Bandymų trasa

Peugeot RCZ R : Peugeot Sport divizijos kūrinys

Praėjusį pirmadienį gavome išskirtinę galimybę išbandyti galingiausią ir, kol kas brangiausią RCZ modifikaciją –  RCZ R. Kitaip negu praėjusiais metais pristatytas 208 GTI, RCZ R buvo sukurtas Peugeot Sport divizijos specialistų. Įspūdinga? Iš dalies, tačiau tai tuo pačiu kelia nerimą, nes paskutinį kartą Peugeot Sport divizijos inžinieriai prie bendro naudojimo keliams skirto automobilio prikišo nagus devintame dešimtmetyje, kai buvo pristatytas Peugeot 205 T16. 

Skaitant šio modelio brošiūrą, akys automatiškai užkliūna už įspūdingų techninių charakteristikų. 1.6 litro benzininis motoras išvystantis 270 AG ir 330NM sukimo momentą, Torsen firmos diferencialas, 0 – 100 km/val. per 5.9 sekundės ir 1280 kilogramų sveriantis kėbulas. Busime atviri – lūkesčiai buvo dideli. Galbūt netgi per dideli…

Faktų_lentelė

01

Naujoji modelio versija turi ne visiškai naują, bet tą patį 1.6 litro motorą kaip ir 208 GTI ar silpnesnės RCZ versijos. Inžinieriai, norėdami išspausti kuo daugiau iš šios mažos širdutės, sustiprino variklio bloką, sumontavo didžiulę turbiną, naują išmetimo kolektorių, stipresnius švaistiklius ir Mahle firmos stūmoklius. Visi šie patobulinimai leido variklio galią padidinti iki jau minėtų 270 arklio galių.

Tačiau automobilį kūrę specialistai nemažai dėmesio skyrė ir kitiems patobulinimams. RCZ R gavo didžiulius – 380 milimetrų skersmens stabdžių diskus, 14 procentų standesnę ir 10 milimetrų žemesnę važiuoklę. Skanėstu sąraše yra ir „Torsen“ firmos riboto praslydimo diferencialas, kuris padeda suvaldyti pašėlusius arklius, kurių po RCZ R kapotu tikrai netrūksta.

Taip pat reikėtų pridėti, kad Peugeot Sport inžinieriams pavyko 17 kilogramų sumažinti bendrą mašinos svorį.

04

dizainas

Ar pastebėjote, kad patys gražiausi automobiliai pasaulyje iš pradžių pristatomi koncepcinių modelių pavidalu? Atsimenate Alfa Romeo Brera? Panaši istorija slypi ir už Peugeot RCZ.

Prancūzai šio sportiško kupė konceptą sukūrė tik vienam tikslui – pademonstruoti savo dizainerių gebėjimus, tačiau po to, kai automobilis sulaukė daugybės dėmesio, neliko nieko kito – tik pradėti serijinę gamybą.

Nors daugeliui šio Peugeot modelio siluetas primena vokišką Audi TT, tačiau grožio konkurse greičiausiai laimėtų būtent RCZ R. Žinoma, automobilio grožį kiekvienas supranta skirtingai, tačiau vargu ar kas nors galėtų Peugeot pavadinti bjauriu automobiliu. Mums asmeniškai, priekinė dalis atrodo kaip ištinusi lūpa ir nekelia daugybės simpatijų, tačiau galinė RCZ dalis atrodo kaip mylimiausios moters sėdynė. Taip ir norisi įgnybti…

10

dizainas

Deja, bet naująjį Peugeot RCZ R galėjome išbandyti tik lenktynių trasoje. Kadangi norinčių išbandyti mašiną buvo pakankamai daug, su automobiliu galėjome apvažiuoti keturis Parnu trasos ratus. Mažai? Tikrai taip, tačiau keturių ratų pilnai užteko perprasti ir suprasti, jog tai yra vienas geriausių sportiškų Peugeot modelių.

Pradėkime nuo garso. Vos tik įsėdus į automobilį ir pradėjus judėti, ausys pradeda klausyti žemo ir šiek tiek duslaus variklio skleidžiamo garso. Lenktynių trasoje norėtųsi, kad jis rėkautų garsiau, tačiau juk tai turi būti kasdieninis sportiškas automobilis. Peugeot greičiausiai nenorėjo, kad plačiau burną atverianti išmetimo sistema atbaidytų daugelį potencialių klientų. Vis dėlto, daugelį turėtų nustebinti ir net išgąsdinti kaip greitai tachometro rodyklė pasiekia variklio sūkių ribotuvą. Variklis yra pats svarbiausias šio modelio komponentas.

Vykdami į RCZ R pristatymą, nuolatos galvojome kaip vos 1.6 litro ir net 270 arklio galių išvystantis motoras susitvarkys lenktynių trasoje. Mūsų nuostabai, keturių cilindrų motoras elgiasi lyg būtų didesnio darbinio tūrio. Galios pateikimas visame sūkių diapazone tolygus, o augančius sūkius palydi didėjantis turbininio motoro klyksmas. Malonu? Žinoma.

Taip pat malonu tokio tipo automobilyje surasti mechaninę pavarų dėžę. Daugelis gamintojų į galingiausias modelių versijas stengiasi montuoti automatines pavarų dėžes, tačiau Peugeot padarė kitaip. Šį kartą, tai buvo geras sprendimas, nes naudotis šešių bėgių mechanine pavarų dėžė buvo tikras malonumas.

07

Standartinis RCZ pasižymi pakankamai informatyviu ir greitai į komandas reaguojančiu vairu, tačiau RCZ R yra visai kitame lygyje. Vairas yra šiek tiek per lengvas, tačiau vairo mechanizmas į komandas reaguoja žaibiškai. Dėl puikiai į jūsų norus reaguojantis vairo mechanizmas leidžia truputėlį atsipalaiduoti ir su automobiliu elgtis drąsiau.

Vis dėlto, norint pilnai išnaudoti RCZ R potencialą, automobilį reikia vairuoti rimtai. Reikia neatleisti akceleratoriaus pedalo, kiekviename posūkyje automobilį spausti iki ribos ir tikėtis, kad riboto praslydimo diferencialas išgelbės jus nuo rimtos avarijos. Tačiau toks vairavimo būdas tikrai patiks ne visiems. Pavyzdžiui, Renault Megane RS vairavimo malonumą teikia kiekvieną minutę ir neprašo jūsų elgtis kaip psichopatui. Tuo tarpu RCZ R atgyja būtent tada, kai su juo elgiatės grubiai. Ne veltui po keletos valandų priekinės automobilio padangos rodė pirmuosius nusidėvėjimo ženklus.

dizainas

RCZ R, kaip ir daugelis tokio tipo automobilių, stengiasi būti universaliu daiktu ir įtikti visiems. Peugeot kompanijos atstovai teigia, kad šį žavų kupė galima naudoti kiekvieną dieną ir nebijoti nuvažiuoti į lenktynių trasą.

09

Retas atvejis, tačiau jie yra visiškai teisūs. Nusiėmus psichopato kaukę ir išjungus Džeremio Klarksono – „POOOOWWWWEEERR“ rėžimą, automobilis aprimsta, tampa civilizuotas, komfortiškas. Pasak kompanijos atstovų, 270 arklio galių išvystantis motoras šimtui kilometrų turėtų suvartoti mažiau nei 7 litrus degalų. Realu? Manome, kad taip. Peugeot 208 GTI su tuo pačiu, tačiau silpnesniu varikliu,  be didelio vargo šimtui kilometrų mieste suvartoja maždaug 7-8 litrus benzino.

4

Peugeot Sport ir Peugeot specialistai atliko puikų darbą kurdami naujos Peugeot R modelių gamos ambasadorių.  Automobilis atrodo puikiai, yra greitas ir dinamiškas. Tai nėra pats subtiliausias vairuoti mėgstančio automano įrankis, tačiau jis tikrai yra vertas raudono R ženkliuko. Žinoma, koją gali pakišti pakankamai aukšta kaina, tačiau apskritai – tai yra nišinis modelis, kuriuo Peugeot tikrai turėtų didžiuotis, nes RCZ R demonstruoja, ko galime tikėtis iš Peugeot kompanijos ateityje. Kitais metais pasirodysiantis Peugeot 308 R turėtų ne tik prilygti, bet ir pranokti pirmąjį Peugeot bandymą įgelti geriausiems.

Norintiems paskaityti Peugeot 208 GTI testą, spaudžiame ČIA.

Galerija : 

Back to top button