REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmą kartą šiame Pasaulio ralio-kroso čempionate debutavusiai lietuvių „ESmotorsport-LabasGas“ komandai prasibrauti į finalą sustabdė komandos lenktynininko Roko Baciuškos bei Niclas Gronholmo incindentas trasoje.
Iš karto po ketvirtos kvalifikacijos, tik sužinojus, kad pusfinalyje Rokas startuos antroje eilėje, komanda pradėjo dėlioti strategija dėl patekimo į finalą.
„Rokui buvo iškeltas uždavinys viską padaryti starto metu, kad per pirmus posūkius jis palypėtų kuo aukščiau. Su startu jis susitvarkė kuo puikiausiai. Po antrojo posūkio jis važiavo antras ir kelias į finalą buvo atviras. Tačiau po „joker‘io“ Rokas išvažiavo su Niclasu Gronholmu ir čia vyko kova dėl trečiosios vietos bei patekimo į finalą. Po incindento su N. Gronholmu Rokas nukrito į ketvirtąją vietą ir dar pravažiavus pusę rato perkaito automobilio variklis. Ar tai yra incidento pasekmė, ar dėl tvyrančio milžiniško karščio, mes nežinome“, - sakė „ESmotorsport-LabasGas“ komandos technikos direktorius Sebastienas Lesonneuras.
Visgi debiutas yra pavykęs. Roko kova dėl vietos finale, parodė, kad moka ir gali važiuoti agresyviai bei kovoti dėl svarbių taškų. Dabar belieka pasiruošti Barcelonai.

Pirmą kartą šiame Pasaulio ralio-kroso čempionate debutavusiai lietuvių „ESmotorsport-LabasGas“ komandai prasibrauti į finalą sustabdė komandos lenktynininko Roko Baciuškos bei Niclas Gronholmo incindentas trasoje.
Iš karto po ketvirtos kvalifikacijos, tik sužinojus, kad pusfinalyje Rokas startuos antroje eilėje, komanda pradėjo dėlioti strategija dėl patekimo į finalą.
„Rokui buvo iškeltas uždavinys viską padaryti starto metu, kad per pirmus posūkius jis palypėtų kuo aukščiau. Su startu jis susitvarkė kuo puikiausiai. Po antrojo posūkio jis važiavo antras ir kelias į finalą buvo atviras. Tačiau po „joker‘io“ Rokas išvažiavo su Niclasu Gronholmu ir čia vyko kova dėl trečiosios vietos bei patekimo į finalą. Po incindento su N. Gronholmu Rokas nukrito į ketvirtąją vietą ir dar pravažiavus pusę rato perkaito automobilio variklis. Ar tai yra incidento pasekmė, ar dėl tvyrančio milžiniško karščio, mes nežinome“, - sakė „ESmotorsport-LabasGas“ komandos technikos direktorius Sebastienas Lesonneuras.
Visgi debiutas yra pavykęs. Roko kova dėl vietos finale, parodė, kad moka ir gali važiuoti agresyviai bei kovoti dėl svarbių taškų. Dabar belieka pasiruošti Barcelonai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Roko Baciuškos debiutas World RX pirmenybėse


Penktadienį Abu Dabyje startuoja Pasaulio ralio-kroso čempionato pirmas etapas. Pirmą kartą čempionatas prasidės ralio-kroso dalyviams neįprastoje, šiai autosporto disciplinai nebūdingoje trasoje – legendinėje Formulės 1 „Yas Marina“ trasoje.
Pirmąją lenktynių dieną dalyvių lauks du kvalifikaciniai važiavimai. Vakar burtai lėmė, kad „ESmotorsport-LabasGas“ komandai atstovaujantis jaunas talentas iš Lietuvos Rokas Baciuška važiuos paskutinėje, greičiausių vairuotojų grupėje.
Prieš kvalifikaciją sportininkai turėjo galimybę išbandyti trasos sukibimą laisvosiose treniruotėse. Tiesa, treniruotėse turėjo būti 3 sesijos po 6 ratus. Visgi dėl slidžios trasos organizatoriai turėjo pakoreguoti numatytą dienotvarkę, nes sportininkai važiavo daug lėčiau. Dėlto dalyviai turėjo tik dvi treniruočių sesijas.
„ESmotorsport-LabasGas“ komandos lenktynininkas Rokas Baciuška per pirmąją sesiją pravažiavo 5 ratus, per antrąją – tris ir bendroje lentelėje kol kas užima 9 vietą. Pasak komandos savininko, buvusio ralio-kroso lenktynininko Ernesto Staponkaus, rezultatas nuteikia optimistiškai.
„Visgi kvalifikacijoje viskas paaiškės. Mat, treniruotėse dalis komandų važiavo su šlapiai dangai skirtomis padangomis. Todėl jų realaus greičio nežinome“, - sakė E. Staponkus.
Taip pat yra įdomu tai, kad „GRX Taneco“ komandos lenktynininkai yra dalyvavę šios trasos atidaryme, gerai žino trasos trajektorijas ir palyginus su kitų komandų lenktynininkais jie yra gerokai greitesni. Treniruotėse pirmą ir antrą vietą užėmę „GRX Taneco“ komandos lenktynininkai N. Gronholmas ir R. Nitišas savo priešininkus lenkia netgi 7-8 sekundės dalimis.
Visgi nepaisant to, atrodo, kad su kiekvienu ratu kiti čempionato dalyviai progresuoja labai labai greitai. Tarp jų ir „ESmotorsport-LabasGas“ komandos lenktynininkas Rokas Baciuška. Nors, jo teigimu, dar nėra atradęs sau patogios trajektorijos. Tačiau antroje treniruočių sesijoje, per tris ratus, lietuvis savo laiką pasigerino per pusę sekundės.
„Nežinau trasos, nerandu sau dar patogios trajektorijos, tačiau su kiekvienu ratu aš vis greitėsiu. Kitas svarbus niuansas yra tai, kad vakščiojant trasa, galvojau, kad bus labai geras sukibimas. Pasirodo priešingai, trasa slidi, nėra sukibimo. O karščio iššūkis, gerai, kad kol kas tenka tik man. Lauke tvyro 42 laipsniai Celsijaus, o automobilyje temperatūra siekia netgi 70“, - sakė R.Baciuška.

VIDEO


REKLAMA




Penktadienį Abu Dabyje legendinėje Formulės 1 „Yas Marina” trasoje startavo pirmasis Pasaulio ralio-kroso čempionato etapas. Jame pirmą kartą dalyvavo ir Lietuvai atstovaujanti „ESmotorsport-LabasGas“ komanda su savo lenktynininku, lietuviu Roku Baciuška.
Jaunam talentui iš Lietuvos antruoju važiavimu kvalifikacijoje pavyko prasibrauti į dešimtuką.
Lauke tvyrant 42 laipsniams Celsijaus, Abu Dabyje prasidėjo karščiausias etapas Pasaulio ralio-kroso čempionato istorijoje. Dėl tvyrančios kaitros Formulės 1 trasoje laisvųjų treniruočių metu daugumos komandų lenktynininkai netgi naudojo šlapiai dangai skirtas padangas. „Slick“ tipo padangas taupydami sekundžių kovai lenktynių metu.
O Sekundžių karas Pasaulio ralio-kroso čempionato pirmajame etape prasidėjo nuo pat pirmųjų važiavimų. Pirmosios kvalifikacijos burtai lėmė, kad „ESmotorsport-LabasGas“ komandai atstovaujantis jaunas talentas iš Lietuvos Rokas Baciuška važiuos paskutinėje, greičiausių vairuotojų grupėje. Joje be Roko varžėsi dar 4 lenktynininkai.
Gerai sustartavusiam Rokui Baciuškui visgi pirmuosiuose posūkiuose teko praleisti priešininkus į priekį. Tad kvalifikacijos važiavimą savo grupėje baigė ketvirtas, o bendroje jos įskaitoje turėjo tenkintis 11 poziciją.
Asmeniniu pirmosios kvalifikacijos rezultatu „ESmotorsport-LabasGas“ komandos lenktyninkas R. Baciuška nebuvo patenkintas.
„Sustartuoti pavyko gerai, tačiau teko praleisti varžovą iš kairės. Tikėjausi, kad pavyks geriau suvažiuoti. Sau užsibrėžęs buvau patekti į penketuką, padariau, ką galėjau geriausio. Antrajame važiavime, manau, kad pavyks pasiekti geresnį rezultatą”, - po pirmosios kvalifikacijos sakė 19-metis iš Lietuvos.
Iš tiesų antrajame kvalifikaciniame važiavime lietuviui sekėsi daug geriau. Jam teko vėlgi trečioji grupė, tik be R. Baciuškos čia turėjo važiuoti dar 3 čempionato dalyviai. Visgi sustartuoti pavyko tik 3 šios grupės dalyviams, tarp kurių buvo ir „ESmotorsport-LabasGas“ komandos lenktynininkas su „Škoda Fabia WRX“.
„Antrajame važiavime padariau mažiau klaidų, nors priešininką vėlgi teko praleisti į priekį, nepaisant to, kad startas pavyko puikiai. Turiu dar kur patobulinti savo įgūdžius. Visgi nepaisant to ir tai, kad paskutinius du ratus teko važiuoti su prakirstais dviem ratais, pavyko pakilti keliomis pozicijomis aukščiau“, - sakė R.Baciuška.
Lietuvis antruoju važiavimu iškovojo 7 vietą, o bendroje lentelėje po dviejų kvalifikacinių važiavimų iš 11 vietos pakilo į 9-ąją.
Ryt finalinė čempionato diena. Ji vėl prasidės kvalifikaciniais važiavimais. 17:45 valandą Lietuvos laiku numatyti pusfinalių važiavimai, iškart jiems pasibaigus prasidės finalas, o 18:50 val. numatytas etapo nugalėtojų podiumas ir apdovanojimai.
Lietuvoje Pasaulio ralio-kroso čempionatą transliuos TV6 kanalas. Transliacijos pradžia – šeštadienį, 17 valandą.
Gerbėjai, norintys tiesiogiai stebėti lenktynių visus važiavimus gali juos surasti oficialiame Pasaulio ralio-kroso čempionato puslapio „Youtube“ kanale.

VIDEO


REKLAMA
REKLAMA


Trečioji kvalifikacija
Trečiojoje kvalifikacijoje lietuvių „Esmotorsporto-LabasGas“ komanda varžėsi trečioj grupėje. Joje be Roko Baciuškos dėl vietos pusfinalyje kovojo dar 3 Pasaulio ralio-kroso čempionato dalyviai: Kevinas Hansenas, Janis Baumanis, Guerlainas Chicheritas, Krisztianas Szabo‘as.
Šioje grupės Rokas Baciuška pademonstravo ketvirtą rezultatą. Keturis ratus įveikęs per 3 min ir 11.180 sekundes. Nuo šios grupės laimėtojo Kevino Hanseno lietuvį teskyrė vos 4.3 sekundės. Pasibaigus visiems trečiosios kvalifikacijos važiavimams lietuvio laikas buvo penktas.
Susumavus visų kvalifikacijų taškus „ESmotorsport-LabasGas“ komanda su R.Baciuška priešakyje su dar dviem dalyviais, turėdami tokį patį taškų kraitį, dalinasi 8-10 vietomis.
Po kvalifikacijos Rokas Baciuška teigė, kad startas nepavyko taip kaip buvo norėta.
„Nežinau, ar aš klaidą padariau, ar automobilio nustatymuose buvo padaryta klaida. Iki ketvirtos kvalifikacijos turime 30 min., turime išsiaiškinti, kur buvo problema“, - sakė jaunasis lenktynininkas.

VIDEO




Ketvirta kvalifikacija
Lietuvis šioje kvalifikacijoje važiavo su šlapiai dangai skirtomis padangomis. Tokiu būdu siekdamas pataupyti sausai dangai skirtas padangas pusfinaliui. Greičiausiųjų lyderių grupėje važiavęs lietuvis pademonstravo penktą rezultatą, o bendroje 4 kvalifikacijos turnyrinėje lentelėje užėmė 9 vietą.
Pasak komandos techninio direktoriaus Sebastieno Lesonneuro, viską pavyko padaryti neblogai.
„Buvo šiek tiek streso, kuomet Rokas prieš paskutiniame rate pagalvojo, kad jau yra paskutinis ratas ir bandė greitai jį finišuoti. Teko automobilį užskersuoti, kad galėtų užbaigti dar keletą posūkių. Laimei, viskas pavyko puikiai. Lauks sudėtinga užduotis pusfinalyje, nes Rokas startuos antroje eilėje iš išorės. Tačiau komanda, kuria strategija, o kaip viskas seksis pamatysime jau netrukus“, - sakė S. Lesonneuras

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų