Bandymų trasa

„Subaru Outback“ ir „VW Passat Alltrack“ palyginamasis testas: Priešnuodis visiems „SUV“

1,5 mln. – skaičius, leidžiantis susidaryti „SUV“ automobilių populiarumo mastą Europoje. Šis skaičius buvo užfiksuotas 2017 metais, kuomet rinkoje nebuvo daugybės naujų modelių, dabar jau kopiančių į populiariausių modelių viršūnę, tad labai nenustebkite, jeigu 2019 metų pradžioje išgirsite, jog „SUV“ automobilių paklausa perkopė 2 mln. Vienetų ribą.

Akivaizdu, jog vis daugiau vairuotojų trokšta visureigiškos išvaizdos automobilio. Gamintojai atsižvelgdami į vartotojų poreikius, neriasi iš kailio norėdami užpildyti net ir pačias mažiausias nišas. Bene kiekvieną dieną išvystame naujo „visureigio“ debiutą, kuris pretenduoja užimti sedanų, hečbekų, universalų, vienatūrių ar net sportiškų kupė vietą.

Vis dėlto, jeigu šiuo metu dairotės į padidinto pravažumo automobilį, kuris patenkintų visus Jūsų ir Jūsų šeimos poreikius, nenustebtume, jeigu bent kartą svarstėte padidinto pravažumo universalų kandidatūrą. Kodėl? Nes būtent jie yra apdovanoti talentais, kurių neturi 95% rinkoje esančių „SUV“ automobilių: valdymo savybės ir vairavimo malonumas, eksploataciniai kaštai, įsigijimo kaina, kuro sąnaudos – visa tai ir dar daugiau yra tradicinių universalų pusėje. Tad norėdami išsiaiškinti, kuris padidinto pravažumo universalas gali būti tinkamiausia vidutinio dydžio „SUV“ alternatyva, į bandymų poligoną atsivežėme du pačius pačius populiariausius tokio tipo ratuočius: sunkiai sulaužomą „Subaru Outback“ ir tikrą miesčionį, kuris svajoja apie sodybą užmiestyje – „Volkswagen Passat Alltrack“.

Universalai su plastikinėmis apsaugomis

Japonijos ir Vokietijos automobilių gamintojai visuomet turėdavo absoliučiai kitokį supratimą ir požiūrį apie automobilių dizainą. Mes, europiečiai, visuomet didžiausią dėmesį skiriame bendrai visumai. Tuo tarpu smulkmeniški japonai orientuojasi į smulkias detales. Ne veltui modernūs „Lexus“ markės automobiliai primena didžiulį įvairių dizaino elementų mišrainės dubenį, bet tai tiesiog jų kultūros dalis, kuri, retkarčiais, mums nebūna itin priimtina.

Kaip bebūtų keista, bet žvelgiant į „Subaru“ markės automobilius peršasi mintys apie analogus iš Europos ar JAV. Dinamiškas ir solidus – būtent šie žodžiai ateina į galvą žvelgiant į dabartinę „Subaru“ modelių gamą. Greičiausiai panašūs epitetai siautėja ir kitų vairuotojų galvose, kurie pažvelgę į atnaujintą „Subaru Outback“ mato ne eilinių „Toyota“ ar „Mitsubishi“ dizainerių įtaką.

Tuo tarpu „Volkswagen Passat Alltrack“, na, atrodo kaip ir privalo atrodyti „Volkswagen“ – neiššaukiančiai ir nepretenzingai, su moderniais potėpiais, kurie, mano nuomone, sukuria gerokai išvaizdesnio automobilio eksterjerą. Akivaizdu, jog dizaineriai stengėsi sukurti funkcionalų, praktišką ir į grožio konkursų titulus nepretenduojantį įrankį. Racionalu? Be abejonės. Nuobodu? Na… Šiek tiek.

Vertinimo kriterijus

Subaru Outback

Volkswagen Passat Alltrack

Eksterjero dizainas

7 balai

8 balai

Interjero apdailos medžiagos

7 balai

7 balai

Surinkimo kokybė

7 balai

8 balai

Ergonomika

8 balai

8 balai

Multimedijos sistema

8 balai

7 balai

Subaru Outback prieš Volkswagen Passat Alltrack (19)

Erdvė teniso turnyrams

Automobilių interjerai per pastaruosius dvidešimt metų labai stipriai nepasikeitė. Ryškiausių pokyčių sąraše galėčiau įvardinti tik vieną pasiekimą – gerokai pasikeitusį prietaisų išdėstymą. Jeigu trumpai atsitrauktume – pamatytume praktiškai taip pat sukonstruotą priekinę panelę, kurioje stūkso lietimui jautrus ekranas, o aplink jį – dar keletas papildomų mygtukų, kurie per visą automobilio gyvenimą bus paspausti kelis šimtus kartų.

Šioje srityje „Outback“ ir „Passat Alltrack“ turi labai daug bendrų bruožų: prietaisų išdėstymas ir jų valdymas, ergonomika ir vairuotojui siūlomų funkcijų skaičius – bene identiškas. Skirtumai slypi vizualinėje pusėje, kuri, mano nuomone, mielesnė akiai yra iš Japonijos atkeliavusiame „Outback“. Be to, turbūt būsiu pirmasis tai pasakęs, bet „Subaru“ automobilyje sumontuota multimedijos sistema nereikalauja absoliučiai jokių žinių apie naujausias technologijas ir jų valdymą. Jos valdymas visiškai elementarus ir paprastas. Ko nepasakyčiau apie bandytą vokišką analogą.

„Ponas-aš-modernusis“ „Passat Alltrack“ su atnaujinta multimedijos sistema turėjo tam tikrų trūkumų: fizinių mygtukų trūkumas neleidžia naudotis sparčiaisiais klavišais, kuriuos anksčiau būdavo galima paspausti intuityviai, neatitraukiant akių nuo kelio. Dabar tai reikia padaryti ekraną paliečiant bent porą kartų – geriausiu atveju. Suprantu, jog fizinių mygtukų atsisakymas gamintojams ar naiviems pirkėjams simbolizuoja technologinį progresą, tačiau tai greičiau tiesiog nepatogus ir erzinantis pakeitimas. Kaip ir multimedijos garso valdymas, jeigu esate keleivis. Skleidžiamos muzikos garsą galite valdyti mygtukais ant vairo – tą vairuotojas darys 9 iš 10 kartų. Kitas būdas – kairėje ekrano pusėje esantys lietimui jautrūs mygtukai. Kam, kaip ir kodėl? Sunku suprasti.

„Subaru“ dar vieną raundą kovos ringe iškovojo vertinant automobilių interjero erdvę. Pavadinti „Passat Alltrack“ ankštu ar nepatogiu – sunkiai apsiverstų liežuvis, bet erdvė ant priekinių bei galinių sėdynių yra „Outback“ tūzas rankovėje. Be to, gerokai aukštesnė stogo linija, platūs langai bei šviesūs atspalviai sukuria ne tokią niūrią, vokiškai šaltą atmosferą.

Vertinimo kriterijus

Subaru Outback

Volkswagen Passat Alltrack

Interjero erdvė

9 balai

9 balai

Priekinių sėdynių komfortas

7 balai

9 balai

Galinių sėdynių komfortas

8 balai

9 balai

Bagažinės tūris ir praktiškumas

7 balai

8 balai

Subaru Outback prieš Volkswagen Passat Alltrack (8)

Benzino fiesta

Automobilių gamintojai per pastaruosius dešimtį metų iš benzininių variklių sugebėjo išspausti itin džiuginančias charakteristikas ir savybes. Net ir ne patys galingiausi motorai siūlo pagirtiną dinamikos bei kuro sąnaudų koeficientą. Nors dyzelinu maitinami varikliai vis dar yra ilgųjų distancijų čempionai, tačiau modernus, efektyvus benzininis variklis šiais laikais gali būti labai, labai patraukli alternatyva vairuotojams, kurių ausys pavargo nuo tradicinio klaksėjimo ir viduje juntamų vibracijų.

„Subaru“ bandymas įtikti dyzelinius variklius mėgstantiems europiečiams baigėsi nesėkmingai dėl kelių priežasčių. Pirmoji – konstrukciškai prasta pirmoji „Subaru“ dyzelio versija. Antroji – sparčiai griežtėjantys taršos reikalavimai. Trečioji – itin kuklūs dyzelinu varomų automobilių pardavimai, kurie 2017 metais sudarė vos 1,5 procento visų kompanijos pardavimų visame pasaulyje. Todėl natūralu, jog „Subaru“ nusprendė žengti racionalų žingsnį – atsisakyti dyzelinių variklių ir vietoje jų visą dėmesį skirti benziną valgantiems agregatams.

Tokį „Subaru“ kompanijos sprendimą mes suprantame. Benzininis variklis visuomet teiks didesnį malonumą negu dyzelinis. Nesuprantame tik vieno – kodėl „Subaru“ mūsų žemyne nesiūlo 6 cilindrų agregato, kuris daugelyje situacijų atrodo kaip patrauklesnis pasirinkimas ir labiau šiam automobiliui priderama širdis. 4 cilindrų varikliui akivaizdžiai trūksta parako, kuris leistų važiuoti šiek tiek dinamiškiau ir azartiškiau. Bendrą vairavimo patirtį trikdo ne tik vidutiniška akceleracija, bet ir bepakopė automatinė pavarų dėžė, kelianti dvejopus jausmus.

Mieste – ji užtikrina pakankamai greitą bėgėjimąsi, sparčiai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą. Armonikos efektas prasideda viršijus 60 ar 70 km/val. greitį, kai išvažiuojate į užmiestį arba greitkelį. Tradicinis ir visiems vairuotojams priimtinas veiksmas – gazas-dugnas – šiame automobilyje sukelia variklio prievartavimo ritualą. Jeigu tik akceleracija būtų žvitresnė – tai būtų galima užmiršti.

„Subaru“ tiesiog siūlo kitokią vairavimo koncepciją, prie kurios arba prisitaikysite, arba ne. Optimalus ir tolygus, o ne perdėtai priverstinis skubėjimas skatina svarstyti šio automobilio įsigijimą. Visai kaip ir „Lexus“ automobiliai bei juose montuojamos hibridinės jėgainės. Vienus jų veikimas sužavės ir nuneš stogą, kiti liks nesupratę, dėl ko žmonės žavisi animacinio herojaus mašiną primenančia transporto priemone.

Japonišką universalą iškeitus į „Volkswagen“, pasijauti lyg įsėdęs į sportišką, galingą automobilį. Nors gamintojo brošiūroje pateikiami skaičiai skiriasi minimaliai, tačiau pagrindinių agregatų veikimas sukuria gerokai daugiau džiaugsmo keliančią vairavimo patirtį. Elastingas ir itin plačiame sūkių diapazone išvystomas didžiausias sukimo momentas bei žaibiškai pavaras perjungianti „DSG“ greičių dėžė priverstų nerimauti net ir tam tikrų sportiškų hečbekų vairuotojus. Anaiptol ne kiekvienas padidinto pravažumo universalas iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,7 sekundės.

220 arklio galių išvystantis variklis siūlo tai, ko ir gali tikėtis iš tokio tipo mašinos – visiems gyvenimo atvejams pasiruošusią patranką, kuri esant reikalui nesudvejos ir išpildys Jūsų prašymus. Iš tiesų, atlikus keletą modifikacijų: sumontavus triukšmingesnę išmetimo sistemą bei pakeitus variklio valdymo programą, Jūsų rankose atsidurtų pretendentas į „GTI“ emblemą. Vien ši mintis mane paskatintų nuskubėti į artimiausią „Volkswagen“ atstovybę.

Vertinimo kriterijus

Subaru Outback

Volkswagen Passat Alltrack

Variklių charakteristikos

2.5 litro, 4 cilindrų, atmosferinis

2.0 litrų, 4 cilindrų, turbininis

Variklių galia

175 AG esant 5800 aps/min x 235 Nm esant 4000 aps/min.

220 AG esant 4420-6250 aps/min. x 350 Nm esant 1500 – 4400 aps/min.

Akceleracija nuo 60 iki 100

6,2 sekundės

4,3 sekundės

Akceleracija nuo 80 iki 120

8,6 sekundės

4,9 sekundės

Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje)

9,2 litro / 5,6 litro / 7,7 litro

8,9 litro / 6 litrai / 7,5 litro

Triukšmo lygis dB (važiuojant 50 / 80 / 120 km/val.)

54.6 / 62.7 / 68.3

51.6 / 57.9 / 68.7 /

Subaru Outback prieš Volkswagen Passat Alltrack (16)

Pranašumas – ne „SUV“ pusėje

Aukšta sėdėsena bei visureigiška išvaizda sugeba sukurti įspūdį, jog tokio tipo ratuotis bus puikus kompanionas visose gyvenimiškose situacijose. Kai kelininkus žiema užklups netikėtai, „SUV“ sugebės pravažiuoti ten, kur negalės normalus lengvasis automobilis arba avarijos atveju išvengsite sudėtingų sužalojimų. Visa tai – tik iliuzija, kuri veikia kaip paskatinamoji priemonė, leidžianti pateisinti „SUV“ automobilio įsigijimą. Nebent tokio tipo mašiną perkate dėl tikrai rimtų priežasčių. Pavyzdžiui, patogesnio įlipimo ir išlipimo, nes nesate jaunas bernužėlis, kuris galėtų savaitę nakvoti ant galinės „Volkswagen Polo“ sėdynės.

Važiavimo savybių departamente „Subaru Outback“ ir „Volkswagen Passat Alltrack“ elgiasi taip, kaip ir turi elgtis tokio tipo automobiliai – retkarčiais priverčia nusižiovauti, bet skirtingais kelio paviršiais rieda užtikrintai, sukandę dantis, bandydami sugerti kiekvieną kelio nelygumą ar atsainų kelininkų darbo palikimą. Turbūt stebėtis nereikėtų, bet tai daryti geriau sekasi japoniškam universalui, kuris dėl ilgesnių spyruoklių ir ne tokių standžių amortizatorių sukelia gerokai didesnius vertikalius kėbulo svyravimus.

„Volkswagen“ iš Japonijos kilusio universalų „problemų“ neturi. Vien dėl automobilio pakaboje sumontuotų adaptyvių amortizatorių, kurių veikimo charakteristikos „Passat Alltrack“ suteikia dinamiškesnes važiavimo savybes. Be to, net ir „Comfort“ važiavimo režimu „Passat Alltrack“ šioje poroje demonstruoja aštresnį, vikresnį elgesį įveikiant posūkius. Jeigu tame pačiame posūkyje (su dažnai sutinkamais nelygumais) „Subaru Outback“ linguoja kaip įkaušusių dėdžių kompanija prie šventinio stalo, „Passat Alltrack“ išlieka santūriai stabilus. Tam tikrus pokyčius kelio dangoje jaučiate, kai vienas ar kitas amortizatorius bando slopinti atsiradusią „kliūtį“. Trumpai tariant – dažni ir greiti vertikalūs kėbulo svyravimai yra „Subaru Outback“ silpnoji pusė, kuri išryškėja važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu.

„Subaru“ pakabos minkštumas tikrai nėra trūkumas – anaiptol. Tai nėra gamintojo inžinierių padaryta klaida, o tiesiog bandymas įtikti kitokį vairavimo stilių propaguojantiems pirkėjams. Tiems, kurie nemėgsta skubėti, nėra agresyvūs kelyje ir pirkdami automobilį vadovaujasi kitokiais prioritetais.

Nepaisant skirtingų pakabos konfigūracijų – tai grynakraujai padidinto pravažumo universalai, kurie nuo daugelio „SUV“ tipo ratuočių skiriasi tuo, jog turi keturių varančiųjų ratų pavaras. Ne miglą pučiančias, keturių ratų pavarą imituojančias sistemas, o tikrai visus keturis ratus sukančias sistemas. Nors jos nėra absoliučiai identiškos ir veikia skirtingais principais, tiek „Subaru“ marketingo skyriaus garsiai liaupsinama nuolatinė keturių varančiųjų ratų pavara, tiek „Volkswagen“ modelyje įdiegta „Haldex“ sistema kiekvieną vairuotoją netikėtai užklūpančioje situacijoje veikia nepriekaištingai, o tiksliau – nepastebimai. Norint pamatyti ryškesnių skirtumų tarp šių sistemų, iškart reikėtų užsidėti žvejybai skirtus batus ir išvažiuoti ten, kur rizikuojate susidurti su kontrabandininkais. Būtent bekelėje pasijus šių sistemų veikimų skirtumai, o tiksliau – galima pamatyti, ar „Passat Alltrack“ sugeba neatsilikti nuo „Subaru Outback“, kuris tą pačią akimirką, kai nuvažiuoja nuo asfalto ar apskritai – kelio, džiaugiasi turėdamas gerokai didesnę kėbulo prošvaisą.

Vertinimo kriterijus

Subaru Outback

Volkswagen Passat Alltrack

Pakabos suteikiamas komfortas

8 balai

7 balai

Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu

6 balai

8 balai

Manevringumas

7 balai

8 balai

Stabdžių efektyvumas

8 balai

8 balai

Subaru Outback prieš Volkswagen Passat Alltrack (22)

Saugumo kokonai

„Subaru“ automobilių populiarumą mūsų šalyje galima pagrįsti keliomis priežastimis. Viena iš jų – pavydėtinas kainos, komforto bei saugumo įrangos santykis, kurį pranokti yra pakankamai sunku.

Pačios kukliausios „Active“ komplektacijos „Subaru Outback“ mūsų šalyje kainuoja nuo 30 990 eurų. Atsižvelgiant į automobilio dydį – tai nėra labai didelė suma. Geriausia yra tai, jog net ir bazinės komplektacijos „Outback“ turi praktiškai viską, ko galite norėti naujame automobilyje. Šildomos priekinės ir galinės sėdynės – yra, šildomas vairas – yra, beraktė užvedimo ir atrakinimo sistema – yra, dviejų zonų klimato kontrolė – yra, keli USB lizdai – yra, galinė vaizdo kamera – yra, milžiniškas pagalbinių asistentų būrys – taip pat yra. Aukščiausios komplektacijos – „Summit“ modelį turėtumėte rinktis tik tada, jeigu norite gauti elektra valdomas sėdynes, navigacijos sistemą ir 18 colių lengvo lydinio ratlankius. Už šiuos kelis privalumus turėsite papildomai sumokėti 6010 eurų. Ar jie yra verti šių pinigų? Nebent tik tuo atveju, jeigu įsigydami aukščiausios komplektacijos modelį gausite ir keleto tūkstančių nuolaidą.

Kainų žirklės „Volkswagen“ stovykloje yra gerokai aštresnės ir skausmingesnės, mat standartinė „Passat Alltrack“ komforto įranga nėra labai skurdi, bet patys geidžiamiausi žaislai slypi papildomos įrangos kataloge, prie kurių puikuojasi keturženklės sumos.

Taip jau atsitiko, jog mūsų bandytasis modelis jau nebeegzistuoja „Volkswagen Passat Alltrack“ kainoraščiuose. Šiuo metu šį universalą galima įsigyti tik su 272 AG išvystančiu benzininiu arba su 190 AG išspaudžiančiu dyzeliu. Atsižvelgiant į šį faktą, pati pigiausia „Alltrack“ versija mūsų šalyje dabar kainuoja nuo 38 868 eurų, kurio bazinėje įrangoje nėra tam tikrų priedų, kuriuos surandame kukliausioje „Outback“ versijoje. Pavyzdžiui, šildomų sėdynių, beraktės atrakinimo ir užvedimo sistemos, šildomų veidrodėlių, galinės vaizdo kameros ar tam tikros saugumo įrangos: aklosios zonos stebėjimo sistemos, adaptyvios greičio ir atstumo palaikymo sistemos.

Vertinimo kriterijus

Subaru Outback

Volkswagen Passat Alltrack

Pradinė kaina

9 balai / 30 990 eurų

7 balai / 35 394 eurai

Standartinė įranga

9 balai

7 balai

Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina

10 balai

6 balai

Standartinė garantija

3 metai / 100 000

3 metai / 100 000

Subaru Outback prieš Volkswagen Passat Alltrack (21)

Universalūs įrankiai

Ar egzistuoja automobilis, kuris galėtų būti tinkamas visose įmanomose situacijose? Šie mūsų bandymo dalyviai galėtų būti puikūs pavyzdžiui, kuomet Jūsų prioritetų sąrašo viršūnėje rikiuojasi tokie punktai kaip talpi bagažinė, erdvus interjeras, aukšta kėbulo prošvaisa, automatinė pavarų dėžė, keturi varantieji ratai, naujausios saugumo technologijos ir apdailos medžiagos, kurios bus atsparios gale sėdintiems padaužoms.

„Subaru“ šioje kompanijoje išsiskiria „Toyota Land Cruiser“ prilygstančia (vos 2 mm mažesne!) kėbulo prošvaisa ir nuolatine keturių varančiųjų ratų pavara, kuri užtikrins, jog išbrisite net ir iš didžiausios balos ar pravažiuosite net ir patį nelygiausią žemės lopinėlį.  Asfaltas, žvyrkelis, miško kelio kelias – nepriklausomai nuo to kokiu keliu važiuosite, iš Japonijos kilęs „Outback“ jausis – ir leis jaustis vairuotojui – taip pat užtikrintai.

Tuo tarpu „Passat Alltrack“ šioje kompanijoje atrodo kaip tikras miesčionis, kuris ruošdamasis į kelionę užmiestyje visuomet susikraus pilną lagaminų daiktų, nes ką gali žinoti – gali prireikti naujų kelnių, marškinių ar batų.

Kasdieninėse, gyvenimiškose situacijoje statistinis vairuotojas vargu, ar pajus didesnį skirtumą tarp standartinio „Passat“ ir „Alltrack“ modelio. Vis dėlto, slidi kelio danga ar šiek tiek pažliugęs kelias į kotedžų kvartalą su „Passat Alltrack“ nebeatrodys toks keliantis šiurpą kaip anksčiau.

Galutinį laimėtoją reikėtų išrinkti vadovaujantis pagal vieną kriterijų – kokiais keliais Jūs ruošiatės važinėti? Jeigu vadovaujatės gyvenimo moto – „Važiuoju, kur akys mato“, tuomet, be jokių abejonių, reikėtų pasirinkti „Subaru Outback“. Tai tiesiog puikus padidinto pravažumo universalas.

Jeigu didžiąją dalį praleidžiate mieste ar greitkelyje, bet kelias iki Jūsų namų ne iš tolo neprimena prieš pusmetį išlietos miesto gatvės, tikrai neprašausite nukeliavę į „Volkswagen“ saloną ir pasirinkę „Passat Alltrack“. Padidinto pravažumo „Passat“ siūlo tai ką gali pasiūlyti kiekvienas „Volkswagen“ šeimos narys – solidų interjerą ir puikų kompromisą tarp dinamikos bei komforto. Bet kokiu atveju, abu automobiliai yra žymiai geresnis pasirinkimas negu bet kuris panašaus dydžio „ SUV“.

Subaru Outback:

MUMS PATIKO

  • Kainos ir komforto įrangos santykis
  • Puikiai veikianti „EyeSight“ sistema
  • Aukšta kėbulo prošvaisa ir užtikrintai veikianti 4×4 sistema suteikia galimybę važiuoti praktiškai bet kur
  • Pakankamai  žvalus benzininis variklis
  • Didžiulė interjero erdvė
  • Elementarus ir paprastas multimedijos valdymas

MUMS NEPATIKO

  • Benzininio variklio apetitas greitkelyje
  • Vėjo ir padangų keliamas triukšmas važiuojant didesniu nei 120 km/val. greičiu
  • Brangus automobilio aptarnavimas
  • Modelių gamoje – tik viena variklio ir pavarų dėžės kombinacija

VW Passat Alltrack:

MUMS PATIKO

  • Nuostabus kompanionas ilgose kelionėse
  • Solidus eksterjero ir interjero dizainas
  • Dinamiškas ir pajėgus benzininis variklis
  • Atsižvelgus į variklio siūlomą dinamiką – krikščioniškos degalų sąnaudos
  • Interjero erdvė
  • Stabilumo, komforto ir valdymo malonumo santykis

MUMS NEPATIKO

  • Tam tikros technologijos ir komforto įranga slepiasi papildomos įrangos sąraše, o tai išpučia galutinę automobilio kainą
  • Grubokai veikianti „DSG“ pavarų dėžė pajudant iš vietos
  • Truputėlį didesnė kėbulo prošvaisa pranoksta daugelį krosoverių ar „SUV“ automobilių, tačiau į atokesnį pasaulio kampelį nenuvažiuosite

GALERIJA

 

Back to top button