REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autoriai -
Arnoldas Ivanauskas ir teksto autorius 

Automobilių entuziastai dabar gyvena labai įdomiais laikais. Vienoje tribūnoje girdime apie sparčiai atriedančią elektromobilių bangą, kitoje - politikų užmojus uždėti apynasrį visoms transporto priemonėms, kurios turi vidaus degimo variklį. Vis dėlto, nepaisant įvairiausių kalbų ir diskusijų, būtent dabar yra geriausias metas būti automobilių entuziastu. Kodėl? Nes kiekvienas automanas gali pasirinkti iš gausybės įspūdingų, džiaugsmą keliančių mašinų, kurios buvo sukurtos tik dėl noro įtikti tikslinei auditorijai - automanams!
Būtent šiai auditorijai sukurtų automobilių tikrai netrūksta. Beveik kiekvienas gamintojas turi bent po vieną modelį, kurį inžinieriai kūrė turėdami labai kilnų ir smagų tikslą - priversti vairuotoją šypsotis kaip idiotą. Priklausomai nuo poreikių ir galimybių, Jūsų garažą galima papildyti itin pigiomis greičio mašinomis kaip „Renault Twingo GT“ ar „Volkswagen UP GTi“ arba, jeigu turite žymiai daugiau ambicijų ir pripažįstate tik grynakraujus sportiškus modelius, tuomet net neabejojame, jog Jūsų akys krypsta į mūsų istorijos herojų - „Porsche 718 Cayman S“.


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autoriai -
Arnoldas Ivanauskas ir teksto autorius 

Automobilių entuziastai dabar gyvena labai įdomiais laikais. Vienoje tribūnoje girdime apie sparčiai atriedančią elektromobilių bangą, kitoje - politikų užmojus uždėti apynasrį visoms transporto priemonėms, kurios turi vidaus degimo variklį. Vis dėlto, nepaisant įvairiausių kalbų ir diskusijų, būtent dabar yra geriausias metas būti automobilių entuziastu. Kodėl? Nes kiekvienas automanas gali pasirinkti iš gausybės įspūdingų, džiaugsmą keliančių mašinų, kurios buvo sukurtos tik dėl noro įtikti tikslinei auditorijai - automanams!
Būtent šiai auditorijai sukurtų automobilių tikrai netrūksta. Beveik kiekvienas gamintojas turi bent po vieną modelį, kurį inžinieriai kūrė turėdami labai kilnų ir smagų tikslą - priversti vairuotoją šypsotis kaip idiotą. Priklausomai nuo poreikių ir galimybių, Jūsų garažą galima papildyti itin pigiomis greičio mašinomis kaip „Renault Twingo GT“ ar „Volkswagen UP GTi“ arba, jeigu turite žymiai daugiau ambicijų ir pripažįstate tik grynakraujus sportiškus modelius, tuomet net neabejojame, jog Jūsų akys krypsta į mūsų istorijos herojų - „Porsche 718 Cayman S“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Faktu_lentele


Gelbėtojo jaunėlis brolis
Sportiškų automobilių gamintoja „Porsche“, visame pasaulyje žinoma dėl vieno, keletą dešimtmečių gaminamo modelio – „911“, neįprastos komponuotės modelio, tapusio „Porsche“ vizitine kortele. Labai dažnai geriausiu sportišku automobiliu vadinamas „Porsche 911“ ne visuomet padėdavo išlaikyti daugybę talentingų inžinierių turinčią kompaniją. Tai buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl „Porsche“ konsultuodavo kitus gamintojus arba ženkliai prisidėdavo prie kitų kompanijų projektų, pavyzdžiui, garsiosios „Lada 2108“.
Šiuo metu didžiulės sėkmės sulaukęs gamintojas prieš daugiau kaip porą dešimtmečių buvo absoliučiai kitokioje situacijoje. Vietoj užsakymais perpildytų gamyklų, tuometinės „Porsche“ markės vadovai ieškojo būdų kaip išgyventi, ieškoti potencialių partnerių ir investuotojų ir svarbiausia - neleisti „Porsche“ bankrutuoti.
1992 metais „Porsche“ vadovybė vieningai sutarė, jog kompanijai reikia pigaus, daugeliui prieinamo kabrioleto, kuris į „Porsche“ salonus atvestų jaunesnius, mažiau pasiturinčius klientus. Žmones, kuriems „911“ kaina yra aukšta, tačiau vis tiek nori vairuoti „Porsche“.
1996 metais į serijinę gamybą patekęs „Porsche Boxster“ labai sparčiai išpopuliarėjo visame pasaulyje. Nuo 1996 iki 2003 metų „Porsche“ į bendro naudojimo kelius išleido daugiau kai 120 000 „Boxster“ vienetų. Atsižvelgiant į automobilio kainą - tai yra labai įspūdingas rezultatas.
„Porsche“ vadovų sprendimas pradėti „Boxster“ projektą ne tik atvėrė duris į naują kompanijos erą, bet ir padėjo sportiškų automobilių gamintojui atsistoti ant kojų ir vėliau finansuoti žymiai ambicingesnius projektus, tokius kaip „Cayenne“ ar „Panamera“.
Dabar „Porsche“ gamina ketvirtosios kartos „Boxster“ modelius, kuriems kompaniją palaiko 2005 metais pirmą kartą pristatytas „Porsche Cayman“ - „Boxster“ brolis dvynys su kietu stogu. Puikiu duetu tapę modeliai labai greitai surado savo vietą po saule ir netgi sugebėjo išlįsti iš „911“ modelio šešėlio.

REKLAMA

Porsche 718 Cayman S (8)


Moderni era
„Porsche“ automobilių dizainą galima vertinti dvejopai - vieniems jis patiks dėl santūrių, bet griežtų formų, kitiems - nekels jokių emocijų, nes jis konservatyvus. Tiek viena, tiek kita pusė bus visiškai teisios, nes kaip ir bet kuris kitas automobilių gamintojas iš Vokietijos, taip ir „Porsche“ labai mėgsta laikytis vienos dizaino linijos. Eksperimentus galima atlikti tik su itin brangiais modeliais, tačiau net ir jie turi gausybę elementų, pasiskolintų iš kasdieniškų „Porsche“ modelių.
Pažvelgus į „Boxster“ ir „Cayman“ modelių dizaino evoliuciją, rimtesnių pokyčių neišvysime. Per pastarąjį dešimtmetį automobilių siluetas išliko beveik nepasikeitęs, priekinę ir galinę dalis puošia kukliai pakeistos kėbulo detalės bei modernizuoti žibintai. Kažkur girdėta formulė?
Kaltinti „Porsche“ dizainerius dėl noro išlaikyti vientisumą tikrai nesinorėtų. Puikiai suprantu tuos, kurie trokšta emocionalesnio dizaino, ieškantys daugiau emocijų automobilio eksterjere iškart privalėtų keliauti į Italiją, tačiau sakyti, jog „718 Cayman“ nėra gražus automobilis būtų mažų mažiausiai kvaila.
Kompaktiškos proporcijos ir paprastos kėbulo linijos leidžia mėgautis atskirais dizaino elementais, kurie yra būdingi kiekvienam „Porsche“ modeliui. Pavyzdžiui, priekiniai, apvalūs, pūsti sparnai, kurie man labai primena „996“ kartos „911“. Tuo tarpu nuožulni galinė dalis puikiai dera su plačiais klubais, kurie yra būdingi kiekvienam automobiliui, kurio variklis būna sumontuotas viduryje.
Santūrumo, griežtų linijų ir ilgamečių tradicijų netrūksta ir pažvelgus į automobilio interjerą. Kaip ir pridera tokio tipo automobiliui, į vidų ne atsisėdi, bet įkrenti (tai negalioja nebent tiems, kurių ūgis daugiau nei 1,90 cm) į kūną gaubiančias, sportiškas sėdynes. Itin žema sėdėsena leidžia iškart apžiūrėti vairuotojo poziciją - puikaus dydžio ir storio vairas, trys labai aiškiai matomi ciferblatai prietaisų skydelyje, kuriame dominuoja per vidurį esantis tachometras. Jeigu esate turėję garbės susipažinti su skirtingų kartų „Porsche“ modeliais, pastebėsite, jog būtent prietaisų skydelis pasikeitė mažiausiai. Vienintelė pastebima naujovė - trečiasis ciferblatas, esantis dešinėje, kuriame rodoma įvairiausia informacija. Nuo navigacijos, mėgstamos dainos iki įvairiausių automobilių parametrų informacijos. Ir žinote ką? Tai yra labai patogu, nes norint atlikti vieną ar kitą veiksmą, nereikia kišti nagų prie informacijos ir pramogų sistemos, kuri yra sumontuota centrinėje konsolėje.
Apskritai - automobilio interjeras atrodo labai elementariai ir funkcionaliai. Jame buvo sumontuoti tik tie prietaisai, kurių gali reikėti - ne daugiau. Pagrindinių prietaisų valdymą surasite prie vairo, o norintiems daugiau - centrinėje konsolėje, kuri yra nusėta įvairiausiais mygtukais, kurie valdo šildomas ir ventiliuojamas sėdynes, pakabos standumą, oro kondicionieriaus darbą ir pan. Iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti chaotiška, tačiau peržvelgus kiekvieno mygtuko funkciją labai greitai pasidaro aišku kas, kur ir kaip.

REKLAMA
REKLAMA

Porsche 718 Cayman S (2)


Pakeliui su ekologija
Praėjusiais metais „Porsche Boxster“ ir „Cayman“ buvo pervadinti į „718 Boxster“ ir „718 Cayman“. „Porsche“ vienu šūviu galėjo pristatyti atnaujintą modelių gamą, įdiegti reikalingas naujoves ir tuo pačiu pagerbti „Porsche 718“ modelį, kuris kompanijos garbę lenktynių trasose gynė šešto dešimtmečio pabaigoje.
2016 metais atliktus pokyčius būtų galima suskirstyti į dvi dalis: kuklius ir rimtesnius. Į kukliųjų sąrašą galima įtraukti atnaujintą eksterjero dizainą bei naują informacijos ir pramogų sistemą. Tuo tarpu norint išvardinti rimtesnių pokyčių sąrašą, reikėtų pradėti nuo variklio.
Iki „718“ modelio pasirodymo, tiek „Boxster“, tiek „Cayman“ buvo komplektuojami su atmosferiniais 6 cilindrų motorais. Tačiau nuolatinis gamintojų spaudimas dėl aplinkos taršos paskatino „Porsche“ inžinierius ne tik mažinti variklių tūrį, bet ir atsikratyti poros cilindrų. Būtent nuo 2016 metų pradėti gaminti „718“ modelių šeima buvo pradėta montuoti su 4 cilindrų turbininiais jėgos agregatais: 2 ir 2,5 litro darbinio tūrio.
„718 Cayman S“ komplektuojamas su didesnio tūrio - 2,5 litro, 4 cilindrų opoziciniu motoru, kuris išvysto 350 arklio galių ir 420 Nm sukimo momentą varikliui dirbant 1900 - 4500 sūkių diapazone. Be to, naujasis motoras sugeba įsisukti net iki 7500 aps/min - o tai nėra būdingos charakteristikos keturių cilindrų motorui.
Puikiai suprantu tuos, kurie kreivai žiūri į mažo darbinio tūrio variklius, tačiau tai, ką demonstruoja naujasis „Porsche“ agregatas, kartais priverčia pagalvoti, kokį inžinerinį stebuklą sukūrė šios kompanijos specialistai. Galima kalbėti apie tai kas parašyta „Porsche“ brošiūroje, jog jis yra galingesnis už atmosferinius 6 cilindrų motorus, yra taupesnis, ekologiškesnis ir pan. Ties vienu punktu „Porsche“ brošiūroje buvo parašyta tiesa - turbininis motoras demonstruoja savo raumenis nuo pat žemų iki pat aukščiausių variklio sūkių. Tai labai neįprasta motorui, kuris turi ne visų automanų mėgstamą kompanioną - turbiną.
Užvedus variklį, ausis pasiekia „Subaru“ entuziastams pažįstamas garsas - žemas, nepatenkintas ir irzlus burbuliavimas, kuris pradingsta tachometro rodyklei pasiekus 1200 sūkių žymę. Variklio sūkiams kylant, į variklio skyrių pradeda sklisti sintetinis, metalinis, aštrus garsas, kuris nekelia jokių emocijų.
Kadangi variklio skleidžiamas garsas nesugeba sukelti šiurpuliukų, šią funkciją atlieka variklio dinaminės galimybės, kurios priverčia išsižioti, nustebti ir išpūsti akis, ir taip kiekvieną kartą spustelėjus akceleratorių. Labiausiai stebina variklio lankstumas ir gebėjimas sparčiai reaguoti į akceleratoriaus pedalą, nepriklausomai nuo variklio sūkių. Aukštą tempą variklis demonstruoja net ir tada, kuomet atrodo, jog turbininis variklis turėtų išsikvėpti. Taip dažniausiai nutinka ties 4000 - 4500 sūkių riba, tačiau tik ne šiame automobilyje – rodyklė toliau sparčiai lipa iki pat raudonos žymės ir reikalauja perjungti aukštesnę pavarą bei toliau tęsti ką tik prasidėjusį vakarėlį.
 
Smagu iki tam tikros ribos
Tokie automobiliai kaip „718 Cayman S“ labiausiai mėgsta sausą, lygų asfaltą, ant kurio galėtų pademonstruoti visas savo galimybes. Deja, kuomet gavome galimybę išbandyti itin greitą ir pajėgų „718 Cayman S“, oro sąlygos keitėsi kas dešimt minučių. Vieną akimirką - pila kaip iš kibiro, sekančią akimirką - pro niūrius debesis išlenda saulė ir pradeda šildyti „718 Cayman S“ skruostus. Iš dalies tokios sąlygos leidžia suprasti, ar galiniais ratais varomas „Cayman S“ labai jautriai reaguoja į oro sąlygų pasikeitimus.
Važinėjant mieste, net ir pliaupiant smarkiam lietui, nepajusite jokio diskomforto. Jis elgiasi kaip ir bet kuris kitas automobilis - važiuoja ten, kur jį nukreipiate. Situacija pasikeičia išvažiavus į užmiestį, vingiuotesnį kelio ruožą, kuriame „718 Cayman S“ komponuotė išlenda iš tamsaus kambariuko ir ruošiasi nukirsti jums galvą, jeigu būsite pasiruošęs spausti automobilį prie ribos.
Automobiliai, kurie turi variklį sumontuotą per vidurį, pasižymi viena ypatybe - turi labai ploną liniją tarp sėkmingai suvaldyto galinės dalies slydimo ir liūdnai pasibaigusio išslydimo į griovį. Kadangi oro sąlygos keitėsi dažniau negu Algirdo Butkevičiaus nuomonė, už nugaros stovinčios giltinės erzinti tikrai nesinorėjo. Vietoj to, galima pasirinkti planą B - nespausti akceleratoriaus iki dugno ir tiesiog mėgautis puikiu pakabos balansu, nepriekaištingo svorio vairu, kuris leidžia labai lengvai ir tiksliai keisti trajektoriją, nurodydamas priekiniams ratams kur važiuoti. Nors už nugaros esantis variklis nuolatos stengiasi provokuoti ir didinti tempą, tačiau vairuojant „718 Cayman S“ reikia žinoti savo galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Porsche 718 Cayman S (4)


Pigus, bet ne pigiausias
Vargu, ar kada nors išvysime „Porsche“ automobilį, kuris kainuotų 15 000 ar 20 000 eurų - atsižvelgiant į dabartinę kompanijos politiką, tai tiesiog neįmanoma. Kadangi „Porsche“ nėra eilinių automobilių gamintojas ir į savo gaminius montuoja ne eilinius variklius ar technologijas, nenuostabu, jog pigiausias „Cayman“ modelis kainuoja nuo 52 000 eurų. Už šią sumą gausite silpnesnįjį - „Cayman“ modelį su 2 litrų, 300 arklio galių išspaudžiančiu jėgos agregatu. Jeigu „Cayman“ nėra tas modelis, kurio Jūs norite - tuomet savo banko sąskaitoje suraskite papildomus 13 000 eurų ir užsisakykite „718 Cayman S“.
Jeigu tvirtai nusprendėte, jog Jūsų garaže privalo atsirasti „718 Cayman S“, pasiruoškite susipažinti su „Porsche“ papildomos įrangos subtilybėmis. Beveik viskas ko galite norėti - kainuoja, ir kainuoja nemažus pinigus. Pavyzdžiui, mūsų bandytas modelis su pakankamai gausia papildoma įranga kainavo 93 000 eurų - 28 tūkst. eurų ūgtelėjimas!
Pabandę automobilį susikomplektuoti pagal savo skonį ir poreikius, galutinėje stotelėje išvydome 110 176 eurų sumą. Pažymėjus visas įmanomas opcijas, galutinė automobilio kaina gali pasiekti ir 130 000 eurų ribą.
Šiuo metu rinkoje nėra kito automobilio, kuris turėtų identišką komponuotę ir būtų parduodamas už tą pačią kainą. Žinoma, galima dairytis į „Alfa Romeo 4C“ bei „Lotus Elise“, tačiau tikrieji „718 Cayman“ konkurentai yra „Audi TT RS“ bei „Jaguar F-Type“ - skirtingų komponuočių ir formulių automobiliai, siūlantys panašias dinamines savybes.

REKLAMA

Porsche 718 Cayman S (5)



verdiktas3


„Porsche Cayman“ yra šios markės pagrandukas - mažiausias, kompaktiškiausias ir pigiausias automobilis. Teoriškai - tai yra pats greičiausias ir pigiausias būdas patekti į „Porsche“ pasaulį, kuris Jus įtrauks ir nenorės paleisti, o vėliau - ir įsigyti keliais laipteliais aukščiau stovintį „Porsche 911“.
Vis dėlto, mažasis „Cayman“ ir „911“ yra visiškai skirtingi automobiliai. Nors gamintojas akcentuoja abiejų modelių sportiškumą, puikias valdymo savybes, bet „Cayman“ buvo sukurtas pagal klasikinio superautomobilio formulę: galiniai varantieji ratai, šalia galinės ašies sumontuotas variklis ir gebėjimas įvaryti beprotiškai daug baimės vairuojant automobilį sudėtingomis oro sąlygomis. Į „Cayman“ reikia žiūrėti ne į kaip pigiausią „Porsche“ šeimos narys, bet į kaip pigiausią superautomobilį rinkoje - tik tuomet jo įsigijimas bus pagrįstas logika, nes žinosite, jog norite grynakraujo sportiško automobilio, kurio pagrindinė misija - suteikti didžiausią vairavimo malonumą.

PRIVALUMAI



  • Patogus, tinkamas naudoti kiekvieną mielą dieną

  • Neįtikėtinai efektyvus variklis

  • Puikus pakabos balansas

  • Surinkimo kokybė

  • Priekyje ir gale esančios bagažinės leis su savimi pasiimti porą kelioninių krepšių


TRŪKUMAI



  • Blankus keturių cilindrų variklio garsas

  • Pradinė automobilio kaina nėra baisi. Iš koto verčia papildomos įrangos kaina

  • „Cayman“ komponuotė turi nemažai privalumų, tačiau ji turi ir vieną trūkumą - labai siaurą ribą tarp sukibimo ir kelionės į griovį

  • Gamintojas deklaruoja, jog „Cayman S“ 100 kilometrų suvartoja 8,1 litrus degalų. Realybėje vidutinių kuro sąnaudų rodiklis nenukris žemiau 11 litrų.



Porsche 718 Cayman S (3)


GALERIJA


VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų