ĮvairenybėsVideo

Serialas – eksperimentas – „Reisas“.

Taupiai degalus naudojantys sunkvežimiai – vienas svarbiausių aspektų kiekvienos transporto įmonės veikloje. Mažų degalų sąnaudų kriterijus vežėjams ypač svarbus, nes net keliais decilitrais pakitęs dyzelino suvartojimo vidurkis gali atsiliepti važiavimo sąnaudoms. Siekdami įvertinti „Volvo FH“ vilkiko su naujausios modifikacijos varikliu degalų sąnaudas, „Volvo Trucks Lietuva“ pristatė internetinį serialą-eksperimentą „Reisas“.

Bendrovės pristatytame seriale profesionaliam vairuotojui Linui Savukynui teko įveikti savo įprastą užduotį – nugabenti krovinius į Austriją užsakovams bei, vėl pakrautu vilkiku, grįžti atgal į Lietuvą. Šio eksperimento metu, vykusio realiomis transporto įmonės „LMH Baltic“ darbo sąlygomis, L. Savukynas išbandė „Volvo FH“ vilkiką ir su atnaujintu, ir su ankstesnės versijos D13 varikliu. Viso reiso eigą nuotoliniu būdu stebėjo bei rezultatus komentavo „Volvo Trucks Lietuva“ degalų sąnaudų konsultantas Eivitas Žarys, kartu apžvelgdamas ir naujausius, degalų sąnaudas mažinti padedančius „Volvo Trucks“ sprendimus.

„Serialu-eksperimentu siekėme išsiaiškinti, kiek, nesikeičiant to paties vairuotojo elgsenai, „Volvo FH“ vilkikas su atnaujintu, 500 AG, C pakopos „Euro 6“ D13 varikliu ir aerodinaminiais patobulinimais gali būti ekonomiškesnis už ankstesnės kartos D13 variklį. Bandymo rezultatai kalba patys už save – filmuoto reiso metu buvo pasiektos 1 litru mažesnės vidutinės sąnaudos nei ankstesnio reiso metu, atitinkamai 26,3 ir 27,31 litrai 100-ui kilometrų. Suprantama, kad keičiantis važiavimo sąlygoms, sunkvežimio kombinacijai, svoriui, kelio reljefui ar metų laikams, degalų sąnaudos taip pat kinta, tačiau šis eksperimentas parodė naujausios sunkvežimio modifikacijos potencialą link mažesnių degalų sąnaudų“, – sako Eivitas Žarys.

Pasak „Volvo Trucks Lietuva“ degalų sąnaudų konsultanto, vežėjams svarbu laiku pristatyti krovinius, palaikyti optimalų vidutinį važiavimo greitį ir nedideles degalų sąnaudas. Geriausius rezultatus padeda užtikrinti efektyvaus vairavimo įgūdžiai ir  sumanus variklio, pavarų dėžės bei kitų sistemų potencialo panaudojimas.

„Rezultatus pasiekti padėjo ir automatizuota pavarų dėžė „I-Shift“, kurios programinė įranga stebi kelio nuolydžio, greitėjimo, sukimo momento poreikio ir sunkvežimio masės pokyčius. Ji užtikrina sklandų pavarų perjungimą, o vairuotojui leidžia visą dėmesį sutelkti į kelią. Be to, kelio topografijos sistema „I-See“ leidžia numatyti, kokios kalvos bus maršrute. Parenkant tinkamiausią pavarų perjungimo strategiją bei panaudojant transporto priemonės masę, efektyviai išnaudojama sunkvežimio kinetinė energija ir tokiu būdu yra taupomi degalai“, – pastebi Eivitas Žarys.

Eksperto nuomone, svarbu suprasti vairuotojo profesionalumo bei jo įgūdžių vaidmenį norint maksimaliai išnaudoti taupaus važiavimo potencialą. Todėl reikia skirti dėmesį ne tik naujausiems technologiniams sprendimams ar išmaniosioms paslaugoms, bet ir nuolatiniam vairuotojų kvalifikacijos tobulinimui. Efektyvus važiavimas įmanomas tik tuomet, kai vairuotojai moka išnaudoti visas sunkvežimių galimybes bei suprasti degalų sąnaudoms įtaką darančius faktorius.

Seriale „Reisas“ naudotas „Volvo FH“ vilkikas išsiskiria atnaujintu 13 litrų „Euro 6” varikliu su „Common Rail“ įpurškimo sistema, optimizuotu turbokompresoriumi ir mažesniu jėgos agregato svoriu. Naujausios modifikacijos sunkvežimyje taip pat įdiegtas naujas oro aptakų paketas, pagerinantis transporto priemonės aptakumą.

VIDEO

Back to top button