Naudota „Toyota GT86“ : Ar jau atėjo metas automobiliui užimti senųjų modelių vietą?

Automanų pasaulis prieš penkerius metus pirmą kartą susipažino su naujausiu „Toyota“ ir „Subaru“ inžinierių darbu – klasikinės komponuotės kupė, kuris turėjo sugrąžinti legendinio „Corolla AE86“ dvasią į niūroką japoniškų automobilių pasaulį. 

Oficialiai, tai yra bendras „Toyota“ ir „Subaru“ projektas, tačiau daugelį darbų atliko „Toyota“ inžinieriai. Jie sukūrė naują platformą, jie pasirūpino naujų komponentų gamyba. „Subaru“ prie šio projekto prisidėjo tik vienoje srityje – parūpino keturių cilindrų opozicinį variklį, o tiksliau – „EJ20“ motoro evoliuciją, kuri buvo aprūpinta „Toyota D4-S“ tiesioginio įpurškimo sistema.

200 arklio galių ir 204 Nm sukimo momentą išvystantis variklis tikrai nėra technologinis stebuklas. Jis sąlyginai lengvam automobiliui leisdavo iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,7 sekundės ir pasiekti 225 km/val. maksimalų greitį. Žvelgiant į šias charakteristikas galima pasakyti, jog bet kuris hot hatch’as yra greitesnis už šį japonišką kupė, tačiau toks požiūris yra klaidingas.

Naudota „Toyota GT86“ : Ar jau atėjo metas automobiliui užimti senųjų modelių vietą?

„Toyota“ naująjį kupė aprengė „Michelin Primacy“ padangomis, kurios nepasižymi itin didžiuliu sukibimu su kelio danga, tačiau jos ant šio automobilio buvo sumontuotos dėl labai paprastos priežasties – palengvinti vairuotojų dalią, kuomet jie užsimanytų priversti „GT86“ arba „BRZ“ slysti šonu.

2013 metais „Toyota“ tam tikrose rinkose pristatė naują, ribotos laidos „GT86“ modelio versiją, kuri turėjo 18 colių ratlankius, naujo dizaino kėbulo detales, naują išmetimo sistemą, kuri leisdavo opoziciniam varikliui kvėpuoti lengviau. Ši versija pasirodė pačiu tinkamiausiu metu, kuomet automanų pasaulis buvo tik pradėjęs pažintį su klasikinės komponuotės kupė.

Naudota „Toyota GT86“ : Ar jau atėjo metas automobiliui užimti senųjų modelių vietą?

Gamintojas smulkius patobulinimus atliko 2014 ir 2015 metų viduryje, tačiau daugiausiai pokyčių buvo atlikta šiemet. „Toyota“ pasirūpino, jog variklis didesnį sukimo momentą išvystytų žemesniuose sūkiuose, interjere sumontavo geresnės kokybės apdailos medžiagas, prie rankos mieliau limpantį vairą ir atliko daugybę pakeitimų, kurie turėtų sudominti automobilių entuziastus.

Pažvelgus į naudotų automobilių rinką – pamatytumėte, jog „GT86“ ir „BRZ“ modelių kainos nukrito iki tokio lygio, kuris priverstų automanus pasakyti – „Patrauklu!“. Priklausomai nuo automobilio stovio, ar jis buvo skirtas JAV ar Europos rinkai ir kitų faktorių, šių sportiškų kupė kainos prasideda nuo maždaug 11 000 eurų.

Naudota „Toyota GT86“ : Ar jau atėjo metas automobiliui užimti senųjų modelių vietą?

PATARIMAI PERKANT

Kad ir kokie dideli optimistai būtume, tačiau „Toyota GT86“ ar „Subaru BRZ“ nėra tie automobiliai, kurie neturi silpnųjų vietų ar trūkumų. Norėdami palengvinti Jūsų gyvenimą, turime keletą patarimų į kuriuos reikėtų atsižvelgti perkant japonišką kupė.

  • Įsiklausykite ar variklis dirba tolygiai ar variklio sūkiai kyla tolygiai be elementariausių trukčiojimų. Šį trūkumą dažniausiai pašalina variklio valdymo programos atnaujinimas.
  • Pasižiūrėkite ar ant variklio išorės nėra tepalo žymių.
  • Patikrinkite kuro siurblį.
  • Sunkiai įsijungianti antroji pavara gali reikšti du dalykus : reikės keisti sankabą arba pavarų dėžės tepalą.
  • Tiesioginis išmetimas, pralaidesnis oro filtras ir variklio programos perrašymas padidins variklio galią iki 215 – 230 AG.
  • „Toyota GT86“ turi minkštesnes priekines ir standesnes galines spyruokles negu „Subaru“.
  • Pasižiūrėkite ar aplink duris ir žibintus nėra atsiradusių rūdžių židinių.
  • Galiniuose žibintuose mėgsta kauptis drėgmė.

Naudota „Toyota GT86“ : Ar jau atėjo metas automobiliui užimti senųjų modelių vietą?

AUTOMANŲ ATSILIEPIMAI

Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome kelis šio automobilio savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį gražų automobilį.

Robertas – 2012 metų „GT86“

„Biudžetinis „fun“ car’as – taip galėčiau apibūdinti „Toyota GT86“. Norint galiniais ratais varomo kompaktiško automobilio, galima rinktis iš dviejų : „GT86“ ar „MX-5“. Visi kiti – brangesni ar turi priekinius varančiuosius ratus.“

„Ieškodamas naujo smagesnio kasdieninio automobilio, išbandžiau ne vieną potencialų kandidatą : nuo „Civic Type R“ iki „330Ci“, tačiau ne vienas nėra taip smagiai valdomas kaip „GT86“. Atsižvelgiant į automobilio kainą ir galimybes, vargu ar rinkoje yra kas nors geresnio. Be to, galimybių lengvai modifikuoti mašiną yra beprotiškai daug.“

„Mašiną eksploatuoju keturis mėnesius. Per šį laiko tarpą keičiau tik einamus dalykus : tepalai, stabdžių trinkelės, galinės padangos… Apie rimtesnius gedimus papasakoti negalėčiau, tačiau prieš porą dienų pastebėjau, jog galiniame žibinte pradėjo kauptis drėgmė. Pasiskaičius keletą „GT86“ savininkų forumų sužinojau, jog tai yra tipinė problema, kurią sutvarkyti galima savomis rankomis.“

„Kuro sąnaudos  – neblogos. Važinėjant tik mieste ir retkarčiais išvažiuojant į užmiestį, pilno kuro bako užtenka maždaug 450 kilometrų.“

Naudota „Toyota GT86“ : Ar jau atėjo metas automobiliui užimti senųjų modelių vietą?

Saulius – 2014 metų „BRZ“

„Visuomet buvau japoniškų automobilių gerbėjas. Pirmasis mano automobilis buvo „Honda Civic“, vėliau išbandžiau kelis skirtingus „Toyota“, „Lexus“, „Mitsubishi“ modelius, kol galiausiai apsistojau ties „Subaru“. Mūsų šeimoje turėjome tris skirtingus „Subaru“ automobilius : „Impreza“, „Legacy“ universalą ir „Forester“. Šiuo metu apsistojome ties „Legacy“ universalu, kurį naudojame kiekvieną dieną ir „BRZ“ kupė su kuriuo mėgaujamės savaitgaliais.“

„Mašiną pirkome ne Lietuvoje ir ne Europoje. Jį atsiplukdėme per pažįstamus iš Jungtinių Valstijų, kurie užsiima daužtų automobilių prekyba. Mūsiškis „BRZ“ buvo daužtas į priekį sparną. Reikėjo pakeisti priekinį žibintą, sparną, variklio dangtį, ratlankį, spyruoklę, amortizatorių ir sumontuoti naują pro pagalvę vaire. Visa kita – buvo geros būklės.“

„Iki šios dienos prisukome maždaug 5000 kilometrų. Rida pakankamai maža, jog galėčiau pasakyti kurie agregatai silpni ar kokių ryškesnių trūkumų ši mašina turi. Apskritai – patinka vairuotojo pozicija, tikslus valdymas, neturi kietos važiuoklės, kuri išdaužytų dantis. Nepatinka – apdailos medžiagos, ypač pigus plastikas, kuris jautrus įbrėžimams, variklis galėtų būti galingesnis, tolimesnėje kelionėje sėdynės nėra patogios.“

Naudota „Toyota GT86“ : Ar jau atėjo metas automobiliui užimti senųjų modelių vietą?

DETALIŲ KAINOS

Žemiau pateiksime vidutines tam tikrų detalių kainas.

  • Stabdžių trinkelės ~ 15 eurų.
  • Stabdžių diskas ~ 30 eurų.
  • Oro filtras ~ 10 eurų.
  • Lambda zondas ~ 110 eurų.
  • „Koni“ amortizatorius ~ 150 eurų.
  • Radiatorius ~ 140 eurų.

VERDIKTAS

Labai ilgai lauktas automobilis turėtų pateisinti daugelio automobilių entuziastų lūkesčius. Ypač tų, kurie netingi ir turi laiko automobilį modifikuoti. Vertinant šį „Toyota“ modelį per šią prizmę, vargu ar šiuo metu yra dar vienas toks modelis, kuris būtų taip pasiruošęs priimti modifikacijas kaip „Toyota GT86“.

Jeigu „Toyota GT86“ vertintume sportiškų automobilių standartais, japoniškas kupė galėtų būti tik tarp labai stiprių vidutiniokų. Deja.

PRIVALUMAI

  • Klasikinė komponuotė
  • Puikus valdymas
  • Tiksliai veikianti mechaninė pavarų dėžė
  • Pigi eksploatacija

TRŪKUMAI

  • Apdailos medžiagos galėtų būti geresnės
  • Norint džiaugtis automobilio teikiamais malonumais, variklį teks „gręžti“
  • Kuro sąnaudos galėtų būti mažesnės
  • Galinės sėdynės tinkamos tik pirkinių krepšiams

Keletas papildomų video, kurie leis susidaryti įspūdį apie automobilį.

Panašūs įrašai

Back to top button