REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Automobilis, kuris turėjo dėvėti „Fiat“ markės ženklą“ - taip šį automobilį kadaise apibūdino „Pininfarina“ dizaino studijos vadovas. Ši elegantišką ir iki šiol puikiai atrodančio kupė projektą „Pininfarina“ specialistai italų kompanijai pasiūlė gūdžiai 1990-aisiais, tačiau 1996 metų rudenį, tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje jis buvo demonstruojamas „Peugeot“ markės stende. 
Nuo kitų „Pininfarina“ projektų, kurie būdavo atliekami tik pagal specialų gamintojų užsakymą, štai šis buvo unikalus ir išskirtinis, nes jo iniciatoriai buvo „Pininfarina“ darbuotojai. Turėdami laisvą minutėlę, jie pradėjo darbuotis prie 2+2 tipo, kompaktiško kupė automobilio, kuris reprezentuotų tikrąsias „Gran Turismo“ tipo mašinų vertybes. Jis turėjo būti neįtikėtinai gražus, patogus, komfortiškas ir galintis pakankamai greitai važiuoti.
naudotu lentele

ISTORIJA


Pirmasis, realaus dydžio modelis, konceptas buvo sukurtas pakankamai anksti - 1990-ųjų pradžioje. Didžiuodamiesi savo atliktu darbu, dizaino studijos vadovai pasikvietė Italijos automobilių pramonės gigantą - „Fiat“. Būtent šiam gamintojui buvo siūloma uždėti savo markės logotipą ant išskirtinio „Pininfarina“ projekto. Deja, „Fiat“ vadovams šis projektas pasirodė neįdomus ir neatitinkantis tuometinės gamintojo politikos, tačiau garsios dizaino studijos pasiūlymą „Fiat“ atmetė dėl to, jog šios kompanijos dirbtuvėse buvo kuriamas ekstravagantiškos išvaizdos „Fiat Coupe“.
„Pininfarina“ nenuleido rankų ir pradėjo ieškoti kito gamintojo, kuris norėtų padėti užbaigti šį įdomų projektą. Dizaino studijos vadovas viešėdamas Prancūzijoje, užsuko į „PSA“ koncerno būstinę ir tiesmukai paklausė - „Ar norite savo modelių gamoje turėti gražų kupė?“ Prancūzai pamatę automobilio eskizus nesuabejojo. Prie projekto jie norėjo prisidėti tik su viena sąlyga - automobilis privalo naudoti „Peugeot“ inžinierių sukurtus komponentus, kurie leistų sumažinti automobilio kūrimo ir gamybos išlaidas. Ar italai tam prieštaravo? Žinoma, kad ne.
„Peugeot“ tuo metu kaip tik darbavosi prie „Peugeot 405“ įpėdinio - „406“. Būtent šio automobilio struktūra, kai kurie pakabos komponentai, pavarų dėžės, varikliai ir kiti svarbūs agregatai buvo pasiskolinti iš „Peugeot 406“ šeimos. Iš dalies - tai buvo geras sprendimas, tačiau tai šiam automobiliui taip pat sugebėjo pakišti koją.

„Automobilis, kuris turėjo dėvėti „Fiat“ markės ženklą“ - taip šį automobilį kadaise apibūdino „Pininfarina“ dizaino studijos vadovas. Ši elegantišką ir iki šiol puikiai atrodančio kupė projektą „Pininfarina“ specialistai italų kompanijai pasiūlė gūdžiai 1990-aisiais, tačiau 1996 metų rudenį, tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje jis buvo demonstruojamas „Peugeot“ markės stende. 
Nuo kitų „Pininfarina“ projektų, kurie būdavo atliekami tik pagal specialų gamintojų užsakymą, štai šis buvo unikalus ir išskirtinis, nes jo iniciatoriai buvo „Pininfarina“ darbuotojai. Turėdami laisvą minutėlę, jie pradėjo darbuotis prie 2+2 tipo, kompaktiško kupė automobilio, kuris reprezentuotų tikrąsias „Gran Turismo“ tipo mašinų vertybes. Jis turėjo būti neįtikėtinai gražus, patogus, komfortiškas ir galintis pakankamai greitai važiuoti.
naudotu lentele

ISTORIJA


Pirmasis, realaus dydžio modelis, konceptas buvo sukurtas pakankamai anksti - 1990-ųjų pradžioje. Didžiuodamiesi savo atliktu darbu, dizaino studijos vadovai pasikvietė Italijos automobilių pramonės gigantą - „Fiat“. Būtent šiam gamintojui buvo siūloma uždėti savo markės logotipą ant išskirtinio „Pininfarina“ projekto. Deja, „Fiat“ vadovams šis projektas pasirodė neįdomus ir neatitinkantis tuometinės gamintojo politikos, tačiau garsios dizaino studijos pasiūlymą „Fiat“ atmetė dėl to, jog šios kompanijos dirbtuvėse buvo kuriamas ekstravagantiškos išvaizdos „Fiat Coupe“.
„Pininfarina“ nenuleido rankų ir pradėjo ieškoti kito gamintojo, kuris norėtų padėti užbaigti šį įdomų projektą. Dizaino studijos vadovas viešėdamas Prancūzijoje, užsuko į „PSA“ koncerno būstinę ir tiesmukai paklausė - „Ar norite savo modelių gamoje turėti gražų kupė?“ Prancūzai pamatę automobilio eskizus nesuabejojo. Prie projekto jie norėjo prisidėti tik su viena sąlyga - automobilis privalo naudoti „Peugeot“ inžinierių sukurtus komponentus, kurie leistų sumažinti automobilio kūrimo ir gamybos išlaidas. Ar italai tam prieštaravo? Žinoma, kad ne.
„Peugeot“ tuo metu kaip tik darbavosi prie „Peugeot 405“ įpėdinio - „406“. Būtent šio automobilio struktūra, kai kurie pakabos komponentai, pavarų dėžės, varikliai ir kiti svarbūs agregatai buvo pasiskolinti iš „Peugeot 406“ šeimos. Iš dalies - tai buvo geras sprendimas, tačiau tai šiam automobiliui taip pat sugebėjo pakišti koją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot 406 Coupe


VARIKLIAI


Variklių gama šiame automobilyje nebuvo itin plati. Pirmaisiais gamybos metais „Peugeot 406“ kupė buvo komplektuojamas su 2,0 litrų ir 3,0 litrų darbinio tūrio benzininiais motorais. Pirmosios šių variklių versijos išvystė 135 AG ir 180 Nm bei 194 AG bei 267 Nm.
2001 metais įsigaliojusi Europos Sąjungos išmetamųjų dujų direktyva privertė „Peugeot“ inžinierius 2,0 litrų, 4 cilindrų motorų išmetimo sistemose įdiegti antrą liambdą zondą. Antrąjį svetimkūnį turėjęs variklis išvystė ne 135, o 138 arklio galias ir 186 Nm sukimo momentą.
2002 metų kovą 2,0 litrų motorą pakeitė naujas, modernus 2,2 litro, keturių cilindrų variklis, kuris išvystė 160 arklio galių ir 217 Nm. Su šiuo varikliu „406“ kupė iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 9,7 sekundės.
3,0 litrų, 6 cilindrų motoras buvo atnaujintas vieną kartą. Pirmoji versija išvystė, kaip ir minėjome anksčiau, išvystė 194 AG ir 267 Nm. „Porsche“ specialistų patobulinto motoro galia vėliau išaugo iki 210 AG ir 285 Nm. Būtent pastarasis turėtų sudominti automanus, nes galingesnė 6 cilindrų motoro versija pasižymi geresne trauka platesniame sūkių diapazone, suvartoja mažiau kuro. Be to, jis dirba sklandžiau.
Ekonomiškų dyzelių šalininkai turėtų žvalgytis tik į tuos modelius, kurių gamyba vyko nuo 2001 metų. Būtent tuomet į „406“ buvo pradėtas montuoti 2,2 litro, 136 arklio galias išvystęs dyzelinis variklis. Laiko patikrintas, į daugelį „PSA“ koncerno automobilių montuotas motoras geriausiai jaučiasi važiuodamas ilgas distancijas, tolygiu greičiu. Važinėjant mieste jis jaučiasi nejaukiai, elgiasi vangiai ir nėra toks efektyvus kaip benzininiai motorai.

REKLAMA


PATARIMAI PERKANT


„Peugeot“ noras šiame modelyje naudoti „Peugeot 406“ sedano ir universalo komponentus ilgalaikėje perspektyvoje atsipirko su kaupu, nes kaip donoru tapęs sedanas, taip ir kupė gali pasigirti, jog yra pakankamai ištvermingas automobilis. Vis dėlto, tam tikrų silpnybių jis turi.

  • Durų gumos

  • Nors automobilių kėbulai buvo padengti apsauga nuo korozijos, tačiau senesni egzemplioriai turi korozijos židinių ant slenksčių

  • Langų pakelėjai

  • Neveikiantis arba netikslų greitį rodantis spidometras slepia pakankamai brangaus daviklio gedimą

  • Jeigu renkatės automobilį su automatine pavarų dėže, rinkitės modelį su V6 motoru. Su šiuo motoru draugauja „ZF“ dėžė, kuri yra patikimesnė ir ištvermingesnė negu „Peugeot“ specialistų sukurta „AL4“

  • Silpnoji vieta - oro srauto matuoklės ir uždegimo ritės



REKLAMA
REKLAMA


AUTOMANŲ ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome kelis šio automobilio savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį gražų automobilį.
Tomas - 2001 metų, V6. 
„Neslėpsiu - tai mano pirmasis automobilis, apskritai. Nors teises išsilaikiau prieš keletą metų, tačiau taip jau atsitiko, jog nuolatos turėjau darbinį automobilį, tad poreikio turėti savo nereikėjo. Pakeitus darbovietę nusprendžiau, jog atėjo metas įsigyti savo asmeninį. Biudžetas buvo pakankamai ribotas ( ~ 2000 eurų ), bet norėjau vairuoti ką nors įdomesnio. Visus tradicinius pasirinkimus : „Golf“, „Focus“, „Civic“, „Astra“ atmečiau iškart. Apsistojau ties mintimi, jog noriu kupė - „BMW“ ir „Mercedes Benz“ atmečiau iškart, nes su mano biudžetu galėčiau nusipirkti tik supuvusią geldą. Dairiausi į „Toyota Celica“, „Honda Prelude“ ir „Peugeot 406“. Išbandęs kelis skirtingus variantus pasirinkau „406“ dėl keletos priežasčių : išvaizdos, malonesnio valdymo, komforto ir 6 cilindrų, kuris skleidžia labai malonų garsą.“
„Automobilį eksploatuoju daugiau nei septynis mėnesius. Per šį laiko tarpą pakeičiau stabdžių kaladėles, tepalus, filtrus ir kitus natūraliai susidėvinčius komponentus. Ar buvo netikėtų gėdimų? Buvo. Reikėjo keisti spidometro daviklį, kurį už 15 eurų nusipirkau sąvartyne. Originalas labai brangus, o kiniškos kopijos tikrai nėra vertos pinigų.“
„Klaipėdoje automobilis 100 kilometrų pareikalauja 11 - 12 litrų benzino. Užmiestyje galima sutilpti ir į 8 litrus.“
„Visumoje - kol kas patenkintas ir labai maloniai nustebintas, nes prieš tai gyvenau girdėjęs labai daug baisių istorijų susijusių su „Peugeot“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

peugeot_406_coupe_3


Algirdas - 2003 metų, 2,2 HDI.
„Esame tokia jau keista šeimyna, jog aš vairuoju „Alfa Romeo GT“, o mano žmona - „Peugeot 406“ kupė - tikri kupė'istai. Žmonai ieškojome patogaus, išvaizdaus ir ekonomiško automobilio su kuriuo būtų galima važiuoti ilgas distancijas, nes kiekvieną dieną jai reikia važinėti iš Kauno į Vilnių ir iš Vilniaus į Kauną.“
„Prieš porą metų mūsų biudžetas buvo 4000 eurų. Apžiūrėjome labai daug skirtingų mašinų, tačiau nuvykę į Kauno automobilių turgų pamatėme juodos spalvos „406“ kupė su 2,2 litro dyzeliniu motoru. Automobilio kėbulas nebuvo idealus, turėjo keletą įbrėžimų, galinis žibintas buvo įskilęs, vairuotojo langas iki galo neužsidarydavo, tačiau techninė mašinos pusė buvo puiki. Variklio trauka puiki, pakaba veikė nepriekaištingai, tad nusiderėjom iki 2700 eurų ir iškeliavom namo, o visa kita tvarkiau savo rankomis.“
„Remontas nėra labai sudėtingas, tačiau priėmimas prie kai kurių detalių gali įvaryti hemorojų. Pavyzdžiui, elementarus priekinio žibinto lemputės pakeitimas. Kadangi mano rankos didokos, tai reikia labai gerai paprakaituoti ir išvardinti visus įmanomus rusiškus keiksmažodžius.“
„Dyzelis nėra itin galingas - 136 AG ir 314 Nm. Žmonos vairavimo stiliumi 100 kilometrų „406“ kupė suvalgo 6,5 litro dyzelino mišriu režimu.“
„Per du metus keitėme : turbiną, stabdžių diskus, išmetimo sistemą, oro filtro dėžę, tepalus, langų pakelėją, galinį ir priekinį žibintą, sankabos komplektą ir teko išardyti keleivio sėdynę, nes nutrūkęs trosas neleido jos atlenkti.“

REKLAMA


DETALIŲ KAINOS


Automobilio debiuto metu, „Peugeot 406“ kupė buvo priskiriamas prie tų, kurių eksploatacija buvo brangi, tačiau taip buvo dėl to, jog Lietuvoje nebuvo pakankamai daug specializuotų parduotuvių, kurios leistų įsigyti atsarginių „406“ kupė detalių. Dabar situacija yra žymiai palankesnė, nes kiekviename mieste galima surasti bent po porą krautuvių, kurios galės parūpinti vieną ar kitą automobilio detalę. Žemiau pateiksime vidutines tam tikrų detalių kainas.

  • „Ferodo“ stabdžių trinkelių rinkinys ~ 30 eurų

  • „Bosch“ stabdžių diskas ~ 32 eurus

  • Rato stabdžių cilindras ~ 17 eurų

  • Stabdžių apkaba ~ 85 eurai

  • Paskirstymo diržo komplektas ~ 200 eurų

  • Starteris ~ 35 eurai

  • Generatorius ~ 110 eurų

  • Lambda zondas ~ 104 eurai

  • Žvakė ~ 4 eurai

  • Sankabos komplektas ~ 160 eurų

  • Rato guolio komplektas ~ 133 eurai

  • Spyruoklė ~ 30 eurų

  • Šarnyras ~ 14 eurų

  • Statramščio atraminis guolis ~ 12 eurų

  • Amortizatorius ~ 39 eurai



REKLAMA


VERDIKTAS


„Peugeot 406“ kupė gali būti puikus kasdieninis, daugybės dėmesio nereikalaujantis automobilis, kuris pradžiugins komfortiška pakaba, sąlyginai erdvia bagažine ir puikia išvaizda. Be to, naudotų automobilių rinkoje „Peugeot 406“ kupė kainos nukrito iki neregėtų žemumų. Tai byloja tik viena faktą - netrukus Italijoje pagaminto kupė kainos pradės kilti į viršų, ypač modelių su 3,0 litrų, 6 cilindrų varikliu.

PRIVALUMAI



  • Patogus ilgose kelionėse

  • Laikui nepavaldus dizainas

  • Atsarginių detalių kainos nesikandžioja

  • Pakankamai lengvas remontas

  • Neutralus valdymas

  • Viduje gali tilpti keturi suaugę žmonės

  • Privalumų gausa


TRŪKUMAI



  • Brangios kėbulo detalės

  • Greitai dėvisi priekinės padangos

  • Ankstyvieji keturių cilindrų benzininiai motorai neturi traukos ir pasižymi dideliu apetitu benzinui

  • Interjero apdailos medžiagos galėtų būti geresnės, surinkimo kokybė taip pat

  • Vairas per plonas ir per didelis


GALERIJA


Papasakokite apie savo kasdieninį automobilį ir kaip jums sekasi jį eksploatuoti. Kiekvieną atsiliepimą ateityje pridėsime prie konkretaus automobilio straipsnio, tad jūs iš dalies galite pagelbėti žmogui perkant BMW, Mercedes Benz, Alfa Romeo ar dar kokią nors kitą mašiną.  Savo istoriją atsiųskite mums el.paštu :
 [email protected].

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų