REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šį savaitgalį, šeštadienį ir sekmadienį Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato konvojus pirmą kartą persikėlė už jūros. Tiksliau – už Suomijos įlankos nuo Baltijos šalių, į Suomiją, kur pirmą kartą visi dalyviai varžysis „Botniaring“ trasoje. Jos nėra važiavęs nei vienas čempionato dalyvis, tad bent jau lietuvių sportininkai pastarosiomis savaitėmis tiesiog gyveno „Simuliatorių akademijose“, kur mokėsi šią trasą virtualiai. Tik ne „DHL Racing“ ekipos veidas Ramūnas Čapkauskas. Jis atsisakė mokytis trasą iš anksto ir laikėsi senosios mokyklos tradicijų. Ją mokysis tik realybėj.
„Žinau, kad didžioji dalis varžovų trasą mokėsi virtualiai, tačiau aš sau neleidau to daryti. Žinau, kad dabartinės technologijos pažengė labai toli, trasos skenuotos lazeriais ir stipriai palengvina gyvenimą lenktynininkams, tačiau aš lenktyniauju dar nuo tų laikų, kai apie tokių dalykų egzistavimą nė nesvajojome. Tad noriu išlaikyti savo patirtį ir adaptuotis prie trasos gyvai. Kai ją pamatysiu, pravažiuosiu, tada pats išsiaiškinsiu kur yra geriausios trajektorijos“, - aiškino Ramūnas Čapkauskas.

Šį savaitgalį, šeštadienį ir sekmadienį Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato konvojus pirmą kartą persikėlė už jūros. Tiksliau – už Suomijos įlankos nuo Baltijos šalių, į Suomiją, kur pirmą kartą visi dalyviai varžysis „Botniaring“ trasoje. Jos nėra važiavęs nei vienas čempionato dalyvis, tad bent jau lietuvių sportininkai pastarosiomis savaitėmis tiesiog gyveno „Simuliatorių akademijose“, kur mokėsi šią trasą virtualiai. Tik ne „DHL Racing“ ekipos veidas Ramūnas Čapkauskas. Jis atsisakė mokytis trasą iš anksto ir laikėsi senosios mokyklos tradicijų. Ją mokysis tik realybėj.
„Žinau, kad didžioji dalis varžovų trasą mokėsi virtualiai, tačiau aš sau neleidau to daryti. Žinau, kad dabartinės technologijos pažengė labai toli, trasos skenuotos lazeriais ir stipriai palengvina gyvenimą lenktynininkams, tačiau aš lenktyniauju dar nuo tų laikų, kai apie tokių dalykų egzistavimą nė nesvajojome. Tad noriu išlaikyti savo patirtį ir adaptuotis prie trasos gyvai. Kai ją pamatysiu, pravažiuosiu, tada pats išsiaiškinsiu kur yra geriausios trajektorijos“, - aiškino Ramūnas Čapkauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seat Leon Cupra TCR


Išskirtinė trasa viduryje niekur
Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių ir kėbulinių automobilių sprinto lenktynių čempionato antrasis etapas, vyksiantis šį šeštadienį ir sekmadienį, birželio 15-16 dienomis pirmą kartą vyks Suomijoje. Šalies pietvakariuose, vidury niekur, tarp miškų nutiestoje „Botniaring“ trasoje. Ši – ypatinga. Pati ilgiausia Suomijoje, ilgesnė ir už visas Baltijos šalyse esančias lenktynių trasas, net 4 km ilgio. Ir dar 14 metrų.
„Ilga trasa, kuri turi išties daug posūkių. Jei lygintume ją su Baltijos šalių trasomis, kuriomis esame įpratę važiuoti, tai ši trasa turi absoliučiai visą paketą posūkių įvairovės. Yra labai ilgų ir greitų posūkių, po kurių eina labai stiprūs stabdymai ir staigūs užsisukimai, patys vingiai pasvirę kampu. Tas yra labai puiku, nes trasa iš lenktynininko reikalauja labai didelių įgūdžių ir visapusiškumo. Greičiausi čia bus tie, kurie ją žino mintinai, tai yra suomiai, o mes bandysime kaip įmanoma greičiau prisitaikyti ir taip pat kovoti dėl aukščiausių pozicijų“, - aiškino Ramūnas Čapkauskas.
„DHL Racing“ lenktynininkas treniruočių metu jau spėjo apsukti kelis ratus ir tikina, kad trajektorijas jau prisitaikė. Vis tik mokymosi procesą apsunkino penktadienio treniruotes nuplovęs lietus. Šlapioje trasoje važiuoti sudėtingiau, tad iki gebėjimo idealiai laižyti trajektorijas sportininkams dar teks apsukti ne vieną ratą.

REKLAMA

Seat Leon Cupra TCR


Suomiškas unikalumas
O ir patys suomiai lenktynių vykdymą supranta kiek kitaip. Jie – labai ramūs žmonės. Ir lėti. Juk stereotipai neatsiranda iš niekur. Tad ir vietoje teisėjų, kurie turėtų itin greitai reaguoti į įvykius šie trasoje pastatė vieną nedidelį stulpelį su skirtingomis spalvomis mirksinčia lempute, kuri imituoja teisėjų mojuojamas vėliavas.
„To vieno mirksinčio stulpo mes nelabai suprantam. Jis yra tik vienoje vietoje, o mes žiūrime į kitus varžovus, ir jeigu jie lėtėja, pats stabdau, nes vis pagalvoju, ar kokios nors geltonos vėliavos, nepraleidau. Ta technologija mums nelabai patogi, trasoje trūksta informacijos“, - pridėjo Ramūno komandos draugas ilgų nuotolių lenktynėse Jurgis Adomavičius iš „Bunastos“, kurį, be šios keistenybės trasa sužavėjo. Ir ypač jos gamta. Ne aplink ją, bet ir pačioje trasoje, kurioje jis ant asfalto sutiko porą kiškių ir voveraitę.
Penktadienis dalyviams skirtas susipažinimui su visiškai nauja trasa. Šeštadienį vyks Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių čempionato antrojo etapo varžybos, kurios vyks net 6 valandas. „DHL Racing“ ekipą kartu su Ramūnu Čapkausku atstovaus ir jau minėtas Jurgis Adomavičius bei Audrius Stasiulevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Seat Leon Cupra TCR


Tikslas – dar viena pergalė
Tuo tarpu sekmadienį vyks Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato važiavimai, kur visi dalyviai po du kartus startuos trumpuose sprinto važiavimuose, kur jiems teks kovoti ne dėl išlikimo, o kaip įmanoma greičiau apsilenkti daugiau priešininkų ir užimti aukštesnę poziciją. Seno gero tipo tikros lenktynės.
Pirmą kartą šiose lenktynėse vedama oficiali TCR automobilių įskaita. Ramūnas Čapkauskas pirmame etape tiesiog dominavo. Tad turės gana didelį spaudimą išlaikyti savo, kaip greičiausiojo titulą ir visiškai naujoje, dar menkai pažįstamoje trasoje.
„Apie sekmadienio lenktynes dar negalvoju ir dėl jų nesijaudinu. Į jas važiuosime jau po ilgų nuotolių varžybų, tad kiekvienas iš mūsų „Botniaringe“ jau būsime važiavę po kelias valandas. Per tą laiką tikrai spėsime „atsišaudyti“ teisingas trajektorijas, tad tikiu, kad lenktynės bus labai įdomios. Jau pirmuose susipažinimo ratuose pamačiau ne vieną lenkimui tinkamą vietą. Tad stengsiuosi vėl būti priekyje“, - komentavo R. Čapkauskas.
Sekmadienio sprinto lenktynės taip pat startuos ir Ramūno kompanionas Jurgis Adomavičius savo juodąja gulbe – E46 serijos BMW M3.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų