REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos
Jeigu pažvelgtume į Europos naujų automobilių rinkos subtilybes - pamatytume, jog hečbekų ir krosoverių paklausa auga nežmonišku greičiu. Tačiau šis faktas matyti tik tuomet, jeigu žiūrėtume į visos Europos tendencijas. Jeigu pažvelgtume į Rytų Europos gyventojų automobilių pirkimo įpročius - pamatytume visiškai kitokias tendencijas. 
Šis regionas, kuriame gyvename ir mes, nėra abejingas nei hečbekams, nei krosoveriams, tačiau Rytų Europoje stabilų augimą demonstruoja dar keletas automobilių tipų, kurie nėra labai populiarūs Vakarų Europoje. Puikus pavyzdys yra C segmento ( kompaktinės klasės ) sedanai. Tokie automobiliai kaip „Opel Astra“ sedanas, neseniai debiutavęs „Fiat Tipo“, „Toyota Corolla“, „Volkswagen Jetta“ mūsų regione yra labai populiarūs, todėl nenuostabu, jog didieji automobilių gamintojai tik šiam regionui sukuria išskirtinius modelius. Vienas iš jų - „Renault Megane GrandCoupe“, kurio pristatymas įvyko ne saulėtoje Prancūzijoje, bet kaimynėje Lenkijoje, kurioje kiekvienais metais parduodamas milžiniškas kiekis C segmento sedanų. Būtent ši šalis turėtų tapti pagrindine naujojo „Renault Megane GrandCoupe“ rinka, tačiau prancūziškų automobilių gamintoja neslepia ambicingų tikslų ir Baltijos šalyse. Pavyzdžiui, mūsų šalyje „Renault“ tikisi patekti į C segmento trejetuką ir nusileisti tik dviem pagrindiniams konkurentams - „Toyota Corolla“ ir „Volkswagen Jetta“, kuriuos įveikti mūsų šalyje nebus labai lengva, nes tiek „Toyota“, tiek „Volkswagen“ prekiniai ženklai turi suformuotą labai tvirtą įvaizdį, ir nesvarbu, jog jis šiais laikais neatitinka realybės.
Daugiau nei įprasta adaptacija
Kompaktinės klasės automobilius šiais laikais būtų galima suskirstyti į tris kėbulo tipus : hečbekus, universalus ir sedanus. Jeigu pirmieji du kėbulo tipai yra paklausūs visoje Europoje, tai sedanai turi žymiai siauresnį pirkėjų ratą. Galbūt dėl šios, o galbūt ir dėl kitos priežasties, tačiau šio segmento populiariausieji : „Toyota Corolla“ ir „Volkswagen Jetta“ nėra gaminami šių kompanijų gimtinėse. Pavyzdžiui, „Toyota Corolla“ sedanas į Lietuvą ir kitas Europos Sąjungos šalis atvyksta iš Turkijoje esančios gamyklos, o „Volkswagen Jetta“ parplaukia iš tolimosios Meksikos. Ne išimtis yra ir naujasis „Renault Megane Grand Coupe“, kuris bus gaminamas ne toje pačioje gamykloje kaip ir „Renault Megane“ hečbekas, kuris gimsta Prancūzijoje esančioje „Renault“ gamykloje. „Renault Megane GrandCoupe“ bus gaminama atnaujintoje kompanijos gamykloje Turkijoje į kurią gamintojas investavo keletą milijonų eurų vien tam, jog galėtų pasiruošti „Megane GrandCoupe“ gamybai ir apmokyti darbuotojus su kruopštesne darbo specifika.
Anksčiau, automobiliai, kurie būdavo gaminami ne gamintojo gimtinėje, pasižymėdavo keliais trūkumais. Pavyzdžiui, prastesne surinkimo kokybe, prastesnės kokybės komponentais, kurie iš rikiuotės išeidavo žymiai ankščiau. Dabar, kai didieji automobilių koncernai į darbuotojų paruošimą ir gamyklų modernizaciją investuoja milžiniškas sumas, abejoti Meksikoje ar Turkijoje surenkamų automobilių kokybe nevertėtų. Pristatymo metu tai ne vieną kartą pabrėžė ir „Renault“ atstovai, kurie „Megane GrandCoupe“ gamybos vietą pasirinko Turkiją.
Ar „Renault“ sprendimas pasirinkti Turkiją buvo geras, sužinosime ateityje, tačiau žvelgiant iš vartotojo pusės, „Renault Megane GrandCoupe“ turės ilgesnį bazinės įrangos sąrašą negu Ispanijoje gaminami „Renault Megane“ hečbekas ir universalas. Ir už tai reikėtų dėkoti mažesniems gamybos kaštams.

Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos
Jeigu pažvelgtume į Europos naujų automobilių rinkos subtilybes - pamatytume, jog hečbekų ir krosoverių paklausa auga nežmonišku greičiu. Tačiau šis faktas matyti tik tuomet, jeigu žiūrėtume į visos Europos tendencijas. Jeigu pažvelgtume į Rytų Europos gyventojų automobilių pirkimo įpročius - pamatytume visiškai kitokias tendencijas. 
Šis regionas, kuriame gyvename ir mes, nėra abejingas nei hečbekams, nei krosoveriams, tačiau Rytų Europoje stabilų augimą demonstruoja dar keletas automobilių tipų, kurie nėra labai populiarūs Vakarų Europoje. Puikus pavyzdys yra C segmento ( kompaktinės klasės ) sedanai. Tokie automobiliai kaip „Opel Astra“ sedanas, neseniai debiutavęs „Fiat Tipo“, „Toyota Corolla“, „Volkswagen Jetta“ mūsų regione yra labai populiarūs, todėl nenuostabu, jog didieji automobilių gamintojai tik šiam regionui sukuria išskirtinius modelius. Vienas iš jų - „Renault Megane GrandCoupe“, kurio pristatymas įvyko ne saulėtoje Prancūzijoje, bet kaimynėje Lenkijoje, kurioje kiekvienais metais parduodamas milžiniškas kiekis C segmento sedanų. Būtent ši šalis turėtų tapti pagrindine naujojo „Renault Megane GrandCoupe“ rinka, tačiau prancūziškų automobilių gamintoja neslepia ambicingų tikslų ir Baltijos šalyse. Pavyzdžiui, mūsų šalyje „Renault“ tikisi patekti į C segmento trejetuką ir nusileisti tik dviem pagrindiniams konkurentams - „Toyota Corolla“ ir „Volkswagen Jetta“, kuriuos įveikti mūsų šalyje nebus labai lengva, nes tiek „Toyota“, tiek „Volkswagen“ prekiniai ženklai turi suformuotą labai tvirtą įvaizdį, ir nesvarbu, jog jis šiais laikais neatitinka realybės.
Daugiau nei įprasta adaptacija
Kompaktinės klasės automobilius šiais laikais būtų galima suskirstyti į tris kėbulo tipus : hečbekus, universalus ir sedanus. Jeigu pirmieji du kėbulo tipai yra paklausūs visoje Europoje, tai sedanai turi žymiai siauresnį pirkėjų ratą. Galbūt dėl šios, o galbūt ir dėl kitos priežasties, tačiau šio segmento populiariausieji : „Toyota Corolla“ ir „Volkswagen Jetta“ nėra gaminami šių kompanijų gimtinėse. Pavyzdžiui, „Toyota Corolla“ sedanas į Lietuvą ir kitas Europos Sąjungos šalis atvyksta iš Turkijoje esančios gamyklos, o „Volkswagen Jetta“ parplaukia iš tolimosios Meksikos. Ne išimtis yra ir naujasis „Renault Megane Grand Coupe“, kuris bus gaminamas ne toje pačioje gamykloje kaip ir „Renault Megane“ hečbekas, kuris gimsta Prancūzijoje esančioje „Renault“ gamykloje. „Renault Megane GrandCoupe“ bus gaminama atnaujintoje kompanijos gamykloje Turkijoje į kurią gamintojas investavo keletą milijonų eurų vien tam, jog galėtų pasiruošti „Megane GrandCoupe“ gamybai ir apmokyti darbuotojus su kruopštesne darbo specifika.
Anksčiau, automobiliai, kurie būdavo gaminami ne gamintojo gimtinėje, pasižymėdavo keliais trūkumais. Pavyzdžiui, prastesne surinkimo kokybe, prastesnės kokybės komponentais, kurie iš rikiuotės išeidavo žymiai ankščiau. Dabar, kai didieji automobilių koncernai į darbuotojų paruošimą ir gamyklų modernizaciją investuoja milžiniškas sumas, abejoti Meksikoje ar Turkijoje surenkamų automobilių kokybe nevertėtų. Pristatymo metu tai ne vieną kartą pabrėžė ir „Renault“ atstovai, kurie „Megane GrandCoupe“ gamybos vietą pasirinko Turkiją.
Ar „Renault“ sprendimas pasirinkti Turkiją buvo geras, sužinosime ateityje, tačiau žvelgiant iš vartotojo pusės, „Renault Megane GrandCoupe“ turės ilgesnį bazinės įrangos sąrašą negu Ispanijoje gaminami „Renault Megane“ hečbekas ir universalas. Ir už tai reikėtų dėkoti mažesniems gamybos kaštams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault Megane Grand Coupe (20)


Naujasis „Renault“ šeimos narys buvo sukurtas ant tos pačios modulinės platformos kaip ir Paryžiaus automobilių parodoje debiutavęs septynvietis „Renault Koleos“ visureigis ar „Renault Kadjar“ ar „Renault Talisman“. Kadangi naujoji platforma yra standesnė ir lengvesnė, visi nauji „Renault“ modeliai pasižymi aukštesniu saugumo lygiu, mažesnėmis kėbulo vibracijomis.
„Renault“ inžinieriai kurdami naująjį modelį, galėjo pasielgti tipiškai. Į dirbtuves atsivežti „Renault Megane“ hečbeką, prilipdyti galinę dalį ir didžiuotis pasiektu rezultatu. Tačiau prancūzų markės darbuotojai nusprendė pasielgti kitaip ir atlikti ne vieną rimtą pakeitimą, kuris vėliau turėjo įtakos automobilio valdymo savybėms, interjero erdvei ir važiavimo kokybei.

REKLAMA

Renault Megane Grand Coupe (13)


Skirtumų tarp „Renault Megane“ hečbeko ir „Renault Megane GrandCoupe“ yra ne vienas ir ne du. Pavyzdžiui, sedanas turi naujo dizaino galinę ašį, priekinėje pakaboje buvo sumontuoti storesni sailenblokai, kurie padeda sugerti pakabos judesius, atsirandančius važiuojant nelygiu kelio paviršiumi, o tokių kelių Rytų Europoje tikrai netrūksta. „Renault“ taip pat pakeitė pakabos nustatymus, kurie, teoriškai, turėjo padėti paversti „Megane GrandCoupe“ komfortiškesniu automobiliu.
Automobilio ratų bazė yra identiška „Renault Megane“ universalui - 2711 mm. Palyginus su hečbeku, ji yra 42 milimetrais ilgesnė. Tačiau iš visų trijų „Megane“ šeimos modelių, būtent sedanas yra ilgiausias - 4632 mm arba šešiais milimetrais daugiau už universalą ir net 273 mm daugiau už hečbeką.

REKLAMA
REKLAMA

Renault Megane Grand Coupe (14)


Ilgesnė ratų bazė, ilgesnis automobilio kėbulo ilgis, didesnis bagažinės tūris. „Renault Megane GrandCoupe“ pasižymi 550 litrų dydžio bagažine. Tai yra geresnis rodiklis ne tik už hečbeką, bet ir universalą, kuris siūlo 521 litro dydžio bagažinę.
Ar visi šie pakeitimai padėjo kardinaliai pakeisti mums jau pažįstamą automobilį? Sėdame už vairo ir pabandome išsiaiškinti.

Renault Megane Grand Coupe (21)


Skirtingos modifikacijos, skirtingi įspūdžiai 
Automobilio pristatymo metu galėjome išbandyti dvi skirtingas „Renault Megane GrandCoupe“ modifikacijas. Pirmoji - pigesnė, vidutinės komplektacijos, 1,5 litro, 110 arklio galių išvystantį dyzelinį motorą turinti modifikacija, antroji - gausiai sukomplektuota, 1,6 litro, 130 arklio galių išvystantį dyzelinį jėgos agregatą turinti versija.
Iš pradžių sėdome už baltos spalvos modelio, kuris turėjo pajėgesnį, 130 arklio galių ir 320 Nm turintį dyzelinį motorą, suporuotą su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Keistas ir neįprastas sprendimas, tačiau „Renault“ nusprendė ši motorą privaloma komplektuoti tik šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Ieškantys automatinės pavarų dėžės opcijos, turės pasirinkti silpnesnę, 110 arklio galių ir 250 Nm ( 260 Nm su mechanine dėže ) išvystančią modifikaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault Megane Grand Coupe (12)


Lietuvos ir aplinkinių šalių rinkoms skirti modeliai bus komplektuojami su penkiais skirtingais motorais. Baziniai ir patys pigiausi modeliai gaus 1,6 litro atmosferinį, 115 arklio jėgų išvystantį motorą. Vienu laipteliu aukščiau bus 1,2 litro, 96 arklio galias išvystantis benzininis agregatas. Pasak „Renault“ kompanijos atstovų, šie varikliai bus populiarūs tokiose šalyse kaip Turkija arba Rusija. Šalyse, kuriose paprastos konstrukcijos ir pigiai eksploatuojami agregatai yra mylimi ir vertinami.
Dyzelinių variklių garbę gins 1,5 ir 1,6 litro „dCi“ motorai, kurie priklausomai nuo modifikacijos, išvystys 90, 110 arba 130 arklio galių.























































































Renault Mégane GranCoupé techninės charakteristikos
Variklis 1.6 SCE 1.2 TCe 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi
Darbinis tūris [cm 3 ] 1598 1198 1461 1461 1598
Cilindrai 4 4 4 4 4
Variklio galia [Ag / aps.min] 96/5500 130/5000 90/4000 110/4000 130/4000
Sukimo momentas [Nm / aps.min] 156/4000 205/2000 220/1750 260 / 1750 320/1750
Transmisija 5 bėgių mech. 7 bėgių auto. 6 bėgių mech. 6 mech. arba 6 auto 6 bėgių mech.
Maks.greitis [km / val.] 190 200 176 190 (190) 201
Akceleracija 0-100 km / val. [s] 11.8 10.9 13.7 11.6 (12.5) 10.5
Vid. sąnaudos [l / 100 km] 6.3 5.4 3.4 3.4 (3.5) 3.6
Svoris [Kg] 1247 1315 1320 1320 (1320) 1401

REKLAMA


Renault Megane Grand Coupe (22)


Nuvažiavus pirmuosius 100 kilometrų, pradėjau atsakinėti sau į klausimą - „Ar jis kuo nors skiriasi nuo hečbeko, kuris visose „Renault“ atstovybėse parduodamas ne pirmą mėnesį?“ Surinkimo kokybė, interjero medžiagos niekuo nesiskiria nuo kompaktiškesnio giminaičio ir tai reiškia, jog šiems dviems punktams galima rašyti aukštą pažymį.
Pagrindiniai skirtumai, kurie išryškėjo automobilio bandymo metu - geresnė garso izoliacija ir geriau kelio nelygumus sugerianti pakaba. Net ir važiuojant pakankamai didžiuliu greičiu, triukšmas automobilio interjere yra minimalus. Tuo tarpu prancūziško sedano pakaba veikia... prancūziškai. Nereikėtų tikėtis aukščiausio lygio komforto, tačiau jeigu lygintume „Megane GrandCoupe“ su konkurentais, kelio nelygumus bandytas modelis sugerdavo žymiai geriau negu „Toyota Corolla“ ar „Volkswagen Jetta“.

REKLAMA

Renault Megane Grand Coupe (2)


130 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą išvystančiam motorui priekaištų nėra. Kaip ir bet kuris kitas „Euro 6“ reikalavimus atitinkantis dyzelis, į bandytą modelį sumontuotas agregatas jaučiasi užslopintas ir prislėgtas iki tol, kai į pagalbą įsijungia turbina ir pro plačius vartus pradeda bėgti 320 Nm sukimo momentas.
Kadangi dyzelinį variklį žmonės renkasi dėl to, kad nori sutaupyti pinigų ir ieško ekonomijos, 1,6 litro motoras šioje srityje atrodo puikiai. Net ir nebūdami atsargūs, vidutinių kuro sąnaudų vidurkis svyravo tarp 5,9 - 6,8 litro dyzelino. Atsižvelgiant į tai, jog važiavome neekonomiškai, tai yra labai geras rezultatas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault Megane Grand Coupe (15)


Antrasis bandymų triušis - silpnesnį, laiko patikrintą, 1,5 litro dyzelinį motorą turintis modelis su kuriuo turėjome užbaigti savo pažintį su nauju „Renault“ kompanijos kūriniu. Sėdame į jau pažįstamą interjerą, užvedame variklį ir pajudame link Varšuvos, kuri navigacijos teigimu, yra nutolusi maždaug 160 kilometrų.
Automobilių gamintojai norėdami išryškinti naujų modelių privalumus, sudaro specialius maršrutus, kuriais atsiskleidžia tam tikros automobilių savybės. Jeigu „Renault“ pristatytų naujos kartos „Megane RS“ ( kompanijos atstovai pažadėjo, jog tai bus vienas iš tų modelių, kurio laukti verta), net neabejojame, jog šio modelio pristatymas vyktų ten, kur kelio vingiai primena skanų itališką, suktą makaroną. Tuo tarpu „Megane GrandCoupe“ stiprybės į paviršių išlenda pilką, niūrią dieną, važiuojant greitkeliu arba nelabai įdomiu užmiesčio keliu.

REKLAMA

Renault Megane Grand Coupe (5)


Antrasis bandytas modelis nuo savo brolio beveik niekuo nesiskiria. Tiesą sakant, suradau tik tris skirtumus. 1. Prastesnė garso įranga (taip yra dėl prastesnės komplektacijos). 2. Ne toks žvitrus ir eiklus variklis (už tai gaunate dar mažesnį apetitą degalams) 3. Prastesnė garso izoliacija, tiek priekyje, tiek gale. Tai yra skirtumai tarp dviejų tokių pačių, bet lyg ir truputėlį skirtingų modelių.
O jeigu lygintume su „Renault Megane“ hečbeku ir išraiškingą vardą turinčiu „Renault Megane GrandCoupe“? Pastarasis modelis taip pat turi tris išskirtines savybes, dėl kurių reikėtų rinktis ne hečbeką, bet sedaną. Tai - komfortas, labai vykęs eksterjero dizainas ir 66 litrais talpesnė bagažinė.
Įdomesnė alternatyva
Pažvelgus į C segmento automobilius, apima depresija. Blankūs, nuobodūs, jokių emocijų nekeliantys modeliai, bet kiekvieną kartą pradėjus taip galvoti, reikėtų prisiminti, jog C segmento sedanai dažniausiai tarnauja kaip darbiniai arkliai, kurie turi greitai, patogiai, saugiai ir ekonomiškai nuvežti iš taško A į tašką B.
Iki šiol, buvau vienas iš tų, kuris drąsiai visiems rekomenduotų „Volkswagen Jetta“ kaip idealų C segmento sedaną. Kodėl? Nepaisant savo blankumo, tai buvo puikus įrankis, kuris savo darbą atlikdavo gerai ir už tai reikalaudavo minimalių išlaidų. Pasirodžius, „Renault Megane GrandCoupe“, ačiū dievui, įmonės parkus, dažniausiai, pildančių automobilių segmente bus truputėlį šviesiau ir spalvingiau.

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų