Naujo „Porsche 718 Cayman GTS 4.0“ testas: Skaniausias desertas visoje „Porsche“ gamoje

„Porsche“ ir variklis su turbokompresoriumi nėra reta ar antipatijas kelianti kombinacija. Ypač jeigu tokio tipo jėgainė randama populiariausiuose „Porsche“ modeliuose: „Macan“, „Cayenne“ ar netgi „Panamera“.

Ne vieną dešimtmetį turbininiai varikliai montuojami ir į „Porsche“ automobilinį tyrumo atvaizdą – „911“, bet atmosferiniai varikliai visuomet buvo šio gamintojo vizitine kortele, dabar jau ir ganėtinai retai panaudojama.

Kaip žinote patys, „Porsche“ modelių gamoje šiuo metu tėra tik keletas automobilių, turinčių variklį, kuriam išpūstais žandais talkina turbokompresorius. Tikrai ne sutapimas, bet „Porsche 911“ buvo tas modelis, kuris vis dar leisdavo sugrįžti į laikus, kuomet varikliai dainuodavo be „Autotune“.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

DIZAINAS

Įkyrūs „Porsche“ klientai prieš kurį laiką sugebėjo pasiekti pirmąją pergalę, kuomet gamintojas pristatė sportinio bolido brolį dvynį – „Cayman GT4“, kurį ant rankų nešiojo visi iš eilės.

Akivaizdu, jog „Porsche“ sprendimas į mažiausią bendrovės sportinį automobilį sugrąžinti 6 cilindrų variklį pasiteisino su kaupu. Tai buvo toks sėkmingas žingsnis, kad dabar „Porsche“ inžinierių numylėtinis atsirado gerokai pigesnėje „GTS“ modifikacijoje. Tik ar dabar užmetę akį į naują „Cayman“ modifikaciją galėtumėte pasakyti, jog jis kažkuo išskirtinis?

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

Vizualiai jis nesistengia taip stipriai atkreipti dėmesį kaip, pavyzdžiui, atnaujintos „GTS“ versijos įkvėpimu tapusi „Cayman GT4“ modifikacija, tačiau net ir bandydami absoliučiai ignoruoti aplinkinių reakcijas, anksčiau ar vėliau pastebėsite, jog su „Cayman“ tiesiog negalite likti nepastebėti. Ypač, jeigu jis raudonos spalvos.

Tuo tarpu pačius svarbiausius pokyčius išvaizdoje pastebės tik tikrų tikriausi poršofilai. Dar prieš užvedant raktelį matysite, kaip jie beda pirštu į juodas oro įsiurbimo angas, naują galinį buferį ar stilingai atrodančius 20 colių skersmens ratlankius. Įprastai – tai tik detalės, bet tik ne entuziastingai nusiteikusiems „Porsche“ fanams.

Jie taip pat pabrėš, jog dabar „GTS“ versijos pakaba tapo 20 mm žemesnė, o pasyvius amortizatorius pakeitė adaptyvūs analogai. Stabdžių sistemoje – šešių stūmoklių stabdžių apkabos priekyje ir keturių stūmoklių – gale, tačiau pati svarbiausia naujiena yra tasai 4 litrų, 6 cilindrų, 400 arklio galių ir 420 Nm sukimo momentą išvystantis variklis.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.
Pravartu žinotiPorsche Cayman GTS 4.0
Ilgis (mm)4405
Plotis (mm)1801
Aukštis (mm)1276
Ratų bazės ilgis (mm)2475
Kėbulo prošvaisa (mm)99
Automobilio svoris (kg)1435
Apsisukimo spindulys (m)10,98
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd)0,31

INTERJERAS

„Porsche“ paskutinį kartą šio modelio interjerą atnaujino 2016 metais, kai skandalingai perėjo prie turbininių keturių cilindrų variklių bei naujo modelių žymėjimo. Šis atnaujinimas atnešė suapvalintas oro išpūtimo angas, atnaujintą multimedijos sistemą ir naujos formos vairą, o štai „GTS“ modifikacija gavo dar mažesnį, mygtukų neturintį analogą. Ko tik nepadarysi dėl maksimalios koncentracijos.

Apskritai, salonas yra maloni vieta būti. Aplinkui – „Porsche“ automobiliams būdingos medžiagos, viskas surinkta su dideliu dėmesiu detalėms. Nors naudingų dėtuvių daiktams čia nėra labai daug, o ir iššokantys puodelių laikikliai talpinant didesnės talpos puoduką nekelia pasitikėjimo, tai – tik mažytės smulkmenos. Kaip ir aplink pavarų svirtį esantys mygtukai ir jiems skirtos vietos, išduodančios, jog norėdami užpildyti tą netikėtai į galvą kertančią tuštumą, jog turėsite atsiversti papildomos įrangos katalogą ir užsisakyti keletą priedų.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

Vis dėlto, kaip ir minėjome anksčiau – tai smulkmenos, nes didžiausią džiaugsmą kels tik keletas būtiniausių valdiklių. Vienas iš jų – leidžiantis įjungti garsiau dainuojančią išmetimo sistemą, o kitas – pūpsantis ant vairo, kurio dėka galite koreguoti vairavimo režimus. Ar reikia ko nors daugiau? Ko gero – ne.

Žvelgiant iš praktinės pusės, „Porsche“ neatrodys taip beviltiškai, kaip gali įsivaizduoti žmogus, perkantis gigantišką visureigį vien tam, jog galėtų užvažiuoti ant truputėlį aukštesnio šaligatvio bortelio. Pakėlus priekinį dangtį rasite gilią talpyklą. Pakėlus variklio dangtį – ten taip pat rasite dėtuvę kuprinei, nešiojamam kompiuteriui ar spurgų dėžutei. Jeigu ruošitės į ilgesnę kelionę, galinė dalis gali tapti vieta, ant kurios galėsite sudėti „stogo“ bagažinę“. Kad ir kaip bežiūrėsi, „Porsche Cayman“ yra ko gero praktiškiausias dvivietis sportiškas automobilis pasaulyje.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.
Pravartu žinotiPorsche Cayman GTS 4.0
Bagažinės tūris (l)420
Maksimali leistina apkrova (kg)295
Maksimali stogo apkrova (kg)75
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg)1795
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA)68 / 73

DINAMIKA

Šiuolaikiniame pasaulyje atnaujinta „GTS“ versija yra tarsi Sibiro haskis. Šuo, kurį reikia prisijaukinti, atsižvelgti į jo poreikius ir suprasti, jog šis gyvūnas geriausiai jaučiasi ten, kur gali būti absoliučiai laisvas.

„Cayman GTS“ galimybių demonstracija vyksta ten, kur dažniausiai naudojate antrą ir trečią pavaras, kurios puikiai pasitarnauja norint greitai pabėgti nuo ką tik įveikto posūkio bei tinka oportunistiniams aplenkimams užmiestyje.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

Jeigu tai būtų eilinis didelio pajėgumo turbininis motoras, vairuotojui tereikėtų įminti tą dešinėje esančią paminą ir tiesiog stebėti, kaip užsklandoje vykstantys procesai priverčia automobilį akceleruoti, lyg būtų ką tik iššautas iš katapultos. Efektyvu? Be abejonės. Šiek tiek nuobodu? Taip – be abejonės.

Skirtingai nuo turbokompresoriais aprūpintų variklių, atmosferinis analogas reikalauja akceleratorių išnaudoti iki absoliutaus maksimumo. Jeigu nesi tikras, jog įspaudei pedalą iki galo, spaudi dar labiau ir ausų būgneliais jauti, kuomet degimo kameroje vykstančios kuro mišinio sprogimo reakcijos priverčia automobilį skrieti įspūdingu tempu.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

Nors šis variklis nenoromis verčia ištarti, jog jis – nuostabus, bet tuo pačiu jis nėra tobulas. Variklio darbas laisva eiga – padrikas ir nepastovus, o visame sūkių diapazone ausis užplūsta pernelyg sterilus garso takelis. Galbūt esame išlepinti kitų gamintojų, tačiau kiekvieną kartą perkopę 4000 sūkių ribą ir perjungę aukštesnę ar žemesnę pavarą norėtume pasijusti, lyg stovėtume griaustiniais ir žaibais prisotintame audros epicentre, karštos vasaros vakarą. Dramos ir teatrališkumo išmetimo sistemai kaip niekada trūksta, bet tai – skonio reikalas.

Nekreipiant dėmesio į šias subtilybes – atmosferinis variklis tikras skanėstas. Jis maloniai stebina veikimu, primenančiu ką tik prijaukintą laukinį žirgą. Jo elgesį ir manieras galite valdyti akceleratoriumi, tačiau suteikus bent menkiausią laisvę, jis tachometro rodyklę šokdina su tokiu užsidegimu, jog retkarčiais netgi darosi baisu.

Pravartu žinotiPorsche Cayman GTS 4.0
Variklio tūris / Cilindrų skaičius4 litrų / 8 cilindrų
Variklio galia / Sukimo momentas400 AG (7000 aps/min.) / 430 Nm esant 5500 aps/min.
Pavarų dėžės tipas7 laipsnių, automatinė
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas)4,0 / 4,3 sek.
60 – 100 km/val. / 80 – 120 km/val.2,1 / 2,2 sek.
Maksimalus greitis288 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100)13,6 / 7,6 / 10,5
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km)64 l / 600 km
CO2 emisijos219 g/km

VALDYMAS

Sparčiai plakanti automobilio širdis, neabejotinai, yra tarsi pagrindinis patiekalas, kuriuo norisi mėgautis, tačiau kiekvieną pasivažinėjimą vainikuoja vairuotojo ir automobilio šokis.

Kelyje naujoji „GTS“ versija elgiasi tarsi „Porsche 911 Carrera“ su sunkesniu lagaminu ant kupros. Automobilis kasdieniškose situacijose elgiasi kaip tikras džentelmenas, retkarčiais priversdamas stebėtis, kaip toks grynakraujis eržilas moka būti civilizuotesnis už tam tikrus sportiškus hečbekus. Be to, jis puikiai jaučiasi greitkeliuose, kuriose važiuojant maksimaliu leistinu greičiu nekelia pernelyg didelio nuovargio, nes stebėtinai ilgi transmisijos perdavimo skaičiai neverčia variklio dirbti ypatingai aukštai sūkiais.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

Vis dėlto, šis vokiškas kupė geriausiai atsiskleidžia 2812 arba 2808 numeriu pažymėtuose keliuose. Būtent jie – tarsi atviras kvietimas išbandyti bet kurio automobilio važiuoklę, ir skirtingai nuo bet kurio „Porsche 911“, štai šis „Porsche Cayman“ yra senamadiškas (gerąja prasme) sportinis kupė.

Jis negali turėti visų varančiųjų pavaros, jis negali turėti galinių vairuojančiųjų ratų sistemos ar kitų technologiškai pažangių sistemų, gelbėjančių vairuotoją iš padėties, į kurią jis įsivėlė pervertindamas savo jėgas. Ir tiesą sakant – ačiū dievui. Jų čia ir nereikia, nes „Porsche Cayman“ primena laikus, kuriame buvo mažiau dirbtinių dažiklių ar pridėtinių konservantų.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

Norint važiuoti sparčiai, bet ne tokiu tempu, kuris keltų pavojų jums ir aplinkiniams, tiesiog sugebėkite mėgautis standartiniais pakabos nustatymais, progresyviai veikiančiu vairo mechanizmu ir efektyvia stabdžių sistema. Nebandydami iš jo išspausti pernelyg daug, pradėsite raškyti sultingus vairavimo malonumo vaisius – vieną po kito.

Kai padangų sukibimas svyruoja tarp „kimba“ ir „slysta“, kai dvi eismo juostos netikėtai tampa viena, tuomet „Porsche Cayman GTS“ tampa tiesiog fantastišku automobiliu.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.
Pravartu žinotiPorsche Cayman GTS 4.0
Svorio paskirstymas tarp ašių45 / 55
Automobilio komponuotėGaliniai varomieji ratai
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale )Priekyje ir gale – nepriklausoma
Stabdžių sistema350 mm stabdžių diskai priekyje, 330 mm stabdžių diskai gale
Padangų išmatavimai bandytame modelyje235/35 R20 priekyje ir 265/35 R20 gale

EKSPLOATACIJA

Sportiškų automobilių verslas nėra nei pati lengviausia, nei pati pelningiausia automobilių verslo šaka. Visgi – tai unikalūs ir konkretų tikslą turintys atlikti automobiliai, todėl kiekvieną kartą išvydus „Porsche“ ar panašaus kalibro mašinos kainą, nevertėtų bičiuliams nuolatos siuntinėti nustebusio Pikačiu „mėmės“.

Jeigu „GT4“ yra „Cayman“ modelių gamos flagmanas, tai vienu laipteliu žemiau stoviniuojanti „GTS“ modifikacija nekainuoja šešiaženklės sumos. Lietuvoje šis modelis kainuoja nuo 83 490 eurų arba beveik 27 tūkst. eurų daugiau už bazinę „Cayman“ versiją, turinčią keturių cilindrų, steroidų privalgydintą kavamalės variklį.

Jeigu pradinė automobilio kaina nėra šiurpinanti, ranką priversti sudrebėti gali papildomos įrangos kaina. Puikiai suprantame, kai dvigubos sankabos transmisijos opcija kainuoja 3000 eurų, puikiai suprantame, kai kur kas pažangesnę žibintų technologiją turintys žibintai kainuoja 2000 eurų, bet kai „Apple CarPlay“ sąsaja kainuoja 303 eurus, kai kiti tai siūlo nemokamai, arba kai išmaniajam telefonui skirta dėtuvė kainuoja virš 400  eurų, tai mažų mažiausia atrodo akiplėšiška.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.

Kitas klausimas – ar šiuo metu rinkoje yra kokių nors alternatyvų? Be abejonės, bet jų nėra daug, o ir jos nėra absoliučiai tiesioginės šios „Cayman“ versijos alternatyvos.

Pirmoji alternatyva – tokią pačią komponuotę turinti „Alpine A110 S“, bet dinamine prasme ji negali prilygti gerokai pajėgesniam tornadui, kurį savyje bando suvaldyti „Porsche Cayman“, o ir „Alpine“ kaina yra keliasdešimt tūkstančių eurų mažesnė ir siekia 65 174 eurus

Antroji potenciali alternatyva – ne per seniausiai atnaujintas „BMW M2 CS“. Taip pat varomas galiniais ratais, tačiau BMW receptas gerokai įvairiapusiškesnis. Ypač kasdieniškose situacijose bei neskatina leistis į kompromisus kaip „Porsche“. Kita vertus, kuomet kalbama apie pojūčius vairuojant automobilį, BMW negali pasiūlyti taip pat svaiginančiai į galvą kalančio kokteilio.

Neabejotinai – tai geriausia „Cayman“ versija, kuri leidžia tinkamai paminėti faktą, jog netolimoje ateityje „Porsche Cayman“ ir „Porsche Boxster“ turės pripažinti augantį elektrifikacijos autoritetą.
Pravartu žinotiPorsche Cayman GTS 4.0
Pigiausio modelio kaina83 490 eur
Bandyto modelio kaina95 158 eur
Garantinis laikotarpis2 metų
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km~ 50 procentų
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas3134 eur / aptarnavimai vyksta kas 30 000 km arba kartą per du metus
Atstovybių tinklasVilniuje

Porsche Cayman skirtingų kriterijų įvertinimas

Vairuotojo pozicija
Interjero erdvė priekyje
Interjero erdvė gale
Medžiagų ir surinkimo kokybė
Ergonomika
Garso sistema
Praktiškumas
Prietaisų skydelio informatyvumas
Multimedijos sistema
Vaizdo kamerų raiška
Pagalbinių sistemų veikimas
Pakabos veikimas
Valdymas
Stabdžių sistemos efektyvumas
Triukšmo lygis

Verdiktas

Ferdinandas Porsche kadaise išsikėlė tikslą sukurti geriausią sportinį automobilį pasaulyje. Nors nuo bendrovės steigėjo mirties praėjo keli dešimtmečiai, tačiau „Porsche“ iki šiol laikosi įkūrėjo išsikelto tikslo.

Panašūs įrašai

Back to top button