REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klasikinių automobilių vertė per pastarąjį dešimtmetį išaugo kelis kartus. Tai tikrai turėjote pastebėti, bet ar tai atbaido tuos, kurie ieško progos įsigyti retą, išskirtinį ratuotį? Žinoma, kad ne.
Neperseniausiai buvo manoma, jog septintame dešimtmetyje pagaminta „
Ferrari 250 GTO“ yra brangiausias visų laikų automobilis. Už šį nuostabaus grožio automobilį, praėjusiais metais, kažkas sumokėjo net 48 mln. dolerių. Daugelis net neabejojo, jog pranokti šį „Ferrari“ bus beprotiškai sunku, bet vėlgi – klydo ne tik jie, bet ir mes, nes šį rekordą pagerino užkietėjęs automobilių kolekcionierius.

Klasikinių automobilių vertė per pastarąjį dešimtmetį išaugo kelis kartus. Tai tikrai turėjote pastebėti, bet ar tai atbaido tuos, kurie ieško progos įsigyti retą, išskirtinį ratuotį? Žinoma, kad ne.
Neperseniausiai buvo manoma, jog septintame dešimtmetyje pagaminta „
Ferrari 250 GTO“ yra brangiausias visų laikų automobilis. Už šį nuostabaus grožio automobilį, praėjusiais metais, kažkas sumokėjo net 48 mln. dolerių. Daugelis net neabejojo, jog pranokti šį „Ferrari“ bus beprotiškai sunku, bet vėlgi – klydo ne tik jie, bet ir mes, nes šį rekordą pagerino užkietėjęs automobilių kolekcionierius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rolls-Royce Silver Ghost


Šis bei tas apie automobilį
Pakloti milžinišką sumą už mažai kam žinomą automobilį – kam gali šauti tokia mintis? Tai būtų labai keista, jeigu jis neturėtų išliekamosios vertės. Tuo tarpu štai šis egzempliorius – unikalus.
Iš pradžių mums reikėtų nusikelti į 1906 metus, D.Britaniją, į „
Rolls-Royce“ būstinę, kurioje įvyko naujausios važiuoklės ir modelio prezentacija. Tuomet britiškos markės atstovai pademonstravo „40/50 HP“ vardu pavadintą modelį. Manote, jog tai buvo pernelyg paprastas pavadinimas modeliui, kuris turėjo vežioti aukštuomenę? Mes manome taip pat, bet tuometi bendrovės vadovai daugiau dėmesio skirdavo inžineriniams sprendimams, o ne romantiškiems vardams, tokiems kaip: „Ghost“ ar „Phantom“.
Praėjus vieneriems metams nuo naujos važiuoklės pasirodymo, tuometinis „Rolls-Royce“ vykdomasis direktorius Claude Johnsonas nusprendė sukonstruoti demonstracinę „40/50 HP“ modelio versiją.

REKLAMA

Claude Johnson


Jis savo fantazijos vaisų suprojektavo ant 60551 numeriu pažymėtos važiuoklės, kurią puošė atviras kėbulas ir AX201 registracijos numeriai. Jis buvo nudažytas sidabrine spalva ir pirmą kartą „Rolls-Royce“ bendrovės istorijoje gavo itin reikšmingą vardą – „Silver Ghost“.
Claude Johnsonas norėdamas įrodyti, jog jo vairuojamas „Silver Ghost“ yra pats geriausias automobilis pasaulyje, vyras nusprendė sudalyvauti netradiciniame automobilio ištvermės teste 1907 metais.
Jis turėjo be nesuplanuotų sustojimų, 27 kartus suvažinėti iš Londono į didžiausią Škotijos miestą – Glazgą, ir atgal. Ir žinote ką? Jam pavyko tai padaryti. Jis sugebėjo nuvažiuoti 14 932 mylias (maždaug 24 000 kilometrų).

REKLAMA
REKLAMA

Rolls-Royce gamykla


Įvairūs šaltiniai teigia, jog beveik 15 000 mylių distanciją šis „Rolls-Royce Silver Ghost“ įveikė be priekaištų. Nesugedo ir nesulūžo nei vienas komponentas. Atsižvelgiant į tuometinės technikos primityvumą ir pažangumą – tai buvo fantastiškas pasiekimas.
Tolimesnis automobilio likimas
Claude Johnsonas įrodęs savo tiesą, 1908 metais „Silver Ghost“ pardavė kolekcionieriui iš Italijos. Vėliau, praėjus keturiasdešimčiai metų, italas automobilį pardavė „Rolls-Royce“ bendrovei, kurios dirbtuvėse „Silver Ghost“ automobiliui buvo atlikta visapusiška restauracija. Kaip bebūtų keista, automobilis buvo restauruotas dar kartą – 1991 metais, ir vėliau dar kartą po dešimties metų.
Kai „Rolls-Royce“ kartu su „Bentley“ pateko ant pardavimo stalo, netrukus prasidėjo dviejų markių turto dalybos tarp „Volkswagen“ ir BMW. Ir nors BMW įsigijo „Rolls-Royce“, kolegų iš „Volkswagen“ rankose pasiliko senoji „Rolls-Royce“ gamykla, kurioje stūksojo ir štai šis „Silver Ghost“. Ir dabar, 2019 metais, „Volkswagen“ pagaliau nusprendė atsisveikinti su vieninteliu pasaulyje egzistuojančiu „Silver Ghost“.
Kaip ir buvo galima tikėtis, tikslių sandorio detalių nežinome. Žinome tik tiek, jog „Volkswagen“ sukirto rankomis su automobilių kolekcionieriumi, kuris už šį ratuotį sutiko pakloti net 75 mln. dolerių.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų