Bandymų trasa

„Toyota ProAce Verso“ testas: Globalizacijos vaisius

Aivaras Grigelevičius

Kiekvienas automobilių gamintojas siekia dirbti pelningai ir užtikrintai. Taip stengiasi daryti ne tik automobilių gamintojai, bet kiekviena įmonė – tai yra natūralu. Įmonė neturėdama pelno, vargu ar galės labai ilgai išsilaikyti ir užtikrinti darbuotojų saugumą.

Automobilių gamintojai norėdami padidinti pelningumą ir tuo pačiu sumažinti naujo modelio kūrimo ir gamybos kaštus, imasi įvairiausių triukų. Pradedant nuo modulinių platformų gamybos ir baigiant bendradarbiavimu su kitais gamintojais, kurie turi daugiau patirties konkretaus modelio gamyboje.

Japoniškų automobilių kūrėja „Toyota“, visuomet būdavo vienas uždariausių gamintojų pasaulyje. „Toyota“ visuomet sugebėdavo savo jėgomis sukurti tam tikrą modelį ir nesiskųsti, jog jis neša milžiniškus nuostolius. Vis dėlto, net ir tokio kalibro gamintojas kaip „Toyota“ nesugebėjo atsispirti bendradarbiavimo su kitu gamintoju privalumais.

2005 metais „Toyota“ pristatė miesto mažylį – „Toyota Aygo“, kuris buvo sukurtas bendradarbiaujant su „PSA“ koncerno inžinieriais. „Toyota Aygo“ ir šio modelio analogai : „Peugeot 107“ ir „Citroen C1“ buvo absoliučiai identiški automobiliai ir buvo gaminami toje pačioje gamykloje, tų pačių žmonių. Vienintelis skirtumas, kurį galėjote surasti – automobilių išvaizda.

Po sėkmingo pirmojo bandymo, „Toyota“ vadovai įgavo drąsos ir žengė antrąjį žingsnį, kuris leido šios markės modelių gamoje atsirasti „Toyota ProAce“ – „Citroen Jumpy“ ir „Peugeot Expert“ analogui. Šiuo žingsniu „Toyota“ užpildė tuščią vietą ir leido užimti mažą, bet vertingą vietą prie komercinių automobilių stalo.

Pirmoji „Toyota ProAce“ karta buvo gaminama pakankamai trumpai – vos trejus metus. Per šį laiko tarpą kompaktiškas, komercinėms reikmėms skirtas automobilis net nespėjo apšilti kojų, kol jį pakeitė visiškai naujas kūrinys – „Toyota ProAce“ ir „Toyota ProAce Verso“ – „Peugeot Traveller“ ir „Citroen Jumpy“ bei „Spacetourer“ analogai.

Toyota ProAce Verso (10)

Kaip ir praėjusį kartą, automobilio kūrimo darbai buvo patikėti „PSA“ koncerno inžinieriams. „Peugeot Traveller“, kaip ir „Spacetourer“ ir „ProAce Verso“ bei krovininiai šių modelių analogai, naudoja modulinę „PSA“ inžinierių sukurtą platformą. Platformą, kurią iš pradžių naudojo tik lengvieji „Citroen“ ir „Peugeot“ markės modeliai. „EMP2“ vardu pavadinta platforma yra panaši į „VAG“ koncerno naudojamą „MQB“. Ji inžinieriams leido sukurti įvairaus dydžio automobilius, pradedant nuo mažyčių miesto hečbekų iki štai tokių keleivinių ir pakankamai ilgų keleivinių autobusiukų.

Kadangi šie modeliai naudoja lengviesiems automobiliams skirtą platformą, nenuostabu, jog jie naudoja lengvuosiuose automobiliuose matytus dyzelinius variklius, o tiksliau – 1,6 arba 2,0 litrų darbinio tūrio jėgos agregatus.

Trumpiausią ratų bazę turintis ir pats pigiausias „ProAce Verso“ modelis iš gamyklos išrieda su 1,6 litro, vos 95 arklio galias ir 210 Nm sukimo momentą turinčiu motoru. Ilgesnį, 3275 mm, ratų bazė turinčios versijos gauna pajėgesnę 1,6 litro motoro versiją su 115 arklio galių ir 300 Nm arba 2,0 litrų jėgos agregatą, kuris priklausomai nuo versijos išvysto 150 AG ir 370 Nm arba 177 AG ir 400 Nm.

Faktu_lentele

Ką apie jį mano specialistai?

Norint tinkamai išbandyti šį automobilį, iš pradžių reikia pasitelkti reikiamus įrankius. Visuomet galima pasirinkti lengvesnį kelią ir naująjį „ProAce Verso“ išbandyti tokiais pačiais metodais kaip ir bet kurį kitą lengvąjį automobilį ir likusias spragas užpildyti spaudos pranešimuose esančia informacija. Kadangi mes taip daryti nemėgstame, į pagalbą pasikvietėme savo srities specialistą, kurie mums padėjo išbandyti „Volkswagen Crafter“ furgoną – tai „Čegmira“ bendrovės atstovas Mindaugas, kuris specializuojasi autobusų ir mikroautobusų nuoma, ir puikiai supranta kaip turi atrodyti, kaip turi važiuoti ir kokias savybes privalo turėti geras keleivinis mikroautobusas.

Toyota ProAce Verso (2)

Kuomet pirmą kartą išbandėme „Volkswagen Crafter“, į susitikimą atvyko ne tik Mindaugas, bet ir jo kolega Paulius. Abudu specialistai neslėpė susidomėjimo nauju „Volkswagen“ modeliu ir tikėjosi, jog artimiausioje ateityje jis galėtų pakeisti įmonės parke esančius „Mercedes Benz Sprinter“ mikroautobusus. Kodėl? Tuomet Mindaugas neslėpė, jog „Mercedes Benz“ automobilių norisi atsisakyti ne dėl to, jog jie yra blogi automobiliai, o dėl atstovybės, kuri privalo juos tinkamai prižiūrėti. Mindaugui pasiūlę išbandyti naująjį „Toyota ProAce Verso“, ne vieną tokio tipo automobilį išbandęs vaikinas labai greitai sutiko – „O, jėga. Būtų labai įdomu“, – priduria, geros nuotaikos niekados nestokojantis Mindaugas.

Atvykę į susitikimo vietą, nieko nelaukę už vairo sodiname Mindaugą ir laukiame pirmųjų pastabų automobilį sukūrusiems inžinieriams. Labai greitai, suradus patogią vairuotojo poziciją, pajudame Mindaugo suplanuotu maršrutu Kauno miesto gatvėmis ir apylinkėmis. Dėl maršruto ilgio nesiginčijame, nes norime, jog už vairo sėdintis Mindaugas pateiktų išsamius atsiliepimus apie automobilį, kuris turėtų puikiai tikti jo įmonės parkui.

Nuvažiavęs keletą kilometrų, Mindaugas pastebi, jog „ProAce Verso“ turi labai minkštą, sklandžiai veikiančią sankabą bei pakankamai tiksliai veikiančią mechaninę pavarų dėžę – „Tai yra didžiulis privalumas, nes kai kurie panašaus tipo automobiliai turi labai grubiai ir jautriai veikiančią sankabą. Turint labai daug noro, net ir keleivį galima išversti iš sėdynės“.

Riedėdamas Kauno miesto gatvėmis, kuriose dar galima surasti nelygių, grubių asfalto ruožų, Mindaugas dar kartą „ProAce Verso“ pamini geru žodžiu – „Pakaba tikrai neblogai sugeria kelio nelygumus, posūkiuose nelinguoja kaip didžiulė valtis jūroje.“

Vis dėlto, po keletos malonių komplimentų, atėjo metas išgirsti ir keletą nusiskundimų – „Šią mašiną vairuoti yra labai lengva, tačiau nelabai suprantu, kodėl inžinieriai su vairo stiprintuvu negalėjo padaryti to paties triuko kaip „Volkswagen“ su „Crafter“. Nors su šia mašina labai greitai nevažinėsi, tačiau norėtųsi, jog į truputėlį pasuktą vairą reaguotų ir priekiniai ratai. Dabar – pasuki vairą – nieko, pasuki daugiau – vis dar nieko, susukam labiau – o, pagaliau ir automobilis važiuoja ta kryptimi, kuria aš noriu.“

Toyota ProAce Verso

Sparčiai augant nuvažiuotų kilometrų skaičiui, sukame į greitkelyje, kuriame savo raumenis galės pademonstruoti kuklus 1,6 litro darbinio tūrio, 115 arklio galių išvystantis dyzelinis variklis. Nors modelio brošiūroje šis variklis atrodo beviltiškai, tačiau aukštas sukimo momentas neleidžia „ProAce Verso“ atsilikti nuo kitų dalyvių. Šiam teiginiui pritaria ir Mindaugas, kuris liko nustebintas priekyje tūnančio variklio eiklumu.

„Tokio variklio pilnai užtenka važinėjant mieste ar trumpus atstumus užmiestyje“, – priduria Mindaugas.

„Aš asmeniškai esu nusiteikęs skeptiškai priešais tokio darbinio tūrio variklius. Bus įdomu pamatyti koks bus šių variklių resursas, nes žvelgiant iš įmonės perspektyvos, kiekviena prastova kainuoja didžiulius pinigus. Tad jeigu rinkčiausi tokį modelį, netaupyčiau ir rinkčiausi modelį su 2 litrų motoru. Jis sugebės atlaikyti didesnes apkrovas, ypač važiuojant kalnuotomis vietovėmis ar ilgus atstumus. Geriau 1 ar 2 litrais didesnės kuro sąnaudos negu pabiręs variklis po 100 000 kilometrų.“

Apvažiavę garbės ratą aplink Kauną, sustojame stovėjimo aikštelėje iš arčiau apžiūrėti „ProAce Verso“ išvaizdą, interjero erdvę bei surinkimo kokybę.

„Prietaisų valdymas – labai paprastas ir elementarus. Tai – aš laikyčiau privalumu, nes nesinori labai daug dėmesio skirti tam tikrų prietaisų valdymui ir nukreipti akis nuo kelio“, – įspūdžiais dalinasi Mindaugas.

„Surinkimo kokybė? Geriau negu tikėjausi, o apdailos medžiagos – šiek tiek nuvilia. Suprantu, jog tai yra darbinis arklys, tačiau lyginant su mano mėgstamu „Ford Tourneo Custom“ – „ProAce Verso“ šioje srityje labai stipriai atsilieka.“

Vaikščiodamas aplinkui, bandydamas įlipti į antrą ir trečią eilę sėdynių, Mindaugas vėliau atveria bagažinės duris – „Vietos mažoka. Jeigu tokį automobilį pirktume keleivių pervežimui, bagažinėje nebūtų vietos jų lagaminams. Manau, kad mūsų poreikius patenkintų tik ilgesnės ratų bazės modelis, kuriame būtų vietos bent keturiems lagaminams ar didesniems daiktams.“

Toyota ProAce Verso (3)

Tad koks bus galutinis Mindaugo verdiktas? Ne vieną tokio tipo automobilį išbandęs specialistas verdiktą išskaido į dvi dalis.

„Atsižvelgiant į būtent šio automobilio kainą ir pasižvalgius į konkurentų siūlomas alternatyvas, „Toyota ProAce Verso“ atrodo tikrai labai neblogai. Mano nuomone, bandytas modelis labiau tinka šeimoms, o ne įmonėms, kurios verčiasi keleivių pervežimo paslaugomis. Jeigu jį vertintume kaip šeimyninį automobilį – jam skirčiau aukštą balą.“

O kokia gi antroji verdikto pusė?

„Pripažinsiu – mano favoritas šiame segmente yra „Ford Tourneo Custom“, kurių turime ne vieną savo automobilių parke. Kaip įmonės automobilis – jis negali pasiūlyti to ką gali „Ford Tourneo Custom“, tačiau situacija apsiverčia aukštyn kojom, jeigu „ProAce Verso“ turėtų ilgesnę ratų bazę, galingesnį variklį ir gausesnę komforto įrangą. Tuomet „ProAce Verso“ atrodo labai solidžiai.“

PRIVALUMAI

  • Ekonomiškas variklis
  • Patraukli išvaizda
  • Komfortiška pakaba
  • 5 metų garantija
  • Gera matymo laukas
  • Interjero erdvė
  • Patogios priekinės sėdynės
  • Lengvojo automobilio pojūtis vairuojant

TRŪKUMAI

  • Apdailos medžiagos
  • Neinformatyvus vairo mechanizmas
  • Triukšmingas važiuojant didesniu greičiu
  • Bagažinės erdvė
  • Kieti antros ir trečios eilės sėdynių atlošai

GALERIJA

Back to top button