REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas automobilių gamintojas moka gaminti tam tikro tipo modelius. „Premium“ segmentą atstovaujantys „Audi“, „BMW“ ar „Mercedes Benz“ puikiai žino ko trokšta prabangaus automobilio norintys pirkėjai, „Volkswagen“ - puikiai supranta pilkos masės poreikius (neįsižeiskite), na o „Fiat“ - nepaisant įvairiausių bandymų gaminti didesnius automobilius, šios markės specialistai žino geriausiai koks turi būti mažas miesto automobilis. 
„Fiat“ yra vienintelis gamintojas pasaulyje, kurio užantyje yra milžiniškas kiekis apdovanojimų ne tik už inovacijas, bet už mažus miesto automobilius. Daugelį metų tai buvo, yra ir bus vizitinė „Fiat“ kortelė.
Mažųjų „Fiat“ automobilių istorija prasidėjo dar 1936 metais, kai pro šios markės gamyklos vartus išriedėjo „Fiat 500 Topolino“. Tik pasirodęs „Fiat“ markės atstovybėse, naujasis gamintojo modelis tapo pačiu mažiausiu serijinėje gamyboje esančiu automobiliu pasaulyje. Juo jis išliko iki pat 1955 metų, kai „Fiat 500 Topolino“ pakeitė modernesnis modelis.

Kiekvienas automobilių gamintojas moka gaminti tam tikro tipo modelius. „Premium“ segmentą atstovaujantys „Audi“, „BMW“ ar „Mercedes Benz“ puikiai žino ko trokšta prabangaus automobilio norintys pirkėjai, „Volkswagen“ - puikiai supranta pilkos masės poreikius (neįsižeiskite), na o „Fiat“ - nepaisant įvairiausių bandymų gaminti didesnius automobilius, šios markės specialistai žino geriausiai koks turi būti mažas miesto automobilis. 
„Fiat“ yra vienintelis gamintojas pasaulyje, kurio užantyje yra milžiniškas kiekis apdovanojimų ne tik už inovacijas, bet už mažus miesto automobilius. Daugelį metų tai buvo, yra ir bus vizitinė „Fiat“ kortelė.
Mažųjų „Fiat“ automobilių istorija prasidėjo dar 1936 metais, kai pro šios markės gamyklos vartus išriedėjo „Fiat 500 Topolino“. Tik pasirodęs „Fiat“ markės atstovybėse, naujasis gamintojo modelis tapo pačiu mažiausiu serijinėje gamyboje esančiu automobiliu pasaulyje. Juo jis išliko iki pat 1955 metų, kai „Fiat 500 Topolino“ pakeitė modernesnis modelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Bėgant metams, mažyčių itališkų automobilių šeimoje gimė „Fiat 500“, „Fiat 600“, „Fiat 850“, kol miesto automobilio karūna buvo uždėta 1972 metais pasirodžiusiam „Fiat 126“. Kaip bebūtų keista, tačiau miniatiūrinis „126“ sulaukė didesnio pripažinimo ne Vakarų, bet Rytų Europoje, o tiksliau - Lenkijoje. Būtent šioje šalyje „Fiat 126“ su įvairiausiais pakeitimais buvo gaminamas nuo 1973 iki net 2000 metų. Per kelis dešimtmečius Lenkijos keliuose karaliavęs automobilis turėjo išeiti į sunkiai užsitarnautą poilsį. Tuo tarpu didžiulė „126“ modelio bendruomenė pradėjo ne tik restauruoti, bet ir modifikuoti mažuosius hečbekus, kurie šiais laikais atrodo kaip degtukų dėžutė su keturiais ratais.
Maži miesto automobiliai Lietuvoje niekada nebuvo ir greičiausiai niekada nebus tokie populiarūs. Kadangi mūsų šalies miestai nėra tokie milžiniški megapoliai kaip Varšuva, Barselona ar Londonas, didžiulio poreikio važinėti mažais miesto automobiliais mūsų šalies gyventojai neturi. Todėl nenuostabu, jog Lietuvoje tokių automobilių kaip „Fiat 126“ nėra labai daug. Juos greičiausiai suskaičiuotume ant rankų ir kojų pirštų. Tačiau kai bent vienas „Fiat 126“ išvažiuoja į gatves, galime tikėtis, jog jį vairuoja tikrų tikriausias automanas. Ne išimtis yra štai šis raudonos spalvos 126-ukas, kuris priklauso Dzūkijoje gyvenančiam Raimundui.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


„BMW“ pakeitė „Fiat“
Tokie automobiliai į automanų rankas patenka ne be priežasties. Jeigu „BMW“ į automanų garažus plaukia su noru tapti geresniu vairuotoju, tai iš Lenkijos į Lietuvą atvykusio „Fiat 126“ tikslas - sukelti kuo geresnes emocijas. Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl Raimundas pasirinko būtent „Fiat 126“.
Tačiau „Fiat“ nebuvo tas automobilis, kuris buvo vaikino prioritetų sąrašuose. Pirmuoju jaunojo automano automobiliu tapo vokiškasis „BMW“, o tiksliau - 3 serija. Klasikinės komponuotės automobilis su galinių varančiųjų ratų pavara, kuriuo vaikinas pasidžiaugė neilgai. Nuvykęs į kaimyninę Lenkiją, nepastabus šios šalies gyventojas rėžėsi į Raimundo vairuojamą „BMW“ ir trečiuką sumaitojo nepataisomai.

REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


„Keli centimetrai ir nežinau kas būtų likę iš manęs“, - priduria Raimundas.
Kadangi 3 serijos „BMW“ iškeliavo į metalo laužą, atėjo metas susirasti naują automobilį su kuriuo būtų keliaujama ne tik po gimtąjį miestą, bet ir po įvairiausius Lietuvos kampelius. Ką pasirinkti? O kodėl nepasirinkus automobilio, kuriuo kadaise važinėjo didžioji dauguma Lenkijos. Suradus tinkamą egzempliorių iš Lenkijos į Lietuvą buvo atvežtas būsimasis Raimundo ir jo kolegų - Egidijaus ir Remigijaus projektas.

SAMSUNG CSC


Kardinalūs pasikeitimai
Vargu ar senolis kada nors galvojo, jog daugelį metų jo rankose buvęs automobilis lietuvių rankose ne tik atgims, bet ir pasikeis kardinaliai. Nors patys svarbiausias pokytis - variklio keitimas į galingesnį bus įgyvendintas artimiausioje ateityje, tačiau ne vieną mėnesį garaže praleidę automanai atliko tikrą žygdarbį.
Pirmasis darbas, kurį reikėjo atlikti - iš naujo pervirtinti kėbulą ir pašalinti visas rūdis. Automobilis buvo matęs ne vieną druska pabarstytą kelią, tad tik galite įsivaizduoti kaip atrodė rūdimis nusėtas kėbulas. Šis darbas buvo patikėtas Raimundo kolegai - Egidijui. Puikiai išmanantis automobilių virinimo subtilybes, lenkiško kraujo turintis „Fiat“ labai greitai atsikratė seniems automobiliams būdingos ligos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SAMSUNG CSC


Kol Egidijus plušo garaže ir šalino rūdis, Raimundas rūpinosi įvairiausiomis smulkmenomis. Pradedant klasiškai atrodančiais „Opel“ ratlankiais (kuriuos teko praplatinti), įvairiausiomis pakabos detalėmis, „Angel Eyes“ priekiniais žibintais, variklio detalėmis. Tačiau didžiausias galvos skausmas buvo akį traukianti kėbulo spalva.
„Norėjau, kad automobilis būtų nudažytas ryškia, išskirtine spalva. Tiesą sakant - norėjau ryškiai raudonos spalvos, kuri mano manymu turėjo puikiai tikti mano naujam automobiliui“, - pasakoja Raimundas.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


„Kadangi norėjau automobilį nudažyti išskirtine kėbulo spalva, patinkantį atspalvį pavyko surasti tik iš ketvirto karto“, - priduria Raimundas.
Tolimesni automobilio tobulinimo darbai buvo kur kas lengvesni. Kompaktiškas, tikrąją ta žodžio prasme, „Fiat 126“ pasipuošė platesnėmis arkomis, iš naujo perrinktu benzininiu ir oru aušinamu varikliu, nauja pavarų dėže, vilkikams būdingu garsiniu signalu, o paskutiniu patepimu tapo raudona oda persiūtas salonas ir galinga garso sistema, kurios dėka Raimundas iškovojo ne vieną prizinę vietą įvairiuose konkursuose.

REKLAMA

SAMSUNG CSC


Vos prieš porą mėnesių iš garažo išvažiavęs „Fiat“ po truputėlį ruošiasi į jį sugrįžti, nes Raimundas tikisi atlikti vieną svarbiausių modifikacijų. Kad ir kaip smagiai ir apgaulingai skambėtų mažytis „Fiat“ variklis, tačiau vaikinas neslepia, jog norėtųsi galingesnio, 126-ukui suteiksiančio sparnus variklio.
Potencialių jėgainių sąrašas yra pakankamai ilgas. Pradedant motociklo ir baigiant „Volkswagen Polo“ varikliais, tačiau kol už lango šviečia saulė, o oro temperatūra nesiekia žemiau nulio, žavingas „Fiat 126“ toliau važinės ir džiugins įvairiausių Lietuvos miestų gyventojų. Kitąmet Raimundui priklausantis „Fiat“ turėtų nustebinti ne tik savo išvaizda.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų