
Ah, vidutinės klasės sedanas. Tai lyg Edmundas Kučinskas, kurio vardą žino kiekvienas praeivis, bet atsiradus progai, vargu ar nueitų į jo koncertą.
Sedanai, vidutinės klasės sedanai, yra labai panašioje situacijoje. Kadaise, daugelio geidžiamas kėbulo tipas dabar vis dažniau turi užleisti vietą aukštesniems padidinto pravažumo analogams. Aha, tiems, kurie atrodo kaip visureigiai, bet neturi su jais nieko bendro. Daugelio vairuotojų noras sėdėti aukščiau ir įsivaizdavimas, jog putlesnis kėbulas nemaloniame incidente suteiks geresnę apsaugą keleiviams, varo iš proto ne tik automobilių gamintojus, bet ir užkietėjusius aplinkosaugininkus, kurie konkretaus automobilio taršą nustato pagal jo dydį, o ne pagal kitus parametrus.
Nepaisant šios nesmagios tendencijos, kai kurie gamintojai lieka ištikimi seniesiems šlageriams, kurie nepaisant savo amžiaus vis dar sugeba maloniai nustebinti ir pradžiuginti. Šiame kukliame klube yra ir vienas didžiausių Europos automobilių gamintojų – „Renault“, kuris patyliukais į savo vienintelį vidutinės klasės atstovą „Talisman“ pradėjo montuoti visiškai naujutėlius variklius. Ir taip jau sutapo, jog mūsų bandytasis turi bene įdomiausią jėgainę.

DIZAINAS
2012 metais prasidėjęs „Renault“ automobilių dizaino renesansas vertas atskiros komplimentų dozės. Visapusiškai pasikeitę, į gerąją pusę, prancūziškos markės automobiliai, panašu, vėl atrado savo mojo, dėl kurio kadaise „Renault“ ir buvo įdomesni ratuočiai negu iki gyvo kaulo įgrisę Herren Deutschen.
„Renault Talisman“ puikiai demonstruoja bendrovės vyriausiojo dizainerio, Laurenso van den Ackerio, siekį tuos pačius dizaino elementus pritaikyti visiems bendrovės modeliams, tačiau neužlipant ant to paties grėblio kaip „Mercedes-Benz“ ar „Audi“, kuomet kiekvienas modelis atrodo bemaž identiškai. Skirtumai slypi tik pačio automobilio dydyje.
Iš Olandijos kilęs dizaineris kartu su savo komanda sukūrė vieną išraiškingiausių ir gražiausių šio dešimtmečio europietiškų sedanų. Didžiuliai, C formos priekiniai žibintai, nuožulnūs sparnai, masyvus variklio dangtis – ir tai tik priekinėje dalyje. Pažvelgus į galinę automobilio dalį – laukia dar vienas siurprizas. Supykusio transformerio akis primenantys žibintai, kurie neleis „Talismano“ supainioti su bet kuriuo kitu automobiliu. Ypatingai tamsiuoju paros metu.
Apskritai, automobilio profilis – elegantiškas, raumeningas ir netgi labai prancūziškas. Be to, dėvėdamas net ir mažesnio skersmens ratlankius „Talisman“ neatrodo kaip pigus kiniškas laikrodis.

Vertinimo kriterijus | Renault Talisman 225 TCe |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 9 balai |
Ilgis (mm) | 4849 |
Plotis (mm) | 1868 |
Aukštis (mm) | 1463 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2809 |
INTERJERAS
„Amžius daro savo“ – frazė, kurią norisi ištarti įsėdus į tam tikrus automobilius po kurio laiko. Tai ypatingai galioja „Ford Mondeo“, kuris, deja, nesugebėjo išlaikyti „laikui nepavaldaus dizaino“ testo, nes kadaise laikyti inovatyvūs sprendimai buvo tikra rakštis sėdimojoje, kai reikėjo pradėti naudotis tam tikrais prietaisais.
„Renault Talisman“ šioje situacijoje galėtume priskirti prie neutralumą sugebančios išlaikyti kompanijos. Jame matyti tam tikrų modernių automobilių potėpių: skaitmeninis prietaisų skydelis, didžiulis lietimui jautrus ekranas, masažuojančios, ventiliuojamos ir šildomos sėdynės (vairuotojo ir keleivio), šauniai skambanti „Bose“ garso sistema, šildomas vairas, visos reikalingiausios saugumo ir vairavimą palengvinančios sistemos, tačiau šalia jų pūpso keli, retokai sutinkami reiškiniai šios klasės automobiliuose.

Vienas iš jų – labai sveikintinas. Tai galimybė pakankamai žemai nuleisti vairuotojo sėdynę, kuri leidžia surasti itin patogią vairavimo poziciją. Kai kuriems individams bus neįprasta matyti šimtmetį naudojamą mygtukų „gumulėlį“ už vairo, kuriuo galite keisti radijo stotis, pagarsinti arba sumažinti garso sistemos triukšmą. Vis dėlto, bene silpniausia „Talisman“ vieta – nyki interjero stilistika, kuri neprilygsta eksterjero dizainui. Ir jeigu mėgstate ieškoti smulkmeniškų priekabių – tam tikrose vietose pigus plastikas, kuris analogiškame „Opel Insignia“ ar, gink dieve, „Volkswagen Passat“ nedaro gėdos, prancūziškame automobilyje prilygs skandalui.

Dviprasmiškas emocijas kelia ir multimedija. Jeigu nesate itin išrankus, vargu ar jai turėsite didesnių priekaištų, nes savo funkciją ji atlieka. Didžiausia problema, ko gero, atsiranda jeigu pirkdami „Talismaną“ užsisakote 8,7 colio lietimui jautrų ekraną. Tuomet iškart gausite ir mažą rūpestėlį, nes praktiškai visas automobilio funkcijas valdysite tik per jį.
Labiausiai erzina oro kondicionavimo sistemos parametrų keitimas, nes kiekvieną kartą reikia minkyti ne visuomet į komandas sureaguojantį ekraną, tad šią problemą galima apeiti dviem būdais: pasirinkti mažesnį multimedijos ekraną, kuriame yra atskiri valdikliai oro kondicionavimo sistemai arba palaukti, kol pasirodys atnaujintas modelis, kuris, bent jau mes taip tikimės, paveldės naujos kartos „Clio“ bei „Captur“ interjerą.

Vertinimo kriterijus | Renault Talisman 225 TCe |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 8 |
Ergonomika | 7 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 7 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 |
Bagažinės tūris (l) | 608-1022 |
DINAMIKA
„Renault Talisman“, kaip ir daugelis kitų šios markės modelių, siūlo itin europietiškai atrodančią variklių gamą, kurioje atrasite išskirtinai 4 cilindrų variklius.
Keletą metų „Talismanas“ buvo aprūpinamas 1,5 arba 1,6 litro darbinio tūrio benzininiais arba dyzeliniais agregatais, kol galiausiai juos pakeitė naujutėliai analogai. Nuo šiol dyzelinių širdelių kraityje atrasite 1,7 ir 2 litrų darbinio tūrio agregatus, o benzininių motorų gamoje – 1,3 ir 1,8 litro varikliai.
Mūsų bandytame modelyje sukosi 1,8 litro variklis, kuris pakeitė iki tol naudotą 1,6 litro motorą. Didesnio tūrio variklis, galima sakyti, yra patobulinta senesnio agregato versija. „M5P“ žymėjimą turinčio variklio cilindrų skersmuo identiškas – 79,7 mm, tad 0,2 tūrio padidėjimą nulėmė prailginta stūmoklio eiga nuo 81,1 iki 90,1 mm. Kaip bebūtų keista, tačiau „Renault“ inžinieriai tuo pačiu nusprendė sumažinti suspaudimo laipsnį nuo 9.5:1 iki 9.0:1. Šis sprendimas neįprastas, nes daugelis gamintojų elgiasi atvirkščiai – nuolatos kelia suspaudimo laipsnį.

Variklis geba išvystyti 225 arklio galias ir 300 Nm sukimo momentą, tad net nebandysime slėpti – tai yra tiesiog silpnesnė „Renault Megane R.S.“ ar „Alpine A110“ automobiliuose montuojamo variklio versija, tad turėdami užtektinai motyvacijos, atlikę keletą modifikacijų galėtumėte be didesnių problemų pasiekti 280 ar net 300 arklio galių pajėgumą. Tiek šis variklis gali atlaikyti, kaip ir dviejų sankabų pavarų dėžė, kuri (koks sutapimas) taip pat yra montuojama į anksčiau minėtus modelius. Skirtumai slypi tik smulkiose detalėse ir svarbiausių komponentų veikimą valdančiuose algoritmuose.
Kadangi gyvename pasaulyje, kuriame egzistuoja sunkiai pranokstama „DSG“ transmisija, „Getrag“ bendrovės montuojamas komponentas „Renault“ automobiliuose jam neprilygsta dviejuose scenarijuose: kai pavaras norisi perjungti pačiam (pavaros tuomet perjungiamos su minimaliu uždelsimu) ir kai nori pajudėti su automobiliu į priekį arba atgal. Vėlgi, pavarų dėžė truputėlį uždelsia, prieš stumtelėdama automobilį reikiama linkme.

Žymiai geresnį įspūdį paliks benzininis variklis. Kaip ir buvo galima tikėtis, jam netrūksta džiuginančios dinamikos, kuri, nors ir nepakeis išsipūtusių žandų formos, bet esant poreikiui leistų neatsilikti nuo vokiškų autobanų tempų.
Nemažai nuostabos sukėlė ir „Renault“ sprendimas viduje sėdinčius žmones izoliuoti nuo aplinkinio pasaulio. Viso to pasekmė – vos girdimas variklio skleidžiamas garsas. Žinoma, jį girdėsite smarkiau spaudžiant akceleratorių, bet važiuodami tolygiu, kad ir dideliu greičiu, norėdami jį išgirsti turėsite labai, labai gerai įsiklausyti. Žinoma, tai yra didžiulis pranašumas vairuojant prancūzišką sedaną. Jame jausitės kaip bažnyčioje. Apie tokią tylą „Opel Insignia“, „Peugeot 508“ ar „Škoda Superb“ gali tik pasvajoti.
Vertinimo kriterijus | Renault Talisman 225 TCe |
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 7,6 sekundės / 7,4 sekundės |
60 – 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,2 sekundės |
80 – 120 km/val. („Auto“ režimu) | 4,6 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,2 litro / 6,4 litro / 7,9 litro |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 550 kilometrų |
VALDYMAS
Užuominas apie sportiškumą laidantis benzininis variklis, net ir turėdamas magišką lazdelę, vargu ar galėtų kardinaliai pakeisti „Renault“ inžinierių sprendimą, kuriuo „Talismanui“ buvo suteiktas visiškai kitokio vidutinės klasės sedano vaidmuo negu norėtųsi sportiškumui priekaištus žarstančiam pilotui-bandytojui.
Prancūzijos gamintojos darbuotojai, atsižvelgdami į tikrąją šio modelio paskirtį – saugiai, užtikrintai ir komfortiškai nuriedėti iš taško A į tašką B, – į pagalbą nepasitelkė ypatingų inžinierių sprendimų, kurie „Talismaną“ paverstų 3 serijos BMW.
„S-Edition“ emblemą ant sparno dėvintis „Talismanas“ atkaklesniam vairuotojui galės pasiūlyti tik du priedus, kurie visapusiškai pakeičia automobilio elgesį kelyje – tai adaptyvūs amortizatoriai bei keturių vairuojamųjų ratų sistema.

Pradėkime nuo adaptyvių amortizatorių, kurie stebėtinai gerai sugeria kreivarankių kelininkų darbo broką ar sovietmetį menančius kelio ruožus. Apskritai – automobilio sugebėjimas sugerti grubius sujungimus ar eismo juostoje išmėtytus kanalizacijos dangčius skatina nupirkti pačią skaniausią bagetę ir su padėkos raštu išsiųsti ją į artimiausią „Renault“ būstinę.
Ar ši itin retai sutinkama savybė turi neigiamų padarinių? Iš dalies. Jeigu dievinate diskomfortą, jaučiatės taip, lyg norėtumėte, jog jums kažkas spardytų į nugarą, prireiks įjungti „Sport“ režimą, kuris juntamai pakeičia amortizatorių veikimo parametrus. Vis dėlto, net ir tada pajusite, jog tai kardinaliai nepakeičia „Talisman“ važiavimo savybių. Už standžiau veikiančių amortizatorių ar sunkesnio vairo bei jautriau į dešinės kojos judesius reaguojančio akceleratoriaus slypi truputėlį antsvorio turintis 40-metis, kuris nėra toks atletiškas kaip masę išsiryškinęs 25-metis.

Ko gero, didžiausią įspūdį padaro „Renault“ vizitine kortele tapusi „4Control“ – keturių vairuojamųjų ratų sistema, kuri kaip reikiant transformuoja vairavimo patirtį.
Naudojant „Comfort“ važiavimo režimą, keturių vairuojamųjų ratų sistema veikia kaip nuolankus liokajus. Ji švelniai ir nepastebimai galinius ratus pasuka priešinga kryptimi ir tokiu būdu leidžia į posūkį įvažiuoti vairą pasukus gerokai mažesniu kampu. Net ir bandant apsisukti „4Control“ sistemos suteikiamas pranašumas akivaizdus. Modelio su „4Control“ sistema apsisukimo spindulys siekia vos 10,8 metro, kai analogo be šio priedo – 11,6 metro. Iš tiesų, šis dičkis ankštose vietose yra toks pats manevringas kaip ir gerokai mažesnis „Clio“.
Įprastai, tokio dydžio sedanai būna nerangūs, šiek tiek tingūs ir nenorintys savo užpakalio judinti vikriau, kai vairuotojas to paprašydavo. Žinoma, galime paminėti keletą išimčių, bet ne vienas iš jų nėra tiesioginis „Renault Talisman“ konkurentas, tad jeigu kalbame apie manevringumą stovėjimo aikštelėse, užkišto daugiabučio kieme ar siekiant tam tikrą posūkį įveikti įdedant kuo mažiau pastangų – „Talismanas“ tikrų tikriausiai neturi sau lygių.
Vertinimo kriterijus | Renault Talisman 225 TCe |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 10 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 8 balai |
EKSPLOATACIJA
Prieš gerą dešimtmetį, „Renault“ emblemą dėvintys automobiliai, lyginant su konkurentais, buvo priskiriami prie žemesnės kainų kategorijos. Bent jau iš dalies, situacija nepasikeitė iki šių dienų.
Lietuvoje šis išvaizdus prancūziokas kainuoja nuo 24 321 euro arba maždaug 1000 eurų mažiau už „Škoda Superb“ ar „Volkswagen Passat“. Analogiškas „Peugeot 508“ ar „Toyota Camry“ yra net 3000-4000 eurų brangesni.
Visų automobilių kainų svarstyklės išsilygina, kai pasirenkame norimą variklį (šiuo atveju – galingiausią benzininį) ir pažymime varneles ties norima įranga.

Pilnut pilnutėlis „Renault Talisman“ su „Initiale Paris“ lygio įranga kainuoja 41 213 eurų. Žvelgiame į „Superb“ pusę – bent 45 000 eurų, būdami „Peugeot 508“ ir „Volkswagen Passat“ stovyklose pamatysite, kaip kainoženklio skaitmenys auga link 50 000 eurų sumos. Tuo tarpu dinamikos varžyboms nesiruošianti „Talisman“ versija atsieis 39 200 eurų.
Ko gero, didžiausia šių automobilių problema yra ta, jog už maždaug 40 000 eurų galėsite patekti į aukštesnės klasės automobilių klubą, kuri už šią sumą galės pasiūlyti neblogai įrengtą „Alfa Romeo Giulia“, „Audi A4“ ar C klasės „Mercedes Benz“.
Vertinimo kriterijus | Renault Talisman 225 TCe |
Pigiausio modelio kaina | 24 321 euras |
Bandyto modelio kaina | 37 256 eurai |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 8 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | ~ 30 procentų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | Perkant dabar – 5 metus nemokamai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje |

Nepelnytai užmirštas – tai norisi pasakyti kiekvieną kartą, kai įsirangome už didžiausio „Renault“ sedano vairo, nes net ir praėjus keletui metų nuo „Renault Talisman“ pasirodymo, jis vis dar džiugina tomis pačiomis savybėmis kaip ir anksčiau.

Itin vykęs eksterjero dizainas, itin patogūs krėslai, kurie beje, turi masažo funkciją bei noras propaguoti visuotinį komfortą, o ne „Lok, stauk arba šauk“ tipo važiavimo manierą. Tokie automobiliai kaip „Talisman“ daugiau laiko praleidžia įveikdami ilgas distancijas iš Kauno į Nidą arba Alytaus į Uteną. Būtent kasdieniškose, gyvenimiškose situacijose išryškėja „Talisman“ pranašumai.
Jis gerokai patogesnis, tylesnis ir vikresnis už bet kurį savo konkurentą, o dabar variklių gamoje pasirodžius 225 arklio galių išvystančiam benzininiam varikliui, „Talisman“ pagaliau pademonstravo, jog nori bei gali džiuginti ne tik ilgose kelionėse, bet ir vingiuotuose keliuose, skirtuose gerokai rimtesnio kalibro technikai. Aha, mes žiūrime į „Megane R.S.“.
Tai nėra grynakraujis sportiškas sedanas – iki šio tikslo jam dar toli, bet tuo stebėtis nereikėtų, nes analogiškas „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Superb“ su panašaus pajėgumo varikliais taip pat nėra tyro vairavimo malonumo etalonai. Skirtumas tik tas, jog keturių vairuojamųjų ratų pavara šį prancūzioką paverčia nykštukiniu bulterjeru. Visose įmanomose aplinkose.
Vienintelis trūkumas, kurį įžvelgiame – nuviliantis interjero išbaigimas, kuriam trūksta variklį ir nuostabų eksterjerą atspindinčių detalių. Gera žinia yra ta, jog kitąmet pasirodysiantis atnaujintas „Talisman“ turėtų ištaisyti šį trūkumą.
MUMS PATIKO
- Ko gero, šauniausiai atrodantis vidutinės klasės sedanas
- Dinamikos nestokojantis variklis
- Ypatingai patogūs krėslai. Ypač ilgoje kelionėje praverčia masažo funkcija
- Keturių vairuojamųjų ratų sistemos privalumas – pavydėtinas manevringumas ir vikrumas posūkiuose
- Gerai pašalinius garsus sugerianti garso izoliacija
- Interjero erdve nusileidžia TIK „Škoda Superb“.
- Kainos ir komforto įrangos santykis
- Navigacijos sistema, kuri realiu laiku rodo kur yra eismo spūstys, remonto darbai ar avarijos
- Galimybė pratęsti garantiją iki 200 000 kilometrų

MUMS NEPATIKO
- Interjere trūksta solidžiai atrodančių detalių
- 97% funkcijų reikia valdyti per lietimui jautrų ekraną
- Multimedijos grafinė sąsaja
- Ne visuomet sklandžiai veikianti pavarų dėžė
- Versijos su „4Control“ sistema turi juokingai mažą 47 litrų talpos degalų baką
- „Multi-Sense“ sistema kiekvieną kartą užvedus automobilį išjungia anksčiau pasirinktą važiavimo režimą