Straipsniai

Penki nuostabūs automobiliai, kuriuos sukūrė „Lotus“ inžinieriai

„Lotus“ įkūrėjas, Colinas Chapmanas, puikiai žinojo ką reikia daryti, jeigu norit sukurti puikiomis valdymo savybėmis išsiskiriantį automobilį. Nors „Lotus“ markės ženkliuką dėvinčių modelių nebuvo labai daug, tačiau tai nereiškia, jog šio gamintojo inžinieriai neturėjo darbo.

„Lotus“ nuolatos talkindavo didiesiems automobilių gamintojams, kurie prašydavo jų patarimo arba netgi mokėdavo didžiulius pinigus, jog sukurtų naują automobilį.

Šiandien apžvelgsime penkis geriausius „Lotus“ kompanijos automobilius, kurie buvo sukurti britų, tačiau dėvėjo visiškai kitos markės ženkliuką.

Isuzu Impulse/Piazza

isuzu_piazza_4

„Isuzu Impulse“ debiutas buvo ne pats lengviausias. Kai „Isuzu“ šį automobilį pristatė 1981 metais, beveik visi automobilių tema rašantys žurnalai jį peikė dėl prasto valdymo. Vietoj to, kad nutrauktų modelio prekybą, „Isuzu“ nuvyko į „Lotus“ ir paprašė pagalbos.

Po atliktų pakeitimų, bent jau Europoje, kompaktiškas „Isuzu“ gavo naują komplektacijos lygį, kuris buvo pavadintas „Lotus“. Žmonės įsigiję „Impulse“ su „Lotus“ komplektacijos lygiu, gaudavo automobilį su pakeistais pakabos komponentais ir nauja pakabos konfigūracija.

„Isuzu“ norėdama atsidėkoti, britams už dyką atidavė 1.6 litro, 4 cilindrų benzininį variklį, kuris vėliau buvo montuojamas į „Lotus Elan“.

Chevrolet Corvette ZR-1 (C4)

corvette_zr1_coupe_7

Pagrindinė priežastis, dėl kurios daugelis gamintojų kreipdavosi į „Lotus“ – inžinierių sugebėjimas tinkamai sukonfigūruoti pakabą ir priverčia net ir prasčiausią automobilį pasaulyje įveikti posūkius.

Kai „General Motors“ kūrė „Chevrolet Corvette ZR-1“, amerikiečiai paprašė Tony Rudd’o, „Lotus“ inžinieriaus pagalbos. Tačiau „General Motors“ paprašė ne pagerinti automobilio valdymą, bet sukurti naują variklį.

Gabaus inžinieriaus rezultatas – iš aliuminio pagamintas, 5.7 litro, 8 cilindrų benzininis agregatas.

Chrysler/Talbot/Lotus Sunbeam

talbot_sunbeam_lotus_avon_limited_edition_1

Sukurtas amerikiečių, patobulintas britų. Taip būtų galima apibūdinti „Lotus Sunbeam“. Po to, kai „Peugeot“ 1978 metais įsigijo „Chrysler Europe“ padalinį, prancūzai norėjo atgaivinti kadaise visame pasaulyje žinomą markę „Talbot“. Tačiau svarbiausia buvo tai, jog naujuoju padaliniu labai susidomėjo tuometinis „Peugeot Motorsport“ vadovas Des’as O’Dell’as.

Peržvelgęs visus senuosius „Chrysler“ modelius, Des’o O’Dell’o akį patraukė kompaktiškas „Chrysler Sunbeam“. Jam patiko automobilio išmatavimai ir potencialas tapti pasaulio ralio čempionato dalyviu.

Nežinome kodėl prie automobilio tobulinimo neprisidėjo „Peugeot Motorsport“ divizijos specialistai, tačiau jie greičiausiai ir taip turėjo darbo. Tuo tarpu „Lotus“ specialistai ne tik paruošė sportišką „Sunbeam“ modelio versiją bendro naudojimo keliams, bet ir atliko visus reikalingus pakeitimus, jog jis dalyvautų WRC čempionate.

Lotus Carlton/Omega

vauxhall_lotus_carlton_6

„BMW M“ ir „AMG“ nebuvo vienintelės kompanijos, kurios prieš 20 ar 30 metų tobulindavo prestižinius sedanus. 1989 metais „Lotus“ bendradarbiaudama su „Opel“, pristatė automobilį, kuris anuomet turėjo kibti į atlapus „BMW M5“.

„Lotus“ specialistai į automobilį sumontavo 3.6 litro, 6 cilindrų benzininį variklį, pridėjo du turbokompresorius, 6 bėgių pavarų dėžę nuo „Corvette ZR1“, galingesnę stabdžių sistemą ir dar keletą priedų, kurie padėtų kovoti su konkurentais iš Vokietijos.

3.6 litro benzininis motoras išvystė 382 arklio galias ir 568 Nm sukimo momentą. Net 470 Nm buvo pasiekiamas esant vos 2000 aps/min. Britiškas sedanas iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5.2 sekundės, o nuo 0 iki 160 km/val. jis įsibėgėdavo per mažiau nei 17 sekundžių.

DeLorean DMC-12

delorean_dmc-12_30

„DMC-12“ greičiausiai yra pats žinomiausias „Lotus“ kompanijos kūrinys. Jis vienu metu buvo nuostabus ir tuo pačiu tragiškas. Nors automobilis atrodė kaip 8-mečio berniuko svajonė, tačiau tai nereiškia, jog tai buvo geras automobilis.

Variklis buvo pasiskolintas iš „PSA“ koncerno – 2.85 litro, 6 cilindrų. Pavarų dėže atkeliavo iš „Renault“ gamyklos Olandijoje, tuo tarpu automobilis buvo surenkamas „DMC“ gamykloje Airijoje.

 

Back to top button