REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis sako, jog dabar yra turbo-benzininių variklių era. Tačiau varikliai su turbinomis pakilimą išgyveno ir devintame dešimtmetyje, kai daugelis gamintojų investavo mažesnio darbinio tūrio, efektyvesnius agregatus. Tą patį matome ir dabar.
Tačiau ar kada nors būtumėte pagalvoję, jog „Ferrari“ būtų kada nors sukūrusi 3 cilindrų turbo-benzininį variklį? „Ferrari“ ir 3 cilindrai? Du nesuderinami dalykai, tačiau... prieš daugiau kaip 30 metų „Ferrari“ inžinieriai pradėjo dirbti prie ambicingo projekto - kompaktiško, universalaus, trijų cilindrų motoro.
Kitaip negu „Porsche“,  Italijoje įsikūrusi „Ferrari“ nuolatos mėgdavo eksperimentuoti. „Ferrari“ automobiliuose buvo montuojami įvairiausių konfigūracijų varikliai. Pradedant šešių ir baigiant dvylikos cilindrų benzininiais varikliais. „Ferrari“ taip pat investavo nemažus pinigus ir į keturių cilindrų agregatu. Vis dėlto, 1955 metais „Ferrari“ darbavosi ir prie 2.5 litro, dviejų cilindrų agregato, kuris pagal pirminį planą turėjo patekti į tuomet gamintus „Ferrari“ automobilius.

Daugelis sako, jog dabar yra turbo-benzininių variklių era. Tačiau varikliai su turbinomis pakilimą išgyveno ir devintame dešimtmetyje, kai daugelis gamintojų investavo mažesnio darbinio tūrio, efektyvesnius agregatus. Tą patį matome ir dabar.
Tačiau ar kada nors būtumėte pagalvoję, jog „Ferrari“ būtų kada nors sukūrusi 3 cilindrų turbo-benzininį variklį? „Ferrari“ ir 3 cilindrai? Du nesuderinami dalykai, tačiau... prieš daugiau kaip 30 metų „Ferrari“ inžinieriai pradėjo dirbti prie ambicingo projekto - kompaktiško, universalaus, trijų cilindrų motoro.
Kitaip negu „Porsche“,  Italijoje įsikūrusi „Ferrari“ nuolatos mėgdavo eksperimentuoti. „Ferrari“ automobiliuose buvo montuojami įvairiausių konfigūracijų varikliai. Pradedant šešių ir baigiant dvylikos cilindrų benzininiais varikliais. „Ferrari“ taip pat investavo nemažus pinigus ir į keturių cilindrų agregatu. Vis dėlto, 1955 metais „Ferrari“ darbavosi ir prie 2.5 litro, dviejų cilindrų agregato, kuris pagal pirminį planą turėjo patekti į tuomet gamintus „Ferrari“ automobilius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

0000


Pirmieji prototipai buvo išbandyti ir ne vieną kartą, tačiau vos du cilindrus turėjęs motoras nebuvo nei patikimas, nei pajėgus patempti pakankamai sunkius kėbulus.
Po nesėkmingų bandymų sukurti mažyčius ir tuo pačiu galingus variklius, italai vėl pradėjo eksperimentuoti tik 1985-ųjų pabaigoje. Tai turėjo būti aukštasūkis, trijų cilindrų variklis su turbina, tačiau ką jie sukūrė - nustebino net ir tuometinius „Ferrari“ vadovus. Tai buvo 1.3 litro darbinio tūrio, 3 cilindrų benzininis variklis, kuris išvystė 130 arklio galių esant 5000 aps/min.

REKLAMA

acj


Ar „Ferrari“ planavo sukurti miesto automobilį? O galbūt „Ferrari“ planavo sukurti motociklą į kurį būtų montuojamas šis motoras? Tiesą sakant - ne. Vienintelė priežasties, dėl kurios buvo sukurtas šis motoras - pamatyti ką galima išspausti iš trijų cilindrų konfigūracijos ir įvertinti tokių motorų efektyvumą.
„Fiat-Chrysler“ koncernas atrodo tik neseniai suprato kokį brangakmenį turi savo kišenėje. Kuo dažniau „Ferrari“ specialistais prisidės prie „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Lancia“ ir „Maserati“ modelių kūrimo, tuo geriau. Tik įsivaizduokite trijų cilindrų, 130 arklio galių išvystantį „Ferrari“ variklį mažyčiame „Alfa Romeo MiTo“? Skamba fantastiškai, ar ne?

ack

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų