REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per pastaruosius dešimt metų „Saab“ markės gerbėjai išgyveno tikrą pragarą. Prasidėjus pasaulinei finansų krizei „General Motors“ nusprendė atsikratyti daugybę metų nepelningai dirbančio gamintojo. 2010 metais būtent taip ir įvyko - „General Motors“ nutraukė „Saab“ automobilių gamybą. 
Visą pasaulį apskriejusi žinia išjudino keletą potencialių investuotojų, kurie panoro į savo rankas paimti švediškų automobilių gamintoją ir su milžiniškomis investicijomis paversti „Saab“ pilnaverčiu „Premium“ segmento žaidėju. Norinčių įsigyti „Saab“ tikrai netrūko. Potencialių pirkėjų sąraše buvo ir „Koenigsegg“ ir keletas gamintojų iš Kinijos, tačiau „Saab“ prekinis ženklas ir didžiulė gamykla Trollhattano mieste atiteko super-automobilių gamintojai „Spyker“.
Naujai suburta vadovų komanda turėjo grandiozinį planą, kuris būtų padėjęs „Saab“ išlipti iš didžiulės purvo balos ir tapti tuo, kuo dabar yra „Volvo“ - švedišku „Premium“ segmento atstovu. Ambicijų nestokojanti komanda netgi pasamdė pasaulinio lygio dizainerį - Jasoną Castriotą. Per pakankamai trumpą dizainerio karjerą, jis buvo atsakingas už „Ferrari P4/5“, „Maserati Gran Turismo“, „SCC Tuatara“ ir „Bertone Mantide“ automobilių dizainą. Tačiau Jasonas net negalėjo pagalvoti koks iššūkis jo laukia atvykus į „Saab“.

Per pastaruosius dešimt metų „Saab“ markės gerbėjai išgyveno tikrą pragarą. Prasidėjus pasaulinei finansų krizei „General Motors“ nusprendė atsikratyti daugybę metų nepelningai dirbančio gamintojo. 2010 metais būtent taip ir įvyko - „General Motors“ nutraukė „Saab“ automobilių gamybą. 
Visą pasaulį apskriejusi žinia išjudino keletą potencialių investuotojų, kurie panoro į savo rankas paimti švediškų automobilių gamintoją ir su milžiniškomis investicijomis paversti „Saab“ pilnaverčiu „Premium“ segmento žaidėju. Norinčių įsigyti „Saab“ tikrai netrūko. Potencialių pirkėjų sąraše buvo ir „Koenigsegg“ ir keletas gamintojų iš Kinijos, tačiau „Saab“ prekinis ženklas ir didžiulė gamykla Trollhattano mieste atiteko super-automobilių gamintojai „Spyker“.
Naujai suburta vadovų komanda turėjo grandiozinį planą, kuris būtų padėjęs „Saab“ išlipti iš didžiulės purvo balos ir tapti tuo, kuo dabar yra „Volvo“ - švedišku „Premium“ segmento atstovu. Ambicijų nestokojanti komanda netgi pasamdė pasaulinio lygio dizainerį - Jasoną Castriotą. Per pakankamai trumpą dizainerio karjerą, jis buvo atsakingas už „Ferrari P4/5“, „Maserati Gran Turismo“, „SCC Tuatara“ ir „Bertone Mantide“ automobilių dizainą. Tačiau Jasonas net negalėjo pagalvoti koks iššūkis jo laukia atvykus į „Saab“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

a515707b09f46d3a29384340c8969c06


Naujieji „Saab“ savininkai investavo milijonus eurų į visiškai naujos, modulinės platformos kūrimą ant kurios būtų sukurti visi „Saab“ modeliai. „Phoenix“ vardu pavadinta platforma iš pradžių turėjo pasitarnauti naujos kartos „9-3“, vėliau „9-1“ ir sportiškam „Sonnet“ kupė. Įsibėgėjus naujų modelių gamybai, švediškos markės modelių gamoje turėjo atsirasti „Mini Countryman“ dydžio padidinto pravažumo visureigį, „Audi A8“ dydžio prabangus sedanas ir netgi „Volvo XC70“ padidinto pravažumo universalas.
Vis dėlto, pats didžiausias šios platformos privalumas buvo ilga ratų bazė ir plati ratų provėža. Ilga ratų bazė padėdavo užtikrinti erdvų interjerą, automobilio stabilumą posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu. „Saab“ inžinieriai kurdami šią platformą atsižvelgė ir į galimybę švediškus automobilius aprūpinti įvairiausio plauko jėgainėmis. Pradedant 4 cilindrų dyzeliniais ir baigiant 6 cilindrų benzininiais ar net hibridinėmis jėgainėmis. Kadangi „General Motors“ į „Saab“ automobilius savo gamybos variklius montuoti uždraudė, švedai buvo pasiruošę bendradarbiauti su „BMW“, „PSA“ ir „Fiat“. Pagal pirminį planą „Saab“ automobiliuose turėjo atsirasti „BMW“ turbo-benzininiai varikliai ir „PSA“ bei „Fiat“ dyzeliniai agregatai.
Prieš keletą metų interneto platybėse buvo pasirodę keletas būsimo „Saab 9-3“ modelio nuotraukos, tačiau iki šiol neturėjome galimybės pamatyti kaip turėjo atrodyti pilnavertė „Saab“ automobilių gama. Praėjus keliems metams ir „Saab“ markei vegetuojant, dabar galime padėkoti buvusiam „Saab“ dizaineriui Jasonui Castriotai.
Jis paviešino trijų modelių nuotraukas. Tai ne koncepcinių, tai serijinei gamybai paruoštų modelių nuotraukos sukurtos kompiuterinių programų pagalba.
Pirmasis - naujos kartos „Saab 9-3“, kuris turėjo tapti modernia „Saab 900“ interpretacija. Penkerių durų hečbekas buvo truputėlį ilgesnis už tradicinį „Saab 9-3“ sedaną, tačiau dėl „Phoenix“ platformos naujasis modelis buvo kur kas lengvesnis. Pasak automobilį sukūrusio Jasono Castriota, naujos kartos „9-3“ turėjo geriausią vėjo pasipriešinimo koeficientą klasėje.

REKLAMA

18jfkatc365ovjpg


Antrasis modelis - „Saab 9-1“. Stilingas, kompaktiškas hečbekas, kuris turėjo tapti „Audi A3“, „Alfa Romeo Giulietta“ modelių alternatyva. Tačiau kaip ir „9-3“, taip ir „9-1“ nebuvo panašus ne į vieną potencialų konkurentą, tačiau pasak Jasono Castrioto, tai ir buvo „Saab“ automobilių stiprybė.

546b1983f36da_-_saab9-1concept01-lg


Ir paskutinis - „Saab“ markės flagmanas - sportiškas „Sonett“, turėjęs priversti sunerimti „Audi TT“ vairuotojus. Pačios aukščiausios specifikacijos modelis būtų turėjęs 400 arklio galių išvystančią jėgainę, keturių varančiųjų ratų sistemą ir seksualias kėbulo linijas dėl kurių būtų verta atsisakyti „Audi“, „BMW“ ar „Mercedes Benz“.

546b19837002d_-_saabsonnet01-lg


GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų