ParodosTokyo Auto Salon

Tokijo automobilių paroda 2023: Japonijos gamintojai drąsiau investuoja į elektrifikaciją

Japonijos sostinėje prasidėjo tarptautinė Tokijo automobilių paroda. Joje – kaip niekada daug naujienų, kurias pristatė vietiniai gamintojai.

Šiemet „Japan Mobility Show“ vardu pakrikštyta automobilių paroda parodė, jog dažnai pernelyg lėtai į spartėjančią elektrifikaciją žiūrintys gamintojai iš Japonijos galiausiai nutarė susigrąžinti prarastas pozicijas.

Didžioji dauguma parodoje eksponuotų automobilių yra elektromobiliai – tai natūralu, tačiau Japonijos automobilių gamintojai į ne visiems priimtiną elektrifikaciją pažiūrėjo kitu kampu. Keletas iš jų netgi ruošiasi pristatyti automobilių entuziastams skirtus modelius, kuriuose maža tarša derėtų su vėjavaikiškais pasivažinėjimais.

LEXUS

„Lexus“ šiuo metu vykstančioje Tokijo automobilių parodoje lankytojus traukia su dvejomis, išraiškingomis koncepcijomis: „LF-ZC“ ir „ZL“.

Aštriais kampais pasižyminti „LF-ZC“ yra tiesioginė užuomina į netolimoje ateityje pasirodysiantį elektromobilį, su kuriuo „Lexus“ įžengs į „BMW i4“ ir „Tesla Model 3“ žaidimų aikštelę.

Nors žvelgiant į automobilio nuotraukas gali susidaryti įspūdis, jog „LF-ZC“ bus gerokai didesnis už anksčiau įvardintus konkurentus, tačiau, iš tiesų, jis yra 200 mm trumpesnis priekiniais ratais varomą „Lexus ES“. Kita vertus, jis yra truputėlį platesnis už pastarąjį modelį.

Tuo tarpu kartu su sedanu pristatyta elektrinio visureigio koncepcija taip pat nori pademonstruoti ko galime tikėtis iš poros metų bėgyje pasirodysiančio „Lexus“ elektra varomo SUV.

Abudu modeliai buvo sukurti vadovaujantis „Lexus Future“ vardu pavadinta dizaino filosofija, kurioje toliau dominuoja aštrūs, futuristiški elementai, kurių formas diktuoja ne tik dizainerių troškimas sukurti šį bei tą įdomaus.

Pavyzdžiui, „LF-ZC“ aštrios briaunos padėjo sukurti itin aerodinamišką automobilio siluetą. Bendrovės teigimu, „LF-ZC“ aerodinaminio pasipriešinimo rodiklis siekia vos 0,2 Cd. Pavyzdžiui, „Tesla Model S“ aerodinaminio pasipriešinimo rodiklis siekia 0,208, „Porsche Taycan Turbo“ – 0,22.

MITSUBISHI

Vieną kukliausių stendų Tokijo automobilių parodoje turėjo ne pačius geriausius laikus išgyvenanti „Mitsubishi“. Šiuo metu iš skolų ir nepelningumo liūno brendantis gamintojas į Tokijo automobilių parodą atvežė parodyti futuristišką praktiško ir pravažaus automobilio koncepciją.

Pasak bendrovės atstovų, automobilio salonas – modulinis. Salone esančias sėdynes ne tik galima stumdyti į priekį ir atgal, jos taip pat gali būti pasukamos 180 laipsnių kampu.

Padidinto pravažumo modelis turi ne elektrinę, bet iš tinklo įkraunamo hibrido pavarą, kuri turėtų suteikti „Mitsubishi“ modelio vairuotojams universalumo visose įmanomose situacijose. Pavyzdžiui, mieste jis galėtų važiuoti elektrine pavara, o užmiestyje arba bekelėje automobilis galėtų naudoti benzininį variklį.

MAZDA

„Mazda“ tarptautinėje parodoje pristatė radikalią visų mėgstamo „MX-5“ automobilio viziją. – „Iconic SP“.

Teigiama, kad šioje koncepcijoje „Mazda“ panaudojo serijiniu būdu gaminamo „MX-30 R-EV“ jėgainę, kurioje rotorinis benzininis variklis naudojamas kaip generatorius, galintis įkrauti 17,8 kWh talpos bateriją.

„Mazda“ nepateikė tikslių techninių charakteristikų, tačiau bendrovė tikina, jog elektros pavara generuoja 370 arklio galių, arba maždaug dvigubai daugiau nei galingiausia šiandien gaminama „Mazda MX-5“ modifikacija.

Kadangi automobilis naudoja elektrinę pavarą, koncepcijos svoris išaugo iki 1450 kilogramų. Nors elektrinių automobilių standartais tai nėra daug, tačiau vargu ar šis rodiklis nudžiugins ilgamečius „Mazda MX-5“ vairuotojus, kurie mažąjį rodsterį dievino dėl ypatingai mažo svorio.

Vis dėlto, jeigu „Iconic SP“ kada nors pasieks serijinę gamybą, naujos kartos „MX-5“ taps ne tik ilgesnė, bet ir platesnė bei aukštesnė, o tai automobilį stumtelės link „Alpine A110“ teritorijos.

HONDA

Viena iš įdomesnių koncepcijų – „Sustaina C-Concept“. Mažytis, itin kompaktiškas hečbekas buvo sukurtas parodyti kokių priemonių galima imtis, norint sukurti visapusiškai tvarų automobilį.

Pavyzdžiui, automobilyje buvo panaudota perdirbta akrilo derva, kurią automobilio perdirbimo procese galima panaudoti dar kartą.

Iki šiol nemažą gerbėjų būrį turintis „Honda Prelude“ sugrįžo kaip elektrifikuotą pavarą turintis kupė. Tokijo automobilių parodoje pristatyta koncepcija siekia visiems „Honda“ gerbėjams pademonstruoti, jog gamintojas yra įsipareigojęs kurti sportiškus, jaunatviškus automobilius, net ir šiame, sudėtingame elektrifikacijos laikotarpyje.

„Tai – ypatingas modelis, kuris suteiks jaudinančių pojūčių, dėl kurių nesinorės nustoti vairuoti“, – parodos metu sakė „Honda“ vadovas Toshihiro Mibe.

Deja, „Honda“ neatskleidė daugiau detalių apie būsimą „Prelude“ įpėdinį. Bendrovės vadovas tik pridūrė: „Mes uoliai tęsiame kūrimo darbus, kurie padėtų pateisinti aukštus lūkesčius.“

„Honda Prelude“ koncepcija
„Honda Prelude“ koncepcija

NISSAN

Viena iš pagrindinių elektromobilumo pradininkų pasaulyje, „Nissan“ į savo gimtinėje vykstančią parodą atgabeno eilę skirtingų koncepcijų, kurios vargu ar kada nors pateks į serijinę gamybą, mat daugelyje jų pristatyti sprendimai būtų pernelyg sudėtingi ar tiesiog nereikalingi. Vis dėlto, ne visos koncepcijos šioje parodoje buvo eksponuojamos vien dėl noro užpildyti ganėtinai tuščią „Nissan“ stendą.

Vienas iš tokių – „Nissan Hyper Force“ koncepcija. Bendrovės teigimu – tai tiesioginė užuomina į 2028 – 2029 metais pasirodysiantį naujos kartos „Nissan GT-R“, kuris nebeturės vidaus degimo variklio ir vietoje jo naudos net 1000 kW galios elektros pavarą bei kieto būvio baterijas.

Sekantis eilėje – baltos spalvos „Nissan Hyper Punk“. Šis, dar vienas, elektrinis krosoveris leidžia pažvelgti į tam tikrus dizainerių sprendimus, kuriuos jie tikisi pritaikyti naujos kartos „Nissan Juke“.

Akivaizdu, jog „Nissan“ nesiruošia atsisakyti retkarčiais prieštaringai vertinamų dizaino sprendimų ir vietoje to, tik dar labiau sustiprins pojūtį, jog „Juke“ buvo sukurtas Japonijoje.

Be to, „Nissan“ teigia, jog Hyper Punk“ buvo sukurtas atsižvelgiant į influencerių ir turinio kūrėjų poreikius, todėl automobilyje įdiegtos vaizdo kameros leidžia užfiksuoti kiekvieną svarbią akimirką.

Ir paskutinis realistiškas „Nissan“ konceptas – „Hyper Tourer“. Įspūdingai atrodantis vienatūris buvo sukurtas dėl labai svarios priežasties. „Nissan“ trokšta įžengti į prabangių vienatūrių segmentą, kuris Kinijoje įgauna ganėtinai didžiulį pagreitį.

Kaip ir būsimas „GT-R“, taip ir šis į prabangą orientuotas vienatūris turės kieto būvio baterijas, užtikrinančias didelį nuvažiuojamą atstumą ir efektyvumą, bei šūsnį technologijų. Be to, „Nissan Hyper Tourer“ turės gilią dirbtinio intelekto integraciją. Gamintojos tikinimu, jis padės stebėti viduje sėdinčių keleivių emocinę ir fizinę būseną.

SUBARU

„Subaru“ jau kurį laiką oficialiai nedalyvauja Pasaulio ralio čempionato varžybose, tačiau sprendžiant iš šios bendrovės dizainerių veiksmų, jie niekaip nenori pamiršti „Subaru“ glaudžių sąsajų su raliu.

Tokijo automobilių parodoje „Subaru“ pristatė koncepcija, kuri, bendrovės teigimu, buvo sukurta semiantis įkvėpimo iš sėkmingiausių „Subaru“ ralio bolidų, pelniusių dešimtis pergalių.

Toks „Subaru“ pareiškimas atrodo ganėtinai keistas, mat nei viena „Sport Mobility“ koncepcijos detalė neprimena nei vieno iki šiol pasirodžiusio japoniškos markės modelio. Kita vertus, „Subaru“ užtikrina, jog „Sport Mobility“ turėtų pasiūlyti tokią pačią vairavimo malonumo injekciją kaip ir 1990-aisiais ralio trasoje karaliavusi „Subaru Impreza“.

„Šis „Subaru“ modelis įkūnija malonumą važiuoti bet kur ir bet kada. Ar tai būtų kasdieninė aplinka, ar neįprasta, nuotykius kurianti aplinka“, – pabrėžė „Subaru“.

Kaip ir daugelis šioje parodoje eksponuotų koncepcijų, „Sport Mobility“ turi elektrinę pavarą. Nors gamintojas nepanoro atskleisti detalesnių charakteristikų, tačiau skelbiama, jog automobilis turi pažangią elektrinę pavarą.

„Subaru“ sako, jog elektrinė pavara gali efektyviai paskirstyti tarp visų keturių automobilio ratų. Ne tik tarp priekinių ir galinių, bet apskritai – tarp visų. Pavyzdžiui, priekinio dešinio ir kairio galinio.

TOYOTA

Bene daugiausiai naujienų šiuo metu vykstančioje parodoje pateikė vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje – „Toyota“.

Ne pačios ilgiausios spaudos konferencijos metu „Toyota“ iškart pademonstravo keletą intriguojančių naujienų: „FT-Se“ kupė, „FT-3e“ SUV ir „Land Cruiser Se“.

„Toyota“ Tokijo automobilių parodoje

„Toyota FT-Se“ – tai labai ilgai laukta, moderni „Toyota MR2“ elektrinė interpretacija.

„Su šiuo automobiliu norime gaminti elektromobilius, kurie pasižymėtų žemu svorio centru ir erdviu salonu. Anksčiau tokios kombinacijos sportiškame automobilyje pasiūlyti negalėjome“, – sakė „Toyota“ atstovai.

„Elektromobiliai gali būti ne tik ekologiški. Jie taip pat suteikia savitą vairavimo malonumą ir nepamirštamą vairavimo patirtį“, – pridūrė „Toyota“ atstovai.

Sportiškas kupė buvo sukurtas naudojant naujovišką, elektromobiliams skirtą modulinę platformą, kurios išskirtinumas – galimybė kurti įvairiausio dydžio automobilius, neapribojant dizainerių fantazijos.

Manoma, jog serijinėje gamyboje analogiškas modelis turėtų pasirodyti 2026 metais.

„Toyota FT-3e“ iš esmės buvo sukurtas pagal tokius pačius principus kaip ir kupė, tačiau didžiausias skirtumas tarp jų kėbulo tipas. „FT-3e“ turi stilingą SUV kėbulo tipą.

Vadovaujantis „Toyota“ išplatintu pranešimu, „FT-3e“ taip pat buvo kuriama taip, jog taptų pilnaverte kiekvieno didmiesčio gyventojo gyvenimo būdo dalis. Gamintojas tvirtina, jog „FT-3e“ padės sumažinti stresą, vairuotojai galės pakabos darbą pritaikyti prie savo pageidavimų.

„Toyota“ taip pat tvirtina, jog naujos kartos elektromobiliai naudos gerokai pažangesnę programinę įrangą, kuri nuolatos bus atnaujinama ir tobulinama nuotoliniu būdu.

Planuojama, jog „FT-3e“ serijinę gamybą taip pat pasieks 2026-aisiais. Tuomet jis prisijungs prie „Toyota bZ4X“ elektromobilio, kuris šiandien kritikuojamas tiek dėl nuvažiuojamo atstumo, tiek prastų efektyvumo rodiklių.

„Toyota“ Tokijo automobilių parodoje

Trečioji „Toyota“ premjera turėtų suintriguoti tikrų visureigių gerbėjus. Tokijo automobilių parodoje buvo eksponuojama pažangi „Land Cruiser“ visureigio koncepcija, kuri net nesiruošia paaukoti įspūdingų galimybių bekelėje, tačiau dalį stačiokiškumo pakeis didesnis komfortas, pažangesnės technologijos. Trumpai tariant – „Land Cruiser“ sieks tapti pilnaverte „BMW X7“ ar „Range Rover“ alternatyva.

Daugiau nei 5 metrų ilgio elektrinis visureigis, teoriškai, galės nuvažiuoti iki 1000 kilometrų siekiantį atstumą. Šį įspūdingą rodiklį jis pasieks naudodamas šiuo metu paskutinėje kūrimo stadijoje esančias „Toyota“ kieto būvio baterijas.

Panašūs įrašai

Back to top button