bateriją. Pastaroji, specialistų teigimu, baterija turėtų tarnauti 5-8 metus, o po to jutiklį reikėtų pakeisti nauju. Oficialiai – maitinimo šaltinis nekeičiamas, tačiau apsukrūs specialistai tai gali padaryti už atitinkamą kainą.
Padangų slėgio davikliai: Kodėl jie gendai ir ar brangu juos pakeisti?
Kiek kainuoja naujas padangų slėgio daviklis?
Naujo padangų slėgio daviklio kaina priklauso nuo automobilio. Pavyzdžiui, „Škoda“ automobiliams skirti padangų davikliai gali būti pigesni už tuos, kuriuos naudoja, pavyzdžiui, BMW, tad tikslią kainą galima įvardinti tik žinant konkretų automobilio modelį.
Verta pažymėti, jog šiuo metu rinkoje galima rinktis iš dviejų tipų padangų slėgio jutiklių: originalių ir universalių. Originalūs jutikliai, be abejonės, bus brangesni ir skirti konkrečiam automobiliui. Užtikrintumo siekiantys vairuotojai turėtų nesukti galvos ir tiesiog įsigyti naują, originalų padangų slėgio jutiklį.
Tuo tarpu universalūs jutikliai gali padėti tiems, kurie siekia sutaupyti. Universalių jutiklių didžiausias privalumas – universalumas. Tačiau norint, jog jie tinkamai veiktų, iš pradžių reikės juos suprogramuoti naudojant specialią programinę įrangą. Trumpai tariant – programinės įrangos pagalba automobilio „smegenims“ pasakyti, jog tai – padangų slėgio daviklis.
Išvada
Padangų slėgio stebėjimo sistemų priežiūra dabar nėra tokia brangi kaip anksčiau. Nors jis vis dar yra papildomų išlaidų šaltinis, tačiau padangų slėgio stebėjimo sistemų gedimai dažniausiai atsiranda dėl serviso darbuotojų neatidumo arba kompetencijos trūkumo. Gera žinia yra ta, kad remonto, pakeitimo ar priežiūros kainos dabar nėra tokios didelės kaip, pavyzdžiui, 2015 metais.

Kiekvienais metais į automobilius diegiamos labiau arba mažiau pastebimos naujovės, kurios padeda pagerinti automobilio saugumą, sumažina apetitą degalams arba leidžia technologijoms sklandžiau veikti tarpusavyje.
Jeigu reikėtų įvardinti vieną svarbiausių priedų, kuris buvo pradėtas diegti į visus naujus automobilius, juo neabejotinai taptų padangų slėgio davikliai.
Pagal 2012 m. įsigaliojusią Europos Sąjungos direktyvą, nuo 2014 m. lapkričio 1-osios visi nauji automobiliai standartinėje įrangoje privalėjo turėti padangų slėgio daviklius.
Europos Sąjunga šį reikalavimą patvirtino norėdama padėti ne tokiems atidiems vairuotojams išvengti nemalonumų kelyje. Pernelyg aukštas arba per mažas slėgis padangose gali įtakoti ne tik automobilio valdymą, bet ir stabdymo kelią, o tai gali įtakoti nemalonaus incidento baigtį. Be to, padangų slėgio davikliai buvo pradėti diegti ir dėl neatidžių vairuotojų, kurie labai retai tikrina padangų slėgį arba į jį visiškai nekreipia dėmesio, kol nesprogsta padanga.
Padangų slėgio davikliai: Kodėl jie gendai ir ar brangu juos pakeisti?
Dviejų tipų slėgio stebėjimo sistemos
Informacijos apie padangoje esančio slėgio pasikeitimus stebinčios sistemos (vadinamos padangų slėgio stebėjimo sistemomis, sutrumpintai TPMS) yra pagrįstos dviem veikimo principais. Kai kuriuose automobiliuose tai nustatoma netiesiogiai, stebint rato apsisukimo greitį, kituose - tiesiogiai, naudojant slėgio jutiklius.
Netiesioginė padangų slėgio stebėjimo sistema veikia stebėtinai primityviai. Automobilyje įdiegtas kompiuteris analizuoja visų ratų sukimosi greitį, naudodamasis iš ABS jutiklių gaunamais duomenimis. Jei viename iš ratų sumažėja slėgis, tuomet vieno rato skersmuo sumažėja. Kuo mažesnis rato skersmuo, tuo daugiau kartų jis apsisuka, lyginant su kitais ratais.
Modeliuose su netiesiogine padangų slėgio stebėjimo sistema, esant poreikiui, prietaisų skydelyje įžiebiama informacinio pobūdžio lemputė, kuri įspėja, jog padangų slėgis pasikeitė. Tačiau slėgio lygis ratuose nerodomas. Be to, sistema nėra tiksli, ji reaguoja į maždaug 20 % slėgio sumažėjimą.
Tuo tarpu tiesioginė padangų slėgio stebėjimo sistema yra gerokai tikslesnė ir naudingesnė vairuotojui. Ši sistema veikia naudodamasi kiekviename rate įtaisytais jutikliais su radijo siųstuvais, kurie nuolatos siunčia informaciją apie slėgį į borto kompiuterį.
Automobiliuose, kuriuose slėgis matuojamas tiesiogiai, prietaisų skydelyje galima matyti tikslius duomenis, gaunamus iš kiekvieno rato.
Ką verta žinoti?
Problemos dažniausiai kyla automobiliuose su tiesiogine stebėjimo sistema. Neteisingi jutiklio rodmenys gali erzinti vairuojant, nes prietaisų skydelyje bus rodomi įspėjamieji pranešimai. Kita vertus, jie leidžia vairuotojui būti ramiam – padangos pradūrimo tiesiog neįmanoma nepastebėti.
Nors padangų slėgio kontrolės sistema nėra nauja, vis dar pasitaiko atvejų, kai nuėmus padangą pažeidžiamas jutiklis. Labai dažnai pasitaiko atvejų, kuomet mechanikai bando ištaisyti pažeidimą suklijuodami jutiklį, todėl gedimas gali atsirasti po kurio laiko.
Kiekvienas padangų slėgio jutiklis turi ne tik radijo siųstuvą, bet ir bateriją. Pastaroji, specialistų teigimu, baterija turėtų tarnauti 5-8 metus, o po to jutiklį reikėtų pakeisti nauju. Oficialiai – maitinimo šaltinis nekeičiamas, tačiau apsukrūs specialistai tai gali padaryti už atitinkamą kainą.
Padangų slėgio davikliai: Kodėl jie gendai ir ar brangu juos pakeisti?
Kiek kainuoja naujas padangų slėgio daviklis?
Naujo padangų slėgio daviklio kaina priklauso nuo automobilio. Pavyzdžiui, „Škoda“ automobiliams skirti padangų davikliai gali būti pigesni už tuos, kuriuos naudoja, pavyzdžiui, BMW, tad tikslią kainą galima įvardinti tik žinant konkretų automobilio modelį.
Verta pažymėti, jog šiuo metu rinkoje galima rinktis iš dviejų tipų padangų slėgio jutiklių: originalių ir universalių. Originalūs jutikliai, be abejonės, bus brangesni ir skirti konkrečiam automobiliui. Užtikrintumo siekiantys vairuotojai turėtų nesukti galvos ir tiesiog įsigyti naują, originalų padangų slėgio jutiklį.
Tuo tarpu universalūs jutikliai gali padėti tiems, kurie siekia sutaupyti. Universalių jutiklių didžiausias privalumas – universalumas. Tačiau norint, jog jie tinkamai veiktų, iš pradžių reikės juos suprogramuoti naudojant specialią programinę įrangą. Trumpai tariant – programinės įrangos pagalba automobilio „smegenims“ pasakyti, jog tai – padangų slėgio daviklis.
Išvada
Padangų slėgio stebėjimo sistemų priežiūra dabar nėra tokia brangi kaip anksčiau. Nors jis vis dar yra papildomų išlaidų šaltinis, tačiau padangų slėgio stebėjimo sistemų gedimai dažniausiai atsiranda dėl serviso darbuotojų neatidumo arba kompetencijos trūkumo. Gera žinia yra ta, kad remonto, pakeitimo ar priežiūros kainos dabar nėra tokios didelės kaip, pavyzdžiui, 2015 metais.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų