REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1970 - 2006 m. - tai metai, kai nuo Toyota konvejerių riedėjo "dangiškieji" inžinierių kūriniai. Dangiškais juos vadinu ne dėl to, kad visus 36 metus Toyota būtų gaminusi dangišką palaimą teikiančius automobilius (nors buvo ir tokių), ar dėl to, kad būtų buvę populiariausi tarp kunigų. Ne. Šitaip juos praminė pats gamintojas, mat verčiant žodį "Celica" - artimiausias žodis, kurį galim atrasti lietuvių kalboje yra "dangiška". Tai tiek apie pavadinimą. Toliau žiūrėsime, kas po tuo pavadinimu slėpėsi. Automanas.lt pristato straipsnių seriją apie visų septynių kartų Toyota Celica automobilius.
Taigi, kaip ir rašiau - iš viso pasaulį išvydo septynios Celica kartos. Lyg ir logiška būtų pradėti straipsnių seriją nuo pirmosios kartos... tačiau to nedarysiu. Mat priežastis paprasta, apie tai jau rašėme:
Japoniškos legendos: Pirmos kartos Toyota Celica (1970-1977). Šį kartą trumpas turnė po visus 36 metus, o sekantį kartą tęsime nuo 2 kartos.

1. Pirmoji karta / A20/35 serija (1970-1977)


[caption id="attachment_64763" align="alignnone" width="524" caption="Pirmosios kartos Toyota Celica"]
[/caption]
Naujoviškai atrodęs kėbulas suteikė automobiliui išskirtinumo, tad jis netruko išpopuliarėti ir Japonijoje, ir JAV. Reikia paminėti, kad skirtingoms rinkoms skirti modeliai šiek tiek skyrėsi. Amerikiečių širdis pavergė Celica dizaino panašumas į Ford Mustang. Ji netgi buvo praminta japonišku Mustang arba Mustang Celica.
Tiesa, apie Celica automobilius parašyti įkvėpė kelios priežastys. Dabar paminėsiu tik vieną - tai Toyota Celica pergalės Pasaulio Ralio Čempionatuose (WRC). Kalbant apie 1-osios kartos Celica reikia paminėti, kad jos debiutas WRC buvo 1972 metais RAC Rally, kai Ove Andersson atvairavo Celica TA22 1600GTV devintoje vietoje.

2. Antroji karta / A40 serija (1978-1981)


[caption id="attachment_64766" align="alignnone" width="500" caption="Antrosios kartos Toyota Celica"]
[/caption]
Na, gulbe gražuole jos tikrai nepavadinsi, tačiau tais laikais tai buvo pasaulinio pripažinimo susilaukęs modelis. Įdomu tai, kad 1980 m. buvo paskelbta apie keturių durų Toyota Celica Camry gamyba. Iš tikro tai buvo Toyota Carina su Celica priekiu. Vėliau viskas išsisuko taip, kad 1981 m. buvo pradėtas gaminti atskiras Toyota modelis - Camry.

3. Trečioji karta / A60 serija (1982-1985)


[caption id="attachment_64770" align="alignnone" width="524" caption="Trečios kartos Toyota Celica"]
[/caption]
[caption id="attachment_64771" align="alignnone" width="450" caption="1982 m. Toyota Celica šiais laikais"]
[/caption]
Berods 1982 m. bus prasidėjęs ir pats smagumas - rugsėjo mėnesį pristatoma pirmoji Celica su turbina. GT-T modelyje pradėtas montuoti 1.8 litro darbinio tūrio 3T-GTE variklis. Tam, kad būtų patenkinti FISA reikalavimai keliami B grupės ralio automobiliams Pasaulio Ralio Čempionate (WRC), buvo pagaminti 200 vnt. modelių GT-TS. Tai  jie tapo pagrindu Group B Celica Twincam Turbo (TA64) automobiliams, kuriuos vairavo Toyota Team Europe (TTE).
[caption id="attachment_64772" align="alignnone" width="524" caption="Group B Celica Twincam Turbo (TA64)"]
[/caption]

4. Ketvirtoji karta / T160 serija (1986-1989)


[caption id="attachment_64776" align="alignnone" width="408" caption="Ketvirtos kartos Toyota Celica"]
[/caption]
1986 m. spalis - Japonijoje pristatoma ketvirtos kartos Celica GT-4 (ST165). 2.0 3S-GTE variklis su turbina prisukantis 190 AG (142 kW) nedelsiant ir ilgam Celica padarė Toyota flagmanu ir ralio trasos veidu. Apie tai - vėliau...
Įdomu ir tai, kad kitose Celica modifikacijose varančiais ratais tapo priekiniai, o ne galiniai, kaip buvo ankstesnėse kartose.
[caption id="attachment_64807" align="alignnone" width="480" caption="Toyota Celica ST165 GTFour"]
[/caption]

5. Penktoji karta / T180 serija (1990-1993)


[caption id="attachment_64808" align="alignnone" width="524" caption="Penktos kartos Celica (ST182)"]
[/caption]
1989 metų rugsėjį pasauliui buvo pristatyta penktoji Celica karta. Pakeistos kėbulo linijos tapo daug apvalesnės. Inžinieriai dievagojosi, kad tai jiems leido padidinti kėbulo standumą nedidinant svorio. Tiesa pasakius naujasis Celica dizainas patiko ir kitų automobilių dizaineriams, tad idėjomis netruko pasinaudoti ir jie.
Buvo tęsiama tradicija - stilingiems klientams versija su priekiu varomais ratais, turintiems storesnes pėdkelnes - GT-4 su 205 AG, 275 Nm. Norėtųsi išsiplėsti... bet tvardausi. Plačiau - vėliau.

[caption id="attachment_64809" align="alignnone" width="524" caption="Celica GT-4 savo stichijoje..."]
[/caption]

6. Šeštoji karta / T200 serija (1994-1999)


[caption id="attachment_64811" align="alignnone" width="524" caption="Šeštos kartos Celica"]
[/caption]
Šeštos kartos Celica 1994 m. pakeičia ankstesniąją. Nebelieka atverčiamų lempų, kėbulo linijos dar labiau išsipučia. Toyota ir toliau lieka ištikima auto sportui, tad galima įsigyti tiek priekiniais ratais varomas versijas, tiek GT-Four versija (ST205) su 2.0 turbo varikliu ir visais varančiais ratais.
1995 m. Toyota Castrol Team puikiai pasirodo WRC čempionate, tačiau jo pabaiga susiklostė skausmingai... dėl nelegalaus turbo restriktoriaus, Toyota buvo diskvalifikuota iš WRC. Tad vėliau Toyota Celica gamintojams teko pasitenkinti 1996 metų Europos ralio čempionato pergale.

[caption id="attachment_64812" align="alignnone" width="524" caption="Toyota Celica GT-Four (ST205). Tiesa - ne visai standartinis."]
[/caption]

7. Septintoji karta / T230 serija (2000-2006)





Išleisdama septintąją Celica kartą, Toyota nusitaikė į jaunimą, svajojantį apie Acura Integra ar Honda Civic. Kiek buvo galima atpiginti - atpigino, kiek buvo galima palengvinti - palengvino. Gavosi kas gavosi - sportiškas automobilis varomas priekiniais ratais. 2006 m. balandžio 21 d. nuo konvejerio nuriedėjo paskutinė Celica. Modelis nebuvo komerciškai sėkmingas, tad nuo šios kartos pasirodymo, jo pardavimai kasmet ženkliai krito.
Šiam kartui tiek. Kituose straipsniuose pažvelgsime į kiekvieną Celica kartą iš arčiau.

1970 - 2006 m. - tai metai, kai nuo Toyota konvejerių riedėjo "dangiškieji" inžinierių kūriniai. Dangiškais juos vadinu ne dėl to, kad visus 36 metus Toyota būtų gaminusi dangišką palaimą teikiančius automobilius (nors buvo ir tokių), ar dėl to, kad būtų buvę populiariausi tarp kunigų. Ne. Šitaip juos praminė pats gamintojas, mat verčiant žodį "Celica" - artimiausias žodis, kurį galim atrasti lietuvių kalboje yra "dangiška". Tai tiek apie pavadinimą. Toliau žiūrėsime, kas po tuo pavadinimu slėpėsi. Automanas.lt pristato straipsnių seriją apie visų septynių kartų Toyota Celica automobilius.
Taigi, kaip ir rašiau - iš viso pasaulį išvydo septynios Celica kartos. Lyg ir logiška būtų pradėti straipsnių seriją nuo pirmosios kartos... tačiau to nedarysiu. Mat priežastis paprasta, apie tai jau rašėme:
Japoniškos legendos: Pirmos kartos Toyota Celica (1970-1977). Šį kartą trumpas turnė po visus 36 metus, o sekantį kartą tęsime nuo 2 kartos.

1. Pirmoji karta / A20/35 serija (1970-1977)


[caption id="attachment_64763" align="alignnone" width="524" caption="Pirmosios kartos Toyota Celica"]
[/caption]
Naujoviškai atrodęs kėbulas suteikė automobiliui išskirtinumo, tad jis netruko išpopuliarėti ir Japonijoje, ir JAV. Reikia paminėti, kad skirtingoms rinkoms skirti modeliai šiek tiek skyrėsi. Amerikiečių širdis pavergė Celica dizaino panašumas į Ford Mustang. Ji netgi buvo praminta japonišku Mustang arba Mustang Celica.
Tiesa, apie Celica automobilius parašyti įkvėpė kelios priežastys. Dabar paminėsiu tik vieną - tai Toyota Celica pergalės Pasaulio Ralio Čempionatuose (WRC). Kalbant apie 1-osios kartos Celica reikia paminėti, kad jos debiutas WRC buvo 1972 metais RAC Rally, kai Ove Andersson atvairavo Celica TA22 1600GTV devintoje vietoje.

2. Antroji karta / A40 serija (1978-1981)


[caption id="attachment_64766" align="alignnone" width="500" caption="Antrosios kartos Toyota Celica"]
[/caption]
Na, gulbe gražuole jos tikrai nepavadinsi, tačiau tais laikais tai buvo pasaulinio pripažinimo susilaukęs modelis. Įdomu tai, kad 1980 m. buvo paskelbta apie keturių durų Toyota Celica Camry gamyba. Iš tikro tai buvo Toyota Carina su Celica priekiu. Vėliau viskas išsisuko taip, kad 1981 m. buvo pradėtas gaminti atskiras Toyota modelis - Camry.

3. Trečioji karta / A60 serija (1982-1985)


[caption id="attachment_64770" align="alignnone" width="524" caption="Trečios kartos Toyota Celica"]
[/caption]
[caption id="attachment_64771" align="alignnone" width="450" caption="1982 m. Toyota Celica šiais laikais"]
[/caption]
Berods 1982 m. bus prasidėjęs ir pats smagumas - rugsėjo mėnesį pristatoma pirmoji Celica su turbina. GT-T modelyje pradėtas montuoti 1.8 litro darbinio tūrio 3T-GTE variklis. Tam, kad būtų patenkinti FISA reikalavimai keliami B grupės ralio automobiliams Pasaulio Ralio Čempionate (WRC), buvo pagaminti 200 vnt. modelių GT-TS. Tai  jie tapo pagrindu Group B Celica Twincam Turbo (TA64) automobiliams, kuriuos vairavo Toyota Team Europe (TTE).
[caption id="attachment_64772" align="alignnone" width="524" caption="Group B Celica Twincam Turbo (TA64)"]
[/caption]

4. Ketvirtoji karta / T160 serija (1986-1989)


[caption id="attachment_64776" align="alignnone" width="408" caption="Ketvirtos kartos Toyota Celica"]
[/caption]
1986 m. spalis - Japonijoje pristatoma ketvirtos kartos Celica GT-4 (ST165). 2.0 3S-GTE variklis su turbina prisukantis 190 AG (142 kW) nedelsiant ir ilgam Celica padarė Toyota flagmanu ir ralio trasos veidu. Apie tai - vėliau...
Įdomu ir tai, kad kitose Celica modifikacijose varančiais ratais tapo priekiniai, o ne galiniai, kaip buvo ankstesnėse kartose.
[caption id="attachment_64807" align="alignnone" width="480" caption="Toyota Celica ST165 GTFour"]
[/caption]

5. Penktoji karta / T180 serija (1990-1993)


[caption id="attachment_64808" align="alignnone" width="524" caption="Penktos kartos Celica (ST182)"]
[/caption]
1989 metų rugsėjį pasauliui buvo pristatyta penktoji Celica karta. Pakeistos kėbulo linijos tapo daug apvalesnės. Inžinieriai dievagojosi, kad tai jiems leido padidinti kėbulo standumą nedidinant svorio. Tiesa pasakius naujasis Celica dizainas patiko ir kitų automobilių dizaineriams, tad idėjomis netruko pasinaudoti ir jie.
Buvo tęsiama tradicija - stilingiems klientams versija su priekiu varomais ratais, turintiems storesnes pėdkelnes - GT-4 su 205 AG, 275 Nm. Norėtųsi išsiplėsti... bet tvardausi. Plačiau - vėliau.

[caption id="attachment_64809" align="alignnone" width="524" caption="Celica GT-4 savo stichijoje..."]
[/caption]

6. Šeštoji karta / T200 serija (1994-1999)


[caption id="attachment_64811" align="alignnone" width="524" caption="Šeštos kartos Celica"]
[/caption]
Šeštos kartos Celica 1994 m. pakeičia ankstesniąją. Nebelieka atverčiamų lempų, kėbulo linijos dar labiau išsipučia. Toyota ir toliau lieka ištikima auto sportui, tad galima įsigyti tiek priekiniais ratais varomas versijas, tiek GT-Four versija (ST205) su 2.0 turbo varikliu ir visais varančiais ratais.
1995 m. Toyota Castrol Team puikiai pasirodo WRC čempionate, tačiau jo pabaiga susiklostė skausmingai... dėl nelegalaus turbo restriktoriaus, Toyota buvo diskvalifikuota iš WRC. Tad vėliau Toyota Celica gamintojams teko pasitenkinti 1996 metų Europos ralio čempionato pergale.

[caption id="attachment_64812" align="alignnone" width="524" caption="Toyota Celica GT-Four (ST205). Tiesa - ne visai standartinis."]
[/caption]

7. Septintoji karta / T230 serija (2000-2006)





Išleisdama septintąją Celica kartą, Toyota nusitaikė į jaunimą, svajojantį apie Acura Integra ar Honda Civic. Kiek buvo galima atpiginti - atpigino, kiek buvo galima palengvinti - palengvino. Gavosi kas gavosi - sportiškas automobilis varomas priekiniais ratais. 2006 m. balandžio 21 d. nuo konvejerio nuriedėjo paskutinė Celica. Modelis nebuvo komerciškai sėkmingas, tad nuo šios kartos pasirodymo, jo pardavimai kasmet ženkliai krito.
Šiam kartui tiek. Kituose straipsniuose pažvelgsime į kiekvieną Celica kartą iš arčiau.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų