Iš antrų rankų

„Peugeot“ trijų cilindrų varikliai: Velnio išmislas?

„PSA“ koncerno šeimyna: „Citroën“, „DS“ ir „Peugeot“ pastaruoju metu naudoja „EB“ vardu pavadintus trijų cilindrų benzininius variklius. Daugelis iš jų suranda savo vietą kompaktiškuose hečbekuose, kurie didžiąją dalį laiko praleidžia mieste.

Atsižvelgdami į tam tikrų automobilių paskirtį, „PSA“ koncerno inžinieriai į „108“ (tas pats variklis montuojamas ir į „Toyota Aygo), „208“ ir „308“, o vėliau – į „2008“, „3008“ ir „5008“ modelius nusprendė montuoti trijų cilindrų motorus. Visiškai naujus, „PureTech“ vardu pavadintus motorus, kurie nuo pat pasirodymo masinėje gamyboje pelnė kelis „Metų variklio“ apdovanojimą.

Visi varikliai yra puikūs, kuomet yra nauji ir nėra matę skirtingų eksploatacijos ypatumų. Nuomonė apie tam tikrą jėgainę pasikeičia, kuomet ji pradeda netinkamai funkcionuoti pasiekus 150 000 ar 200 000 ribą.

„Peugeot“ naują variklių šeimą pristatė 2012 metais. Tuomet į naujos kartos „208“ buvo pradėti montuoti 1 ir 1,2 litro atmosferiniai, trijų cilindrų varikliai. Nuo 2014 metų į „308“ buvo pradėti montuoti 110 ir 130 arklio galių jėgos agregatai, kuriems kompaniją palaikydavo turbina.

Pamažu naudotų automobilių rinkoje atsiranda įvairių „PSA“ koncerno šeimos narių, kurie ieško naujų namų, kuriems jau nebegalioja gamintojo suteikta garantija. Pavyzdžiui, naudotas „208“ dabar kainuoja nuo maždaug 4000 eurų. Daugelis iš jų turi būtent šį, trijų cilindrų variklį, tad panašu, jog dabar atėjo metas atsakyti į klausimą, kuri užduos daugelis vairuotojų – „Ar trijų cilindrų variklis vertas dėmesio“?

Variklių gama

Variklio versija 1.0 VTI 1.2 VTI 1.2 VTI
Variklio kodas EB0 EB2M EB2
Variklio tūris (cm3) 999 1199 1199
Cilindrų/Vožtuvų skaičius 3/4 3/4 3/4
Išvystoma galia (kW) 50 53 55
Sukimo momentas 95 110 118
Turbininis Ne Ne Ne
Emisijų standartas Euro 6 Euro 5 Euro 5
Variklio versija 1.2 VTI 82 1.2 THP 110 1.2 THP 130
Variklio kodas EB2 EB2DT EB2DTS
Variklio tūris (cm3) 1199 1199 1199
Cilindrų/Vožtuvų skaičius 3/4 3/4 3/4
Išvystoma galia (kW) 60 81 96
Sukimo momentas 118 205 230
Turbininis Ne Taip Taip
Emisijų standartas Euro 6 Euro 6 Euro 6

Turbina ir tiesioginis įpurškimas

Šiuos atributus turintys motorai žymiai įdomesni ir dinamiškesni negu pigiausiose versijose esantys analogai.

Gamintojas šiuos motorus vadindavo „e-THP“ arba „PureTech“, tuo tarpu Jūs turėtumėte žinoti, jog jie buvo vadinami „EB2DT“ (versija išvystanti 110 arklio galių) ir „EB2DTS“ (versija išvystanti 130 arklio galių).

Turbiną turintys motorai naudoja tokį patį variklio bloką kaip ir atmosferiniai varikliai. Skirtumai slypi cilindrų „galvoje“ ir stūmokliuose.

Iš pradžių daugelis dvejojo ar šie mažyčiai turbininiai motorai sugebės išgyventi iki 150 000 kilometrų ribos, tačiau milžiniškas įvairių egzempliorių būrys rodo, jog šie „PureTech“ motorai gali įveikti žymiai didesnes distancijas neturėdami praktiškai jokių problemų.

PEUGEOT_208_ACTIVEPLUS_2017

Iškart reikėtų paminėti, jog „PureTech“ trijų cilindrų motorai neturi nieko bendro su senesniais, 1,6 litro „THP“ benzininiais varikliais, kurie būdavo labai dažnai kritikuojami dėl termostatų, užsikimšančių įsiurbimo vožtuvų, per didelio apetito alyvai ir kitų problemų.

Norint laimingai eksploatuoti „PureTech“ motorą, tiesiog reikia atsižvelgti į gamintojo rekomendacijas: Alyvą keisti kas 20 000 kilometrų arba kas vienerius metus ir į variklio skyrių pilti „5W40“ alyvą. Gamintojas rekomenduoja naudoti „Total Quart Z 9000“ alyvą.

Gamintojas taip pat rekomenduoja alyvos lygį tikrinti kas 3000-5000 kilometrų, priklausomai nuo naudojimo sąlygų.

Peugeot variklis

Problemos? Tik dvi

Trijų cilindrų varikliai buvo sukurti tam, jog gamintojai galėtų savo modelių gamoje turėti automobilius, kurie atitiktų itin griežtus taršos reikalavimus. Vis dėlto, daugelis skeptiškai nusiteikusių vairuotojų iki šiol mano, jog trijų cilindrų motorai: a) yra tinkami tik skalbimo mašinoms b) nebus pakankamai patikimi.

Nors „PureTech“ motorai yra dar pakankamai nauji, trijų cilindrų motorai sugebėjo užsitarnauti kantrių ir patikimų variklių statusą. Ar tai reiškia, jog jie neturi ne vienos silpnos vietos? Iš dalies – turi.

Pirmoji silpnoji vieta – katalizatorius, o tiksliau 1.0 litro darbinio tūrio „VTi“ motorų nesandariais katalizatoriais. Šią problemą turėjo ankstyvieji „PureTech“ motorai.

Antroji problema susijusi su 1,2 litro „VTi“ varikliais. Nuo 2012 iki 2013 metų pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl alkūninio veleno problemų. Tuomet gamintojas visiems atšauktiems automobiliams sumontavo visiškai naujus variklius.

Svarbiausia yra tai, jog vėliau pagamintuose modeliuose šios problemos neegzistuoja arba jos buvo išspręstos anksčiau. Vis dėlto, kaip pasakytų Jūsų močiutė – atsarga gėdos nedaro, tad prieš pirkdami bet kurį „PSA“ koncerno modelį, nepraleiskite progos patikrinti ar konkretus modelis nebuvo atšauktas. Šią informaciją suteiks įgaliotasis atstovas.

Back to top button