REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

automanas.lt yra projektas skirtas ne tik publikuoti gražius automobilius, bet ir padėti spręsti auto kultūros mėgėjų problemas. Skatinti šio judėjimo supratimą mūsų šalyje. Todėl mes nutarėme pakalbinti Susisiekimo ministerijos atstovus ir jiems užduoti mums rūpimus klausimus. Šį kartą kalba eina apie techninius automobilio perdarymo aspektus. Tačiau jei Jūs turite rūpimų klausimų būtinai juos atsiųskite mums ir mes susisieksime su žmonėmis, kurie galės į juos kvalifikuotai atsakyti.


1 tema
Praeitais metais pas automanus buvo atsiradusi viltis, kad jie Lietuvoje galės registruoti automobilius kurių vairavimo mechanizmas yra dešinėje pusėje. Tačiau Susisiekimo ministerija net nesivėlusi į diskusijas šių metu pradžioje atrėžė, kad tokios galimybės net negali būti. Pagrindinis argumentas buvo saugumas, kuris žinoma svarbu. Niekas dėl to nediskutuoja. Tačiau Vokietijoje ar Skandinavijos keliuose važinėja tokie automobiliai ir didelių bėdų nepridaro. Tai yra dėl kelių priežasčių. Visų pirma tokie automobiliai yra padidintos rizikos ir mokesčiai už yra kur kas didesni. Todėl natūralu, kad paprastiems vairuotojams tai tiesiog neapsimoka. Tokiais automobiliais važinėja tik tikri automanai, kuriems svarbu ne tik nuvažiuoti nuo taško A iki taško B, bet ir automobilio išskirtinumas. Yra visa eilė retų UK arba Japonijos rinkai gamintų automobilių, kurie net neturi analogų su vairu kairėje pusėje. Noriu paklausti kelis klausimus:
Ar buvo bent svarstyta tokia vairuotojų grupė ir jų poreikiai mūsų šalyje? Paprastai tokių retų automobilių savininkai kur kas atsargiau elgęsi su savo automobiliais nes, jų verto yra didelė. Ar būtų įmanoma svarstyti tokių išskirtinių automobilių legalizavimą Lietuvoje?
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas nustato išimtis tik istorinių arba skirtų specialioms darbo funkcijoms atlikti motorinių transporto priemonių su vairu dešinėje pusėje registravimui. Kitų išskirtinių automobilių grupę saugaus eismo automobilių keliais įstatymas šiai dienai nenumato. Mes visuomet svarstome mums pateiktas gyventojų, suinteresuotų grupių iniciatyvas ir pasiūlymus.
Ar retų, tačiau dar nepakankamai senų automobilių savininkai su vairu dešinėje pusėje turi bent teorinę galimybe legaliai važinėti mūsų keliuose?
Šiuo metu Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas nustato, kad dalyvauti viešajame eisme leidžiama dalyvauti motorinėms transporto priemonėms su vairu dešinėje, kurios buvo įregistruotos Lietuvos Respublikoje iki 1993 m. gegužės 1 d., kurios pagal konstrukciją ir įrangą yra skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, laikinai (iki 90 dienų per metus) į Lietuvos Respubliką su užsienio valstybėje įregistruotomis transporto priemonėmis atvykusiems užsieniečiams, kurie neturi leidimo laikinai apsigyventi arba leidimo nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, taip pat Lietuvos Respublikos piliečiams, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra užsienio valstybėje, taip pat transporto priemonėms, kurios teisės aktų nustatyta tvarka priskirtos istorinių motorinių transporto priemonių kategorijai.
2 tema
Teoriškai kiekvienas su vairu dešinėje pusėje automobilis gali būti perdarytas į automobilį su vairu kairėje pusėje. Tačiau dabar galiojantys teisės aktai ir jų legalizavimo tvarka, labiau primena kovą su vėjo malūnais. Yra daug reikalavimų, kuriuos įvykdyti net specializuotiems autoservisams sukelia didelių problemų. Ta tema turime kelis klausimus.
Ar vairo perkėlimo į kitą procesas negali būti supaprastintas neaukojant saugumo?
Vairo perkėlimas tiesiogiai įtakoja transporto priemonės valdomumą bei bendrą transporto priemonės saugumą, todėl keisti reikalavimus ar supaprastinti vairavimo sistemos keitimui nustatytus reikalavimus nenumatoma
Ar visi iškelti reikalavimai yra privalomi pagal ES teisės aktus nepaisant mūsų šalies ypatumų?
Pagal ES teisės aktus transporto priemonės sistemos, mazgai ar agregatai turi būti išbandyti, atitikti techninius reikalavimus ir sertifikuoti.
Kokia optimaliausia vairo perkėlimo procedūra automobilio savininkui sukeltų mažiausiai sunkumų?
Mūsų supratimu vairo sistemos keitimas yra sudėtingas perdirbimas ir jis galimas tik turint transporto priemonės gamintojo techninę dokumentacija bei naudojant sertifikuotas sudėtines dalis.
3 tema
Visame pasaulyje egzistuoja didžiule automobilių tobulinimo rinka, kuri padeda pasiekti geresnių automobilio valdymo savybių. Žinoma tai priartina prie tos ribos, kai automobilis gali tapti kenksmingas visuomenei. Tačiau vakarų Europoje yra išvystyta tokių tobulinimų sertifikavimo sistema (taip vadinama TUV). Tačiau mūsų šalyje nėra galimybių kvalifikuotai įvertinti pakeitimus ir juos sertifikuoti. Šiuo metu kiekvienas turintis pakeitimus dreba važiuodamas pas techninės apžiūros specialistus, kad jie neduos leidimo eksploatuoti automobilio. Sutikite, kad tokia situacija yra iškreipta ir neleidžia vystytis net tokių dalių gamintojams, kurie ateityje galėtų jas eksportuoti į užsienį ir mokėti mokesčius valstybei.
Ar planuose yra aiškios sertifikavimo tvarkos sukūrimas?
Transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių sertifikavimo tvarka Lietuvoje sukurta remiantis ES šalyse narėse taikoma praktika bei ES teisės aktais (ES direktyva 2007/46/EB transporto priemonių pagrindų direktyva)
Koks optimalus dabartinis kelias tokiam automanui?
Techninių tarnybų (laboratorijų) steigimosi , pagrindas yra grynai ekonominis. Jei Lietuvoje atsirastų transporto priemonių sistemų ar agregatų gamintojai, atsirastų ir nepriklausomos techninės tarnybos (laboratorijos), kurių steigimuisi teisinė bazė yra. Kaip pavyzdį galima paminėti stabdžių kaladėlių gamintoją Lietuvoje, atsiradus poreikiui buvo įsteigta techninė tarnyba (laboratorija), kuri bando stabdžių trinkeles. Lietuvoje pripažintos yra 3 techninės tarnybos, galinčios bandyti transporto priemonių sistemas bei sudėtines dalis. Techninių tarnybų sąrašą bei jų bandymo sritis galite rasti šiame
internetiniame puslapyje.
4 tema
Lietuvoje yra automobilių pramonė. Tačiau ji pogrindyje. Tai gali atrodyti juokinga, tačiau kalba neina apie didžiuosius automobilių gigantus. Vakarų Europoje, ypač Vokietijoje ir UK yra visa eilė smulkių dirbtuvių, kurie nuo nulio kuria įvairaus pobūdžio automobilius skirtus važinėti bendro naudojimo keliais. Lietuvoje yra kelios dirbtuvės, kurios galėtų pilnai su jais konkuruoti tiek kokybe tiek kaina. Tačiau priregistruoti tokį automobilį Lietuvoje yra labai sunku. Todėl šiuos automobilius registruoja Vokietijoje ir UK ten pat vykdant pardavimus ir mokant mokesčius.
Ar perspektyvoje Susisiekimo ministerijoje būtų įmanomas Lietuvos automobilių pramonės klausimo kėlimas? Ar įmanoma ateityje skatinti toki procesą mažinant ribojimus tokių automobilių registracijai?
Tai labai įdomus klausimas ir mes visomis išgalėmis norėtume prisidėti prie Lietuvos automobilių pramonės kūrimo ir augimo Pasiruošę įsiklausyti į visus siūlymus.
Tačiau mums labai svarbu yra ir eismo dalyvių saugumas. tarp jų ypač svarbu nenuleisti kartelės transporto priemonės saugumui. Tiek Lietuvoje, tiek ES šalyse procedūros yra standartizuotos ir registruojamos transporto priemonės, kurių konstrukcija yra patvirtinta, t.y. perėjusi atitikties įvertinimo procedūras ir turi tai patvirtinančius dokumentus.
Kokia dabar optimali tokio automobilio registravimo tvarka?
Šiuo metu galioja tvarka, jeigu automobilis buvo perdarytas, t.y. buvo keičiama jo konstrukcija, būtina kreiptis į įmones kurios atlieka automobilio techninę ekspertizę, kurios metu įvertinama, ar transporto priemonė nekelia pavojaus eismui ir atitinka techninius reikalavimus. Lietuvoje yra 12 tokių ekspertizių įmonių, kurios turi teisę tai įvertinti. Po jų teigiamų išvadų automobilis registruojamas.
Už atsakymus dėkojame
Susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui

automanas.lt yra projektas skirtas ne tik publikuoti gražius automobilius, bet ir padėti spręsti auto kultūros mėgėjų problemas. Skatinti šio judėjimo supratimą mūsų šalyje. Todėl mes nutarėme pakalbinti Susisiekimo ministerijos atstovus ir jiems užduoti mums rūpimus klausimus. Šį kartą kalba eina apie techninius automobilio perdarymo aspektus. Tačiau jei Jūs turite rūpimų klausimų būtinai juos atsiųskite mums ir mes susisieksime su žmonėmis, kurie galės į juos kvalifikuotai atsakyti.


1 tema
Praeitais metais pas automanus buvo atsiradusi viltis, kad jie Lietuvoje galės registruoti automobilius kurių vairavimo mechanizmas yra dešinėje pusėje. Tačiau Susisiekimo ministerija net nesivėlusi į diskusijas šių metu pradžioje atrėžė, kad tokios galimybės net negali būti. Pagrindinis argumentas buvo saugumas, kuris žinoma svarbu. Niekas dėl to nediskutuoja. Tačiau Vokietijoje ar Skandinavijos keliuose važinėja tokie automobiliai ir didelių bėdų nepridaro. Tai yra dėl kelių priežasčių. Visų pirma tokie automobiliai yra padidintos rizikos ir mokesčiai už yra kur kas didesni. Todėl natūralu, kad paprastiems vairuotojams tai tiesiog neapsimoka. Tokiais automobiliais važinėja tik tikri automanai, kuriems svarbu ne tik nuvažiuoti nuo taško A iki taško B, bet ir automobilio išskirtinumas. Yra visa eilė retų UK arba Japonijos rinkai gamintų automobilių, kurie net neturi analogų su vairu kairėje pusėje. Noriu paklausti kelis klausimus:
Ar buvo bent svarstyta tokia vairuotojų grupė ir jų poreikiai mūsų šalyje? Paprastai tokių retų automobilių savininkai kur kas atsargiau elgęsi su savo automobiliais nes, jų verto yra didelė. Ar būtų įmanoma svarstyti tokių išskirtinių automobilių legalizavimą Lietuvoje?
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas nustato išimtis tik istorinių arba skirtų specialioms darbo funkcijoms atlikti motorinių transporto priemonių su vairu dešinėje pusėje registravimui. Kitų išskirtinių automobilių grupę saugaus eismo automobilių keliais įstatymas šiai dienai nenumato. Mes visuomet svarstome mums pateiktas gyventojų, suinteresuotų grupių iniciatyvas ir pasiūlymus.
Ar retų, tačiau dar nepakankamai senų automobilių savininkai su vairu dešinėje pusėje turi bent teorinę galimybe legaliai važinėti mūsų keliuose?
Šiuo metu Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas nustato, kad dalyvauti viešajame eisme leidžiama dalyvauti motorinėms transporto priemonėms su vairu dešinėje, kurios buvo įregistruotos Lietuvos Respublikoje iki 1993 m. gegužės 1 d., kurios pagal konstrukciją ir įrangą yra skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, laikinai (iki 90 dienų per metus) į Lietuvos Respubliką su užsienio valstybėje įregistruotomis transporto priemonėmis atvykusiems užsieniečiams, kurie neturi leidimo laikinai apsigyventi arba leidimo nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, taip pat Lietuvos Respublikos piliečiams, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra užsienio valstybėje, taip pat transporto priemonėms, kurios teisės aktų nustatyta tvarka priskirtos istorinių motorinių transporto priemonių kategorijai.
2 tema
Teoriškai kiekvienas su vairu dešinėje pusėje automobilis gali būti perdarytas į automobilį su vairu kairėje pusėje. Tačiau dabar galiojantys teisės aktai ir jų legalizavimo tvarka, labiau primena kovą su vėjo malūnais. Yra daug reikalavimų, kuriuos įvykdyti net specializuotiems autoservisams sukelia didelių problemų. Ta tema turime kelis klausimus.
Ar vairo perkėlimo į kitą procesas negali būti supaprastintas neaukojant saugumo?
Vairo perkėlimas tiesiogiai įtakoja transporto priemonės valdomumą bei bendrą transporto priemonės saugumą, todėl keisti reikalavimus ar supaprastinti vairavimo sistemos keitimui nustatytus reikalavimus nenumatoma
Ar visi iškelti reikalavimai yra privalomi pagal ES teisės aktus nepaisant mūsų šalies ypatumų?
Pagal ES teisės aktus transporto priemonės sistemos, mazgai ar agregatai turi būti išbandyti, atitikti techninius reikalavimus ir sertifikuoti.
Kokia optimaliausia vairo perkėlimo procedūra automobilio savininkui sukeltų mažiausiai sunkumų?
Mūsų supratimu vairo sistemos keitimas yra sudėtingas perdirbimas ir jis galimas tik turint transporto priemonės gamintojo techninę dokumentacija bei naudojant sertifikuotas sudėtines dalis.
3 tema
Visame pasaulyje egzistuoja didžiule automobilių tobulinimo rinka, kuri padeda pasiekti geresnių automobilio valdymo savybių. Žinoma tai priartina prie tos ribos, kai automobilis gali tapti kenksmingas visuomenei. Tačiau vakarų Europoje yra išvystyta tokių tobulinimų sertifikavimo sistema (taip vadinama TUV). Tačiau mūsų šalyje nėra galimybių kvalifikuotai įvertinti pakeitimus ir juos sertifikuoti. Šiuo metu kiekvienas turintis pakeitimus dreba važiuodamas pas techninės apžiūros specialistus, kad jie neduos leidimo eksploatuoti automobilio. Sutikite, kad tokia situacija yra iškreipta ir neleidžia vystytis net tokių dalių gamintojams, kurie ateityje galėtų jas eksportuoti į užsienį ir mokėti mokesčius valstybei.
Ar planuose yra aiškios sertifikavimo tvarkos sukūrimas?
Transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių sertifikavimo tvarka Lietuvoje sukurta remiantis ES šalyse narėse taikoma praktika bei ES teisės aktais (ES direktyva 2007/46/EB transporto priemonių pagrindų direktyva)
Koks optimalus dabartinis kelias tokiam automanui?
Techninių tarnybų (laboratorijų) steigimosi , pagrindas yra grynai ekonominis. Jei Lietuvoje atsirastų transporto priemonių sistemų ar agregatų gamintojai, atsirastų ir nepriklausomos techninės tarnybos (laboratorijos), kurių steigimuisi teisinė bazė yra. Kaip pavyzdį galima paminėti stabdžių kaladėlių gamintoją Lietuvoje, atsiradus poreikiui buvo įsteigta techninė tarnyba (laboratorija), kuri bando stabdžių trinkeles. Lietuvoje pripažintos yra 3 techninės tarnybos, galinčios bandyti transporto priemonių sistemas bei sudėtines dalis. Techninių tarnybų sąrašą bei jų bandymo sritis galite rasti šiame
internetiniame puslapyje.
4 tema
Lietuvoje yra automobilių pramonė. Tačiau ji pogrindyje. Tai gali atrodyti juokinga, tačiau kalba neina apie didžiuosius automobilių gigantus. Vakarų Europoje, ypač Vokietijoje ir UK yra visa eilė smulkių dirbtuvių, kurie nuo nulio kuria įvairaus pobūdžio automobilius skirtus važinėti bendro naudojimo keliais. Lietuvoje yra kelios dirbtuvės, kurios galėtų pilnai su jais konkuruoti tiek kokybe tiek kaina. Tačiau priregistruoti tokį automobilį Lietuvoje yra labai sunku. Todėl šiuos automobilius registruoja Vokietijoje ir UK ten pat vykdant pardavimus ir mokant mokesčius.
Ar perspektyvoje Susisiekimo ministerijoje būtų įmanomas Lietuvos automobilių pramonės klausimo kėlimas? Ar įmanoma ateityje skatinti toki procesą mažinant ribojimus tokių automobilių registracijai?
Tai labai įdomus klausimas ir mes visomis išgalėmis norėtume prisidėti prie Lietuvos automobilių pramonės kūrimo ir augimo Pasiruošę įsiklausyti į visus siūlymus.
Tačiau mums labai svarbu yra ir eismo dalyvių saugumas. tarp jų ypač svarbu nenuleisti kartelės transporto priemonės saugumui. Tiek Lietuvoje, tiek ES šalyse procedūros yra standartizuotos ir registruojamos transporto priemonės, kurių konstrukcija yra patvirtinta, t.y. perėjusi atitikties įvertinimo procedūras ir turi tai patvirtinančius dokumentus.
Kokia dabar optimali tokio automobilio registravimo tvarka?
Šiuo metu galioja tvarka, jeigu automobilis buvo perdarytas, t.y. buvo keičiama jo konstrukcija, būtina kreiptis į įmones kurios atlieka automobilio techninę ekspertizę, kurios metu įvertinama, ar transporto priemonė nekelia pavojaus eismui ir atitinka techninius reikalavimus. Lietuvoje yra 12 tokių ekspertizių įmonių, kurios turi teisę tai įvertinti. Po jų teigiamų išvadų automobilis registruojamas.
Už atsakymus dėkojame
Susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų