REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Lietuvos automobilių kelių direkcija skelbia viešąjį pirkimą sukurti Lietuvos klimatinėms sąlygoms tinkamus asfalto mišinius panaudojant perdirbtų padangų gumą ir nustatyti jų eksploatacines savybes, siekiant įvertinti tolesnio panaudojimo galimybes.


Lietuvos automobilių kelių direkcija skelbia viešąjį pirkimą sukurti Lietuvos klimatinėms sąlygoms tinkamus asfalto mišinius panaudojant perdirbtų padangų gumą ir nustatyti jų eksploatacines savybes, siekiant įvertinti tolesnio panaudojimo galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Konkurse atrinktas paslaugų teikėjas turės išnagrinėti užsienio šalių perdirbtų padangų panaudojimo asfalto mišiniuose patirtį, taip pat turės atlikti ne mažiau kaip trijų skirtingų Lietuvoje veiklą vykdančių padangų gumos antrinės žaliavos gamintojų žaliavos tyrimus.

REKLAMA

Įvertinus tyrimų rezultatus paslaugų teikėjas turės suprojektuoti ne mažiau kaip 4 skirtingus asfalto mišinių su perdirbtų padangų gumos granulėmis ir gumos milteliais maketus, po to pagaminti prototipus ir juos išbandyti laboratorijos sąlygomis.


Galutinės tyrimo išvados ir rezultatai taps pagrindu priimant sprendimus dėl tolesnio sukurtų asfalto mišinių išbandymo realiomis eksploatacijos sąlygomis, įrengiant bandomąjį kelio ruožą.

REKLAMA
REKLAMA

„Sukurti prototipiniai mišiniai galėtų būti išbandyti realiomis sąlygomis ir gavus teigiamus rezultatus būtų galima taikyti žiedinės ekonomikos principus:  perdirbtų medžiagų panaudojimas padėtų kurti kelių infrastruktūrą bei prisidėtų prie aplinkos taršos mažinimo“, –  akcentuoja Kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.


Tai ne pirmas Kelių direkcijos bandymas perdirbtas medžiagas naudoti kelių tiesimui. Pernai rudenį Jurbarko rajone baigtas tiesti unikalus kelio ruožas, kuriame panaudotas po nepavojingų atliekų vertimo energija susidaręs šlakas. Tai pirmas toks projektas Lietuvoje, kurio tikslas – išsamiai ištirti kelio konstrukcijoje panaudotas perdirbtas medžiagas ir nustatyti, kokią įtaką kelio eksploatacijai daro šlakas. Atlikus tyrimus bei įvertinus gautus rezultatus bus galima spręsti dėl tolesnio šlako naudojimo Lietuvos keliuose. Eksperimentui pasiteisinus, ateityje, keliams tiesti būtų galima naudoti tinkamų savybių po nepavojingų atliekų vertimo energija susidarantį šlaką, kuris pakeis dalį įprastai importuojamų  gamtinės kilmės medžiagų.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų