„Corolla“, šiuo metu gaminama 15-oje gamyklų visame pasaulyje, sudaro vieną penktadalį visų „Toyota“ per 76 gyvavimo metus parduotų automobilių.
„Corolla“ eksportas į Šiaurės Ameriką prasidėjo 1968 m., ir sėkminga prekyba šioje rinkoje padėjo pasiekti bendrą pasaulinę 1 milijono parduotų automobilių ribą vos po ketverių metų nuo išleidimo. 1997 m. „Corolla“ tapo perkamiausiu pasaulyje automobiliu, kai suminis jos pardavimo rodiklis išaugo iki 22,65 milijono vienetų. Nuo 2002 m. kasmet parduodama po daugiau nei vieną milijoną „Corolla“ modelių. Pernai daugiau nei 150 šalių ir regionų buvo parduodama vidutiniškai po 3180 „Corolla“ kas dieną.
Apie šį istorinį pasiekimą vyriausiasis „Corolla“ inžinierius Shinichi Yasui pasakė: „Žinau, kad žmonės visame pasaulyje mėgsta šį automobilį, ir labai didžiuojuosi galėjęs prisidėti prie jo kūrimo, taip pat esu dėkingas visiems, kurie buvo įsigiję „Corolla“ ir ja rūpinosi. „Corolla“ sėkmės priežastis slypi išlaikytoje pradinėje jos kūrimo koncepcijoje, kurią suformulavo Tatsuo Hasegawa: „Corolla“ turi nešti viso pasaulio žmonėms laimę ir gerovę.“
Nuo pat pradžių „Corolla“ buvo kuriama su intencija, kad ji pasitarnaus japonams, kuriems septintojo dešimtmečio viduryje reikėjo naujų susisiekimo priemonių nuvykti į darbą. Tuometis vyriausiasis inžinierius Tatsuo Hasegawa pastebėjo, kad Japonijos ekonomikai augant žmonės važinėdami į darbą sugaišta vis daugiau laiko. Dėl to atsirado vis didesnis poreikis turėti nuosavą automobilį, ir taip Hasegawa sugalvojo pirmosios „Corolla“ koncepciją, kurios esminis principas liko nepakitęs iki pat šių dienų: nuolat vystoma ir pritaikoma klientų poreikiams kiekvienoje rinkoje.
Pirmosios „Corolla“ dienomis daugelis pagrindinių saugos funkcijų dar buvo siūlomos kaip papildoma įranga. Vėliau „Toyota“, norėdama patenkinti šeimų poreikius, nutarė daugelį tų funkcijų siūlyti kaip standartinę įrangą. „Toyota“ pastangos siekti vis aukštesnės kokybės ir standartinės įrangos gausinimas padėjo užsitikrinti sėkmę – kad šeimos visame pasaulyje ir toliau rinktųsi šį įperkamą automobilį labiau negu bet kurį kitą.
Nuolat kintančios „Corolla“ istorija, kupina technologijų ir kokybės gerinimo pavyzdžių, aiškiai iliustruoja „Toyota“ pastangas įsiklausyti į klientų reikmes ir pasiūlyti vis geresnius ir geresnius automobilius.
Dabartinės „Corolla“ gamybos bazės
Bendrovės pavadinimas, šalis | „Corolla“ gamybos pradžia |
„Takaoka Plant“ (TMC), Japonija | 1966 m. lapkritis |
„Toyota Motor Thailand Co., Ltd“ (TMT), Tailandas | 1972 m. rugpjūtis |
„Toyota South Africa Motor (Pty) Ltd.“ (TSAM), Pietų Afrika | 1975 m. gegužė |
„Toyota de Venezuela C.A. (TDV)“, Venesuela | 1986 m. balandis |
„Toyota Motor Manufacturing Canada Inc.“ (TMMC), Kanada | 1988 m. lapkritis |
„Indus Motor Company Ltd. (IMC)“, Pakistanas | 1993 m. kovas |
„Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc.“ (TMMT), Turkija | 1994 m. rugsėjis* |
„Toyota Motor Vietnam Co. Ltd.“ (TMV), Vietnamas | 1996 m. rugsėjis |
„Toyota do Brasil LTDA“ (TDB), Brazilija | 1998 m. rugsėjis |
„Kuozui Motor Ltd.“, Taivanas | 2001 m. kovas |
„Toyota Kirloskar Motor Private Ltd.“ (TKM), Indija | 2003 m. vasaris |
„Tianjin FAW Toyota Motor Co., Ltd.“ (TFTM) Kinija (dvi vietos) | 2004 m. gegužė |
„Toyota Motor Manufacturing Mississippi Inc.“ (TMMMS), JAV | 2011 m. spalis |
„Miyagi Ohira Plant“, „Toyota Motor East Japan Inc.“, Japonija | 2012 m. gegužė |
*„Corolla“ gamyba nevyko nuo 2007 m. sausio iki 2013 m. birželio; 2013 m. birželio 17 d. prasidėjo vienuoliktosios kartos „Corolla“ gamyba REKLAMA
|
„Corolla“ istorija
Metai | Mėnuo | Svarbiausi įvykiai |
1966 | Rugs. | TMC Takaokos gamykloje Tojotos mieste dienos šviesą išvydo pirmoji „Corolla“ |
Lapkr. | - „Toyota Publica“ atstovybės Japonijoje pradėjo pardavinėti dvejų durelių sedaną su keturių greičių prie grindų tvirtinama transmisija; kainos Tokijuje svyruoja nuo 432 000 jenų už standartinį modelį iki 495 000 jenų už prabangų modelį - Prasideda eksportas į Australiją | |
1967 | Geg. | Pradedamas gaminti ketverių durelių sedanas ir lengvasis furgonas |
1968 | Vas. | Pradedama gamyba užsienyje – „Assembly Services Sdn. Bhd.“ (ASSB) Malaizijoje |
Bal. | Prasideda eksportas į JAV | |
Geg. | Prasideda eksportas į Kanadą | |
Liepa | Pradedama gamyba vietoje, kuri dabar priklauso „Toyota Motor Corporation Australia Ltd.“ (TMCA) REKLAMA
| |
1969 | Kov. | Atstovybių kanalas „Toyota Publica“ pervadinamas „Toyota Corolla“ |
- | Prasideda 33 metų laikotarpis, kai „Corolla“ bus perkamiausiu automobiliu Japonijoje | |
1970 | Geg. | Išleidžiama antroji karta |
- | Parduotas milijoninis automobilis | |
1972 | Rugpj. | Pradedama gamyba „Toyota Motor Thailand Co., Ltd.“ |
1973 | Vas. | Pradedama gamyba „Toyota Ireland“ (TI) |
1974 | Bal. | Išleidžiama trečioji karta |
1975 | Geg. | Pradedama gamyba „Toyota South Africa Motor (Pty) Ltd.“ |
1976 | - | Parduotų automobilių skaičius pasiekia 5 milijonus |
1979 | Kov. | Išleidžiama ketvirtoji karta |
1981 | Gruod. | Gamyba TI nutraukiama |
1982 | - | Parduotų automobilių skaičius pasiekia 10 milijonų |
1983 | Geg. | Išleidžiama penktoji karta |
1986 | Bal. | Pradedama gamyba vietoje, kuri dabar priklauso „Toyota de VenezuelaC.A.“ |
Rugs. | „New United Motor Manufacturing, Inc.“ (NUMMI) JAV pradeda gaminti „Corolla FX“ | |
1987 | Geg. | Išleidžiama šeštoji karta |
1988 | Lapkr. | Pradedama gamyba „Toyota Motor Manufacturing Canada Inc.“ |
1989 | Spal. | Pradedama gamyba „Toyota Motor Philippines Corp.“ |
- | Parduotų automobilių skaičius pasiekia 15 milijonų | |
1991 | Birž. | Išleidžiama septintoji karta |
1993 | Kov. | Pradedama gamyba „Indus Motor Company Ltd.“ Pakistane |
1994 | Rugs. | - Parduotų automobilių skaičius pasiekia 20 milijonų - Pradedama gamyba vietoje, kuri dabar priklauso „Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc.“ (TMMT) REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
|
1995 | Geg. | Išleidžiama aštuntoji karta |
1996 | Rugs. | Pradedama gamyba „Toyota Motor Vietnam Co. Ltd.“ |
Gruod. | Gamyba TMMT nutraukiama | |
1998 | Kov. | Pradedama gamyba „PT. Toyota Motor Manufacturing Indonesia“ (TMMIN) |
Rugpj. | Pradedama gamyba „Toyota do Brasil Ltd.“ Indajatubos gamykloje | |
Rugs. | „Corolla“ hečbeko gamyba pradedama „Toyota Motor Manufacturing (U.K.) Ltd.“ | |
1999 | Liepa | Gamyba TMCA nutraukiama |
2000 | Rugpj. | Išleidžiama devintoji karta |
- | Parduotų automobilių skaičius pasiekia 25 milijonus | |
2001 | Kov. | Pradedama gamyba „Kuozui Motor Ltd.“ Taivane |
2003 | Saus. | Pradedama gamyba „Kirloskar Motor Private Ltd.“ Indijoje |
Spal. | Gamyba TMMIN nutraukiama | |
2004 | Vas. | Pradedama gamyba „Tianjin FAW Toyota Motor Co., Ltd.“ (TFTM) Cichingo gamykloje Kinijoje |
2005 | - | Parduotų automobilių skaičius pasiekia 30 milijonų |
2006 | Spal. | Išleidžiama dešimtoji karta |
Gruod. | Gamyba TMUK nutraukiama | |
2007 | Geg. | Pradedama gamyba TFTM TEDA gamykloje Kinijoje |
Rugpj. | Gamyba ASSB nutraukiama | |
Gruod. | Gamyba TMP nutraukiama | |
2009 | - | Parduotų automobilių skaičius pasiekia 35 milijonus |
2010 | Bal. | Gamyba NUMMI nutraukiama |
2011 | Spal. | Pradedama gamyba „Toyota Motor Manufacturing Mississippi Inc.“ JAV |
2012 | Geg. | - Pradedama gamyba vietoje, kurioje dabar yra „Toyota Motor East Japan Inc.“ Ohiros gamykla Mijagio prefektūroje - Išleidžiama vienuoliktoji karta - Pradedama gamyba „Sichuan FAW Toyota Motor Co., Ltd.“ (SFTM) Čangčungo gamykloje Kinijoje |
2013 | Birž. | Pradedama gamyba TMMT |
Liepa | - Parduotų automobilių skaičius pasiekia 40 milijonų - Gamyba SFTM nutraukiama |