Bandymų trasa

Naujo „Toyota RAV4“ testas: Racionalumo atspindys

Ant galinio „Toyota RAV4“ lango iškart galime užkabinti itin skambų užrašą – „Vienas populiariausių.“ Bent jau Europoje.

Kitapus Atlanto vandenyno, „Toyota RAV4“ paklausa sulig kiekvienais metais augo kaip ant mielių. Norite pavyzdžio? Mielai. 2016 metais Jungtinėse Valstijose buvo parduoti 352 139 „RAV4“ modelio vienetai. Praėjusiais metais – 427 168.

Europoje šio modelio situacija atrodo šiek tiek santūriau, ypač jeigu ją lyginsime su Jungtinių Valstijų rinka. 2018 metais „Toyota“ atrado beveik 69 000 savanorių, užsimaniusių sėstis už „RAV4“ vairo. Palyginimui, šios klasės bestseleris – „Nissan Qashqai“ atrado beveik 230 tūkst. užtarėjų.

Naujos kartos Toyota RAV4 testas

DIZAINAS

Verdiktas 3.5

Ar kada nors svarstėte kaip atrodo beveidis automobilis? Anksčiau, bent jau prieš porą metų, „Toyota RAV4“ bene idealiai iliustravo tokį ratuotį. Horizontalios linijos ten, vertikalios linijos šen, keletas įmantrių formų detalių ir vuolia – priešais Jūsų akis stovi „RAV4“.

Šis, jau penktosios kartos „RAV4“, atrodo taip, lyg būtų sukurtas šiandien, o ne prieš kelis dešimtmečius, o tai – geras ženklas, nes dabar jis turi bent kažkokių bruožų, sukuriančių tam tikrą įspūdį. Šiuo atveju – linkusį į agresyvesnę pusę, kurioje dominuoja griežtų, raumeningų formų detalės.

Radikalių permainų užsimanę „Toyota“ vadovai nemažai pokyčių atliko ir tose vietose, kurių nečiupinėjame ar nematome plika akimi.

RAV4 prieš konkurentusCitroën C5 AircrossFord KugaHonda CR-VVW Tiguan
Ilgis (mm)4500452446004486
Plotis (mm)1969183818551839
Aukštis (mm)1654174916891673
Ratų bazės ilgis (mm)2730269026632677
Bagažinės tūris (l)580/1630406/1603561/1756615/1655

„Toyota RAV4“ buvo vienas pirmųjų bendrovės modelių, kurį inžinieriai sukonstravo pasinaudoję visiškai nauja moduline platforma, 57 procentais standesne už praėjusią. Ji taip pat leido sumažinti gravitacijos centrą, gale sumontuoti dvigubų skersinių svirčių pakabą, atsikratyti nereikalingų, sunkių, dvigubą darbą atliekančių komponentų ir nuo 2660 iki 2690 milimetrų padidinti ratų bazės ilgį.

„Toyota“ taip pat susiaurino priekinius statramsčius, padidino šoninius langus ir sugebėjo nušauti du zuikius vienu šūviu: padidino interjero erdvę ir tuo pačiu pagerino matymo lauką. Net stogo skersinai buvo sukurti taip, jog nesugadintų „RAV4“ oro pasipriešinimo koeficiento. Įspūdinga? Ne visai. Sumanu? Dar ir kaip.

Vertinimo kriterijusToyota RAV4 2WD hibridas
Išskirtinumo faktorius5
Interjero dizainas7
Eksterjero dizainas7
Ilgis (mm)4600
Plotis (mm)1855
Aukštis (mm)1685
Ratų bazės ilgis (mm)2690
Naujos kartos Toyota RAV4 testas

INTERJERAS

Verdiktas 4

Visuotinė lietimui jautrių ekranų tendencija „Toyota“ vairuotojams yra puikiai žinoma. Šį kartą įlipę į „RAV4“ vidų iškart pažvelgsite į virš centrinės konsolės sumontuotą didžiulį ekraną, kurio pagalba valdysite didžiąją dalį funkcijų: perjungsite radijo stotį, suporuosite savo išmanųjį telefoną, įvesite reikiamą adresą. Ačiū dievui, jog „Toyota“ nepasielgė kaip kiti gamintojai ir neatsisakė fizinių mygtukų, kurie valdo klimato kontrolės darbą.

Mūsų nuostabai, „Toyota“ specialistai pagaliau atsižvelgė į nusiskundimus dėl surinkimo kokybės ir apdailos medžiagų. Bent jau bandytame modelyje netrūko minkšto plastiko ir odos imitacijos – elementų, kurie sukuria jaukesnio interjero atmosferą. Smulkmenos, kurios anksčiau nebuvo būdingos „RAV4“.

Tęsiant komplimentų dainelę, labiausiai vertėtų pagirti interjero erdvę. Bent jau priekyje galės įsitaisyti net ir pats nerangiausias orangutangas, o gale be didelių problemų tilps du krepšinio mokyklą pradėję lankyti paaugliai. Būtent to juk ir nori „RAV4“ vairuotojai, ar ne?

Komplimentų lietus baigiasi, kai pradedame naudotis multimedijos ir navigacijos sistemomis, ypač – pastarąja. Ji veikia per lėtai, pasako kur reikia sukti pravažiavus posūkį, o žemėlapiai nėra tokie detalūs kaip galima tikėtis iš 2019 metais pagamintos mašinos. Situacija nebūtų tokia prasta, jeigu „Toyota“ nebūtų tokia užsispyrusi ir siūlytų „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ sąsajas. Deja, net jeigu pasiryžtumėte sumokėti 1000 eurų, „Toyota“ vistiek pasakytų – „Sorry, ne. Tokio dalyko neturime.“

Vertinimo kriterijus

Toyota RAV4 2WD hibridas

Interjero erdvė

8 balai

Interjero apdailos medžiagos

7 balai

Surinkimo kokybė

7 balai

Ergonomika

8 balai

Matomumas

9 balai

Prietaisų skydelio informatyvumas

9 balai

Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas

7 balai

Multimedijos sistema

4 balai

Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas

6 balai

Bagažinės tūris (l)

580/1690

Naujos kartos Toyota RAV4 testas

DINAMIKA

Verdiktas 3

„Toyota“ seka „Honda“ pėdomis. Nuo šiol „RAV4“ bus siūlomas tik su dviejų tipų jėgainėmis: benzinine ir hibridine. Kur pradingo dyzelis? Na, turėtumėte patys suprasti, jog pernelyg mažą rinkos dalį užimantis modelis su dyzeliniu varikliu nėra pelningas būdas užsidirbti pinigų tokiam gamintojui kaip „Toyota“. Nenusiminkite, nes „Toyota“ siūlomos alternatyvos nėra jau tokios prastos.

Absoliučiai senamadiškų pažiūrų vairuotojams bus bandoma įtikti su 2 litrų, 175 arklio galias išvystančiu atmosferiniu(!) varikliu, kuris (pridedame dar vieną šauktuką) gali būti poruojamas su mechanine pavarų dėže. Kažkas neįtikėtino, ar ne?

Variklis2.0 Valvematic2.5 Hybrid
Varantieji rataiPriekiniai arba visi keturi Priekiniai arba visi keturi
Variklio tūris2 litrai2.5 litro
Cilindrų/Vožtuvų skaičius4/44/4
Maksimali galia (AG)175/6600218
Sukimo momentas (Nm)208 esant 4300-5200221 esant 3600-5200
Transmisija6 pavarų mechaninė arba automatinėBepakopė

Vis dėlto, „Toyota“ yra įsitikinusi, jog daugiau nei 80 procentų „RAV4“ egzempliorių į bendro naudojimo kelius išriedės turėdami hibridinę jėgainė, kurios efektyvumas gali nustebinti net ir daug ko mačiusius vairuotojus.

Hibridinę pavarą turintis „RAV4“ komplektuojamas su visiškai nauju 2.5 litro, keturių cilindrų benzininiu varikliu. Jam kompaniją palaiko 88 kW pajėgumo elektros motoras ir 6.5 Ah talpos akumuliatorius, pagamintas naudojant nikelio-metalo technologiją. Nauji, elektros sistemos komponentai buvo sukurti taip, jog pasižymėtų kuo didesniu efektyvumu ir užimtų kuo mažiau vietos. Pavyzdžiui, baterijos yra net 11 procentų lengvesnės už tas, kurias „Toyota“ naudojo prieš tai gamintame modelyje.

Vidaus degimo variklis veikia Atkinsono ciklu, kuris pasikliauna tiesioginiu ir netiesioginiu kuro įpurškimu bei sumania veikiančia kintamų vožtuvų ciklo reguliavimo sistema. Pastaroji savo pranašumą demonstruoja varikliui dirbant tik aukštesniuose sūkiuose. Taip pat verta paminėti, jog inžinieriai padidino suspaudimo laipsnį nuo 12.5:1 iki 14:1, sumontavo elektrinį vandens siurblį bei elektrinį termostatą, kurie palaiko optimalią jėgainės temperatūrą, kas yra labai svarbu.

Viso to rezultatas – gerokai dinamiškesnis padaras negu tikėjomės iš pradžių. Nors „RAV4“ nesugebėjo atsikratyti nuolatos klykiančios skalbyklės efekto (dėl bepakopės transmisijos), bet ne pernelyg stiprus akceleratoriaus paspaudimas leidžia išvengti šios bėdos. Atsižvelgiant į tai, jog didžioji dauguma šią mašiną naudos mieste ar užmiestyje, kur automobilio greitis niekada neviršija 100 km/val. vargu ar kam nors rūpės variklio aimanos, kurios prasideda norint važiuoti dinamiškiau ar norint staigiau pagreitėti.

Išskirti reikėtų kitą hibridinės jėgainės stiprybę – galimybę važiuoti nenaudojant vidaus degimo variklio. Dabar elektros energiją galėsite naudodami ne tik pajudant iš vietos, bet ir važiuodami 30 ar 40 km/val. greičiu, bet tik tada, jeigu Jūsų dešinė koja sveria ne daugiau nei balandžio plunksna.

Vertinimo kriterijus

Toyota RAV4 2WD hibridas

0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas)

8,4 sekundės / 8,9 sekundės

60 – 100 km/val.

4,5 sekundės

80 – 120 km/val.

5,6 sekundės

Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje)

6,7 / 6,4 / 8,2 litro 100 kilometrų

Su pilnu baku nuvažiuosite~ 650 kilometrų (Degalų bako talpa 55 litrai)
Naujos kartos Toyota RAV4 testas

VALDYMAS

Verdiktas 3.5

Pagaliau priėjome prie bene pačios svarbiausios dalies – automobilio elgesio kelyje. Mūsų ir Jūsų nuostabai, „RAV4“ demonstruoja „Toyota“ automobiliams nebūdingas valdymo savybes. Pamirškite modelius, kurie padeda formuoti „Toyota“ markės įvaizdį ir prisiminkite „Avensis“, „Auris“, praėjusios kartos „RAV4“ – šių automobilių valdymas labiau priminė karietas su mediniais ratais, kurios važiuojant didesniu greičiu buvo sunkiai nuspėjamos.

Visiškai nauja pakabos konfigūracija bei gerokai standesnė struktūra į „RAV4“ daržą atnešė ne tik gerokai išaugusį komforto lygį, bet ir žiupsnelį aštrumo, gyvybės vairo mechanizme, kuris leidžia greitai ir stebėtinai tiksliai keisti važiavimo trajektoriją. Pagaliau į posūkį galima įvažiuoti drąsiau ir užtikrinčiau negu anksčiau, o tai turėtų pradžiuginti tuos, kuriems bent truputėlį rūpi vairavimo savybės.

Išsukame iš „RAV4“ retai matomos aplinkos ir pajudame link greitkelio, kuris veda į šio „Toyota“ modelio gimtinę – didmiestį. Būtent jame „RAV4“ jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Pagirtinai slopina įvairius kelio nelygumus, kelininkų išskaptuotus asfalto lopinėlius ir su pavydu atsigręžti senųjų „RAV4“ vairuotojus.

Vertinimo kriterijus

Toyota RAV4 2WD hibridas

Pakabos suteikiamas komfortas

8 balai

Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu

7 balai

Manevringumas

8 balai

Stabdžių sistemos efektyvumas

7 balai

Triukšmo lygis

 7 balai
Naujos kartos Toyota RAV4 testas

EKSPLOATACIJA

Verdiktas 4

Kai „RAV4“ pasirodė pirmą kartą prieš daugiau nei porą dešimtmečių, šiam japoniškam automobiliui buvo gerokai lengviau į savo pusę pritraukti potencialius pirkėjus. Europiečiai, kurie yra išlepinti vietinių gamintojų, iš pradžių labai rimtai apsvarstys „Toyota“ kandidatūrą.

Pavyzdžiui, už mūsų bandyto „RAV4“ modelio sumą galima įsigyti puikiai sukomplektuotus „Volkswagen Tiguan“, „Peugeot 3008“ ar „Mazda CX-5“. O jeigu pasižvalgysite į „Renault Kadjar“, „Nissan Qashqai“ ar net „Škoda“ pusę, sutaupysite milžinišką kapšą popierinių banknotų.

Palyginus su kitais konkurentais, japoniškų šaknų turintis „RAV4“ turi nemažą pranašumą ilgalaikėje perspektyvoje. Automobilio aptarnavimų kaštai bus gerokai mažesni, o išliekamoji vertė – gerokai didesnė nei praktiškai visų įvardintų konkurentų. Be to, atsižvelgiant į vis didėjantį spaudimą vidaus degimo varikliams, hibridinę pavarą turintis automobilis turės gerokai didesnę paklausą antrinėje rinkoje.

Vertinimo kriterijus

Toyota RAV4 2WD hibridas

Pigiausio modelio kaina

24 000 eurų

Bandyto modelio kaina

38 320 eurų

Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina

8 balai

Standartinė garantija

3 metų / 100 000 kilometrų

Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų

~ 40 – 50 procentų nuo automobilio įsigijimo kainos

Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 105 000 kilometrų

1600 eurų

Atstovybių tinklas

Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje

Naujos kartos Toyota RAV4 testas

Masyvus žingsnis į priekį. Tokį apibendrinimą norisi skirti naujos kartos „Toyota“ bestseleriui. Naujos kartos modelis iš tikrųjų sugebėjo patobulėti visose įmanomose srityse. Tai akivaizdu, net ir tada, jeigu nelyginsite su prieš tai gamintu modeliu, kuris, švelniai tariant, nė iš tolo nepriminė produkto, kurio kūrimą kuravo tokios bendrovės kaip „Toyota“ inžinieriai. 

Verdiktas 3.5

Sugalvokite penkis kriterijus, dėl kurių didžioji dauguma vairuotojų perka naują automobilį. Sugalvojote? Dabar leiskite mums juos įvardinti: Mažos kuro sąnaudos, pigi eksploatacija, graži spalva, praktiškas ir patogus.

Kadangi šias savybes turi ir naujos kartos „RAV4“, mes net neabejojame, jog naujausias „Toyota“ markės SUV bus toks pats populiarus kaip ir prieš tai gamintas modelis.

MUMS PATIKO

  • Ryškių bruožų įgavęs eksterjero dizainas
  • Labai erdvus interjeras
  • Lengvas ir nevarginantis valdymas
  • Miklumas ankštose vietose
  • Mažu apetitu pasižyminti hibridinė jėgainė
  • Konkurencinga kaina
  • Galimybė įsigyti modelį su mechanine pavarų dėže ir normaliu benzininiu motoru

MUMS NEPATIKO

  • „Toyota“ vis dar nežino kas yra gera garso izoliacija. Važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu interjerą užplūsta padangų keliamas triukšmas
  • Iki šiol nesuprantame, kodėl „Toyota“ negali pasiūlyti „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ integracijos
  • Kam tokio tipo automobiliui reikalingas „Sport“ važiavimo režimas, neturintis absoliučiai jokios įtakos dinamikai?
  • Kėbulo prošvaisa siekianti vos 19 centimetrų – ir vos vos pranokstanti padidinto pravažumo universalo „Corolla Trek“ 17 centimetrų prošvaisą.

GALERIJA

Back to top button