REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobiliai - didžiausia mūsų meilė, liga ir narkotikas. Kiekvienas automanas, savo meilę automobiliams sugeba išreikšti keliais skirtingais būdais. Vieni mėgsta juos restauruoti, kiti su jais lenktyniauti. Tačiau yra ir dar vienas automanų tipas - jie savo jėgomis konstruoja analogų neturinčius, lenktynių trasoms skirtus bolidus.
Šiandien Jus supažindinsime su Poliu - tikrų, tikriausiu automanu, kuris savomis jėgomis konstruoja išskirtinį lenktyninį bolidą. Kokį? Tai „BMW“ markės automobilis su ne bet kokiu, o su 12 cilindrų benzininiu varikliu! Tai yra labai neįprasta ir netradicinė „kregždės“ ir V12 variklio kombinacija.

Automobiliai - didžiausia mūsų meilė, liga ir narkotikas. Kiekvienas automanas, savo meilę automobiliams sugeba išreikšti keliais skirtingais būdais. Vieni mėgsta juos restauruoti, kiti su jais lenktyniauti. Tačiau yra ir dar vienas automanų tipas - jie savo jėgomis konstruoja analogų neturinčius, lenktynių trasoms skirtus bolidus.
Šiandien Jus supažindinsime su Poliu - tikrų, tikriausiu automanu, kuris savomis jėgomis konstruoja išskirtinį lenktyninį bolidą. Kokį? Tai „BMW“ markės automobilis su ne bet kokiu, o su 12 cilindrų benzininiu varikliu! Tai yra labai neįprasta ir netradicinė „kregždės“ ir V12 variklio kombinacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

zdfoto-3


Nuo motociklų iki automobilių
Nuo mažumės technika besidomintis Polis, šiuo metu prie automobilių praleidžia beveik kiekvieną dieną. Dienos metu jis prižiūri ir tvarko kitų žmonių automobilius, o pasibaigus oficialioms darbo valandoms, Polis keliauja į savo garažą, kuriame laukia jo konstruojamas bolidas.
Šio automano susidomėjimas technika prasidėjo dar tada, kai jam buvo devyneri metai. Būdamas pakankamai mažas, tačiau veiklus vaikas, Polis pradėjo užsiiminėti sklandymu ir motociklais. Nors motociklus jam buvo sunku nulaikyti, tačiau tai jam nesutrukdė toliau juos remontuoti ir tobulinti. Vis gi, laikui bėgant, motociklus išstūmė žymiai didesnė ir sudėtingesnė technika - automobiliai.
„Visą mano gyvenimą galima sieti su technika. Tai tiesiog mano kraujyje.“ - priduria Polis.

REKLAMA

zdfoto-8


Visko išmoko pats
Automobilių konstravimas - savotiška meno šaka, kuri reikalauja labai gerų įgūdžių, preciziškumo ir fantazijos. Nors konstruoti automobilius gali kiekvienas, tačiau pats geriausias šios srities specialistas ne visada privalo turėti gausų kiekį diplomų ar dar kokį nors sertifikatą. Viskas priklauso nuo pačio žmogaus noro tapti savo srities specialistu.
Kiekvieną dieną prie automobilių praleidžiantis Polis teigia, kad viską ką moka dabar išmoko pats.
„Aš esu savamokslis, esu pats sau mokytojas“, - sako Polis.
Kiekvieną kartą konstruojant kokį nors automobilį, Polis kiekvieną kartą papildo savo žinių bagažą ir tokiu būdu kelia savo kaip specialisto lygį.
„Gyvenime esu daug ko prikonstravęs ir ne viskas yra pavykę, tačiau stengiuosi mokytis iš savo klaidų.“

REKLAMA
REKLAMA

zdfoto-5


„Kiekvienas procesas yra neįkainojama patirtis“, - priduria Polis.
„Mielai įvairiausius darbus patikėčiau atitinkamoms kontoroms, bet negaliu sau to leisti. Pinigus, kuriuos išleisčiau mokėdamas įvairiems specialistams, dabar galiu išleisti automobilio tobulinimui. O ir labai abejoju ar kas nors būtų apsiėmęs daryti mano projektą, nes iš daugelio visada girdžių - Poli, tu pasirinkai patį sunkiausią kelią.“ - su šypsena veide atsako Polis.
V12
Pats pirmasis klausimas, kurį norėjome užduoti Poliui - „Kodėl pasirinkote būtent 12 cilindrų variklį?“ Polio atsakymas buvo pakankamai paprastas.
„Norėjau turėti unikalų, išskirtinį automobilį, kurio neturėtų niekas kitas. 12 cilindrų variklį taip pat pasirinkau ir dėl to, jog noriu išspausti maksimumą iš atmosferinio variklio be priverstinio oro pripūtimo agregatų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

zdfoto-12


„Ar automobilis turi išskirtinių, netradicinių konstrukcinių sprendimų?“, - paklausėme Polio.
Kadangi netradicinių konstrukcinių sprendimų šiame automobilyje yra labai daug, Polis mieliau nusprendė išvardinti tradicinius sprendimus.
„Išvalcuotas visas tunelis, kad tilptų pora motoro cilindrų, sumontuotas vamzdelinis priekis, jog galėtume sumažinti svorio disbalansą tarp ašių, išportinti įsiurbimo kanalai, perdaryti įsiurbimo kolektoriai, padidintas tūris, sklendės pakeistos į mechanines, pakeistos variklio tvirtinimo ausys, padaryti papildomi viršutinio velenėlio kanalai, sausas karteris, pagaminti škyvai, teko sukonstruoti tvirtinimą tepalo siurbliui, išimti paskirstytojai su skriejikais, perdaryta visa aušinimo sistema. Stabdžių suportai šlifuoti iš vidaus ir išorės, kad užsidėtų ratas. Dabar tarp rato ir suporto telpa tik vizitinė kortelė, padarytas stabdžių disko aušinimas, šakių tvirtinimai.“
Ruošiasi Lietuvos žiedinių lenktynių pirmenybėms
Įspūdingų parametrų automobilį konstruojantis Polis šį bolidą ruošia ne smagiems pasivažinėjimams bendro naudojimo keliams, o lenktynių trasai. Kol kas, dar anksti sakyti kada automobilis išriedės į „Nemuno žiedą“, tačiau kitą sezoną pakankamai gausų bolidų parką papildys dar vienas automobilis su „BMW“ markės ženkliuku.
Iš pradžių, Polis su savo 12 cilindrų monstru startuos Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate, tačiau jeigu viskas eisis pagal planą, Polis neatmeta galimybės automobilį išbandyti ir ant kitų šalių asfalto.
Kai automobilis bus paruoštas 100%, išgirsite ne tik Jūs, bet ir visi Kauno gyventojai. Juk užtildyti 12 cilindrų variklį nėra taip lengva.

REKLAMA

zdfoto-9


Modifikacijos :
* GT-R bodykit'as ( Iš standartinių detalių liko tik stogas ir galiniai sparnai ).
* Iš polikarbonato pagaminti stiklai.
* BMW E38 5.4 litro V12 motoras.
* Greičių dėžė nuo BMW E92.
* Perdarytas BMW E92 kardanas.
* BMW E92 stabdžiai su Volkswagen Touareg suportais.
* „XYZ“ amortizatoriai nuo BMW E46
* BMW E46 stebulės
* Pagal užsakymą pagamintos šakės ir stebulės.
* Perdarytas priekinis ir galinis traversas.
* Reduktorius nuo BMW E36.
* Pusašiai nuo BMW E36
* Vairalazdė perdaryta, kad tilptų išmetimo kolektorius.
* Galinio reduktoriaus greičių dėžės tepalai aušinami.
* Sauso karterio sistema.
* Liko užbaigti kuro sistemą, pagaminti išmetimą, padaryti lygų dugną dėl geresnės aerodinamikos, užbaigti šalto oro paėmimą.

GALERIJA


P.S Dėkojame Lukui už pademonstruotą projektą ir Žilvinui už nuostabias nuotraukas! Tolimesnę projektą eigą galite sekti adresu :
www.facebook.com/polisracing

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų