Iš antrų rankų

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

Vidutinės klasės sedanas – segmentas, kuris per artimiausius dešimt metų turėtų išnykti. Kiekvienais metais vidutinio dydžio sedanų Europoje parduodama vis mažiau ir mažiau, tad tik laiko klausimas kada automobilių gamintojai nuspręs atsikratyti modeliais, kurie pateks į nišinių automobilių segmentą. 

Vis dėlto, jeigu pažvelgtume į naudotų automobilių rinką – pamatytume, jog vidutinio dydžio sedanams dėmesio ir populiarumo netrūksta. Tokie modeliai kaip : „Volkswagen Passat“, „Opel Insignia“ ar „Peugeot 508“ vis dažniau tampa naujais vairuotojų draugais.

Šiandien pakalbėsime apie vieną automobilį, kuris turėtų sudominti daugelį automanų. Tai išvaizdus, patogus, ekonomiškais dyzeliniais varikliais ir gausia komforto įranga pasižymintis „Peugeot 508“.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

ISTORIJA

2011 metais debiutavęs „Peugeot 508“ pakeitė ne vieną, bet du prancūziškos markės modelius : „407“ ir „607. Sprendimas – neįprastas, nes naujasis „Peugeot 508“ turėjo turėti dviejų skirtingų modelių savybes. Užduotis sudėtinga, tačiau „Peugeot“ su ja sugebėjo susitvarkyti kuo puikiausiai.

Naujasis „Peugeot 508“ buvo sukurtas ant tos pačios platformos kaip ir „Citroen C5“. Abudu automobiliai dalinosi ne tik ta pačia platforma, bet ir tais pačiais varikliais, tam tikrais apdailos elementais, elektros instaliacijos komponentais. Abudu automobiliai netgi buvo gaminami toje pačioje gamykloje Prancūzijoje.

Prancūziškas sedanas ir universalas per šešerių metų gamybos laikotarpį sugebėjo iškovoti ne vieną garbingą apdovanojimą. 2011 metais jis iškovojo „Metų automobilio“ titulą Ispanijoje, „Žaliausio automobilio“ apdovanojimą D.Britanijoje, o Vokietijoje leidžiamo žurnalo „Auto Zeitung“ redakcija 2011 metais šiam automobiliui įteikė „Geriausio importinio automobilio“ apdovanojimą.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

KOMFORTAS

Prancūziškų automobilių interjeras visuomet būdavo jų stiprioji. „Peugeot 508“ buvo ne išimtis.

Automobilį kūrę inžinieriai stengėsi, jog įlipę į „Peugeot 508“ jaustumėtės kaip aukštesnės klasės automobilyje. Užtenka užmesti akį į automobilio vidų – pamatysite santūriai, bet funkcionaliai atrodantį interjerą, kokybiškas apdailos medžiagas ir pagirtiną surinkimo kokybę.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

Interjere nesurasite net ir keistų prancūziškų ergonomikos sprendimų. Visi mygtukai išdėstyti patogiai, logiškai ir yra lengvai prieinami. Jokių įmantrybių – keista, ar ne?

Vis dėlto, jeigu ieškote keistenybių, „Peugeot 508“ jų turi. Norint surasti „ESP“ sistemos išjungimo mygtuką arba parkavimo daviklių išjungimo mygtuką, juos surasite ne centrinėje konsolėje, o kairėje pusėje šalia vairo kolonėlės.

Vienas didžiausių „Peugeot 508“ privalumų – interjero erdvė. Tiek sedanas, tiek universalas be didelių problemų sutalpins keturis suaugusius žmones, kurie nesiskųs erdve kojoms, galvai ar pečiams. Be to, bagažinės tūris siekia 550 litrų – vienas geriausių rodiklių. Jeigu įsigysite universalą, bagažinės tūris gali išaugti iki 1598 litrų.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

Kalbant apie privalumus, prancūziškas automobilis pasižymi gausia standartine įranga. „Peugeot 508“ buvo gaminamas su keturiais įrangos lygiais : „Active“, „Allure“, „GT Line“ ir „GT“. Baziniai modeliai („Active“) gaudavo lengvo lydinio ratlankius, galinius tamsintus langus, lietaus daviklį, automatinę greičio palaikymo kontrolę.

Vienu laipteliu esantis „Allure“ įrangos lygis yra optimaliausias, nes tuomet automobilis standartinėje įrangoje gauna galinius parkavimo daviklius, dviejų zonų klimato kontrolę, „Bluetooth“, „USB“ jungtį, šildomas sėdynes, galinio vaizdo kamerą, 18 colių ratlankius. Tuo tarpu pati brangiausia modifikacija – „GT“, gauna ne tik adaptyvius „LED“ tipo priekinius žibintus, bet ir tik šiam modeliui būdingą pakabos konfigūraciją.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

VARIKLIAI

„Peugeot 508“ buvo gaminamas su naujausiais „PSA“ koncerno benzininiais ir dyzeliniais motorais. Modeliai, kurie buvo gaminami iki 2014 metų, buvo komplektuojami su septyniais skirtingais motorais.

Benzininių variklių gamoje buvo du motorai : 1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų jėgos agregatai su turbina. Priklausomai nuo versijos jie išvystydavo 120 arba 156 arklio galias. 120 arklio galių išspaudžiantis motoras buvo komplektuojamas tik su mechanine pavarų dėže. Tuo tarpu galingesnė alternatyva buvo poruojama su mechanine arba automatine pavarų dėže.

Dyzelinių variklių gama – labai plati ir leidžianti surasti optimalų variantą. Joje buvo : 1,6 litro „e-HDI“ 115 AG, 1,6 litro „HDI“ 115 AG, 2,0 litrų 140 AG, 2,0 litrų 163 AG, 2,0 litrų 200 AG (hibridas) ir 2,2 litro 204 AG.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

„Peugeot“ atnaujinusi „508“ modelių gamą, nepraleido progos patobulinti variklių gamos. 1,6 litro benzininio motoro galia buvo padidinta nuo 156 iki 165 arklio galių. Dyzelinių variklių galia nepasikeitė, tačiau dėl naujos variklio valdymo programos jie tapo efektyvesni ir ekonomiškesni.

Renkantis automobilį, mes rekomenduotume rinktis iš dviejų versijų : 1,6 litro, 156 arklio galias išvystančio benzininio arba rinktis pačią pajėgiausią versiją su 2,2 litro darbinio tūrio dyzeliniu motoru ir „GT“ komplektacija. Jeigu didžiąją dalį laiko praleidžiate mieste, 1,6 litro benzininis variklis patenkins visus jūsų lūkesčius, nes jis turi užtektinai galios, dirba tyliai ir nekelia jokių vibracijų. Su šiuo varikliu „Peugeot 508“ iki 100 km/val. įsibėgės per 8,8 sekundės ir 100 kilometrų sunaudos 7-8 litrus benzino. Žinoma, jeigu turite sunkesnę koją, vidutinės kuro sąnaudos gali perkopti ir 10 litrų barjerą.

Vairuotojams, kurie labai daug laiko praleidžia važiuodami ilgus atstumus, 204 arklio galias išvystanti versija turėtų sumažinti namų ilgesį. 450 Nm sukimo momentą 2000 – 2750 sūkių diapazone išspaudžiantis motoras užtikrins, jog niekada nepritrūktumėte galios lenkiant lėčiau važiuojantį eismo dalyvį. Be to, nepaisant didžiulės galios, šie varikliai pasižymi pakankamai mažu apetitu degalams. Ekonomiško važiavimo specialistai be didelių problemų užmiestyje pasieks 4-5 litrų sąnaudas 100 kilometrų.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

PROBLEMOS

„Peugeot 508“ kaip ir bet kuris kitas automobilis turi silpnųjų vietų į kurias reikėtų atsižvelgti. Didžioji dalis problemų, kurias išvardinsime nesinorėtų pavadinti problemomis, nes jų išvengti galima. Tiesiog reikia laikytis gamintojo reikalavimų ir laiku atlikti tam tikrus darbus.

  • 1,6 litro dyzeliniai varikliai pasižymi dažnomis problemomis su purkštukais. Kartais užtenka pakeisti vieną purkštuką, kartais reikia pakeisti visus keturis, o tai yra labai brangus malonumas.
  • 140 ir 204 AG išvystančių dyzelinių variklių turbinos reikalauja tinkamos priežiūros. Netinkama priežiūra gali pareikalauti labai dažno turbinų keitimo.
  • 1,6 litro dyzelinių variklių paskirstymo mechanizmas linkęs iškrėsti labai nemalonų pokštą. „Peugeot norėdama ištaisyti šią problemą atšaukė visus modelius su šiais motorais.
  • 1,6 litro benzininio motoro grandinė. Ji nėra amžina, būtinai atsižvelkite ar jinai buvo pakeista, nes kitu atveju gresia labai didžiulės remonto sąskaitos.
  • Sankaba modeliuose su 2,0 litrų, 140 AG išvystančiu motoru. Problemos su sankaba atsiranda, kuomet sunkiai įsijungia 5 ir 6 bėgis.
  • Smagratis. Silpnoji 2,0 litrų, 140 AG išvystančių motorų vieta. Kai kurių modelių smagratis būna pakeičiamas nuvažiavus vos 60 000 kilometrų.
  • „FAP“ – greitai užsikimšantis filtras, tačiau dėl to reikėtų kalinti ne automobilį, bet vairuotojus, kurie su dyzeliniais varikliais važinėja trumpus atstumus.
  • Chromu padengtos detalės mėgsta atsilupti.
  • Būtinai apžiūrėkite bagažinę. Joje mėgsta kauptis vanduo.
  • Durų gumos.
  • Įsigiję automobilį, būtinai atnaujinkite informacijos ir pramogų sistemos programinę įrangą. Ankstyvesnės sistemos versijos mėgsta užstrigti, tinkamai neveikti.
  • Elektra valdomų langų pakelėjų varikliukai. Ši problema išlenda automobiliuose, kurių rida viršija 150 000 kilometrų.
  • Beraktės sistemos problemos. Jeigu ji neveikia, reikės keisti daviklį ant vairuotojų durelių rankenos.

Taip pat norėtume pridėti, jog „Peugeot 508“ planinius aptarnavimus reikėtų atlikti kas 20 000 – 25 000 kilometrų, jeigu turite modelį su benzininiu motoru. 30 000 kilometrų, jeigu turite modelį su dyzeliniu motoru. Paskirstymo mechanizmą reikėtų keisti kas 240 000 kilometrų arba kas 10 metų, jeigu turite dyzelinį motorą.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

ATSILIEPIMAI

Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome du „Peugeot 508“ savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį žavų automobilį.

Viktoras, „508“ 140 AG „HDI“ – 2011 metų. 

Automobilis tikrai yra vertas dėmesio, nes galima surasti gerai sukomplektuotų egzempliorių už juokingą kainą. Labiausiai mane nustebino kokybės jausmas viduje, itin gerai skambanti garso aparatūra bei patogios sėdynes. 1000 kilometrų įveikti su šiuo automobiliu yra vienas malonumas.

Per tris eksploatacijos metus išlindo tik viena bėda  : beraktė sistema kartais veikia, kartais ne. Tačiau šią problemą turi visi „508“ modeliai – ji tiesiog nebuvo iki galo išbaigta.

Apskritai su automobiliu esu nuvažiavęs šiek tiek daugiau nei 60 000 kilometrų. Jokių nemalonių gedimų – tik standartiniai aptarnavimai : stabdžių kaladėlės, lemputės, filtrai bei tepalai.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

Eligijus, „508“ 163 AG „HDI“ – 2012 metų.

Rinkdamasis universalą išbandžiau beveik visus šios klasės modelius : nuo „Opel Insignia“ iki štai šio „Peugeot 508“. Būtent pastarasis patiko labiausiai : malonus vairuoti, dinamikos netrūksta, komforto įrangos labai daug. Be to, labai kokybiškai suręsta.

Pravažiavau 58 000 kilometrų, automobilis nekėlė jokių bėdų, tačiau turi keletą trūkumų. Norėtųsi, jog automobilio pakaba būtų minkštesnė, važiuojant didesniu greičiu atsiranda įvairiausių krebždesių, Vilniuje kuro sąnaudos siekia apie 9 litrus 100 kilometrų.

Kalbant apie privalumus, mane labai nustebino puikiai veikiantis „Aisin“ automatinė pavarų dėže, gera garso izoliacija, patogios sėdynės, fantastiškai veikianti 4 zonų klimato kontrolė.

Pamirškite „Toyota Avensis“ ar panašių metų „Volkswagen Passat“ – šie automobiliai niekam tikę.

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

DETALIŲ KAINOS

Galvodami apie konkretų automobilį, reikėtų pagalvoti ir apie atsarginių detalių kainas.  Kaip atsvaros tašką pasižiūrėkime į vidutines 1,6 litro, 156 AG modelio detalių kainas.

  • Stabdžių trinkelės ~ 31 euras
  • Stabdžių cilindras ~ 15 eurų
  • Amortizatorius ~ 60 eurų
  • Vairo traukės antgalis ~ 15 eurų
  • Vairo pavara ~ 400 eurų
  • Rato guolio komplektas ~ 40 eurų
  • Radiatorius ~ 90 eurų
  • Sankabos komplektas ~ 150 eurų

Naudotas „Peugeot 508“ : Dar vienas problematiškas prancūzas?

„Peugeot 407“ ir „607“ modelius pakeitęs „Peugeot 508“ ne tik pateisino kompanijos lūkesčius. Jis pateisino daugelio vairuotojų lūkesčius. Užtenka pažvelgti į šio modelio pardavimus Europoje. Nuo 2011 iki 2017 metų pradžios Europoje buvo parduota daugiau kaip 346 000 automobilio vienetų.

Jeigu pirkdami automobilį nesivadovaujate stereotipais, tuomet būtinai įtraukite šį „Peugeot“ modelį į potencialių kandidatų sąrašą. Jis tikrai yra vertas jūsų dėmesio.

PRIVALUMAI

  • Puikus kainos ir kokybės santykis
  • Pakabos balansas
  • Interjero erdvė
  • Puikios „GT“ versijos valdymo savybės
  • Pajėgūs ir ekonomiški dyzeliniai motorai
  • Efektyviai veikianti „Start/Stop“ sistema
  • Išliekamoji vertė

TRŪKUMAI

  • Bagažinė neturi normalaus atidarymo mygtuko. Norint ją atidaryti reikia paspausti 0 skaičių
  • Mažas daiktų dėtuvių skaičius
  • Triukšmingi dyzeliniai motorai

Back to top button