REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aivaras Grigelevičius / 
Kai ateina metas pakalbėti apie galingus, greitus ir puikiai valdomus hečbekus, daugelį metų, vienas geriausių pasirinkimų buvo „Renault Megane RS“. Kiekvienas, bent truputėlį automobiliais besidomintis automanas, turėtų žinoti apie „Renault RS“ padalinio pasiekimus „žaliajame pragare“ ir kodėl beveik kiekvienas automobilių tema rašantis žurnalistas paminėjus „Renault Megane RS“ vardą užtyla ir pasako - „O tas tai yra žvėris!“
Faktų_lentelė
„Megane RS“ į sportiškų hečbekų įsiveržė dar 2004 metais, kai vienas didžiausių automobilių gamintojų Prancūzijoje pristatė pirmos kartos „Megane RS“. Ne visiems priimtinos išvaizdos „Megane RS“ sulaukė įvairių atsiliepimų. Vieni jį gyrė, kiti jį peikė, tačiau niekas net negalėjo pagalvoti koks nuostabus automobilis bus trečioji „Megane RS“ karta.
Nors trečios kartos modelis pirmą kartą buvo pristatytas 2009 metais, Ženevos automobilių parodoje, tačiau į viso pasaulio akiratį jis pakliuvo tik 2011 metais, kai „Renault RS“ padalinio pilotas-bandytojas, Laurentas Hurgonas,  vairuodamas visiškai standartinį „Renault Megane RS“ modelį, Niurburgringą įveikė per 8 minutes ir 7.97 s. Automobiliui, kuris kainavo kaip neblogai įrengtas „Volkswagen Passat“ ar „Opel Insignia“, tai buvo neįtikėtinai geras rezultatas.
Nuo 2011 iki 2014 metų „Renault“ gyveno pakankamai ramiai ir tikėjosi, jog neatsiras ne vieno drąsuolio galinčio pagerinti „Renault Megane RS“ priklausantį rekordą. Tačiau, 2014 metais į Niurburgringą atvažiavo „Volkswagen“ priklausančios markės „Seat“ specialistai su „Seat Leon Cupra“. Turėdami visiškai naują, technologiškai pažangesnį modelį, ispanai Niurburgringą sugebėjo įveikti per mažiau nei 8 minutes - 7 minutes ir 58.4 s. Šis ispanų pasirodymas ne tik įsiutino, bet ir privertė visus „Renault Sport“ padalinio inžinierius sukurti naują, ribotos laidos „Megane RS“ versiją, kuri sugebėtų susigrąžinti Niurburgringo karaliaus sostą.
2014 metų vasarą, prancūzai pristatė ne vieną, bet dvi naujas „Renault Megane RS“ versijas - „Megane RS 275 Trophy“ ir „Megane RS 275 Trophy-R“. Tiek vienas, tiek kitas buvo aprūpinti „Akrapovič“ išmetimo sistema, kurios dėka 2.0 litrų turbo-benzininio variklio galia padidėjo iki 275 arklio galių, sukimo momentas išliko nepakitęs - 360 Nm. Abi modelio versijos taip pat gavo didesnio skersmens stabdžių diskus, „Michelin Pilot Cup 2“ padangas, 19 colių ratlankius ir nuostabias „Recaro“ sėdynes. Tačiau „Trophy-R“ turi dar keletą išskirtinumų.
„Renault Sport “ specialistai sumontavo „Ohlins“ firmos amortizatorius, pašalino oro kondicionierių ( -7.4 kg ) , galines sėdynes( -20 kg ), įdėjo kūną apgaubiančias „Recaro“ sėdynes ( -22 kg ), pašalino nemažą dalį garso izoliacijos ( -21 kg ). Tokiu būdu pavyko bendrą mašinos svorį sumažinti 101 kilogramu, iki 1280 kilogramų.
Numetusi šiek tiek viršsvorio ir užsiauginusi raumenų, būtent ši versija sugebėjo susigrąžinti „žaliojo pragaro“ karaliaus sostą. Laurento Hurgono rankose „Megane RS 275 Trophy-R“ Niurburgringą įveikė per 7 minutes ir 54.36 s.

Aivaras Grigelevičius / 
Kai ateina metas pakalbėti apie galingus, greitus ir puikiai valdomus hečbekus, daugelį metų, vienas geriausių pasirinkimų buvo „Renault Megane RS“. Kiekvienas, bent truputėlį automobiliais besidomintis automanas, turėtų žinoti apie „Renault RS“ padalinio pasiekimus „žaliajame pragare“ ir kodėl beveik kiekvienas automobilių tema rašantis žurnalistas paminėjus „Renault Megane RS“ vardą užtyla ir pasako - „O tas tai yra žvėris!“
Faktų_lentelė
„Megane RS“ į sportiškų hečbekų įsiveržė dar 2004 metais, kai vienas didžiausių automobilių gamintojų Prancūzijoje pristatė pirmos kartos „Megane RS“. Ne visiems priimtinos išvaizdos „Megane RS“ sulaukė įvairių atsiliepimų. Vieni jį gyrė, kiti jį peikė, tačiau niekas net negalėjo pagalvoti koks nuostabus automobilis bus trečioji „Megane RS“ karta.
Nors trečios kartos modelis pirmą kartą buvo pristatytas 2009 metais, Ženevos automobilių parodoje, tačiau į viso pasaulio akiratį jis pakliuvo tik 2011 metais, kai „Renault RS“ padalinio pilotas-bandytojas, Laurentas Hurgonas,  vairuodamas visiškai standartinį „Renault Megane RS“ modelį, Niurburgringą įveikė per 8 minutes ir 7.97 s. Automobiliui, kuris kainavo kaip neblogai įrengtas „Volkswagen Passat“ ar „Opel Insignia“, tai buvo neįtikėtinai geras rezultatas.
Nuo 2011 iki 2014 metų „Renault“ gyveno pakankamai ramiai ir tikėjosi, jog neatsiras ne vieno drąsuolio galinčio pagerinti „Renault Megane RS“ priklausantį rekordą. Tačiau, 2014 metais į Niurburgringą atvažiavo „Volkswagen“ priklausančios markės „Seat“ specialistai su „Seat Leon Cupra“. Turėdami visiškai naują, technologiškai pažangesnį modelį, ispanai Niurburgringą sugebėjo įveikti per mažiau nei 8 minutes - 7 minutes ir 58.4 s. Šis ispanų pasirodymas ne tik įsiutino, bet ir privertė visus „Renault Sport“ padalinio inžinierius sukurti naują, ribotos laidos „Megane RS“ versiją, kuri sugebėtų susigrąžinti Niurburgringo karaliaus sostą.
2014 metų vasarą, prancūzai pristatė ne vieną, bet dvi naujas „Renault Megane RS“ versijas - „Megane RS 275 Trophy“ ir „Megane RS 275 Trophy-R“. Tiek vienas, tiek kitas buvo aprūpinti „Akrapovič“ išmetimo sistema, kurios dėka 2.0 litrų turbo-benzininio variklio galia padidėjo iki 275 arklio galių, sukimo momentas išliko nepakitęs - 360 Nm. Abi modelio versijos taip pat gavo didesnio skersmens stabdžių diskus, „Michelin Pilot Cup 2“ padangas, 19 colių ratlankius ir nuostabias „Recaro“ sėdynes. Tačiau „Trophy-R“ turi dar keletą išskirtinumų.
„Renault Sport “ specialistai sumontavo „Ohlins“ firmos amortizatorius, pašalino oro kondicionierių ( -7.4 kg ) , galines sėdynes( -20 kg ), įdėjo kūną apgaubiančias „Recaro“ sėdynes ( -22 kg ), pašalino nemažą dalį garso izoliacijos ( -21 kg ). Tokiu būdu pavyko bendrą mašinos svorį sumažinti 101 kilogramu, iki 1280 kilogramų.
Numetusi šiek tiek viršsvorio ir užsiauginusi raumenų, būtent ši versija sugebėjo susigrąžinti „žaliojo pragaro“ karaliaus sostą. Laurento Hurgono rankose „Megane RS 275 Trophy-R“ Niurburgringą įveikė per 7 minutes ir 54.36 s.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_5091


1 iš 500


Nors visus laurus susišlavė „Trophy-R“, tačiau ekstremaliems pokyčiams nepasidavusi „Megane RS 275 Trophy“ mažai kuo skiriasi nuo savo brolio. Perkant šį automobilį, galima užsakyti tokius pačius žaislus, kuriuos turi „Trophy-R“. Negalėsite tik panaikinti oro kondicionieriaus ir galinių sėdynių, tuo tarpu „Ohlins“ amortizatorius, „Akrapovič“ išmetimo sistemą ir kitus priedus „Renault“ leidžia užsisakyti. Tačiau yra viena problema - „Renault“ pagamino tik 500 šių ribotos laidos „Megane RS 275 Trophy“ modelių iš kurių vienas atsirado ir Lietuvoje.
Į Lietuvą atkeliavęs, vienintelis Baltijos šalyse esantis, modelis turėjo beveik visus įmanomus žaisliukus, kuriuos tik galima užsisakyti. Šis galvą nukirsti pasiruošęs hečbekas neturėjo tik vieno priedo - brangių „Ohlins“ firmos amortizatorių, kurie teoriškai turi trumpesnę eigą ir yra standesni už standartinius „KYB“ firmos komponentus.

REKLAMA

IMG_5064


Tačiau po kapotu slypi visiškai toks pats - 4 cilindrų, 2.0 litrų benzininis variklis su turbina ir išvystantis 275 arklio galias ir 360 Nm sukimo momentą. Tik su 6 bėgių mechanine pavarų dėže komplektuojamas automobilis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 6 sekundės ir pasiekti maksimalų 255 km/val. greitį.

Brutalus ir nedraugiškas


Tokie automobiliai kaip „Renault Megane RS“ ar „Volkswagen Golf GTI“ ar „Audi RS3“, privalo išlaikyti tik vieną testą - daugiau nei 130 kilometrų ilgio atkarpą, kuri driekiasi Vilniaus ir Panevėžio rajono keliais. Vingiuoti ir greiti kelio ruožai yra pati tinkamiausia vieta išbandyti tokius automobilius kaip „Renault Megane RS“. Praktiškumas, ergonomika, kuro sąnaudas - velniop visa tai.
Tad pradėkime ne nuo pradžių, o nuo vidurio, kai išmetimo sistema, variklis, stabdžių diskai ir padangos yra pasiekusios darbinę temperatūrą. Pereikime prie to momento, kai kiekvienas automobilio vairo pasukimas, kiekvienas akceleratoriaus paspaudimas sukelia tokią šypsena ir pradeda gaminti tiek adrenalino, jog net kartais sunku patikėti.

REKLAMA
REKLAMA

IMG_5080


Didžiausią nuostabą palieka ne „Akrapovič“ meistrų sukurta išmetimo sistema ar pajėgus variklis, tačiau automobilio stabilumas. Nesvarbu kokiu greičiu važiuojate, automobilis ant kelio „stovi“ kaip įkaltas.„Megane RS“ net neturi priekiniais ratais varomų automobilių problemos - nepakankamo pasukamo. Kaip taip įmanoma? Užtenka pasižiūrėti kas dedasi priekinėje pakaboje.
Jeigu pirktumėte pigesnę ir silpnesnę versiją - „265 Trophy“, riboto praslydimo diferencialą reikėtų įsigyti už papildomą sumą. Tuo tarpu visuose „275 Trophy“ modeliuose riboto praslydimo diferencialas būna standartinėje įrangoje. Tačiau suvaldyti priekinius ratus padeda ne tik riboto praslydimo diferencialas, bet ir išmani „Renault Sport“ inžinierių sukurta „Perfohub“ vardu pavadinta priekinė pakaba. Jos konstrukcija yra pakankamai įdomi ir netradicinė.
Iš pirmo žvilgsnio - tai dar viena „McPherson“ tipo priekinė pakaba, tačiau jos konstrukcija ir išdėstymas yra labai panašus į „Ford“ automobiliuose naudojamą „RevoKnuckle“, kuri stengiasi panaikinti priekinių ratų nepasukamumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_5068


„Perfohub“ pakaboje nenaudojama įprastinė „McPherson“ statramsčio sistema. Vietoj įprastinio vientisos konstrukcijos pakabos lanksto, „Perfohub“ turi du atskirus : vienas fiksuotas prie statramsčio, o kitas sukiojasi pagal automobilio važiavimo kryptį. Dauguma priekinės pakabos komponentų yra pagaminti iš aliuminio ir yra 3 kartus standesni už standartinio modelio komponentus, o tai reiškia, jog priekinė pakaba gali atlaikyti žymiai didesnius krūvius.
Norint iš automobilio išspausti viską, reikės su juo praleisti šiek tiek daugiau laiko ir prie jo priprasti. Nors automobilio valdymas suteikia pasitikėjimo savimi, tačiau priekinė dalis turi tokį didžiulį sukibimą su keliu, jog vargu ar kada nors suprasite, jog prarandate kontrolę. Vis dėlto, per prievartą kiekvienas automobilis gali pradėti slysti. Užtenka šlapios dangos ir grubaus vairavimo stiliaus, kuris mėgsta „valgyti“ priekinių padangų protektorių.
Kadangi gyvename ne kažkokiame svajonių, o realiame pasaulyje. „Renault Megane RS“ turi ir keletą trūkumų. Nepriekaištingas automobilio elgesys posūkiuose ir puiki kėbulo kontrolė pareikalavo atsisakyti komfortiškos ar bent jau daugeliui priimtino komforto lygio. Kiekvienas nelygumas, kiekviena asfalto provėža, kiekviena duobė randa būdų kaip tai pranešti Jūsų nugarai. Standžios pakabos darbas labiausiai išryškėja mieste, kur vyrauja ne pačios geriausios būklės keliai. Tuo tarpu užmiestyje ar net ilgesnėje kelionėje greitkelyje - „Megane RS“ nėra jau toks varginantis kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

REKLAMA

IMG_5076


Brangesnis už konkurentus


Įprastai, tokių automobilių kainos prasideda nuo maždaug 28 - 29 tūkst. eurų. Tačiau ribotos laidos „Renault Megane RS 275 Trophy“ yra 3-4 tūkst. eurų brangesnis už bazinę „Megane RS 265 Trophy“ versiją. Tai yra didžiuliai pinigai, tačiau žinant, jog tai ribotos laidos modelis, ir, jog šio modelio kaina per artimiausius metus tik kils aukštyn, galima sakyti, jog tai yra savotiška investicija.
„Megane RS“ konkurentų turi ne vieną, bet keletą. Pagrindiniai : „Opel Astra OPC“, „Seat Leon Cupra“ ir „Ford Focus ST“. Visi trys automobiliai turi 2.0 litrų, 4 cilindrų, turbo-benzininius variklius, kurie išvysto 250 - 280 arklio galių.

REKLAMA

IMG_00


Silpniausias šioje kompanijoje yra „Ford Focus ST“, tačiau galios trūkumą turėtų kompensuoti „Ford“ automobiliams būdingos puikios valdymo savybės. Teoriškai, norint mūsų šalyje įsigyti „Focus ST“, reikės pasitikėti vadybininkų atsiliepimais, nes Lietuvoje jį galima nusipirkti tik pagal užsakymą.
„Opel Astra OPC“ - vienas galingiausių, bet ir tuo pačiu - sunkiausių Hot Hatch'ų rinkoje. Nepaisant viršsvorio, iki 100 km/val. „Astra OPC“ įsibėgės per 6 sekundes ir pasieks 250 km/val. greitį. Teoriškai, šis automobilis yra komfortiškesnė „Megane RS“ versija su kokybiškesniu interjeru, geresnėmis apdailos medžiagomis ir užpakaliui dėkingesniu pakabos darbu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

66


„Seat Leon Cupra“ - turbūt vienas įdomiausių modelių, kuris pasirodė praėjusiais metais. Vakarų Europoje šį automobilį išbandė žurnalistai šiam modeliui negaili liaupsių, tačiau ar jis yra geresnis už „Megane RS“? Palauksime, kol šį modelį galėsime išbandyti Lietuvoje.
„Honda Civic Type R“ - apie šį automobilį girdime įvairiausias kalbas jau ne vienerius metus. „Honda“ atstovai taip pat žada, jog tai bus vienas geriausių sportiškų hečbekų pasaulyje. Net neabėjojame, jog „Civic Type R“ sugebės įveikti jau penkis metus gaminamą „Renault Megane RS“.

REKLAMA

IMG_5065


Emocijos - svarbiausia, visa kita - ne


Žmogui kuris sugalvojo Hot Hatch'ų receptą, reikėtų įteikti medalį ir Nobelio premiją. Juk tai bene idealiausias kasdieninėms reikmėms skirtas automobilis. Jis išvaizdus, praktiškas, palyginus su „Porsche 911“ ar „BMW M6“ - ekonomiškas, greitas ir puikiai valdomas. Ko daugiau galima norėti iš kasdieninio automobilio?
Tačiau per pastaruosius keletą metų, automobilių gamintojai didesnį dėmesį skirdavo ne aštriems pojūčiams, bet komfortui, garso izoliacijai ir kitiems menkniekiams, kurie iš esmės gadina Hot Hatch'o receptą. Gamintojai per daug dėmesio skiria įvairiems kompromisams ir tai tikrai nėra komplimentas.

REKLAMA

IMG_5072


Pati išskirtiniausia „Renault Megane RS 275 Trophy“ savybė - grubumas. Būtent tuo jis mus ir žavi. „Renault Sport“ inžinieriai nusispjovė į įvairiausius prašymus ir raginimus sukurti komfortiškesnį, praktiškesnį ir kaimynų ausiai draugiškesnį automobilį. Vietoj to, kad inžinieriai atsižvelgtų į išpuikusių pirkėjų norus, jie Jums pasakys, jog ne automobilis turi taikytis prie Jūsų, o Jūs prie jo.
Nepatinka siaura bagažinės anga? Nepatinka, jog nėra papildomų galinių durelių? Nepatinka standi pakaba? Keliaukite į „Volkswagen“ saloną, nes ten stovi automobilis kuris Jums padės tapti dar viena pilka pelė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

UMG


Kiekvieną kartą, kai užvesite „Megane RS 275 Trophy“ variklį ir pradėsite jį vairuoti, visi trūkumai staiga tamps privalumu. Taip, tai kalba ne sveikas protas, bet emocijos, tačiau nuo kada automanai automobilius perka vadovaudamiesi sveiku protu?
„Renault Megane RS 275 Trophy“ yra puikus automobilių entuziastų atspindys. Šis netašytas prancūziškas hečbekas puikiai pademonstruoja, kodėl mes mylime automobilius. „Megane RS“ turi puikų emocinį užtaisą, kuris šiais laikais yra tikra retenybė. Tarp gausybės supanašėjusių veidų, labai smagu matyti bent keletą išskirtinių asmenybių, kurios stengiasi plaukti prieš srovę.
Nepaisant įvairiausių liaupsių, už poros metų pasirodysianti naujoji „Megane RS“ karta greičiausiai bus aprengta tramdomaisiais marškiniais, kurių reikalauja griežtėjantys Europos Sąjungos reikalavimai.
verdiktas3
MEGANE RS 275 Trophy

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų