REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Volvo“ tampa pirmuoju sunkvežimių gamintoju, nuo šiol savo sunkiasvoriams naudosiančiu be iškastinio kuro išlietą plieną. Tokį lydinį gamintojui tieks Švedijos įmonė SSAB. Šį plieną „Volvo“ iš pradžių naudos elektros energija varomų sunkiasvorių konstrukcijai stiprinti.
SSAB įmonė tokį plieną lieja pasitelkdama visiškai naują technologiją, kurios pagrindas – vandenilis. Tai lemia gerokai mažesnį neigiamą poveikį aplinkai, nei taikant įprastą liejimo metodą. „Volvo“ naująjį plieną kol kas integruos dar nedidele apimtimi, o pirmieji elektriniai sunkvežimiai, pagaminti naudojant šią medžiagą, bus surinkti 2022 metų trečiajame ketvirtyje.
„Palaipsniui didinsime be iškastinio kuro gaunamų medžiagų kiekį visuose mūsų sunkvežimiuose. Taip galima pasiekti nulinę taršą vertinant ne tik jų eksploataciją, bet ir gamybos medžiagas“, – sako vyresnioji „Volvo Trucks“ produkto viceprezidentė Jessica Sandström.
Pritaikius vandenilio technologiją gautas plienas iš pradžių bus naudojamas sunkvežimių rėmams. Tai pati svarbiausia sunkiasvorio laikančiosios konstrukcijos dalis, ant kurios montuojami visi kiti pagrindiniai komponentai. Didėjant tokio be iškastinio kuro išlieto plieno pasiūlai, palaipsniui iš jo bus daromos ir kitos dalys.
Volvo FM Electric
90 proc. „Volvo“ sunkvežimio gali būti perdirbama
Šiandien maždaug 30 proc. naujo „Volvo“ sunkvežimio gamybai naudojamų medžiagų yra perdirbtos. Pasibaigus sunkiasvorio eksploatacijos laikotarpiui, iki 90 proc. jo detalių galima perdirbti ir pritaikyti įvairiose pramonės šakose.
„Mes nenuilsdami stengiamės mažinti poveikį aplinkai. Tuo pat metu siekiame visiško žiedinės ekonomikos modelio įgyvendinimo tiek bendrovės veikloje, tiek eksploatuojant mūsų pagamintus sunkvežimius“, –  pabrėžia J. Sandström.
Norėdama pereiti prie be iškastinio kuro pagaminto plieno, „Volvo Group“ nuo 2021 metų bendradarbiauja su SSAB įmone. Tai pačiais metais buvo pristatyta ir pirmoji iš tokio plieno sukurta mašina – kasybai ir karjerams skirtas elektra varomas autonominis savivartis.
Be iškastinio kuro išlietas plienas bus svarbus papildymas greta „Volvo“ sunkvežimių gamybai taip pat naudojamo įprastu būdu gaunamo ir perdirbto plieno.
„Volvo Trucks“ pagal Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos yra įsipareigojęs iki 2040 metų pasiekti nulinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Tai galioja bendrai įmonės veiklai ir jos gaminamoms transporto priemonėms.

„Volvo“ tampa pirmuoju sunkvežimių gamintoju, nuo šiol savo sunkiasvoriams naudosiančiu be iškastinio kuro išlietą plieną. Tokį lydinį gamintojui tieks Švedijos įmonė SSAB. Šį plieną „Volvo“ iš pradžių naudos elektros energija varomų sunkiasvorių konstrukcijai stiprinti.
SSAB įmonė tokį plieną lieja pasitelkdama visiškai naują technologiją, kurios pagrindas – vandenilis. Tai lemia gerokai mažesnį neigiamą poveikį aplinkai, nei taikant įprastą liejimo metodą. „Volvo“ naująjį plieną kol kas integruos dar nedidele apimtimi, o pirmieji elektriniai sunkvežimiai, pagaminti naudojant šią medžiagą, bus surinkti 2022 metų trečiajame ketvirtyje.
„Palaipsniui didinsime be iškastinio kuro gaunamų medžiagų kiekį visuose mūsų sunkvežimiuose. Taip galima pasiekti nulinę taršą vertinant ne tik jų eksploataciją, bet ir gamybos medžiagas“, – sako vyresnioji „Volvo Trucks“ produkto viceprezidentė Jessica Sandström.
Pritaikius vandenilio technologiją gautas plienas iš pradžių bus naudojamas sunkvežimių rėmams. Tai pati svarbiausia sunkiasvorio laikančiosios konstrukcijos dalis, ant kurios montuojami visi kiti pagrindiniai komponentai. Didėjant tokio be iškastinio kuro išlieto plieno pasiūlai, palaipsniui iš jo bus daromos ir kitos dalys.
Volvo FM Electric
90 proc. „Volvo“ sunkvežimio gali būti perdirbama
Šiandien maždaug 30 proc. naujo „Volvo“ sunkvežimio gamybai naudojamų medžiagų yra perdirbtos. Pasibaigus sunkiasvorio eksploatacijos laikotarpiui, iki 90 proc. jo detalių galima perdirbti ir pritaikyti įvairiose pramonės šakose.
„Mes nenuilsdami stengiamės mažinti poveikį aplinkai. Tuo pat metu siekiame visiško žiedinės ekonomikos modelio įgyvendinimo tiek bendrovės veikloje, tiek eksploatuojant mūsų pagamintus sunkvežimius“, –  pabrėžia J. Sandström.
Norėdama pereiti prie be iškastinio kuro pagaminto plieno, „Volvo Group“ nuo 2021 metų bendradarbiauja su SSAB įmone. Tai pačiais metais buvo pristatyta ir pirmoji iš tokio plieno sukurta mašina – kasybai ir karjerams skirtas elektra varomas autonominis savivartis.
Be iškastinio kuro išlietas plienas bus svarbus papildymas greta „Volvo“ sunkvežimių gamybai taip pat naudojamo įprastu būdu gaunamo ir perdirbto plieno.
„Volvo Trucks“ pagal Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos yra įsipareigojęs iki 2040 metų pasiekti nulinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Tai galioja bendrai įmonės veiklai ir jos gaminamoms transporto priemonėms.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų