REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Subaru“ ir opoziciniai varikliai yra du neatsiejami dalykai. Ne vieną dešimtmetį opozicinius variklius propaguojantis automobilių gamintojas daugelį kartų įrodė, jog opoziciniai motorai yra puikus pasirinkimas ir turi žymiai daugiau privalumų nei tradicinės konfigūracijos agregatai, pavyzdžiui V formos. 
Šiuo metu „Subaru“ gamina tiek benzininius, tiek dyzelinius opozicinius variklius. Įvairių konfigūracijų, įvairaus galingumo, kurie atitinka potencialių „Subaru“ pirkėjų poreikius. Tačiau atsivertus „Subaru“ istorijos knygą, joje išvystume vieną, labai įdomų projektą, kuris buvo pavadintas „Subaru 1235“ vardu.
Svajonės apie Formulę 1
„Subaru“ kaip ir kiekvienas automobilių gamintojas iš Japonijos, nuolatos stebi ką daro didžiausi konkurentai. Devinto dešimtmečio pabaigoje „Subaru“ buvo sužavėta „Yamaha“ ir „Honda“ kompanijų pasirodymo Formulės 1 čempionate. Variklių tiekimas padėjo ne tik padėjo pagerinti gamintojų įvaizdį visame pasaulyje, bet ir labai greitai papildė abiejų gamintojų banko sąskaitas.
„Subaru“ vadovai nusprendė eiti „Yamaha“ ir „Honda“ išmintu keliu ir atsižvelgdami į pasikeitusias Formulės 1 variklių kūrimo taisykles, nuvyko į Italiją - „Motori Moderni“ būstinę. Carlo Chiti įkurta bendrovė daugelį metų specializavosi įvairių variklių ir auto-sporto varžyboms skirtų bolidų kūrimu. Carlo Chiti vardas visoje Europoje ir pasaulyje išgarsėjo po labai sėkmingo „Alfa Romeo“ automobilių pasirodymo tarptautinėse varžybose.

„Subaru“ ir opoziciniai varikliai yra du neatsiejami dalykai. Ne vieną dešimtmetį opozicinius variklius propaguojantis automobilių gamintojas daugelį kartų įrodė, jog opoziciniai motorai yra puikus pasirinkimas ir turi žymiai daugiau privalumų nei tradicinės konfigūracijos agregatai, pavyzdžiui V formos. 
Šiuo metu „Subaru“ gamina tiek benzininius, tiek dyzelinius opozicinius variklius. Įvairių konfigūracijų, įvairaus galingumo, kurie atitinka potencialių „Subaru“ pirkėjų poreikius. Tačiau atsivertus „Subaru“ istorijos knygą, joje išvystume vieną, labai įdomų projektą, kuris buvo pavadintas „Subaru 1235“ vardu.
Svajonės apie Formulę 1
„Subaru“ kaip ir kiekvienas automobilių gamintojas iš Japonijos, nuolatos stebi ką daro didžiausi konkurentai. Devinto dešimtmečio pabaigoje „Subaru“ buvo sužavėta „Yamaha“ ir „Honda“ kompanijų pasirodymo Formulės 1 čempionate. Variklių tiekimas padėjo ne tik padėjo pagerinti gamintojų įvaizdį visame pasaulyje, bet ir labai greitai papildė abiejų gamintojų banko sąskaitas.
„Subaru“ vadovai nusprendė eiti „Yamaha“ ir „Honda“ išmintu keliu ir atsižvelgdami į pasikeitusias Formulės 1 variklių kūrimo taisykles, nuvyko į Italiją - „Motori Moderni“ būstinę. Carlo Chiti įkurta bendrovė daugelį metų specializavosi įvairių variklių ir auto-sporto varžyboms skirtų bolidų kūrimu. Carlo Chiti vardas visoje Europoje ir pasaulyje išgarsėjo po labai sėkmingo „Alfa Romeo“ automobilių pasirodymo tarptautinėse varžybose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SBR (2)


„Motori Moderni“ atsižvelgdama į „Subaru“ vadovų pageidavimą, sukūrė 3.5 litro, 12 cilindrų opozicinį variklį. Anksčiau, tokios konfigūracijos agregatus įvairiuose boliduose naudojo „Ferrari“, kurių dėka italų ekipa iškovojo ne vieną titulą. Vis dėlto, dėl pasikeitusio reglamento opoziciniai varikliai tapo nekonkurencingi ir privalėjo užleisti vietą V formos agregatams.
Įkvėptas „Ferrari“ ekipos pergalių, Carlo Chiti nusprendė, jog įsigaliojus naujiems Formulės 1 reikalavimams, opozicinis „Subaru“ motoras turėtų patenkinti daugelio komandų poreikius.
Vis dėlto, pirmasis variklio prototipas parodė, jog 12 cilindrų agregatas išvysto 567 arklio galias. Palyginimui, „Cosworth“ inžinierių sukurtas agregatas išvystė 598 arklio galias, kai tuo tarpu „Honda“ variklis išvystė net 660 arklio galių. Tačiau mažesnė variklio galia buvo menkniekis, nes didžiausias Carlo Chiti sukurto opozicinio motoro trūkumas - svoris. „Subaru“ motoras buvo net 112 kilogramų sunkesnis už analogišką „Cosworth“ agregatą.

REKLAMA

SBR (1)


Nesėkmingas debiutas
Pagal pirminius planus „Subaru“ turėjo tiekti variklius „Minardi“ ekipai, tačiau japonai labai greitai surado kitą partnerį - „Minardi“ pagrindinį konkurentą - „Coloni“. 1990 metų pradžioje „Subaru“ netgi įsigijo pusę „Coloni“ ekipos akcijų.
Norėdami tinkamai pasiruošti naujam sezonui, „Subaru“ ir „Coloni“ inžinieriai nepradėjo kurti visiškai naujo, o pradėjo modifikuoti ankstesniuose sezonuose naudotą „Coloni C3“ bolidą. „Coloni“ bolidą pritaikę plačiam „Subaru“ motorui, už vairo buvo pasodintas Bertrandas Gachoti.



Pirmą kartą „Subaru“ varikliu aprūpintas bolidas į lenktynių trasą išvažiavo Jungtinių Valstijų etape. Vis dėlto, daugybę vilčių teikęs debiutas buvo  ne pats sėkmingiausias. Kvalifikacijoje „Coloni“ bolidas užėmė paskutinę poziciją, o prasidėjus lenktynėms jis nesugebėjo nuvažiuoti ne vieno rato. Kituose etapuose „Coloni“ ekipai sekėsi ne ką geriau.
Praėjus vos aštuoniems etapams nuo debiuto lenktynių trasoje, Japonijos automobilių gamintojas nusprendė pasitraukti iš Formulės 1 čempionato, o ant ledo palikta „Coloni“ ekipa pradėjo naudoti britiškus „Cosworth“ variklius.
12 cilindrų motoras buvo naudojamas ne tik Formulės 1 čempionate. „Alba“ vardu pasivadinusi ekipa šį motorą sumontavo į „Group C“ reikalavimus atitinkantį AR20“ bolidą su kuriuo „Alba“ 1990 metais dalyvavo „World Sportscar“ čempionate. Tačiau net ir žiedinėse lenktynėse „Subaru“ motoras nebuvo labai konkurencingas. Per visą sezoną „Alba“ ekipai pavyko tik vieną kartą įveikti kvalifikaciją.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų