REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Teisybė yra tokia: ralis yra žiauriai „purvinas“ sportas. Pakanka įveikti vieną keliolikos kilometrų ilgio po lietaus patežusį greičio ruožą ir automobilio kėbulas pasidengia tokiu luobu nešvarumų, kad tai akivaizdžiai peržengia estetinio vaizdo problemos ribas. Purvas trukdo sportininkams kvėpuoti, o mechanikams fiksuoti kokios pagalbos reikia mašinai. Kadangi lenktynių metų remonto darbams laiko visuomet katastrofiškai trūksta, galimybę nuplauti „kovinį“ automobilį  prieš serviso zoną sunkoka pervertinti.
Lietuvos ralio čempionate šią problemą sprendė kas kaip išmano, tačiau galimybė visiems norintiems pasinaudoti improvizuotos plovyklos, įrengtos prie pat lenktynių miestelio tiesiog miesto gatvėje, paslaugomis iki šio buvo siūloma tik „Žemaitijos ralio“ metu. Visose kitose pirmenybių etapuose mechanikai melsdavo Dievų, kad varžybų išvakarėse trasos pradžiūtų ir jiems nereikėtų murdytis purve. Nors nesant puvo, ten būna gerokai perdėtai pakankamas dulkių ir smėlio sluoksnis.

Teisybė yra tokia: ralis yra žiauriai „purvinas“ sportas. Pakanka įveikti vieną keliolikos kilometrų ilgio po lietaus patežusį greičio ruožą ir automobilio kėbulas pasidengia tokiu luobu nešvarumų, kad tai akivaizdžiai peržengia estetinio vaizdo problemos ribas. Purvas trukdo sportininkams kvėpuoti, o mechanikams fiksuoti kokios pagalbos reikia mašinai. Kadangi lenktynių metų remonto darbams laiko visuomet katastrofiškai trūksta, galimybę nuplauti „kovinį“ automobilį  prieš serviso zoną sunkoka pervertinti.
Lietuvos ralio čempionate šią problemą sprendė kas kaip išmano, tačiau galimybė visiems norintiems pasinaudoti improvizuotos plovyklos, įrengtos prie pat lenktynių miestelio tiesiog miesto gatvėje, paslaugomis iki šio buvo siūloma tik „Žemaitijos ralio“ metu. Visose kitose pirmenybių etapuose mechanikai melsdavo Dievų, kad varžybų išvakarėse trasos pradžiūtų ir jiems nereikėtų murdytis purve. Nors nesant puvo, ten būna gerokai perdėtai pakankamas dulkių ir smėlio sluoksnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3 (1)


Apie  šiuos dalykus diskutavę N40 vyrų auto-klubo nariai ralio „Žemaitija 2015“ išvakarėse užsimojo padėtį pakeisti radikaliai ir sukonstruoti universalią mobilią plovyklą, kurią būtų galima per valandą įrengti bet kurioje vietoje, nors ir Vilniaus cente, tarkim priešais Vyriausybės rūmus.
„Pirminė idėja buvo nedidelė plovykla, įrengta ant didesnės priekabos ar tiesiai ant autovežio. Tačiau dėliojant „pliusus“ ir „minusus“ supratom, kad pastarųjų yra gerokai daugiau – toks daiktas nepakankamai funkcionalus ir patogus. Tada porą dienų pasėdėjom prie brėžinių ir dar keturioms dienoms užsidarėm dirbtuvėse. Galutinis rezultatas toks, kad mes patys juokaudami jį vadinam ne „plovykla“, o daugiafunkciniu įrenginiu-SPA automobiliams“. Šią konstrukciją iš tiesų galima naudoti ir kaip starto-finišo pakylą, ir kaip dirbtinį trampliną, ir kaip komentatorių bokštelį ir kaip sceną bet kokiame renginyje, nebūtinai susijusiame su auto sportu“, – pasakojo vienas iš projekto architektų ir įgyvendintojų, N40 vyrų auto-klubo narys, TPVA centro direktorius Vytautas Inčius.
Priklausomai nuo poreikių iš atskirų modulių surenkama konstrukcija gali būti skirtingų dydžių (maksimalus „darbinės“ aikštelės plotas 48 kv. metrai – beveik kaip kuklaus dviejų kambarių buto). Aukštis taip pat varijuoja nuo 40 centimetrų iki 2 metrų. Ant mobilios plovyklos gali drąsiai važiuoti kad ir 6 tonų masės automobilis. Pati konstrukcija sveria beveik pusantros tonos.

REKLAMA

4 (1)


Dar viena svarbi detalė – mobilioji plovykla turi specialų vandens surinkimo „sijoną“, todėl nuo plaunamų automobilių nubėgę nešvarumai nepatenka į aplinką. Po lenktynių iš konstrukcijos apačioje esančio rezervuaro nuotėkos susiurbiamos į transportavimui skirtas talpas ir nugabenamos į utilizavimo vietas. Vanduo purškiamas, o vėliau surenkamas, naudojant profesionalų didelio našumo siurblį, kurį N40 vyrų auto-klubui maloniai suteikia bendrovė „Cramo“.
„Sprendžiant iš to, ką kalbėjo ralio „Žemaitija 2015“ šiuo mūsų kūriniu pasinaudoję sportininkai, iš esmės viskas pavyko tikrai neprastai. Mobilios plovyklos savo renginiuose pageidauja ne tik ralio žmonės, bet ir motokroso varžybų organizatoriai. Tikiuosi būsim naudingi ne tik auto sporto bendruomenei, bet ir bet kokio tipo renginiams“, – dėstė V. Inčius.

GALERIJA


Renaldas Gabartas /
N40 vyrų auto-klubas

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų